Categorie: "Inhakers/actueel"

‘Handig voor alle voetballers.’ Twee nummers op één mobiel

Handig voor alle voetballers‘ en: ‘Handig voor alle carrièretijgers.’ Opvallende kleine advertenties in de krant vandaag, van een nieuw bedrijf, 2NR. Twee nummers op één mobiel, binnen 2 minuten geregeld, via een pre-fix. Ook op de site Telecompaper lTweede Nummer adees ik er meer over: het bedrijf Telecombination heeft een nieuwe MVNO gelanceerd; TweedeNummer (2NR). Dat is ontwikkeld in samenwerking met Elephant Talk en werkt op het netwerk van T-Mobile. ”Het is zeker origineel maar toch niet nieuw. Dual SIM vervult namelijk dezelfde rol. De techniek en het businessmodel erachter zijn echter totaal anders. Waarbij dual sim een gebruiker twee willekeurige actieve simkaarten in een telefoon kan stoppen en bereikbaar is op beide nummers, werkt 2NR met een enkele simkaart gekoppeld aan twee nummers. Dit kan een pre-of postpaid kaart van 2NR zijn maar er kan ook een extra nummer gekoppeld worden aan een bestaand mobielnummer.” De tarieven? Zie deze PDF.

Verzekeraars aangepakt in agressieve advertentie BrandNewDay van stichters BinckBank

BrandNewDayWant we pikken dit toch niet langer?” Kalo Bagijn en Thierry Schaap, de oprichters van prijsvechter BinckBank, hebben de aanval geopend op verzekeraars met hun nieuwe bedrijf Brand New Day (op site veel meer info). Hiernaast hun eerste agressieve advertentie in o.m. De Telegraaf van vandaag. Met dit bedrijf zeggen ze in een persbericht ‘een extreem goedkoop alternatief voor woekerpolissen’ van verzekeraars te bieden. Met Brand New Day breekt een nieuw tijdperk aan -het lijkt wel een zwarte dag- waarin de verzekeringsmarkt ‘samen wordt opengebroken.’ En op de site: ”De belangrijkste reden om Brand New Day op te richten is niet primair het eigen financiële gewin, maar een intrinsieke hekel aan de houding en werkwijze van de traditionele financiële wereld met haar grote financiële molochen en de behoefte dat te veranderen.” Met BND bouwen consumenten met banksparen fiscaal vriendelijk vermogen op voor een aanvullend pensioen en de aflossing van de hypotheekschuld. Volgens Bagijn is het voor consumenten ‘in alle gevallen voordeliger om over te stappen’. Zie interview met Bagijn in De Pers hier. Zie de agressieve reclame van BinckBank destijds, gemaakt door reclamebureau New Message. Het bureau achter deze uiting is Planetplay (zie ook spots hier en hier).

Kia biedt 7 jaar (!) garantie op alle tien modellen onthult reclame-uiting

Kia 7 jaar garantieAutomobielfabriek Kia wenst ons als het ware niet alleen gelukkig nieuwjaar met een aanbod, hun potentiële klanten krijgen er zomaar zes jaar gelukkige jaren bij. Zo kunt deze advertentie van een hele pagina ook lezen: 7 jaar garantie op ál hun tien modellen. Van de Picanto, via o.m. de Soul en Carens tot en met de Sorento. ”Doe ons dat maar eens na.” De slogan van Kia Motors luidt  The power to surprise, eentje die ze hierbij volledig waarmaken met dit permanente aanbod, dat op hun siteuniek in Europa” wordt genoemd. Kleine lettertje zijn er ook, onderaan de advertentie. Maar die gaan over het brandstofgebruik van de Kia-stal. Dat varieert van 4,41 l/100 km (1 l op 22,27 km) tot 10,0 l/100 km (1 l op 10 km). En dan de onvermijdelijke CO2-uitstoot gegevens: van 114 g/k, tot 237 g/km. Meer over die garantie -en weer andere ‘kleine lettertjes’- in de overlees.

‘Wij vegen alleen ons eigen straatje schoon’ lijken MVA-Makelaars te zeggen in advertentie

Straatje schoon makelaarsOok in 2010 staan wij voor u klaar,” zeggen ze zelf, en eendrachtig, die leden van de Makelaarsvereniging Amsterdam/MVA (hun ferme slogan: ”Je bent MVA-makelaar, of je bent het niet”). Maar toen twitteraar AJThijssen deze advertentie in de krant zag, las hij er iets héél anders in. ”Typische makelaars-advertentie:  ‘Wij vegen alleen ons eigen straatje schoon.”

Met dank aan de rechter: Witte Reus en Mien wensen u een ‘stralend 2010′

Mien Dobbelsteen 2010Het was even onzeker of ik in 2010 mocht laten weten hoe graag ik was en schoonmaak met Witte Reus,” zegt Mien Dobbelsteen uit Zeg ‘ns Aaa vandaag in een paginagrote advertentie in De Telegraaf. Met daarboven de beste wensen voor een ”stralend 2010,” van haar en Witte Reus. Wasmiddelproducent Henkel was eerder in een twist tussen de Vara en RTL verzeild geraakt. Mien Dobbelsteen wilde hun merk  aanprijzen en dat was tegen het zere been van de Vara. Na een kort geding van de Vara besloot de rechter dat reclamemaken wèl was toegestaan (zie overlees). Zeg ‘ns Aaa was jarenlang een hitserie van de Vara. RTL claimt zelfs dat het de meest succesvolle Nederlandse comedyserie aller tijden was. Die commerciële zender blies de serie dit jaar slim nieuw leven in; geheel vernieuwd, net als een wasmiddel, haha. Henkel sprong hierop in door actrice Carry Tefsen te strikken voor een reclamecampagne. In de advertentie vandaag meldt ze ook: ”In het nieuwe jaar hebben Witte Reus en ik grootste plannen. U zult nog vaak van ons horen.” Mooi.

Gratis De Telegraaf. Gewoon bij Albert Heijn morgen. Als reclamestuntje.

AH geeft DT gratis wegZó, die twee zakelijk wakkere bedrijven zijn flink bezig met elkaar. En goed ook. ”Dat is nog eens goed nieuws” staat er boven een hele advertentiepagina van Albert Heijn in De Telegraaf vandaag. Met een gefingeerde vp van die krant van morgen erop. Het nieuws: als u morgen, oudejaarsdag dus, een bezoek brengt aan een van de AH-winkels (incl. AH to Go-winkels waar de krant normaal te koop is), krijgt u de krant helemaal gratis. Maar: Op=Op. Dus nu maar hopen dat DT er genoeg drukt vanavond. En dat het weer de gang naar de winkels goed mogelijk maakt. En waarom dan wel, deze gulle gave? De advertentie van AH geciteerd: ”Gewoon als cadeautje om u te bedanken dat u het afgelopen jaar weer boodschappen bij ons gedaan heeft.” En natuurlijk ziet AH u volgend jaar graag weer terug voor al uw dagelijkse èn grote boodschappen. Nou ben ik toch zó nieuwsgierig hoe deze joint-promotion verrekend wordt, tussen die wakkere krant en die wakkere grootgrutter… Gesloten beurs? Allebei happy natuurlijk. Om te beginnen over de publiciteit.

Dank u voor het pinnen, zeggen horeca, banken en detailhandel in advertentie

‘Klein bedrag? PINnen mag!’ Die campagne werkt, blijkt maar eens. ”Nog nooit hebben we met elkaar zo veel gepind als dit jaar. Grote, maar vooral ook kleine bedragen,” meldt een ‘Bedankt!’-advertentie over een hele pagina in De Telegraaf vandaag. Maar, vreemd genoeg niet in b.v. de Volkskrant of NRC. Hun lezers hoeven kennelijk niet bedankt worden; fout mediaplan dus. De uitiPinnen bedanktng had natuurlijk, misschien kleiner, in véél meer kranten gemoeten. De toch niet al te armlastige ondertekenaars zijn Detailhandel Nederland (alle winkeliers van Nederland), Kon. Horeca Nederland, alle benzinestations, alle banken en Currence (merkeigenaar PIN). Ze zijn blij, al noemen ze het recordbedrag voor 2009 helaas (nog) niet. Pinnen staat niet alleen voor gemakkelijk betalen, maar ook voor minder geld in de kassa en onze portemonnee. ”En dat is een stuk veiliger voor iedereen.” Toch wordt er nog veel contant afgerekend (4,9 miljard keer, volgens de Nederlandsche Bank), reden waarom genoemde organisaties ons uitdagen om in 2010 nóg meer te pinnen. Eerder dit jaar is overigens overeen gekomen dat de kosten van pinnen voor ondernemers vijf jaar lang niet zullen stijgen en het pinnen verder gestimuleerd zal worden.

Delta Lloyd waarschuwt met ‘braille’-uiting voor vuurwerkgevaren

Delta lloyd brailleEinde jaar. Vuurwerk. Onvoorzichtige mensen. ”Om iedereen weer eens met de neus op de feiten te drukken” heeft verzekeraar Delta Lloyd bijgevoegde braille-advertentie laten ontwikken. Daarin is het bekende campagnethema voor de helft in braille is afgedrukt. Niets is immers zeker! Deze prima uiting -die ik overigens nog niet in de krant heb gezien, maar dat kan aan mijn ogen liggen, haha- is gemaakt door reclamebureau Lowe/Draftfcb. Via Ned. Medianetwerk.

NS zegt ‘sorry’ over railchaos en biedt ‘opwarmertje’ ter compensatie

NS opwarmertje 2Na de sneeuwbuien een opwarmertje.” Van de NS, dat gewoon ”sorry” zegt in een advertentie in de krant vandaag. En ze komen met wat al was aangekondigd, een ‘kleine tegemoetkoming,’ dat een opwarmertje wordt genoemd. Zie ook hun site daarover. Op 28 (vandaag dus) en 29 december kunnen NS-abohouders iemand gratis mee laten reizen. En op 30 en 31 december reizen alle treinreizigers met 40 pct korting. Nu maar hopen dat het weer ook voor een opwarmertje zorgt en niet weer roet in het eten strooit later deze week. Over de rol van ProRail wordt niets gemeld. Wel zegt de NS in de advertentie, ik citeer: ”Het winterse weer heeft het treinverkeer de afgelopen week zwaar gehinderd. Het spijt ons dat wij veel reizigers niet naar hun bestemming konden brengen.” En de NS biedt gemelde voordelen als kleine tegemoetkoming voor het ongemak.