Dank u voor het pinnen, zeggen horeca, banken en detailhandel in advertentie

‘Klein bedrag? PINnen mag!’ Die campagne werkt, blijkt maar eens. ”Nog nooit hebben we met elkaar zo veel gepind als dit jaar. Grote, maar vooral ook kleine bedragen,” meldt een ‘Bedankt!’-advertentie over een hele pagina in De Telegraaf vandaag. Maar, vreemd genoeg niet in b.v. de Volkskrant of NRC. Hun lezers hoeven kennelijk niet bedankt worden; fout mediaplan dus. De uitiPinnen bedanktng had natuurlijk, misschien kleiner, in véél meer kranten gemoeten. De toch niet al te armlastige ondertekenaars zijn Detailhandel Nederland (alle winkeliers van Nederland), Kon. Horeca Nederland, alle benzinestations, alle banken en Currence (merkeigenaar PIN). Ze zijn blij, al noemen ze het recordbedrag voor 2009 helaas (nog) niet. Pinnen staat niet alleen voor gemakkelijk betalen, maar ook voor minder geld in de kassa en onze portemonnee. ”En dat is een stuk veiliger voor iedereen.” Toch wordt er nog veel contant afgerekend (4,9 miljard keer, volgens de Nederlandsche Bank), reden waarom genoemde organisaties ons uitdagen om in 2010 nóg meer te pinnen. Eerder dit jaar is overigens overeen gekomen dat de kosten van pinnen voor ondernemers vijf jaar lang niet zullen stijgen en het pinnen verder gestimuleerd zal worden.

Lees ook:‘Uit een lege kassa valt weinig te halen’ zegt pinadvertentie
Lees ook:Reclamefilmpje nieuwe pinnen overbodig (want zó makkelijk)
Lees ook:Vrolijk spotje met lekkere beat moet ‘Contactloos pinnen, ja graag’ promoten
Lees ook:Tango valt impliciteit Shell Premium aan in advertentie
Lees ook:Nieuw voor de kinderen: Koninginnedag Kassa ABN Amro

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.