Categorie: "Campagne"

NRC Q is net als jij vertelt advertentie in VPRO Gids

Na de Denim Cover van Marie Claire in de VS gisteren, aandacht voor bij NRC Q. Hoe jeans het nieuwe maatpak is geworden. ”NRNRCQC Q is wakker voor de wekker en kijkt vooruit. Vertelt ook wat er dagelijks gaat spelen en houdt het liever kort. NRC Q is net als jij.” Meldt de tekst van de advertentie die ik uit de VPRO Gids plukte. NRC Q? Met de Q van questions neem ik aan. Dat is de, zeggen ze ook zelf, ‘nieuwe toonaangevende digitale zakenpublicatie van Nederland’. Het gaat hier over bedrijven, de zakenwereld, je carrière en het combineren van werk en privé. ‘En dat alles mobile-first, dus gemaakt voor zowel telefoon en tablet als pc,” meldt de site. Niet gratis. Je

Man verandert, Gillette ook in 100 jaar scheren-spot

Man changes with the times. And we, we change with man.’ Zegt de Amerikaanse fabrikant Gillette in deze geinige commercial over 100 jaar scheren. Ook de achtergrondmuziek evolueert in die periode, van traditionele jazz, via disco en new age tot grunge. Geïntroduceerd wordt de nieuwe Gillette Body Razor, ‘our first razor built for the male terrain.’ Jeetje, lastig om te vertalen dat. Op de site lees ik dat-ie

De ‘Is Bic nou een balpen of een scheermes’-reclame

Uit de oude doos, van zeven jaar geleden en van Nederlandse makelij. Helaas, geen informatie bij deze twee geestige uitingen van fabrikant Bic, die samen horen te worden afgebeeld, voor balpennen en scheermesjes. Ja, een hoogst vreemde combinatie van producten om op de markt te hebben. Aanstekers maken ze trouwens ook. Wat ze over zichzelf schrijven: ”BIC products make the consumer’s life easier. BIC products provide easy answers for everyday needs. In  creating its first

Bic Pen en Scheermesje

Zwevende bedden in prachtig spotje van Ikea

There’s no bed like home.’ Mooie, wat hypnotische commercial van de Engelse vestiging van Ikea in de serie ‘The wonderful erveryday.’ Een luchtige, haha, blik op waarop onze dagen beginnen en eindigen, in bed. Volgt nog ‘n badkamerspotje in dezelfde serie van reclamebureau Mother London. Deze werd opgenomen in, met alles en iedereen, incl. de hond Max, hangend aan kranen, boven Johannesburg. En