Categorie: "Campagne"

Oorlogsreclame voor betaal tv zender over-the-top

De tv-kijkers in het golfstaatje Dubai moeten toch een speciaal gevoel voor humor hebben als ze deze spotjes voor betaalzender Du kunnen waarderen. Zo compleet over-the-top zijn ze, vooral die eerste met afschrikwekkende oorlogsscenes. ‘Sommige films zijn te (…vul maar in) om alleen te bekijken‘ luidt Du’s slogan. Te gek,

De ‘Meisjes van Verkade’ nu in musical achtig spotje

Anno 2006 kreeg het begrip “de Meisjes van Verkade” een geheel nieuwe eigentijdse invulling. ”Tegenwoordig staan de Meisjes van Verkade voor zelfverzekerde vrouwen die genieten van het leven, de liefde én Verkade koekjes. De Meisjes van Verkade zijn terug!” Aldus de site over dat jaar. Ooit kwamen de honderden jonge Amsterdamse meisjes elke ochtend per trein of bus naar Zaandam ging om te werken

Hypnotische visuele illusie in fraai Honda CR-V-spotje

The Road To Better Never Ends.’ Een ‘hypnotische visuele illusie’ werd gecreëerd in de boeiende, heel knap gemaakte Engelse Honda-commercial voor hun CR-V-model. Het filmpje, genaamd Endless Road, wil benadrukken dat de Japanse fabrikant altijd doorgaat met het streven de beste auto’s te maken. Aardig is dat je, als je doorklikt aan het eind van het filmpje, je op een site komt die weet in of nabij

Mannen uit modejungle gered door Outfittery claimt spotje

Outfittery redt mannen uit de Modejungle.’ Zeggen ze. De nieuwe tv-commercial van het bedrijf toont met een knipoog de verschillen in shopgedrag tussen mannen en vrouwen. Mwah. Outfittery, de Nederlandse vestiging van een Duits bedrijf waarvan we nog niet hadden gehoord -en dat maakt de reclame vooral interessant-  is een ”gratis service die mannen helpt er goed gekleed uit te zien. Met behulp van

Couch patatoes de oorlog verklaard in ‘It’s a big world. Go run it!’-spotje Asics

Je ergste droom wordt bewaarheid in deze mooi gefilmde commercial van sportartikelenfabrikant Asics… als je een couch patatoe -tv hanger- bent, tenminste. De wereld wordt overlopen door runners, te beginnen met eentje die een ram’s hoorn vindt op straat en daarmee voor het startschot zorgt. Het spotje, onderdeel van de It’s a big world. Go run it!‘, is opgenomen in Nieuw Zeeland met

Wijze moeder wijst dochter op biologisch shoppen bij Albert Heijn in spotje

Wijze moeder toch. Die weet al dat Albert Heijn ruim 1.000 biologische producten in de (online) schappen heeft staan – en een nieuw huismerk. Dochterlief is uren bezig om ze te vergaren in een aardige commercial voor AH, met een nieuwe Albert Heijn biologisch.  Met, maar misschien is dit te ver gezocht, naar deze commercial van de concurrentie? Met tuinkabouter Frank Lammers. AH zegt biologisch eten

Zelfs haai werkt mee aan veilig internet-spotje XS4All

Wie beschermen de route van een email naar iemand bij voorbeeld in Amerika dag en nacht, zodat ie veilig aankomt? De mensen van provider XS4All is de boodschap van deze commercial waaraan zelf een haai meewerkte ;-) . Internet is er altijd, maar hoe vanzelfsprekend dat is wordt in een documentaire van vijf minuten verteld, klik