Categorie: "Campagne"

ABN Amro zet alle seinen op groep in advertentie

Waar ter wereld u ook zaken doet, als ondernemer wilt u dat alle seinen op groen komen te staan. ” En daar gaat de internationale tak van de bank, ABN Amro, voor zorgen, meldt de advertentie die ik deze week uit De Telegraaf plukte. Makkelijk gedaan, in een advertentie, haha. WaaroABN Amro internationaalm speciaal deze uitgekozen? Eigenlijk alleen maar omdat we onlangs in de vakpers lazen dat deze bank het huidige reclamebureau verruilt voor een andere en we de campagne van ABN Amro, ook op televisie, eigenlijk prima vinden. Dus we begrijpen de noodzaak van een wissel niet. Maar we weten natuurlijk niet alles – en misschien zelfs wel heel weinig

Dropshot-drankje met oer-Hollandse smaak in de reclame

DropshotWat een ongelofelijke kutreclame,” zei Miauwerd op You Tube. ”Echt super respectloos tegenover vrouwen. Ik zal jullie product nooit kopen of uitproberen.” Vanwege die paaldans-animatie van Dropshot, nee geen tennisdrankje ;-) . Wat een miauwerd zeg. Zelf zien ze dat natuurlijk heel anders bij distilleerderij Kon. de Kuyper. ”Drop. Geweldig product. Oer-Hollands en geliefd door alle lagen van de bevolking. Daar in Schiedam

Mix tussen live-action en animatie in spotje Bart Smit

Bijzondere mix tussen live-action en animatie in één commercial,” zo wordt het nieuwe spotje van Bart Smit aangekondigd. Je wordt erin meegenomen in de geanimeerde speelgoedwereld van de speelgoedretailer, waarin de karakters maar één doel voor ogen hebben: koste wat het kost de wedstrijd winnen en een plek in het Bart Smit assortiment veroveren. De commercial eindigt telkens met een andere product-

Canal Digital ramt abo erin met leuke SilverHand-spot

Don’t Miss What You Don’t Want To Miss. Betaal TV heeft het nergens makkelijk in een wereld waarin men niet graag geld overmaakt als er zoveel gratis te zien is. In Noorwegen was dit erg grappige SilverHand-spotje van het Franse Canal Digital te zien over de man die niet ‘bij’ is, zeg maar media onwijs. En dat zal hij weten. De

Spotje speelgoedfabrikant VS stimuleert technische beroepen voor meiden

Goldie, the girl inventor who loves to build.’ Alweer van even geleden, de Amerikaanse commercial van speelgoedfabrikant GoldieBlox dat werd opgericht door een vrouwelijke ingenieur. Ze ontwikkelde de interactieve boekenserie en bouwset met Goldie, het meisje dat graag bouwt – en niet alleen gaat voor poppen en prinsessen. De commercial toont ook Amerikaanse statistieken over hoe weinig

‘Duurzaam merkenspel’ als reclame voor ASN Bank

Je liket je favoriete merken. Maar wat zegt je favoriete merk over jou? En hoe zit dat met de keuze van jouw bank?” Zegt de site van ASN Bank over ASN Coole merkenhun ‘duurzame merkenspel‘ op Facebook, zie ook bijgaande advertentie die Reclamewereld vandaag uit dagblad Metro plukte. Je kunt er jouw ‘Facebook rendement‘ berekenen: hoe cool is jouw favoriete merk, hoe scoren ze? Geld dat je spaart of belegt bij deze bank wordt geïnvesteerd en belegd in bedrijven, projecten en landen die de ASN Bank goedkeurt, zeggen ze. Dat was, of is, ook in huizenhypotheken van zuster-

Elektrische BMW i3 kan niet grommen in spotje

Rijplezier opnieuw uitgevonden.” Een nieuwe tv-commercial voor de BMW i3, voor het eerst in jaren dat er eentje voor dat merk in Nederland werd gemaakt, zegt het verantwoordelijke reclamebureau met enige trots. Low budget natuurlijk, maar wel helder. Stilte is in, motorgegrom is duidelijk uit. Maar of de duvel er mee speelt: een uurtje voor de mail binnen rolde lieten we een tweet los met de constatering dat we

Dit is reclame voor vleeswarenfabrikant Stegeman…

… wacht maar even tot het einde, dan volgt het bewijs… Een voorbeeld van storytelling in de reclame, maar dan eentje die doorschiet: ‘Meer aandacht, meer genieten’. Stegeman komt met een nieuw assortiment vleeswaren. De twaalf nieuwe varianten zijn met vakmanschap, passie én extra veel aandacht gemaakt, meldt campagnemaker reclamebureau McCann. ”Want het leven kan wel een beetje extra aandacht gebruiken. Daarom zetten we in deze campagne mensen centraal die