Een bedrijf starten kan iedereen, maar het succesvol en winstgevend krijgen, dát is de kunst. En hoe breng je je product of dienst nu het best aan de man? Hoe bereik je je doelgroep? Hoe vergroot je je naamsbekendheid? En hoe blijf je stabiel of groeien? Om je op weg te helpen hebben we vier gouden marketingtips onder elkaar gezet.
Categorie: "Campagne"
Meat Loaf hit voor spotje met pa die niet van Chicken McNuggets houdt
Vaders en kinderen, favoriet thema in de wereldwijde McDonald’s reclame. Net ff anders is deze lieve Australische commercial, met mooie observaties en als perfect gekozen achtergrondsong I’d Do Anything For Love (But I Won’t Do That) van Meat Loaf. Voor vaders ook leuk, die restaurants, is de boodschap. Ook als ze nooit aan de Chicken McNuggets wilden. McD zegt: ”Just for a moment with Create Your Taste and new gourmet ingredients you can feel like a grown-up again. How Very Un
Cyprus als vakantiebestemming gebracht in reclame Neckermann Reizen
Dat was heel vroeger wel anders, maar hoor je tegenwoordig wel eens akelige dingen over het eiland Cyprus, gelegen op vier uur vliegen van Nederland, in het zuidoosten van de Middellandse Zee? Nee, toch. En nu staat er vandaag ineens een advertentie in De Telegraaf van Neckermann Reizen met oproep om naartoe op vakantie te gaan. Van NR hoor je trouwens ook maar weinig dezer dagen, na dat rappende jongetje van een half jaar geleden. De tekst: ”Op Cyprus vind je schitterende natuur, indrukwekkende cultuur, gastvrije bevolking en de zon schijnt er het hele jaar! Het eiland heeft alles voor een geslaagde vakantie: zon, mooie stranden, authentieke dorpjes, bergen →
Shirley Ellis applaudiseert met haar Clapping Song in Ford Focus met Active Park Assist-spotje
Een soort Wij Van WC Eend-spotje. Ford applaudiseert voor zichzelf, nou, voor de nieuwe Ford Focus. Want leverbaar met Active Park Assist (én ‘snelle beslissers rijden nu weg met een Wagon voor de prijs van een 5-deurs’, zeggen ze ook). De nazaten van de in 2005 overleden Amerikaanse soulzangerers Shirley Ellis vangen tenminste weer wat, want haar leuke hitsong van eind 1989, The Clapping Song, krijgt een nieuw leven in de commercial. Waarom kan je zo’n Active Park Assist eigenlijk
Krantenmakers zorgen voor woeste lezers met Live adblocking-stunt
‘Hé, joh, ik zit te lezen… Idioot!‘ Zegt ze uiterst spontaan. Woedend is ze vanwege dit staaltje Live adblocking van uitgever Persgroep Nederland van dagbladen als de Volkskrant, AD, Trouw en Het Parool (en veel meer regionale titels). Prachtige actie, mooi filmpje ook van reclamebureau TBWA\Neboko. Vooral gericht op adverteerders die het zo triest -en zo onterecht- laten afweten. De boodschap: ‘In de krant krijgen advertenties de aandacht die ze verdienen.’ Mag ik er nog even zuurtjes aan toevoegen
Wijze lessen voor sportbaby’s Neymar Jr, Serena Williams, LeBron, Mo en Zhou in superspotje Nike
”Listen up baby’s, life’s not fair…” Zegt de Amerikaanse acteur Bobby Cannavale in een weer oh zo sterk spotje van Nike USA. In de serie #justdoit, als, zeggen Amerikanen en Britten zo mooi, curtainraiser voor de komende Spelen in Rio. Over baby’s. En wat voor baby’s. In deze Unlimited Future Baby Commercial 2016 enkele woorden van advies voor sportbaby’s als Neymar Jr, Serena Williams, LeBron James, Mo Farah en Zhou Qi. Niemand is vanzelf kampioen, maar iedereen kan het worden,
Op zoek naar verloren liefde: spotje Esso doet denken aan NS
Onlangs dagbladreclame, maar benzinemerk Esso verschijnt ook in de Nederlandse reclame-blokken met het Sophie – #JourneysThatMatter -spotje, bijgaand. Zonder benzineclaims. ”She was running late… by about 43 years. Watch a journey that never mattered more.” Het wat lange filmpje, gemaakt door reclamebureau Adam & Eve DDB in Londen, doet denken aan dat hier op Reclameweek zeer succesvolle Love story-spotje van NS International van twee jaar geleden. Weer op zoek naar een oude
Eigen medewerkers Bever in reclamecampagne, leuk
Alle buitenmensen in die prima campagne van Bever (winkels voor outdoor & travel) zijn eigen medewerkers. Dat besefte ik mij niet eens, toen in in januari het stukje ‘Buiten begint bij Bever ook in de reclame buiten‘ schreef. Na een tramhokje te zijn gepasseerd in Amsterdam Buitenveldert. Daar is een fraaie store geopend, waar ik graag kom, op het fraaie Gelderlandplein (over die kop boven dat artikeltje ben ik nog steeds blij). Ook is vrijwel iedereen die er werkt een gepassioneerd
Op zoek bij je Turkse schoonouders in Istanbul-reclame van Yildriz Wereldsauzen
Intrigerende timing, dit spotje voor Yildriz Wereldsauzen. Was al in april op de buis hier, maar gisteravond zag ik ‘m weer voorbij gaan. Eigenlijk zeg ik: géén goed timing deze keer van de Nederlandse sauzenmaker die in 2008 werd opgericht door Bram Muilwijk. Lees bovendien de begeleidende tekst op YouTube: ”Als je voor het eerst op bezoek bent bij je Turkse schoonouders in Istanbul dan gieren de zenuwen natuurlijk door je lijf. Gelukkig staat er tijdens het eten toch nog íets vertrouwds op tafel.” Als daar èchte zenuwen door het lijf gieren van duizenden, nee tienduizenden Turken… Ze
Plussize model Paloma Elsesser in Nike-reclame op Instagram roept gemengde reacties op
‘We are #nikewomen. Strong alone, unstoppable together. We run, train, and live in style’. Schrijft Nike op Instagram. Bij reclame-uitingen, met een model, voor hun sport-bh. ”Niets bijzonders zou je denken, maar het model in kwestie: plus size model Paloma Elsesser, deed nogal wat stof opwaaien,” schrijft Daisy Heyer op Metronieuws (KLIK op afbeeldingen om te vergroten). De reacties op het vollere model zijn namelijk nogal gevarieerd. Zo geven sommige Instagrammers aan dat ze graag meer van dit soort foto’s van Nike willen zien. ”Vrouwen met rondingen sporten ook heel hard en iemand zien waarmee ik mij kan identificeren zorgt ervoor dat ik dit account wil volgen”, zegt Connnerleecarey. En Samhatesrunning: ”Ik ben zo blij om te zien dat Nike vrouwen in alle soorten en maten eindelijk omarmt. Heel veel meer van dit alsjeblieft!” Maar zuur is er →