Categorie: "Campagne"

‘Leesbril voor uw gehoor’-reclame Schoonenberg

Intrigerende advertentie, dit. Advertorial -advertentie in opmaak van redactionele pagina- in Het Parool waarboven keurig ‘Advertentie’ staat. Voor iets nieuws voor slechthorenden: de ‘leesbril voor uw gehoor‘ van het merk Axon. Kost nog geen €20, voor eentje, neem ik aan. DeLeesbril oren Schoonenberg advertentie is van Schoonenberg, maar om een of andere reden staat dat slechts piepklein onderaan de tekst, in het kadertje vermeld. Je moet je oren eerst laten testen voor je ‘m kan kopen. Is hier sprake van een slimme vorm van marketing? Een ouderwets lokkertje? Je wordt naar de winkel geroepen met een goedkope aanbieding,

Dode man’s bed en racewagen in Booking.com-spotjes

Geestig, deze twee commercials van Booking.com. Over het bed waarin opa stierf en, in de doorlees, het rode racewagen-bed. Oma moet dus snel nog iets leren op het gebied van accommodatie-verhuur in de spotjes, waarin de organisatie ook zijn ‘speedy app’ aankondigt. Ze werden weer gemaakt door de Amsterdamse vestiging

Chocola voor volwassenen in de reclame bij Doorgaan

Doorgaan chocoladeApril vorig jaar besteedden we er al aandacht aan, de leuke Doorgaan-reclame van ‘ondernemersverzekeraar’ Amersfoortse.  Over een crowdfundingplatform voor ondernemers dat doorgaat waar banken stoppen. Het werd een begin van een lange serie duidelijk herkenbare, advertorial-achtige advertenties over allerlei plannen met het verzoek om ‘mee te funden’ via site Doorgaan. Het doel vandaag, weer geplukt uit de Volkskrant (KLIK erop om wat te vergroten), lijkt door te schieten, maar is wel grappig. Geld wordt gezocht voor het maken en op de markt brengen van een nieuwe smaak chocolade, Hands Off My Chocolate: pure chocola met 85% cacao waarvan kinderen niets moeten hebben. En dat is ook de bedoeling – te bitter. Overigens kopen wij onze echt pure chocola bij Aldi, met

Netflix redt ook ongemakkelijke etentjes claimt spotje

Kan Netflix iemands leven voor altijd veranderen? ”Kan een chagrijnige tiener uitgelokt worden tot een glimlach vanwege een grappige kippendans? Ja, haha. Ontdek de grote en kleine veranderingen die die betaalzender teweeg kan brengen is de boodschap van bijgaande nieuwe commercial, gemaakt door de Amsterdamse vestiging van reclame Wieden + Kennedy. En te zien in een groot aantal Europese

Advertentie met homo’s unicum juwelier Tiffany & Co

Tiffany gay kleinerTiffany & Co., de beroemde, oude Amerikaanse juweliersketen opgericht in 1837!, slaat een nieuwe weg in op reclamegebied door voor het eerst een homostel af te beelden. Knappe mannen, maar geen professionele modellen, want een echt Newyorks paar met trouwplannen. En verlovingsringen behoeven. De uiting is onderdeel van een serie advertentie met wisselende stellen. Het fraaie zwart/witte beeld is van modefotograaf Peter Lindbergh. De Will You?-tekst is ook anders

Depay, Clasie en Schöne in reclame voor Fox Sports

Fox Sports Echte fansEchte fans kijken live‘ naar Fox Sports, als ze dan niet in het stadion zitten, wil de zender maar zeggen met de nieuwe campagne. Van lnr Lasse Schöne van Ajax, PSV’s Memphis Depay en Jordy Clasie van Feyenoord maken met z’n drie broederlijk reclame voor Fox Sports. Bijgaande advertentie -zie ook drie spotjes in doorlees- plukten