Categorie: "Campagne"

James Blunt in grappig ‘Please Not Them’-spotje van Britse Lotto

I want to reach out to the ordinary people of this country‘ zegt de ex-officier van het Britse leger, beter bekend als singer/songwriter James Blunt. Ooit James Blount geheten. Nee, geen late campagne over Brexit van het Britse gokinstituut de Lotto/National Lottery. Maar een grappig, knap gemaakt spotje Please Not Them genaamd waarin hij mensen bezoekt, zoals enkele BB’s -Bekende Britten- daar voor hem deden (”hey, you may look painfully ordinary on the outside, but on the inside you’re beautiful.. Probably’). En niet welkom is. Wel als… De Lotto daar heeft

Net als André van Duin gaat Jumbo-gezin zingend de zomer door in nieuw spotje

Als de zon schijnt…’ is natuurlijk de grote hitsong van André van Duin. Maar dat Jumbo-gezinnetje kan óók zingen, hoor. De supermarkt wil met deze vrolijke nieuwe commercial van reclamebureau Alfred duidelijk maken dat ‘je het zomerse vakantiegevoel extra makkelijk en voordelig kunt beleven.’ Vaksite Adfo voegt daaraan toe dat de commercial een ‘kleine ode aan Disney en de familie Von Trapp’ is van Alfred. Volgens Jumbo zijn de populairste producten voor dit heerlijke

Kritisch rappend maakt Sticks reclame voor verzekeraar ASR

Was even in het buitenland, dus dit gemist, de ‘commercial’ Het Andere Verhaal van verzekeraar ASR. Het kritische verhaal van Sticks zelf. Want daarin vrij gelaten. De reacties zijn heel wisselend. Van ‘hoogst irritant’ en ‘je hebt je verkocht, Sticks’ , tot ‘heel goed’ en ‘mooi voorbeeld van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen’ van het bedrijf. Vakrecensent/reclameman David Brinks zegt op site MF: ”Met de tekst van de rap zal iedereen het eens zijn. Sticks verwoordt wat we allemaal willen van onze verzekeraar. Nu is het aan a.s.r. om zich echt op deze manier te onderscheiden,

Cindy Crawford ge-emojificeerd in spotje Diet Pepsi met knipoog naar klassieker

We zetten ze maar even onder elkaar vanochtend: Pepsi’s allernieuwste spotje met Cindy Crawford en die klassieker, waar-ie op is gebaseerd, ook met Cindy. En met het Halfway Café, natuurlijk. ”Everyone’s favorite Diet Pepsi commercial is back and it’s been Pepsi eMOLEjified!” roept Pepsi over de nieuwe.  Wanneer komt zo’n Cindy Crawford Pepsi emoji, ‘she’s a supermodel super-moji’, en al die andere emoji’s nou

‘Aandacht voor je nieuwe huis gesprek’ in Aegon-spotje

Het ‘Aandacht voor je nieuwe huis gesprek‘ is in de reclame bij Aegon. Gratis is dat. Want verliefd worden op een nieuw huis is goed, maar eerst de financiering rond hebben is beter, zegt de bankverzekeraar met slogan Aandacht voor je toekomst. Een adviseur beantwoordt (op de  site ontbreekt de ‘t’ – foei) per telefoon in 30 minuten al je vragen over je nieuwe hypotheek. De boodschap is helder in deze relatief

Strijd voor schone horizon dus tegen plastic soep onderwerp advertentie baggeraar Boskalis

BosKalis Schoon‘Het jaar 2015 mag dan prima zijn verlopen voor Boskalis, het maritiem concern gaat moeilijker jaren tegemoet’. Meldde het FD begin maart somber. ”De lage olieprijs dwingt tot kostenbesparingen en het uit de vaart nemen van schepen, zowel bij de offshore- als bij de baggeractiviteiten.” Maar vandaag is het een vrolijke dag voor het Papendrechtse bedrijf, met reclameslogan Creating New Horizons, en dat wordt gevierd met een advertentie in vele dagbladen -zie bijgaand, KLIK erop om te vergroten. Want een belangrijke dag in de strijd voor een schone horizon dus tegen plastic soep. De tekst: ”Als baggeraar en maritiem

Modellen zijn niet echt zegt Benetton over vrouwen in ‘Face of the City’-commercial

These models are not real. They are a combination of all the ethnicities that live in today’s cities, from Milan to New York, London to Tokyo, Berlin to Paris.’ Zegt Benetton, United Colors of Benetton, over hun ‘Face of the City campagne die door het internationaal werkende reclamebureau 180 Amsterdam is gemaakt. Het bedrijf, en ik laat het maar even onvertaald, want drukdruk, liet foto’s nemen van een groep door UCoB geklede vrouwen ‘who collectively represented

Anita Witzier is ‘verrast’ over Stella e-Bikes want volgt zeker geen reclame

Stella Anita W

Stella Fietsen. Waar hálen ze al die marketingcenten vandaan. Laatst zag ik een bijna witte advertentie van ze in de wakkere krant, heerlijk, maar nu is het weer reclamelawaai rond die stille fietsen. Zie uiting, KLIK erop om te vergroten. Met Anita Witzier dus, die ‘verrast’ is. Zegt ze ook in bijgaande, oh zo vrolijke commercial. Vast over haar reclame-inkomsten van deze schnabbel. Verrast is ze dat Stella de grootste is, danwel claimt te zijn. En de ‘beste’. De leveranciers van eBikes concurreren elkaar met reclame en acties de tent uit tegenwoordig. De reclame van haar schnabbel is Anita zeker ontgaan, als enige in Nederland ;-) . Zelf zou ik het leuk vinden als Anita verrast zou zijn over de lange levensduur van de accu’s van die fietsen van Stella,

Burger King bakt leuk eind aan McDonald’s-spotje

Zover was ‘t ook weer rijden… ‘Damn, Burger King! Back at it again with the McDonald’s bashing!‘ Sprak een ontstemde Carolyn Huang2 onlangs over dit hilarische Franse spotje. Dat ik meen ik jaren geleden al eens voorbij heb zien komen, en zelfs op Reclamewereld heb geplaatst. Maar niet meer gevonden. Gelukkig gaat er iemand in de verdediging van BK, namelijk Bigdanddodge, die zegt: ‘You can’t fuck