Categorie: "Campagne"

Maarten en Maxim maken ‘Mijn zoon, mijn Koga en ik’-reclame

Koga en ikGewoon een fietsliefhebber in de reclame, met zoon. En Koga. Maarten vd Meys en Maxim stonden onlangs trots te wezen in Volkskrant Magazine (KLIK erop om te vergroten), als onderdeel van een serie. En terecht. De tekst: ”Afgelopen zomer ben ik met mijn zoon Maxim naar Oostenrijk gefietst. Toen was-ie tien. Eigenlijk wilde hij het jaar daarvoor al mee. Toen vond ik hem nog te jong. Ben ik alleen gegaan om de route te verkennen. Op mijn KOGA World Traveller [prijs € 2299 -MvO].” Lees

Saai onderwerp leeft op in kunstig gemaakt spotje van Curry’s PC World

The time has come for a new computer… step this way.’ Alweer van even geleden, nou, even, van oktober 2014, deze commercial van het Britse Curry’s PC World, de electronica retailer met die lekkere naam ;-) . Maar te mooi gemaakt door reclamebureau AMV BBDO London om niet alsnog te laten zien hier op Reclamewereld. Met een lekkere slogan ook  (als die nog bestaat): ‘It’s not the right

Warenhuis Harvey Nichols adverteert met 100-jarig model in jubileumeditie 100-jarige Vogue

Model van 100 beterDe gemiddelde leeftijd van modemodellen is 16-25. Maar stijl is leeftijdsloos, toch? Om het 100-jarig bestaan van modemagazine Vogue in Engeland te vieren treedt Bo Gilbert, geboren in 1916, op als model. Gefotografeerd door Phil Poynter (KLIK erop om te vergroten). In het juni nummer van de Engelse editie maakt ze reclame voor warenhuis Harvey Nichols, dat ook bijgaand achtergrondfilmpje met interview maakte. Het nummer is nu al te koop in Engeland. De campagne is gemaakt door reclamebureau Adam & Eve/DDB in Londen voor Harvey Nichols om het leeftijdsdictaat in

Niet voor iedereen is koffie met een Twix dubbel genieten blijkens spotje

Koop je Twix, krijg je een dubbele. Loop je een koffiebar binnen, zie je ze dubbel. Of niet? Bezoekers snappen er niets van, grappig. Weer een heel andere aanpak dat van die linker en rechter Twix in die Amerikaanse commercial van het Mars-concern. Bijgaand spotje werd gemaakt door de Patchwork Group in Denemarken. Niet in Nederland te zien helaas, dit spotje, waarvan je tweeling-gek kan worden. Wel in de

Johan Derksen maakt reclame voor middel tegen bijtende luizen van Advantix

Van Johan Derksen waren we wel wat gewend in de reclame. Remember Nederlandse energie Mij, waaraan hij een Loden Leeuw overhield? Maar dit slaat alles. De luis in de pels, die kennelijk al langer wat had met dieren, samen met nieuwbakken lintjebezitter Loretta Schrijver, grrrr, maakt nu reclame -alleen met stem, das nog mazzel- voor een middeltje tegen teken, vlooien en muggen. EN … ‘bijtende luizen.’ Voor opdrachtgever Advantix/Bayer Pet Care. ‘Bloedzuigers

De WC-evolutie van Sphinx in de reclame getoond

Sphinx evolutieDat zit wel goed met die advertentie van Sphinx over de WC-evolutie. Informatief genoeg, met spoelrand story en wel. Geplukt uit Volkskrant Magazine van zaterdag, voor de verandering weer eens een designspecial. Dan wordt er nog een beetje reclame in gemaakt, neem ik aan. Dus nog meer design dan anders, gaap. En verrassend: als je de onderste, van 2015 mind you, aanschaft, dan ontvang je een Nationale Tijdschriftenbon t.w.v. €35 waarmee je een abonnement op een tijdschrift naar keuze kunt nemen. En dat abo stopt automatische. De actie loopt t/m 30 juni 2016, dus dat zit ook wel

Topverkoper Bob Giovanni terug in spotje Old Spice over ‘Tough Mudder’

Tuurlijk, P&G’s Secret-deodorant -was dat niet alleen voor vrouwen- attackeert transpiratie en zweet. En gekke acteur Bob Giovanni kennen we van de Old Spice-spotjes. Maar Tough Mudder? ‘Een serie ‘hardcore 10-12 mile obstacle race – mud run events designed by British Special Forces to challenge the toughest of the tough.’ Yesss, toffe modder ;-) . Mooi spotje van reclamebureau Wieden + Kennedy in de VS. En over Giovanni zegt Old Spice, we laten het maar even onvertaald wegens

Reclameroer drastisch om bij Plus met ‘Goed eten. Daar houden we van’-slogan

De omzet van supermarkt Plus vorig jaar met 8,8 procent gestegen, het marktaandeel ging eveneens omhoog en het operationeel resultaat ligt met 59 miljoen euro ruim 5 procent hoger dan een jaar eerder, ‘blijkt uit een jubelend persbericht’. Schreef NRC nog vorig maand. ”Daar mogen we best een beetje trots op zijn”, tekende algemeen directeur Jan Brouwer aan. Over reclame -effectief geweest?- geen woord, maar dat interesseert NRC-redacteuren kennelijk niet. Des te opmerkelijker is dat het reclameroer totaal is omgegooid bij Plus. Om te beginnen wordt de aandacht gericht op onder meer rundvlees en bananen. Niks humor, weg ‘lollige’ acteurs/medewerkers. ‘Goed eten. Daar houden we van’ is het credo bij de

Kijk, oersaaie beelden van een boerderij van supermarkt Waitrose

Leuk bedacht zeg, van het Engelse Waitrose, een -bestaat dat begrip al?- kwaliteits- supermarktgroep. Een hele week lang tonen ze met drie camera’s een livestream van het boerenland als bewijs dat hun producten van ergens goeds vandaan komen. ‘Heerlijk saai‘ zegt bron Adweek uit de VS. Bijgaand gelukkig ‘n spotje van een van Waitrose’s ‘zuivelboerderijen’, gemaakt door reclamebureau Adam & Eve DDB in Londen: ‘Exactly as it is.’  Waitrose, en ik laat het maar even onvertaald,