Categorie: "Campagne"

Arie Boomsma’s Bounty-spotje voor Holy Soda

Die suikerzoete Bounty-spotjes van Mars. Weet je nog, op dat onbewoonde eiland? Daarheen stuurden we eerder Gordon, met dank aan KitKat, maar nu is Arie Boomsma er ook geweest. Een leuk schabbeltje voor klant Vrumona. Als ‘personificatie van de 100% Goodness-claim’ van Holy Soda, gezoet met Stevia (grrrr, die smaak van Stevia, maar dat is persoonlijk). Meneer beleeft wonderlijke avonturen op zo’n eiland en toont zijn blote torsot en passant. Functioneel, haha. ”Frisdranken

Duikje voor de reclame met de Kobo Aura H2O eReader

Kobo Aura h20Overal en altijd lezen, met die Kobo Aura H2O eReader. Leuk, ook onder water, al je je verveelt daar ;-) . Bijna overal en altijd. Want, pas op, volgens de kleine lettertjes in de vandaag uit de Volkskrant geplukte advertentie is deze eReader waterdicht ‘tot 30 minuten in 1 meter water’ (KLIK erop om wat te vergroten). Dus hij kan in het bad vallen, en lezen onder de douche kan ook. Moet de USB-poort wel gesloten zijn. En dan, haha: ”Voor de beste leeservaring dien je het scherm af te drogen als het nat is geworden.” De Kobo Aura H2O , de Beste uit de Test

Sublime FM adverteert met fresh jazzy sounds

Hoe gáát het eigenlijk met Sublime FM, voorheen Arrow Jazz, tot november 2012. Met de zender van de vaak lekkere fresh jazzy sounds, te horen op 90.7 FSublime FMM, maar ook via Dab+, app, mobile en de site. Ik bedoel met de luistercijfers. Geen idee, lees nooit meer wat over Sublime, los van directiewisselingen, maar kan aan mij liggen. In de Volkskrant zaterdag ontwaarde ik plotsklaps deze advertentie (KLIK erop om wat te vergroten), De Soundtract van je weekend, om pinksterluisteraars te lokken. Als zakenlieden amper in de auto verkeren, waarvan BNR ook last zal hebben. Op de frisse site veel positief nieuws over ‘De Vooruitgang‘ in de wereld, maar ook dat Willem Lageweg,

Een advertentie ‘Voor wie graag kritisch naar McDonalds kijkt’

Al eens eerder opgemerkt hier: McDonald’s reclame-uitingen buitelen over elkaar heen in de diverse mediumtypen. Telkens wat anders, qua vorm en inhoud. Consistentie ho maar. Vandaag weer iets nieuws, maar wel bijzonder. Over de, huh? Over de Etenweter. ‘Voor wie graag kritischMcDonald's Etenweter naar McDonald’s kijkt‘ is deze advertentie uit De Telegraaf (en Metro) vandaag (KLIK erop om wat te vergroten). De voedselverkoper vecht zo hard voor zijn imago, en nu extra hard, nu ook, nee, vooral in Nederland het belang van gezond eten wordt gehypt.  McDonalds noemt de Etenweter in bijgaande advertentie -voor de genoemde waarden staan wij niet in- een ‘handig hulpmiddel’ om voedingswaarden van verschillende producten te vergelijken. ”Bijvoorbeeld

Die leuke kinderen en Jumbo’s gratis boodschappen

Waarom zit de jumbojongen er al 2 reclames niet in 😭😭😭😭😭?” Vroeg mevrouw ‘OreoTellaCornWattpad’ na het zien van deze nieuwe commercial van Jumbo, kennelijk licht geschokt. Sorry, geen idee. Hebben de casters/reclamebureaumensen even een nóg leuker jongetje gevonden? De supermarkt praat alleen maar over snel en gemakkelijk boodschappen doen: dat verstaan ze onder ‘vlot winkelen’. In hun

John Travolta, de X-15-jet en Breitling’s Chronomat

Breitling TravoltaWelcome to my world’, zegt John Travolta uitnodigend in de advertentie van horlogefabrikant Breitling. En dat is natuurlijk niet die, na het zien van die docu op de VPRO, heel enge wereld van de Scientology Kerk ;-) . In de achtergrond een raketvliegtuig, een Amerikaanse klassieker. De uiting plukte we van de achterpagina van Elsevier, waar-ie vaak instaat. En een Chonomat 44 van de maker van ‘Instruments for professionals.’ De tekst onder de foto: ”In de hoofdrol: John Travolta, film legende en luchtvaart liefhebber. Gast ster: de legendarische Noord Amerikaanse X-15 die alle snelheids- en hoogte

Nieuwe ‘Worden wie je bent’-commercial Randstad ingesproken door Kim van Kooten

Wie je bent is niet bepaald door waar je vandaan komt, het gaat erom waar je naartoe wilt.’ Wijze woorden, uitgesproken door actrice/scenariste Kim van Kooten in de nieuwe commercial van Randstad met een sterke boodschap. Bijgaand filmpje van 55 seconden is onderdeel van de nieuwe cross-mediale (dus te zien in veel meer

Rare dansjes Jean-Claude van Damme nadoen voor Coors Light-bier

Jean-Claude Van Damme  kan maar niet genoeg krijgen van reclame maken. Remember die hit met Volvo. En nu, in deze commercial voor vaste opdrachtgever Coors Light-bier, voor de Britse markt, kan hij niet stoppen met rare dansjes in zijn ijshut. Zelf bedacht, met namen als Nipple Ripple, Penguin Patter of Frozen Turtle. De Belgische manus van alles op het scherm wil ook dat we onze eigen versies van die

Reclame maken voor reclameloze videodienst NLziet

TV-programma’s kijken zonder reclame.’ NLziet, wie kijkt daar eigenlijk ooit naar? Daarom gaan ze maar weer reclamemaken. Terwijl ze zelf geen reclame brengen, niet nodig, want betaal-tv. Grappig is dat. Maar er wordt kennelijk nog veel te weinig betaald. NLziet is de vorig jaar juli gestarte gezamenlijke streaming videodienst van