Categorie: "Parodie/fake"

Hond kruipt achter stuur van Subaru XV in spotje

Hebben die Russen toch humor… Een Russisch ‘dashcam’filmpje op YouTube wordt massaal bekeken dezer dagen, meldt Metro vandaag. Op de beelden is te zien hoe een hond een automobiliste tot stoppen dwingt, om er vervolgens zelf met het voertuig vandoor te gaan. Toch verraad ik in de kop dat het om een spotje van Subaru gaat, voor de XV. Het zit er zo duimendik bovenop dat dit nep is. De boodschap aan

Wondermiddel voor schoonheid vrouwen RB-X in spot Dove

Het beautylapje van Dove heet RB-X, en vrouwen plakken ‘m op hun arm om mooier te worden. Weer een nieuwe ontwikkeling in de Real Beauty-campagne van Dove. Met onder meer Evolution, weet je nog? Zie bijgaand filmpje van vier minuten met vrouwen, geen actrices, die zweren dat RB-X voor ze werkt. Dove helpt vrouwen mooi worden, is de boodschap dus. Maar conflicteert dit niet hevig met Dove’s eerdere boodschap, dat vrouwen volgens datzelfde Unilever-merk van zichzelf al mooi zijn? Ja. Maar wat blijkt, dat lapje -patch in het Engels- is niet meer dan een placebo… Handige reclame van Dove deze keer of doorgeschoten? Dat is de vraag


Concurrenten maken hilarisch reclame voor DHL

Trojaanse bestelling.’ Koerierbedrijf DHL zegt niet verantwoordelijk te zijn voor de stunt waarbij de concurrentie -UPS, TNT en DPD- met grote pakketten sleurt waarop de lezen staat ‘DHL is faster‘. In elk geval komt de marketingstunt het koerierbedrijf goed uit, meldt De Standaard. Het idee: wikkel grote pakketten in met folie die zwart kleurt bij temperaturen onder de 4 graden celcius. Onder de folie bevindt zich de reclameboodschap. Vries de paketten in tot op het moment dat je ze

Geestige parodie Bob Dylan’s Chrysler-spot over America

Tijdens die epische Chrysler 200 Super Bowl-commercial met Bob Dylan, die maar doorging over alles en nog wat en Amerika, liet hij zich ook de vraag ontvallen: ”Is there anything more American that America? Waarop een Miami Ad School- student antwoordde: “Yea, there’s a lot more in America that’s all about America being America…and stuff.” Zo moet dat ongeveer zijn gegaan. En toen, volgens Adrants, volgde deze geestige parodie.

Geinige parodie Jaguar op hitspot met kip Mercedes-Benz

Magic body control? We prefer cat-like reflexes.’ Geinige parodie van automerk Jaguar op de zeer populaire commercial van grote concurrent Mercedes-Benz met de kip. Zie dat spotje hier. De oorspronkelijke van M-B komt uit Duitsland, welke reclamemakers de Engelse spoof van Jaguar bedachten en uitvoerden is ons helaas niet bekend.

‘Armoedeglossy’ Quiet 500 met nepreclame boten, horloges

Donderdag verschijnt het blad Quiet 500 als ‘armoedeglossy’, met een vette knipoog naar de Quote 500 van (super)rijke mensen. Dat meldt de Volkskrant vandaag in een fors artikel erover. In het magazine staan onder meer de hiernaast afgebeelde nepadvertenties voor dure jachten en ‘horloges’ (Quiet 500 nepadsKLIK erop om wat te vergroten). De site van Quiet 500 zelf meldt: ”Rijkdom erotiseert en wordt gevierd. Armoede wordt in stilte beleden. Vandaar de Quiet 500, een glossy magazine waarin de (stille) armoede vanuit verschillende kanten wordt belicht. De redactie daagt hiermee de 500 rijkste Nederlanders uit om mee te werken aan armoedebestrijding.” De opbrengst van de verkoop van de Quiet 500 (€10 per nummer) en gulle giften komen geheel ten goede aan Stichting Broodnodig (‘broodpater’ Gerrit Poels) en Stichting Tilburgse Voedselbank. De 132 pagina’s dikke glossy met zilverkleurige omslag richt zich vooral op Tilburg (zie ook), met daarin twintig verhalen over Tilburgers die in armoede leven. Het eerste nummer wordt donderdag, de internationale Armoededag, overhandigd aan staatssecretaris Jet Klijnsma van Sociale Zaken. Goed initiatief.

Budget Bejaardenhuis in oud gevang reclamestunt Delta-Lloyd

[NB: ZIE OOK]     Het ‘Budget Bejaardenhuis’ in een oude gevangenis is niet echt, maar is in scene gezet door pensioenverzekeraar Delta Lloyd. Een reclamestunt, dus. En een goeie! ”Met de ophef die de afgelopen dagen is ontstaan, heeft Delta Lloyd mensen wakker willen schudden om kritisch naar hun pensioen te kijken. Veel Nederlanders hebben geen idee hoe hun pensioen geregeld is en wat hun inkomen is als ze met pensioen gaan. Bovendien bedreigen de huidige kabinetsplannen de opbouw van een redelijk pensioen. Met het Budget Bejaardenhuis heeft Delta Lloyd samen met ondernemer Aad Ouborg laten zien wat er kan gebeuren als mensen hun pensioen niet goed geregeld hebben.” Aldus meldt een persbericht van de verzekeraar vanochtend.

Gesprekken weer terug in café dankzij ‘offline’ bierglazen

Prachtig idee, uit Brazilië, waar ze even andere dingen aan hun hoofd hebben. Maar ook hierover wordt vast gepraat in de café’s: over het ‘offline’ bierglas, dat mensen verlost van hun mobieltjes-syndroom zodat ze gewoon weer kunnen praten met elkaar. Het glas dat alleen rechtop staat, als-ie op een mobiele telefoon rust, werd gratis bedacht door reclamebureau Fischer & Friends uit Sao Paulo, voor Salve Jorge Bar. Maar dat bureau wordt vast nog wel beloond met nieuwe klandizie, dankzij alle aandacht voor deze erg leuke stunt. Via Mauricio Perussi on Vimeo.

 

Maakte Messi reclame voor de Raketten van Unilever/Ola?

Unilever Raket

Messi gaat als een raket met de bal aan z’n voeten (nu even niet). Maar het moet niet te gek worden. ‘Messi verkleed als Raket‘ onthult het onderschrift bij deze foto van hem op de site Platform Content. In het artikel wordt er quasi serieus op de vraag ingegaan of Unilever/Ola soms achter het opvallende tenue zat van Barçelona dinsdag, in de uitwedstrijd tegen PSG. ”Tijdens de wedstrijd ging onder de fanatiekste vakgenoten de aandacht niet zozeer uit naar de bal, maar naar het clubtenue van Barça: branded content of een hidden persuader van Unilever om iedereen aan het ijs te krijgen? Oordeel zelf,” schrijft auteur Peter van Woensel Kooy. ”In Rotterdam op het hoofdkantoor moet hard gelachen zijn om de pakken van de miljoenenspelers uit Catalonië. Hoeveel zouden de marketeers op het hoofdkantoor hiervoor hebben betaald?” De Raket is al 45 jaar het meest gelikte ijsje van Nederland, zeggen ze zelf bij Ola. En gaat misschien wel de grens over… Haha, leuk bedacht. Maar dat opvallende Spaanse oranje was natuurlijk wèl een eerbetoon aan ons Koningshuis ;-)