Categorie: "Parodie/fake"

Burger King bakt leuk eind aan McDonald’s-spotje

Zover was ‘t ook weer rijden… ‘Damn, Burger King! Back at it again with the McDonald’s bashing!‘ Sprak een ontstemde Carolyn Huang2 onlangs over dit hilarische Franse spotje. Dat ik meen ik jaren geleden al eens voorbij heb zien komen, en zelfs op Reclamewereld heb geplaatst. Maar niet meer gevonden. Gelukkig gaat er iemand in de verdediging van BK, namelijk Bigdanddodge, die zegt: ‘You can’t fuck

Echte overval op tacos-restaurant gebruikt voor reclame

‘Kom uitvinden waarom onze taco’s zo gewild zijn.’ Wat lang, maar erg grappig, deze commercial uit Las Vegas, van taco-restaurant Frijoles. Elk nadeel heb ze voordeel zou onze Johan Cruijff zeggen. Aardige heren kwamen 16/12 zoeken naar taco’s, doet het Mexicaanse restaurants voorkomen, maar wij weten beter. De dieven worden gezocht door de politie, maar ook door Frijoles, omdat het zo naar is voor ze dat ze geen taco’s buit konden maken willen ze ze graag trakteren ;-) . Met dank aan

Gewonnen Loden Leeuw op vakantie gestuurd door TUI (maar komt-ie wel terug?)

Bij de ontvangst van dat ‘vreselijke beest’ van Radar‘s Antoinette Hertsenberg maandag gaf de pas deze zomer benoemde Chief Marketing Officer Frans Leenaars van TUI Western Europe al een slim gepland schot voor de boeg: de zijn reisorganisatie ten deel gevallen Loden Leeuw was ook aan een vakantie toe. En ging aan de slag met reclamebureau Crossmarks om het vast vooraf bedachte just in case-plannetje uit te voeren. Leuk. Leenaars benadrukte in de LL-uitzending dat

Kleine Badr Hari in parodie Calvé pindakaas reclame

Je moet het maar durven, kickboxer Badr Hari op de hak nemen. De Voorburgse presentator Eric Bouwman, ook één van de mannen van Radio West-presentatrice Debby Roukens, draait er zijn hand niet voor om. Meldt Omroep West. Hij maakte een filmpje in de vorm van een afgekeurde pindakaas-reclame (van Calvé, zie de vorige echte, met kleine Robin van Persie). Dat gaat viral op social media. Bouwman

Levend je laten opeten door slang reclame-stunt Discovery

Eaten Alive heet ‘t programma, aangekondigd door Discovery Channel. Weinig mensen zullen zich afvragen hoe het is om levend te worden opgegeten door een reuzeslang, een anaconda. Paul Rosolie, wildlife specialist en filmer, is echter zo benieuwd dat hij volgende maand de proef op de som gaat nemen in een speciaal gebouwd pak. Het bizarre experiment zal op 7 december worden uitgezonden door

Hond kruipt achter stuur van Subaru XV in spotje

Hebben die Russen toch humor… Een Russisch ‘dashcam’filmpje op YouTube wordt massaal bekeken dezer dagen, meldt Metro vandaag. Op de beelden is te zien hoe een hond een automobiliste tot stoppen dwingt, om er vervolgens zelf met het voertuig vandoor te gaan. Toch verraad ik in de kop dat het om een spotje van Subaru gaat, voor de XV. Het zit er zo duimendik bovenop dat dit nep is. De boodschap aan

Wondermiddel voor schoonheid vrouwen RB-X in spot Dove

Het beautylapje van Dove heet RB-X, en vrouwen plakken ‘m op hun arm om mooier te worden. Weer een nieuwe ontwikkeling in de Real Beauty-campagne van Dove. Met onder meer Evolution, weet je nog? Zie bijgaand filmpje van vier minuten met vrouwen, geen actrices, die zweren dat RB-X voor ze werkt. Dove helpt vrouwen mooi worden, is de boodschap dus. Maar conflicteert dit niet hevig met Dove’s eerdere boodschap, dat vrouwen volgens datzelfde Unilever-merk van zichzelf al mooi zijn? Ja. Maar wat blijkt, dat lapje -patch in het Engels- is niet meer dan een placebo… Handige reclame van Dove deze keer of doorgeschoten? Dat is de vraag


Concurrenten maken hilarisch reclame voor DHL

Trojaanse bestelling.’ Koerierbedrijf DHL zegt niet verantwoordelijk te zijn voor de stunt waarbij de concurrentie -UPS, TNT en DPD- met grote pakketten sleurt waarop de lezen staat ‘DHL is faster‘. In elk geval komt de marketingstunt het koerierbedrijf goed uit, meldt De Standaard. Het idee: wikkel grote pakketten in met folie die zwart kleurt bij temperaturen onder de 4 graden celcius. Onder de folie bevindt zich de reclameboodschap. Vries de paketten in tot op het moment dat je ze

Geestige parodie Bob Dylan’s Chrysler-spot over America

Tijdens die epische Chrysler 200 Super Bowl-commercial met Bob Dylan, die maar doorging over alles en nog wat en Amerika, liet hij zich ook de vraag ontvallen: ”Is there anything more American that America? Waarop een Miami Ad School- student antwoordde: “Yea, there’s a lot more in America that’s all about America being America…and stuff.” Zo moet dat ongeveer zijn gegaan. En toen, volgens Adrants, volgde deze geestige parodie.