Categorie: "Buitenreclame"

‘Kans op Chocomel scooter’ meldde buitenreclame bij benzinepomp Shell

Chocomel scooterHij is alweer weg, deze buitenreclame van Chocomel, bij het Shell pomstation bij Alkmaar. Maar toch leuk genoeg om nog even te memoreren hier, want je maakte kans op een Chocomel scooter. En die zie je niet elke dag. Of je ze wilt zien is een tweede. Bij aankoop van een Chocomel 2-pack meldde de affiche, KLIK erop om wat te vergroten. Benieuwd hoeveel er uiteindelijk zijn uitgedeeld aan winnaars. En wanneer de eerste te real live te zien is

De baard, de hipster, de kwark van Danio en De Opportunisten

Opportunisten Danio kwarkbaardDanio man met baardHet is een opvallende verschijning. Een ruig ogende man met tattoos, een spijkerjasje en een flinke baard, met in zijn hand een bakje aardbeienkwark.” Meldt de Amsterdamse tv-zender AT5. En: ”De hipster kijkt je indringend aan vanuit bushokjes of reclamezuilen en maakt reclame voor een toetjesmerk. De twee lijken niet bepaald samen te gaan, maar deze poster wordt door veel Amsterdammers opgemerkt. Op Twitter is het commentaar, uiteraard, niet van de lucht.” Zie wat reacties in de doorlees. Maar eerst die van De Opportunisten. Zie bijgaande strip van reclame-cartoonist Frank Pels maar (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie beter leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-

Cruijff & Pino-voorstelling Viggo Waas in de buitenreclame

ViggoZondag ging Viggo Waas‘ voorstelling Cruijff & Pipo in première, zondag a.s. is ie te zien in De Kleine Komedie in Amsterdam meldt bijgaande poster (KLIK erop om wat te vergroten). In deze reclame-trailer van Bos Theaterproducties zingt Waas het swingende Ik ben blij. Bos meldt op de site: ”Johan Cruijff imiteren doet Viggo Waas al een tijd niet meer, zegt hij vaak. Maar klopt dat wel? En is het echt waar dat hij auditie deed voor de film Pipo en de P-P-Parelridder? Cruijff en Pipo is een cabaretprogramma over heldendom, waarheid en leugen. Over wie je wilt zijn en wie je bent geworden. Hoe leugen zomaar ineens waarheid kan

Beste Koningsdagplekken met hulp reclame actie King Pepermunt (met 10 toptips)

Met ‘s werelds eerste ‘stoepkrijtpersbericht’ (met dank aan 103 krijtjes) lanceert King Pepermunt opnieuw een bijzondere inhaker rondom Koningsdag 2016, woensdag 27 april. Zie bijgaand filmpje over een handig hulpmiddeltje. Leuk bedacht. En zie de doorlees voor King’s Tien toptips voor een goede vrijmarktplek. Je ontvangt nu gratis een rol King Krijt bij een King Pepermunt actieverpakking. Tijdelijk

Vrouwen geen mannen in de gezondheidszorg zegt naakte reclamedame langs snelweg

Women Inc dameZe is naakt, reusachtig groot en de komende week kijkt ze vorsend uit over de A44.’  In samenwerking met Women Inc, de organisatie die gelijke rechten en kansen voor mannen en vrouwen bepleit, heeft museum Corpus in Oegstgeest namelijk het beroemde boegbeeld tijdelijk voorzien van een vrouwelijke helft. Zo schreef De Telegraaf gisteren. Zie ook filmpje. De tekst erop luidt: ‘De gezondheidszorg is gebaseerd op het mannelijk lichaam.’ Met deze ludieke actie, ’Behandel me als een dame’, hoopt Women Inc. het publiek bewust te maken van het gegeven dat de gezondheidszorg nog steeds gebaseerd is op het mannenlichaam,

We all love 80′s-00′s in Panama Amsterdam op 26 maart meldt buitenreclame

PanamaWE ALL LOVE 80’s 90’s 00’s is maandelijks te vinden op diverse locaties in Nederland, waaronder vast in Panama Amsterdam, (zie buitenreclame, KLIK erop om te vergroten) de Winkel van Sinkel Utrecht en De Effenaar Eindhoven. Het ‘gezelligste feest van Nederland’ -met sponsoring van Radio 10- zet ook nog eens 1x per jaar de Heineken Music Hall op z’n kop met een XXL editie. Tijdens elke editie van WE ALL LOVE 80’s 90’s 00’s nemen de beste DJ’s plaats achter de draaitafels om een super feest te verzorgen met alle danceable hits

Sexy SuitSupply-campagne haalt de media (weer) want (weer) ‘seksistisch’

Suit SupplyHè gelukkig, het is de maatpakkenverkopers van SuitSupply weer gelukt. Een campagne maken met sexy beelden, die de redactionele kolommen haalt, ook hier, dus veeeel gratis reclame. Knap, nou, uh… Seksistisch zeggen sommigen. Weer. Links een buitenreclame affiche, rechts de making of/behind the scene-video van SuitSupply en op de site veel meer beelden uit de campagne van Carli Hermès. Weer. Per tweet soms AnneFloorDekkert de kritiek op: ‘Het vrouwelijk lichaam puur en alleen als vermaak voor de beter geklede man. Walgelijk @suitsupply.’ Op de

‘Roken dodelijker dan Obama’ meldt Russische reclame tegen het roken

Roken doodt meer mensen dan Obama‘, staat boven de foto van de Amerikaanse president, met een sigaret in zijn mond. Op een buitenreclamObama Rusland rokene-uiting in Moscou, de wereld in getwitterd door Olga Kuzmina., en geretweet door Derk Sauer vanuit de Russische hoofdstad (KLIK erop om wat te vergroten). In de anti-rook campagne meldt ook nog weinig fijntjes: ‘Hoewel hij veel mensen vermoordt’. En onder de foto volgt nog eens de reclame-slogan: ‘Rook niet. Lijk niet op Obama.’ De haat naar het Westen, en in het bijzonder de VS, is groot in Rusland, merkt Metro op op de site. Volgens de grote leider Poetin is de VS een gevaar voor de nationale veiligheid

DWDD Pop Up Museum over ‘verborgen kunstwerken’ is er weer meldt buitenreclame

Wegens groot succes‘ zeggen ze. Het Allard Pierson Museum in Amsterdam heeft vrijdag j.l. voor de tweede keer zijn deuren geopend voor het DWPop up museum DWDDDD Pop-Up Museum. Dat is beter nieuws dan de ellende met het mislukte DWDD Pop-Up Restaurant. Tot en met 22 mei is het DWDD Pop Up Museum nog te zien, meldt bijgaande buitenreclame-uiting. Als belangrijkste sponsors worden op de affiche genoemd BankGiroLoterij, VSB Fonds, NWO, Vara, Allard Pierson Museum en Amsterdams Universiteitsfonds. Het tv-programma heeft met een aantal van haar vaste gasten negen zalen ingericht met werk uit de depots van elf Nederlandse musea, aldus de site van het Allard Pierson Museum. Het thema is ook dit keer: Verborgen Kunstwerken. ‘De negen