Categorie: "Buitenreclame"

Niks billen in reclame Kylie Minoque voor Sloggi

Sloggi abri 2Ha, het  billenloze reclametijdperk van Sloggi lijkt begonnen. Dankzij Kylie Minogue nog wel. De Australische singer/songwriter en actrice en Sloggi vieren de komst van de lente met ‘twee lichte stijlen, een leuke en creatieve competitie en de kans om Kylie te ontmoeten in Berlijn’. Meldt de site. Bijgaand de abri met Kylie’s vraag What would you wear for you and only you? De site weer: ”Onze onzichtbare

Reclamestunt voor boekenweek op dak Scheltema

Scheltema boekenWij willen op ludieke wijze aandacht vragen voor de boekenweek”, verklaart directeur Harold Zwaal van boekhandel Scheltema aan het Amsterdamse Koningsplein de huizenhoge agenda aan het pand en de reusachtige boeken op het dak. En dat is hem goed gelukt. We kennen Zwaal nog kennen als oud commerciële baas van SBS en RTL. Het door zijn werkgever Novamedia geredde Scheltema, dat gaat verhuizen naar het Rokin, kwam weer eens positief in het nieuws. Al kregen ze door die reclame-stunt ook de politie op hun dak. ”Of we de boeken van het dak willen halen”, aldus Zwaal in

Amstelveen pronkt met Bijenkorf in reclame bij Amsterdamse Gelderlandplein

Amstelveen shoppingArmoe troef, wat leuke reclame-uitingen betreft. In ieder geval in de dagbladen. We constateerden het eerder. Dan maar deze buitenreclame-uiting, zojuist gefotografeerd in de Amsterdamse AJ Ernststraat. Vergezeld van de vaste vraag aan exploitant JCDecaux: wanneer gaan we nou eindelijk ontspiegelen? Geen gezicht. Ook niet voor consumenten ;-) . Zie hoe winkelcentrum Stadshart Amstelveen vlakbij het vernieuwde en vergrote shopping centrum Gelderlandplein in naburig

Reclame voor winstgevende pakketdienst PostNL

PTTPostPostNL boekt winst dankzij pakketdienst‘, kopt de ene krant. Het aantal verzonden brieven is met bijna 11% gedaald, de onvermijdelijke trend. ‘De vraag in China naar Nederlandse babymelk heeft PostNL het afgelopen najaar miljoenen aan extra omzet opgeleverd,’ weet een ander dagblad vandaag te melden. Aan de vooravond van de publicatie gisteren van het jaarverslag maakte  PostNL ouderwets en vrolijk reclame op bus- en tramhaltes (KLIK erop om wat te vergroten); zie bijgaand. ‘Het meest voordelige pakje bezorgen wij in de brievenbus.” Adverteren doe je óók

Lloyds Bank adverteert met lage hypotheekrente

Lloyds Bank rente laagDe markt voor huizenhypo’s moeilijk, want tarieven gedicteerd door onze drie grootbanken, hoor je vaak. Met nauwelijks nieuwkomers die zich op dat terrein wagen. Misschien, maar hier weer een kleintje in de Nederlandse markt, maar groot waar ze vandaan komen: Lloyds Bank. De buitenreclame-uiting is deze week te zien in tram- en bushokjes (KLIK erop om wat te vergroten; ontspiegeld kunstof gebruiken is zeker te kostbaar, helaas, moet de consument toch ook wel plezieriger vinden lijkt ons). Ook een andere versie met ‘vanaf 2,2% rente’ in grote letters. De praktijk leert dat

Hij en zij van de KPN-reclame willen meer Spotify en You Tube

KPN Spotify manKPN You Tube VrouwHet abonnement als je vooral online wilt zijn‘ prijst KPN zijn waar aan in tramhokjes deze weej. Voor als je meer Spotify en YouTube wilt. En dan behoef je misschien wel 5GB om te verstoken per maand (en dat 4G is ècht een vooruitgang, kunnen we zelf getuigen). Tenzij je semi-permanent Wifi ter beschikking hebt. Het is te hopen dat vooral veel jongeren deze boodschap goed ter harte nemen, want we zien zoveel

‘De Vis van Schiphol’ even reclame spectacular Walking Dead

Kunnen ze ‘m zelfs niet draaien, die ‘Vis’ langs de A4 bij Schiphol? Waarschijnlijk is de boeren daar ooit verteld -met en een zak geld in de hand- dat er daar een fraai kunstwerk zou verrijzen. Dan mocht dat rare gevaarte daar worden geconstrueerd. Of die ‘Vis’ kunst is kun je betwisten haha, maar een Walking Dead op de visgoed bekeken object voor reclame-uitingen werdd het al snel. Ter promotie van het nieuwe seizoen van ‘The Walking Dead’ op Fox  is er nu een 2D spectacular te zien. Elke dag verliezen de gigantische handen van een zogenoemde ‘walker’ een vinger,

Ben maakt geen reclame-reclame voor iPhone 6

Ben niet allernieuwsteBen iPhone 6Iets van dat lekker brutale van vroegah, van de start van Ben, heeft dat vechtmerkje van T-Mobile gelukkig nog steeds. Ze voelen de tijdgeest goed aan met deze buitenreclame campagne deze week (KLIK erop om wat te vergroten): doe maar gewoon. Waarom steeds meedoen aan die mooiste/nieuwste/duurste race… Ook met aardige geen reclame-reclame voor de

Ook in Amsterdam reclame gemaakt voor 16e editie Art Rotterdam

Art Rotterdam 2015De beurs om opkomend talent te ontdekken.’ De 16e editie van Art Rotterdam, met als hoofdsponsor Citizen hotels, wordt weer gehouden in de Van Nelle-fabriek van 5-8 februari. Meldt deze buitenreclame-uiting, onlangs gesignaleerd op Amsterdamse abri’s (KLIK erop om te vergroten). En waarom ook niet. Bezoekers worden er (weer) geïnformeerd over de laatste ontwikkelingen binnen de beeldende kunst. ”Met verschillende benaderingen van jonge kunst in uiteenlopende tentoonstellings-

Gouden Loeki 2014: Buddyhond van KNGF gemaakt door reclamebureau Selmore

De Gouden Loeki voor de leukste dan wel populairste, door het Nederlandse kijkerspubliek gekozen commercial van 2014 is vanavond gegaan naar Buddyhond van KNGF, gemaakt door reclamebureau Selmore. Een a-typische winnaar want verre van humoristisch. De shortlist van vijf werd verder gehaald door Klushondje/Gamma (van reclamebureau Joe Public), Moestuin (in top 3)/Jumbo (Alfred) en Flappie (in top 3) & Kijk, Zwarte Piet/Bol.com (Etcetera). De vijf werden door het Nederlandse publiek via telefoon en sms vanavond gekozen uit een longlist van 10 spotjes. De runner-up was Flappie. Daarop moest voorts tijdens de uitzending worden gestemd. Als 4e eindigde Klushondje, 5e was Zwarte Piet. Presentatrice van de laatste live tv-show op NPO1 was Sophie Hilbrand vanuit de Gashouder in A’dam. De 20ste Gouden Loeki -zie ook lees verder- werd aan de winnaars overhandigd door de competitie-organisator, Ster-directeur Arian Buurman, die het belang van reclame-inkomsten voor de financiering van de Publieke Omroep benadrukte.