Categorie: "Buitenreclame"

Kunstmanifestatie forten en ficties in Laagland in de reclame als Gimme Shelter

Gimme Shelter kunstfortenIn de buitenreclame deze week Gimme Shelter, ‘Forten en Ficties in Laagland’. Huh? Blijkt een internationale kunstmanifestatie te zien, die nog  t/m 20 september duurt. In KunstFort Asperen, Fort Nieuwersluis en Kunstfort bij Vijfhuizen. Van de site geplukt: ”Welke gevaren liggen er op mijn pad? Hoe kan ik mijn tegenstander misleiden? Hoe denkt mijn vijand – en wie is die vijand eigenlijk? Deze vragen zijn het uitgangspunt van de internationale kunstmanifestatie

Van Gogh Museum maakt reclame met vragen

Vanaf 3 mei zijn ze er al mee bezig, met vragen stellen en beantwoorden, om aandacht te trekken. Het Van Gogh Museum spotten we deze week Van Gogh vragenook in de buitenreclame, over die 125 vragen in 125 dagen (KLIK erop om wat te vergroten). Zie ook deze promo. Er zit nog wat aan vast. ”Stel jouw vraag over Vincent van Gogh aan het Van Gogh Museum en maak kans op een feestelijke uitnodiging voor de opening van onze nieuwe entree in september,” meldt de site. Op deze abri een vraag van een collega, Beatrix Ruf, de Duitse directeur van het

Kortingen tot 70% roept Hema in buitenreclame

Hema 70 procentEen soort summersale van de Hema, wordt onder meer op buitenreclame-uitingen aangekondigd. De Hema als Hemarkt. ‘Opruiming’ met kortingen tot wel 70%. De dagbladen vandaag hebben niets te bieden wat betreft opvallende/goede advertenties in dit reclame-komkommerseizoen, dus moeten we buiten op zoek. ”Op heel veel artikelen” staat erbij, dus niet op alles. Kom naar

Weekendfestival Kwaku vaker open meldt reclame (en voetbal terug)

Kwaku 2015Het voluit Kwaku Summer Festival in Amsterdam. Daar is-ie weer, de buitenreclame. Veertigste jaargang dit jaar. Omdat ik het beste voor ze wens, zo’n goed en leuk initiatief, laat ik ook de nieuwe uiting hier graag zien (KLIK erop om wat te vergroten). Het nieuwtje is dat het weekendfestival van 19 juli t/m 9 augustus in het Nelson Mandelapark nu ook twee vrijdagavonden te bezoeken is. Nieuw is ook dat voetbal weer terug is, naast muziek, dans en lekker eten en meer. De site: ”Het Kwaku Summer Festival gaat niet alleen over eten, muziek en voetbal. Kwaku gaat over het samengaan van culturen.”

Toeval? Yoghurt Griekse stijl-reclame van Danone

Danone Griekse yoghurtNog steeds te zien, deze buitenreclame/abri van Danone voor yoghurt Griekse stijl. Ergens in Amsterdam gefotografeerd vrijdagavond j.l. Toeval, nu Griekenland niet uit het nieuws te branden is? We denken van niet. Maar we kunnen arme Grieken niet steunen door een potje te kopen. Een ding weten we namelijk zeker: deze yoghurt ‘Griekse stijl’ komt geheid niet uit Griekenland en wordt daarom vermoedelijk ook geen ‘Griekse yoghurt’ genoemd. Enorme uitvoerkans gemist? Wat exporteren ze nog wel in dat land, behalve olijven en, sorry, spaartegoeden? En in die giga Amerikaanse markt was het niet eens een

Goedkoop naar bierparadijs Brussel in Thalys-reclame

Thalys Mannekis Pis en BierGefotografeerd bij de Zuid-As deze week: Manneke Pis. Een Belgisch ventje dat schaamteloos op ons Amsterdammers plast. Als reclame voor de Thalys, die goedkoop naar Brussel rijdt. Kost maar €29 enkele reis en dat zal wel een ‘vanaf’prijs zijn. Voor de dorstigen onder ons: je moet minimaal een uur en 50 minuten wachten voordat je je eerste pilskje kan nemen, want

Verkoeling nodig? Koop Cornetto in een reclame Abri

JC Decaux abri ijsJC Decaux abri ijs 2De HHH, de Huidige Helse Hitte  wordt  lekker  gemaakt  door buitenreclame- exploitant JCDecaux  en  Unilevermerk Cornetto:  tijdens  het wachten  op  de  bus  ergens in Utrecht kun  je  t/m 7 juli  genieten  van  een  lekker verkoelend  ijsje voor de schappelijke prijs van 1 euro. Maar let op: opeten voordat je in de bus stapt, stel dat je door de chauffeur wordt geweigerd met deze hitte ;-) . Het creatieve idee is

Pop-up file concert als reclame voor klassieke muziek festival Wonderfeel

Leukste file NLLeukste file van Nederland‘. Kopt het bericht. Gistermorgen, op de A1 richting Amsterdam, was het een klein feestje. Een nieuw klassiek festival, Wonderfeel, organiseerde daar Nederlands eerste pop-up-file-concert (zie ook filmpje).  Meldt een persbericht. Als leuke reclamestunt. ”Terwijl de file vorm begon te krijgen klapte de zijkant van een 16,5 meter podiumtruck open. Waarna het Nieuw Amsterdams Klarinet Kwartet aangevuld met sousafoon, slagwerk en onder leiding van een