Categorie: "Buitenreclame"

Online ‘topfilms’ gratis bij McDonald’s meldt reclame

McDonalds bushokje filmsNa die amazing no logo campagne van McDonald’s onlangs, we wachten nog op onderzoekresultaten bij Reclamewereld, nu een gewone actie uit een Amsterdams tramhokje geplukt. Maar wel een leuke, met de vrije feestdagen in het vooruitzicht: McD geeft online films cadeau bij een ‘Groot Voordeel menu’ of -ze doen ècht hun best om gezond eten te stimuleren- ‘Salade menu.’ Ook recente speelfilms zijn beschikbaar, blijkt uit de abri reclame (KLIK erop om te vergroten), waarin als voorbeeld The Wolf of Wall Street wordt getoond. Op de site zie je welke 50 ‘topfilms’ worden aangeboden

Leren navigeren met sterren kan jeugd in Kerstvakantie meldt Scheepvaartmuseum-reclame

Pappa, navigeren hoef je toch niet te leren, dat gaat toch automatisch met dat schermpje in de auto?‘  In Het Scheepvaartmuseum ontdek je dat navigeren veel meer betekent, ook op de zee. Die in onze genen zit, meldt de site. Aan het Amsterdamse Kattenburgerplein kScheepvaartmuseum Kerstvakantieun je je laten verrassen door de tentoonstellingen en het fraaie Zeemagazijn, maar bijgaande reclame-affiche ‘Navigeren kun je leren‘ is er speciaal voor kinderen (en ouders) tijdens de komende Kerstvakantie. Dus van zaterdag 20 december tot en met zondag 4 januari. Dan zijn er elke dag extra activiteiten voor kinderen én ouders, zoals het dat leuke familieprogramma ‘Navigeren kun je leren’ (6+) waarin je leert hoe je op zee zo snel mogelijk van A naar B kunt komen. Met de sterren als kompas om zo snel mogelijk

Tuk Tuk-reclame Frank Lammers voor Sinterklaas Gala voor Volwassenen

Sinterklaas gala volwassenenLeuk, acteur Frank Lammers -tegenwoordig bekend als de sukkel van Jumbo- die nu reclame maakt voor, voluit, het Eerste Amsterdamse Sinterklaas Gala voor Volwassenen. Vanavond in de Amsterdamse Stadsschouwburg, om 20.00 uur. Daarom racen we deze huisvlijtfoto nog even op Reclamewereld.  Voor 18+. ‘ Zie ook de promo. Bestellen kan nog via ssba.nl/sint. ”Het Eerste Amsterdamse Sinterklaasgala voor Volwassenen (de 9e editie!) is een ouderwets strenge avond, waar deugden en

Björn Born wil gevonden worden dankzij lust-reclame

Borg Bjorn Lust en FoundTo be found, one has to have lust.’ Lezen we onlangs op een waterkoude ochtend in Amsterdam. Maar daar trekken de twee op de reclame-affiche van Björn Born zich weinig van aan. Bovendien weten ze ook wel die tekst nergens op slaat als statement. Gaat het misschien wat minder met dat ooit uiterst succesvolle merk ondergoed van de voormalige tennisgigant? Want zo nadrukkelijk op de sekstoer, met ook nog eens als slogan Made for love… Affiche te klein om goed te kunnen bekijken? KLIK erop om wat te

Grote kat van Whiskas heeft ‘t alleen maar goed in de reclame

Whiskas kattenMooi plaatje in de abri’s deze week. Twee katten. Lekker maffen. Buikje vol. ”Precies wat ze van nature nodig hebben…Whiskas. En op de site staat nog: ”Jouw kat heeft dezelfde instincten als grote katten, geef ze (..)” Lief allemaal (KLIK erop om reclame-uiting wat te vergroten). Maar. Onlangs toonden we op Reclamewereld enkele hele andere reclame-uitingen rond kleine en grote katten. Die laatsten liggen er namelijk in het echt minder leuk bij. Want gevangen in een dierentuin of -nog even- loslopend in de natuur, waar ze in snel tempo dreigen te verdwijnen. Zie maar hier en hier. Leuk ideetje voor Whiskas: ga die grote katten-fondsen

We Are Public maakt reclame voor jazz, opera, theater en meer

We are public 2Mooie kleurencombi’s is anders, maar dát valt op, die reclame-affiches van We Are Public. Voor een jazz concert, opera, theater en arthouse film. Deze week gefotografeerd in Amsterdam Buitenveldert (KLIK erop om wat te vergroten). Maar wat is dat eigenlijk, We Are Public? Hèt nieuwe cultuur- lidmaatschap, kort samengevat. Ik doe lekker makkelijk en citeer de site: ”In samenwerking met ruim 40 toonaangevende cultuurinstellingen geeft We Are Public je maandelijks toegang tot een scherpe selectie van zo’n 30 concerten, dans- en theatervoorstellingen, films en exposities. De helft van je bijdrage gaat naar de instellingen en de makers van de voorstellingen die je bezoekt. Zo ervaar je prachtige programma’s én draag je bij aan een divers en avontuurlijk cultureel aanbod. Maandelijks toegang tot zo’n 30

‘Haarlem popstad’ adverteert in Amsterdam popstad

Haarlem popstad groterJe moet maar durven, in het hart van de leeuw… Haarlem adverteerde onlangs druk op reclame-affiches in de hoofdstad als ‘Haarlem popstad.’ Met popgroepen als, genoemd links op de poster, als Chef’s Special, Jacqueline Govaert en Baskerville en, rechts, als Alain Clark en Van Velzen (KLIK erop om wat te vergroten). Die we natuurlijk kennen van optredens in … Amsterdam. Van de Haarlemse site geplukt: ”Haarlem heeft ook een dynamische popcultuur en muziekindustrie.” Maar ook: ”In het kader van de landelijke campagne ter promotie van de dynamische popcultuur en muziekindustrie in Haarlem geven Patronaat en Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem vrijkaarten weg. Wil jij ook

Paul de Leeuw-reclame voor ‘Ik ben rustig’ in De Kleine Komedie

Paul de Leeuw Rustig‘Ik ben rustig‘, de nieuwe theatervoorstelling van Paul de Leeuw -zie hier de reclame- trailer- begint vandaag in De Kleine Komedie in Amsterdam en loopt daar tot en met zondag 18 november. Bijgaand de reclame-affiche die we fotografeerden. De regie is van Ruut Weissman. ”Goede liedjes en flauwe grappen van Paul de Leeuw (***)” meldde de recensie in Het Parool. En aangezien we onrustig worden van het zingen van Paul de Leeuw gaan we er maar niet heen. ”De entertainer wordt dit jaar 52. Tot zijn eigen verbazing, want hij had nooit gedacht zo oud

Zanger Lenny Kravitz paradeert op reclame affiche

Kravitz 19 novEven opgezocht wat het Engelse ‘Strut‘ betekent op de reclame affiche voor het komende concert van Lenny Kravitz. We moeten het doen met ‘paraderen.’ Het concert heet Strut, genoemd naar -en goeie reclame voor- Kravits’ nieuwe album met die naam. De poster, KLIK erop om wat te vergroten, is van even geleden, maar niet te laat: zijn concert is op 19 november in de Amsterdamse Ziggo Dome. Bijgaand ook de promo-video. Wie ‘m nog niet kent: Leonard Albert “Lenny” Kravitz (geb. 26 mei 1964) is een Amerikaanse zanger, gitarist en acteur, die bekend werd met hits als Are You Gonna Go My Way, Always On The Run, Let Love Rule, It Ain’t Over ‘Till It’s Over en I’ll Be Waiting. Lees ik op Wikipedia. De kaartverkoop loopt via , meer info hier en