Categorie: "Buitenreclame"

Seks als reclame voor banenzoeker Menno van Driel

Seks Menno van Driel zoekt werkMenno van Driel (29) uit Arnhem zoekt al tijden naar een baan in de marketing, maar vooralsnog zonder succes. Daar heeft hij wat op gevonden: een SEX-poster. Die hangt op diverse plekken in de Gelderse hoofdstad. Want seks trekt immers de aandacht. Onder het woord SEX -op z’n Engels gespeld- staat dat Menno op zoek is naar een baan en dat werkgevers hem mogen bellen. Plus zijn nummer, uiteraard. Contacten via Facebook kan ook. Melden onder meer The Post Online -met interview met hem bij Omroep

Wind in Metrostation helpt met shampoo-reclame

Je haar komt tot leven.’ Letterlijk, lijkt het, in de metro van Stockholm, waar retailer Apotek Hjärtat‘s voor het eigen Apolosophy-shampoo merk een aandachttrekkende buitenreclame billboard liet ontwikkelen. Het idee is zo simpel: als een trein het station inrijdt en reizigers de wind voelen, komt het haar van vrouw ook in beweging door een sensorsysteem. De bewegende billboard werd bedacht

Michelin-topper Moshik Roth samen met AH in versmaaltijden meldt abri

Slimme marketing, petje af voor betrokkenen. Vanaf deze maand introduceert &samhoud food, het nieuwste bedrijf van 2* Michelin-chef Moshik Roth en Salem Samhoud, vier versmaaltijden in de schappen van Albert Heijn. Bijgaand de reclame affiche bij tramhaltes gespot deze week (KLIK erop om te vergroten).  ”DoorAH en Samhoud versmaaltijden speciale innovaties geven de gerechten een vleesbeleving maar zijn ze 100% vlees-vrij. De gerechten bestaan hoofdzakelijk uit tomaat en andere groenten,” meldt de site van &samhoud food.  Roth: “Ik droom er al tijden van om mijn keuken toegankelijk te maken voor een breder publiek. Dat wordt nu mogelijk. Voor € 5,99  kan nu iedereen genieten van ongewoon lekkere gerechten van mijn hand, in de magnetron.” Aan dat ‘van mijn hand’ houden we onze sterrenchef. Roth benadrukt voorts, en gelijk heeft-ie, dat groente duurzamer en gezonder is dan vlees. ”Ik wil maaltijden maken die daadwerkelijk een lekker alternatief kunnen bieden.”  De volgende vier maaltijden zijn

Als haring verkocht op affiche: Oreo chocokoekjes

Oreo haringUitje erbij? Je zou denken, als je deze affiche van chocokoekjesmaker Oreo ziet -en je ‘m begrijpt, haha- dat de Hollandse Nieuwe Haring in aantocht is. Niet dus. Het haringseizoen begint pas op 12 juni. Hiermee is de kans dat het seizoen uitgesteld moet worden omdat de vis niet vet genoeg is, zoals vorig jaar gebeurde, een stuk kleiner. De relatie met haring en dat koekje, bah, alleen de gedachte al, ontgaat mij. ”Draaien, Likken, Dippen…en dan opeten natuurlijk!” Zegt Oreo, een merk van LU,  op de site. ”Oreo is een uniek koekje om met het hele gezin samen van te genieten. De combinatie van 2 heerlijke koekjes met cacaosmaak daartussen een laagje crème met vanillesmaak maakt Oreo een lekker koekje voor zowel volwassenen als kinderen.” De reclame-uiting (KLIK erop

Sexs sells 15-jarige Ketelhuis met man(!) op affiche

Ketelhuis blootRelevant bloot? Never mind. Zaterdag 29 maart 2014 bestaat Bioscoop Het Ketelhuis op de kop af 15 jaar. Het weekend van 28, 29 en 30 maart wordt dat uitbundig gevierd, meldt de site. Zie ook de affiche in bus-en tramhokjes in de hoofdstad deze week (KLIK erop om wat te vergroten). Zo zal er aan de Pazzanistraat 4 op het Amsterdamse Cultuurpark Westergasfabriek speciaal voor de gelegenheid vervaardigde korte film van Dragan Bakema en Joppe van Hulzen zijn première beleven. Er zijn voorpremières van de verfilming van de Zweedse bestseller De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween, de Nederlandse documentaire Sexy Money (van Karin Junger) en Happily Ever After (van Tatjana Božic). Ook is er een exclusieve vertoning van Lucia de B. (Paula van der Oest), gelijktijdig

Wie is wit, wie zwart, vraagt poster Tropenmuseum

Tropenmuseum Wit ZwartWie is wit en wie is zwart? Wie bepaalt dat eigenlijk? En wat heeft het slavernijverleden daar mee te maken? 150 jaar na de afschaffing van de slavernij confronteert het Tropenmuseum zijn bezoekers met deze en andere vragen in de tentoonstelling in de Lichthal Zwart & Wit. Is nog tot en met 1 juli a.s. te zien in de Lichthal van het museum met persoonlijke verhalen, foto’s, video’s, hedendaagse kunst en historische documenten geven een beeld van de manier waarop zwart en wit in Nederland met elkaar leven en naar elkaar kijken. In de tentoonstelling, tijdens evenementen en online kunnen bezoekers hun mening geven over wat het slavernijverleden voor hun eigen identiteit en levensloop betekend heeft.

Aliens, robot en tijger in bushok reclamestunt Pepsi Max

Een vrouw schrikt zich rot door een meteoriet.” En Pepsi Max verbijstert Londenaren met aliens, robot en heuse tijger, meldt de vaksite van Adformatie. Het merk deed met augmented reality iets opzienbarends voor zijn ‘Unbelievable’-campagne. Locatie: een bushokje in de Londense New Oxford Street met een aangepaste glazen wand. Prachtig. Het reclamebureau erachter is AMV BBDO London de productie is van Grand Visual.

Affiche reclame ‘Alles of Niets’-maanden Fox Sports

Fox Sports 50 procent kortingFox Sports maakt dezer dagen heftig reclame voor de ‘Alles of Niets‘-maanden, met verschillende in prijs gereduceerde pakketten en ‘tot wel 50% korting’. Al kunnen de prijzen per aanbieder verschillen, wordt erbij gezegd.  Voor mensen die nog geen Fox Sports hebben, voor mensen die al wel Eredivisie hebben en voor mensen die al Fox Sports International hebben. Hier alle info over de actie. KLIK op de affiche bij een Amsterdamse Metrohalte om te vergroten.