Categorie: "Buitenreclame"

Magnum-ijs eerste reclameklant op Amsterdamse tram zegt JCDecaux trots

Op 21 december 2006 meldde site Nabbnet van het Nationaal Adviesbureau Buitenreclame, dat tramreclame in Amsterdam definitief verdwenen was. Vandaag kJC Decaux Magnum op tram Bartondigt Bart de Vries, Commercial Director van buitenreclame-exploitant JCDecaux trots aan in zijn reguliere grotendeels geanimeerde videojournaal aan dat reclame op de trams in de hoofdstad terug is, met als eerste adverteerder ijsmerk Magnum op Koningsdag, ‘terwijl er maar liefst anderhalf miljoen mensen door de stad liepen.’ En: ”Als dát geen goeie aftrap is

Johan Derksen hangt reclame te maken voor de blues in de North Sea Jazz Club

Pal na het overlijden van BB KingThe King of the Blues, maar wat reclame voor de blues. Als een soort ode. En voor de North Sea Jazz Club. En voor Johan Derksen. Keurig in het pak, zelfs das om. Derksen hangt reclame te maken voor zijn, zegt hij, grotere passie dan voetbal, de blues. En voor nog meer inkomsteJohan Derksen NSJ betern, ongetwijfeld. Op de buitenreclame-uiting is zijn Blues Lijstje te zien. De adverteerder is de Amsterdamse North Sea Jazz Club, waar ik geregeld heen ga. Op dat lijstje geen BB King, vast te populair voor Derksen. KLIK erop om te vergroten. Op de NSJC-site de namen die naar Nederland worden gehaald of al hebben opgetreden. Erg leuk -en orgineel- initiatief trouwens. Derksen op die site: “Het feit dat de radiostations geen blues meer draaien, betekent niet dat deze tijdloze muziek niet meer bestaat. De blues is springlevend en dat gaan we

‘What design can’ do biedt te veel voor de reclame

Bij dit evenement sDesign mei 2015taat zoveel op het programma dat niet alles paste, zie bovenaan, op de buitenreclame-affiche, haha (KLIK erop om te vergroten). What Design Can Do is een jaarlijks internationaal design-evenement over de ‘impact van design, mode en architectuur en de rol die deze disciplines in onze hedendaagse samenleving spelen’. Het tweedaagse evenement in de Amsterdamse Stadsschouwburg presenteert design als ‘katalysator van verandering en vernieuwing en een manier om de grote vraagstukken van onze tijd te beantwoorden.’ Met een lezingen- en interview-

Blote Cara Delevingne in Tom Ford-reclame te sexy voor scholen

Cara Tom Ford billboardWas Cara zo onschuldig in dit leuke Zalando-spotje, gaat ze ineens bloot in Londen, een beetje dan, voor het Black Orchid-parfum van Tom Ford. En groot ook, op een billboard, of moeten we zeggen borstboard, van 100 vierkante meters van BlowUp Media UK in Oost Londen. Uiteraard is er tegen geprotesteerd, conservatieven genoeg in Engeland, maar de reclame waakhond daar, de ASA, vond de afbeelding

Leven aan boord-tentoonstelling in Scheepvaartmuseum

Scheepvaartmusuem Leven aan boordNieuwe tentoonstelling, ook voor landrotten, bij het Scheepvaart Museum in Amsterdam. Leuk voor de jeugd in deze mei vakantie. ”Het leven aan boord is mede mogelijk gemaakt door de sponsoren BankGiroLoterij, Damen en Zabawas,” staat er in kleine lettertjes onderaan. De minder bekende gulle sponsors heb ik maar even beloond met een linkje ;-)KLIK op de buitenreclame uiting om wat te

Originele kopje koffie-reclame buiten van McDonald’s

McDonalds koffiepot lantarenpaalMcDonalds koffiereclame canadaUit de Oude Doos, van 2009, maar een gouwe ouwe. Uit Canada. Reclame voor McDonald’s. Om de aandacht te vestigen op het feit dat de vestigingen daar behalve hamburgers ook goeie -claimen ze- koffie schenken werd er een maand gratis koffie geschonken. De buitenreclame ervoor was ijzersterk. KLIK erop om te vergroten. In de abri’s rechts

Bladblazer knipoogt naar Marilyn Monroe in Rokjesdag-reclame Gamma

Gamma Rokjesdag 2015Marilyn Monroe rokjeVrijdag jl. was Rokjesdag in den lande (en zondag de herhaling voor de pechvogels die toen het zonnetje hadden gemist). Dat zeg ik Gamma speelde er knap op in, met ‘n speciaal voor die dag gereduceerd prijsje van een… bladblazer. Te zien op een digitale reclame-Mupi. Die knipoog naar de wereldberoemde pose van Marily Monroe in de speelfilm The Seven Year Itch uit 1955 is de meeste Leidseplein-bezoekers vast ontgaan die dag. Marilyn’s rokje, nou, jurk -die later voor ettelijke

Nederland heeft voor goedkopere vlaaien gestemd meldt Hema-reclame

Hema vlaaiZe hebben woord gehouden, de Hema. Klanten hebben ervoor gezorgd dat onder meer de rookworst, rompertjes, wijn en vlaaien goedkoper zijn geworden. Bovendien komt de dameslingerie er in extra grotere maten. Tienduizenden klanten hebben al gehoor gegeven aan de oproep van het bedrijf om te stemmen op hun meest onmisbare product. De winkelketen verlaagt de komende

Gratis Justin Bieber-posters uitgedeeld via dispensers door JCDecaux en Calvin Klein

Bieber abriBieber fever? Als dit geen mooie reclame is voor reclame. Altijd al Justin Bieber boven je bed hebben willen hangen? In zijn CK-boxer. Levensgroot. Dat kan! JCDecaux en Calvin Klein delen namelijk Abri-affiches van de popster uit,” begint het persbericht vandaag van de buitenreclame-exploitant.  In Amsterdam, vanaf a.s. donderdag-

Illegale bordelen en hotels aangeven verzoeken Amsterdamse posters

Woonfraude Adam hotel

Woonfraude Adam bordeelWoonfraude is oneerlijk.’ Even blijven liggen, deze huisvlijt foto’s van twee recente reclame-affiches in Amsterdam. Die verklikkers oproepen om illegaal verhuurde woningen te melden aan de gemeente. Een acceptabele activiteit, dit soort verlinken, maar het loopt de spuigaten uit in de hoofdstad. Meldpunt Zoeklicht heet de dienst die het illegale doorverhuren wil uitwieden, bereikbaar via dit deze site. Help familie van Dijk en oma de Wildt een