Categorie: "Buitenreclame"

Pop-up file concert als reclame voor klassieke muziek festival Wonderfeel

Leukste file NLLeukste file van Nederland‘. Kopt het bericht. Gistermorgen, op de A1 richting Amsterdam, was het een klein feestje. Een nieuw klassiek festival, Wonderfeel, organiseerde daar Nederlands eerste pop-up-file-concert (zie ook filmpje).  Meldt een persbericht. Als leuke reclamestunt. ”Terwijl de file vorm begon te krijgen klapte de zijkant van een 16,5 meter podiumtruck open. Waarna het Nieuw Amsterdams Klarinet Kwartet aangevuld met sousafoon, slagwerk en onder leiding van een

Add My Window brengt student reclame-inkomsten

Add my window 1Add my window 2Mooi is misschien anders, maar leuk bedacht is dit reclame-concept wel.Studenten uit vrijwel heel Nederland kunnen voortaan inkomsten genereren uit het aanbieden van hun ramen als advertentieruimte,” zegt oprichter Roderick Adang van de Haagse startup Add My Window.  Hij bedacht een ‘uniek concept’ om adverteerders en raameigenaren ‘bij elkaar te brengen’. Of schoonheidscommissies en huizenverhuurders ook zo verguld ermee zijn is de vraag, met die reclame op de ruiten, maar dat is van later zorg. Of misschien willen huiseigenaren óók wel een

Magnum-ijs eerste reclameklant op Amsterdamse tram zegt JCDecaux trots

Op 21 december 2006 meldde site Nabbnet van het Nationaal Adviesbureau Buitenreclame, dat tramreclame in Amsterdam definitief verdwenen was. Vandaag kJC Decaux Magnum op tram Bartondigt Bart de Vries, Commercial Director van buitenreclame-exploitant JCDecaux trots aan in zijn reguliere grotendeels geanimeerde videojournaal aan dat reclame op de trams in de hoofdstad terug is, met als eerste adverteerder ijsmerk Magnum op Koningsdag, ‘terwijl er maar liefst anderhalf miljoen mensen door de stad liepen.’ En: ”Als dát geen goeie aftrap is

Johan Derksen hangt reclame te maken voor de blues in de North Sea Jazz Club

Pal na het overlijden van BB KingThe King of the Blues, maar wat reclame voor de blues. Als een soort ode. En voor de North Sea Jazz Club. En voor Johan Derksen. Keurig in het pak, zelfs das om. Derksen hangt reclame te maken voor zijn, zegt hij, grotere passie dan voetbal, de blues. En voor nog meer inkomsteJohan Derksen NSJ betern, ongetwijfeld. Op de buitenreclame-uiting is zijn Blues Lijstje te zien. De adverteerder is de Amsterdamse North Sea Jazz Club, waar ik geregeld heen ga. Op dat lijstje geen BB King, vast te populair voor Derksen. KLIK erop om te vergroten. Op de NSJC-site de namen die naar Nederland worden gehaald of al hebben opgetreden. Erg leuk -en orgineel- initiatief trouwens. Derksen op die site: “Het feit dat de radiostations geen blues meer draaien, betekent niet dat deze tijdloze muziek niet meer bestaat. De blues is springlevend en dat gaan we

‘What design can’ do biedt te veel voor de reclame

Bij dit evenement sDesign mei 2015taat zoveel op het programma dat niet alles paste, zie bovenaan, op de buitenreclame-affiche, haha (KLIK erop om te vergroten). What Design Can Do is een jaarlijks internationaal design-evenement over de ‘impact van design, mode en architectuur en de rol die deze disciplines in onze hedendaagse samenleving spelen’. Het tweedaagse evenement in de Amsterdamse Stadsschouwburg presenteert design als ‘katalysator van verandering en vernieuwing en een manier om de grote vraagstukken van onze tijd te beantwoorden.’ Met een lezingen- en interview-

Blote Cara Delevingne in Tom Ford-reclame te sexy voor scholen

Cara Tom Ford billboardWas Cara zo onschuldig in dit leuke Zalando-spotje, gaat ze ineens bloot in Londen, een beetje dan, voor het Black Orchid-parfum van Tom Ford. En groot ook, op een billboard, of moeten we zeggen borstboard, van 100 vierkante meters van BlowUp Media UK in Oost Londen. Uiteraard is er tegen geprotesteerd, conservatieven genoeg in Engeland, maar de reclame waakhond daar, de ASA, vond de afbeelding

Leven aan boord-tentoonstelling in Scheepvaartmuseum

Scheepvaartmusuem Leven aan boordNieuwe tentoonstelling, ook voor landrotten, bij het Scheepvaart Museum in Amsterdam. Leuk voor de jeugd in deze mei vakantie. ”Het leven aan boord is mede mogelijk gemaakt door de sponsoren BankGiroLoterij, Damen en Zabawas,” staat er in kleine lettertjes onderaan. De minder bekende gulle sponsors heb ik maar even beloond met een linkje ;-)KLIK op de buitenreclame uiting om wat te

Originele kopje koffie-reclame buiten van McDonald’s

McDonalds koffiepot lantarenpaalMcDonalds koffiereclame canadaUit de Oude Doos, van 2009, maar een gouwe ouwe. Uit Canada. Reclame voor McDonald’s. Om de aandacht te vestigen op het feit dat de vestigingen daar behalve hamburgers ook goeie -claimen ze- koffie schenken werd er een maand gratis koffie geschonken. De buitenreclame ervoor was ijzersterk. KLIK erop om te vergroten. In de abri’s rechts