Categorie: "Acties"

Boerderij-mini’s in de reclame bij Albert Heijn

Leuke actie bij Albert Heijn: Boerderij-mini’s. Daarmee leer je alles over het boerenleven, claimt de grootgrutter. Zo’n mini met ‘leerzame en leuke informatie over het boer’n leven’ komt gratis bij elke €15 aan boodschappen. Maar je kunt er ook gewoon mee spelen, hoor, als je ze in elkaar hebt gezet. Er zijn 24 boerderijmini’s

Parolifant-actie Amsterdamse krant steunt Artis

ParolifantLeuke reclame-actie van Het Parool, die prima Amsterdamse krant, met een dubbel effect. Lees die krant en steun ondertussen de olifanten in Artis. De actie kost je €5 en dan ontvang je het dagblad vier weken lang op proef, in de hoop dat je blijft hangen als abonnee. Van harte aanbevolen. Het volledig bedrag wordt gedoneerd aan het nieuwe olifantenverblijf in het welbekende dierenpark. Leuk ogende inhaak-advertentie ook, trouwens. Klik hier voor de actie. Het geld wordt vermoedelijk gebruikt om een deel van het parkeerterrein bij Artis over te nemen en in te zetten om de olifanten

Bavaria en Sunweb moedige eerste adverteerders ‘Super Dutch reclameblok’ Ster op WK voetbal

Ster, het reclame verkoopkantoor van de Publieke Omroep, introduceert, tijdens de rust van de eerste wedstrijd van Oranje op het WK voetbal, het ‘Super Dutch reclameblok’. Bavaria en Sunweb zijn de eerste dappere adverteerders die beloven met verrassende, speciaSunweb logoal vBavaria logooSter logoor dit blok gemaakte tv-commercials te komen. ”En dat is ook precies het uitgangspunt; hoogwaardig entertainment van unieke, nooit eerder vertoonde commercials, verzameld in één blok,” laat Ster weten in een persbericht. Ik noem de twee dapper omdat volgens

Hoofsponsor KPN feliciteert Rijksmuseum in advertentie met online aanbieding ‘voor Nederland’

KPN feliciteert Rijks 1 jaarEen jaar ‘succesvol open’ na de verbouwing en, na het bezoek van Barack Obama, nog wereldberoemder dan voorheen. Hoofsponsor KPN feliciteert het Rijksmuseum in een advertentie vandaag en biedt ‘heel Nederland’ tegelijk de Online VIP Rondleiding door directeur Wim Pijbes aan. ”Een vogelvlucht langs de hoogtepunten van de Nederlandse schilderkunst. Vele beroemdheden gingen jou voor!” meldt de tekst in De Telegraaf (KLIK op advertentie om wat te vergroten). Bekijk de rondleiding vanaf morgen/zondag 13 april 10 uur op KPN/Rijksmuseum of

Luxe leren tas cadeau-advertentie van McGregor

McGregor bag april 14Na de tv, de fiets, de iPod, de speaker van Bose en de leren tas, opnieuw een luxe leren tas -duffel, ladies of business- gratis bij McGregor, meldt de inhaker van McGregor op een een hele advertentiepagina vandaag in De Telegraaf (KLIK erop om te vergroten). Moet je wel vanaf €348 besteden en, let op, de actie is in z’n laatste dagen, want loopt tot zaterdag 19 april. Geldig in alle stores en online, ‘zolang de voorraad strekt.’ In de McGregor-winkels zag ik de aanbieding al een tijdje. Hoop dat ze

‘Terugschenkactie’ reclame voor Diamant-frituur

Opvallende advertentie, maar wel flauwe grap, natuurlijk. Je denkt eerst even dat het een terugroepactie is van ‘frituurspecialist’ Diamant frituur terugschenkactieDiamant, dat er iets mis is met hun frituur-vet. En in plaats van ‘t standaard ‘welgemeende excuses voor ongemak’-zinnetje in dit soort advertenties staat eronder ‘We bieden onze vergemeende gelukwensen aan voor dit gemak.’ Het gaat blijkens bijgaande p3 advertentie in De Telegraaf (KLIK erop om te vergroten waardoor hele tekst leesbaar wordt) vandaag om een ‘Terugschenkactie’ om hun nieuwe flessen met extra grote opening onder de aandacht te brengen. Je kunt ze kopen als je je oude frituurvet terug brengt naar de supermarkt. Krijg je

Jubileumboek SAN-adverteerders opgenomen in bibliotheek Rijksmuseum

Tijdens een drukbezochte bijeenkomst onlangs voor juryleden, sponsors en relaties bij de Nederlandse Spoorwegen in Utrecht, heeft voorzitter Paul Geraeds van de 25-jarige Stichting Adverteerdersjury Nederland/SAN het eerste exemplaar van het unieke SAN JubileSAN foto vz boek en rijksmuseumum Jaarboek 2013 (KLIK op foto om wat te vergroten) uitgereikt aan Marjolijn Meynen. Zij is Hoofd Communicatie & Marketing van het Rijksmuseum en Communicatievrouw van het jaar 2103 als zijnde verantwoordelijk voor de communicatiestrategie voor de heropening van het museum. Meynen verraste de aanwezigen met de mededeling dat het SAN Jubileum Jaarboek 2013 -thema Hollandse Meesters, In het licht van de toekomst- wordt opgenomen in de collectie van de bibliotheek van het Rijksmuseum. ”De stichting SAN beschouwt dit als een kroon op haar werk van de afgelopen 25 jaar!,” was het commentaar van SAN-directeur Frits Schuring.

Prikt de baard van jouw man?-reclame L’Oréal

Oreal baardStuur dan een foto van zijn baard op, als-ie prikt, adviseert de advertentie van L’Oréal vandaag in de Mode special van gratis dagblad Metro. De eerste 150 inzendingen winnen een L’Oréal Men Expert Hydra Energetic X-Treme dagcrème. Vertel waarom je zijn baard zo leuk vindt via mailadres metromode@metronieuws.nl. De leukste tien inzendingen verschijnen bovendien in Metro Mode Man van 4 april 2014, aldus het bedrijf. Let op: De foto moet minstens 1 MB groot zijn. Vergeet niet de naam, leeftijd en adres van je man te vermelden.” KLIK op advertentie om wat te vergroten.

Specsavers zoekt duffe vaders voor Pimp je Pa-campagne

Bijna de helft van de jongeren, 47%,  vindt dat hun vader een make-over nodig heeft en daar wil Specsavers bij helpen, meldt Marketing Online. Vijf van de tien kinderen vinden het montuur van hun vader gewoontjes en zelfs lelijk. Specsavers wil deze vaders helpen in hun kleding- en brilkeuze. Vanaf maandag 13 januari kunnen jongeren tussen de 12 en 20 jaar hun vader opgeven voor de ‘Pimp je Pa’-verkiezing via www.specsavers.nl/pimpjepa. Uit de inzendingen kiest de jury per provincie een winnaar en uiteindelijk de landelijke top 3. En daarvoor gaan ze vast flink wat reclame maken, schat ik in.

T-shirts, bekers nieuw in Microsoft’s pr-oorlog tegen Google

Microsoft pr-oorlog v GoogleKeep Calm While We Steal Your Data.’ Microsoft gaat een nieuwe fase in, met haar pr-oorlogje tegen concurrent Google. Nu worden t-shirts en zelfs bekers Microsoft bekertjemet propaganda teksten in de strijd gegooid als onderdeel van de ‘Scroogled‘-campagne (zie site hier). Eerst was de campagne te zien op het net en tv, nu is er zelfs een webwinkel geopend met merchandising in de strijd tegen privacy-gerelateerd issues aangaande Google met hun Gmail. Chrome, Google apps en betaalde reclame. “Google bekijkt alles wat verstuurd wordt via Gmail om te zien voor welke adverteerders jij aantrekkelijk bent. Je hebt geen privacy en komt er niet onderuit.” Met onder meer deze boodschap waarschuwt de website Scroogled.com van Microsoft de gebruiker voor de zoekgigant. De website noemt Microsoft’s Bingzoekmachine “veel betrouwbaarder”.Lees er alles over bij mijn bronnen hier en hier. De reactie van Google is ‘under cooled’ een ook geestig: Een woordvoerder: “Microsoft’s latest venture comes as no surprise, competition in the wearables space really is heating up.”