Categorie: "Acties"

McD heeft geen trek in McWhopper-plan voor Peace One Day van Burger King

McWhopper briefMcWhopperMcDonald’s heeft geen trek erin. Zelfs niet in een leuke reactie op het eendaagse ‘vredesinitiatief’ van aartsconcurrent Burger King, dat samen een hybride McWhopper wilde creëren. Dit in het kader van Peace One Day, de jaarlijkse dag van de VN, op 21 september. Niks wapenstilstand. Een kort, humorloos statement op Facebook (zie de overlees) viel de McWhopper-bedenker ten deel. ”Een te klein gebaar,” liet Steve, de baas van McDonald’s weten als reactie op de paginagrote

Krijgt babyolifantje Blijdorp Feyenoord-naam dankzij lezersactie dagblad Metro?

Hoera, het is een jongetje!‘ Eigenlijk moet ie natuurlijk Olli of Ollie -kort voor Olivier- heten, dat pasgeboren olifantje in Blijdorp. Met een knipoog naar dat succesvolle spotje van Feyenoord, gift van de afscheid nemende toenmalige sponsor ASR, over Van Bronckhorst & ZoMetro naam olifantjeon. Maar dat zou te makkelijk zijn, en misschien loopt er al eentje rond in de Rotterdamse dierentuin, dus we zwijgen maar. Hoewel, Kuytje, is dat misschien wat voor een bulletje? ;-) . Een opmerkelijke reclame-actie van gratis dagblad Metro vandaag, deze keer voor Metro zelf (KLIK erop om te vergroten): een lezersactie in feite: verzin een naam voor dat op 20

Sikkens’ Kleurinitiatief NL biedt basisscholen met gratis schilderbeurt

Sikken scholen 3 foto'sSikkens basisscholenMedewerkers van verfproducent Sikkens bieden dit schooljaar aan ‘vele basisscholen’ een gratis schilderbeurt aan, meldt een persbericht, waarin niet staat hoeveel scholen. De eerste die verrast wordt is Basisschool Mobiel in Reigersbos, Amsterdam Zuidoost. Op 2 september a.s. is daar de start van het Sikkens Kleurinitiatief NL ”dat is voortgekomen uit de wens van medewerkers om in hun directe omgeving actief te zijn met een maatschappelijk initiatief”. Maar ook een leuke reclamestunt, natuurlijk. Bekeken wordt op de

Gratis scooter als reclame bij Woonsquare, maar wat is gratis…

Gisteren vergeten erop te zetten. Dan maar vandaag. Opmerkelijke actie van Woonsquare, die gisteren begon en nog loopt t/m a.s. zaterdag 8 augWoonsquare Gratis scooterustus: in plaats van kortingen een gratis ‘Classic Retro’ scooter cadeau. ”Bij aankoop van alle geselecteerde bankstellen, hoekbanken of interieurs,” meldt de uit De Telegraaf van gisteren geplukte advertentie (KLIK erop om wat te vergroten). Van de scooter zelf vond ik geen merk/type in de advertentie om te googelen, anders dan dat ‘Classic Retro‘ en ‘Easy Rider‘-uitvoering (snor of brom, 4-takt Eco-motor). Plus een advies winkelprijs van €999, ‘excl. afleveringskosten’ (bij goedkope banken is er een gratis hybridefiets, winkelwaarde van €359). Maar wat is gratis scooter? Kun je een van de tien vestigingen zo uitrijden op je scooter, bankstel onder de arm, haha? Onderaan, in lettertjes zo klein die zelfs op de

Duizend euro fooi voor horecapersoneel meldt Chocomel-reclame

Opmerkelijke reclame voor Chocomel op de site van dagblad Metro vandaag (het gratis dagblad zelf is nog even op vakantie). ”Wil jij ook een beloning van €1000,- verdienen? Handje contantje? Check dan deze video, want onze mystery guest reist de komende weken door Nederland om 5 keer de Chocomel perfect serve (= ijskoud én in de metalen cup) royaal te belonen!” Lastig, met dat drankje. Je denkt er eerder

Echt pratend billboard lonkt live naar toeristen

Een making of-filmpje kon ik helaas niet vinden. Een opmerkelijk staaltje live reclamemaken is dit, uit Zwitserland. Voor het Toerismebureau van Graubünden daar, dat zich ‘Zwitserland’s nr 1 vakantiegebied’ noemt en ook in de zomer graag mensen trekt. Die hun grote drukke steden maar eens moeten ontsnappen en

KPN steunt Canal Parade/Gay Pride met live beeld via Pridestream meldt advertentie

Vaar vandaag virtueel mee op Pridestream.org om de Gay Pride-botenparade live mee te maken vanmiddag, zegt KPN uitnodigend in bijgaande inhaak-adKPN Pridestreamvertentie. Prachtstunt is dat. Zo mist niemand in binnen- en buitenland het evenement, bedacht reclamebureau N=5. En is KPN trouw aan zijn motto ‘Voel je vrij.’ De tekst van de advertentie van een hele pagina in De Telegraaf (KLIK erop om wat te vergroten) luidt: ”Vandaag viert Nederland de vrijheid om zichzelf te kunnen zijn tijdens de Amsterdam Canal Parade. Helaas is die vrijheid nog niet overal vanzelfsprekend. Daarom ontwikkelde KPN de Pridestream. Een ‘lege’ boot vaart vandaag mee in de

Q-music viert jubileum met gratis feestjes meldt advertentie

Q-music bestaat deze zomer precies 10 jaar. Dankzij de luisteraars, zeggen ze. En de adverteerders denk ik dan. Dat jubileum wordt gevierd in tweede steden in augustus, als dank daarvoor, meldt de inQ-music 10 jaarhaker vandaag in de Volkskrant, ook onderdeel van Persgroep Nederland (KLIK erop om wat te vergroten). Op de site 10 Jaar Q. THX to YOU! staat dat het gaat om zaterdag 22 augustus in Maastricht en om zaterdag 29 augustus in Amsterdam. Het entree is uiteraard gratis. Via deze link kun je een ticket voor een van

Na luchtshake Mona-toetje als reclame op Schiphol

Ook reclame, dit. Na lekker shaken in de lucht een Mona-toetje voor thuis… Zaterdag,  één van de drukste zaterdagen van het jaar op Schiphol, was ook nog eens de dag van de enorme vertragingen of een spannende landing bij terugkomst voor vakantiegangers. Maar gelukkig was er voor hen een extra warm onthaal van de