Categorie: "Acties"

KPN steunt Canal Parade/Gay Pride met live beeld via Pridestream meldt advertentie

Vaar vandaag virtueel mee op Pridestream.org om de Gay Pride-botenparade live mee te maken vanmiddag, zegt KPN uitnodigend in bijgaande inhaak-adKPN Pridestreamvertentie. Prachtstunt is dat. Zo mist niemand in binnen- en buitenland het evenement, bedacht reclamebureau N=5. En is KPN trouw aan zijn motto ‘Voel je vrij.’ De tekst van de advertentie van een hele pagina in De Telegraaf (KLIK erop om wat te vergroten) luidt: ”Vandaag viert Nederland de vrijheid om zichzelf te kunnen zijn tijdens de Amsterdam Canal Parade. Helaas is die vrijheid nog niet overal vanzelfsprekend. Daarom ontwikkelde KPN de Pridestream. Een ‘lege’ boot vaart vandaag mee in de

Q-music viert jubileum met gratis feestjes meldt advertentie

Q-music bestaat deze zomer precies 10 jaar. Dankzij de luisteraars, zeggen ze. En de adverteerders denk ik dan. Dat jubileum wordt gevierd in tweede steden in augustus, als dank daarvoor, meldt de inQ-music 10 jaarhaker vandaag in de Volkskrant, ook onderdeel van Persgroep Nederland (KLIK erop om wat te vergroten). Op de site 10 Jaar Q. THX to YOU! staat dat het gaat om zaterdag 22 augustus in Maastricht en om zaterdag 29 augustus in Amsterdam. Het entree is uiteraard gratis. Via deze link kun je een ticket voor een van

Na luchtshake Mona-toetje als reclame op Schiphol

Ook reclame, dit. Na lekker shaken in de lucht een Mona-toetje voor thuis… Zaterdag,  één van de drukste zaterdagen van het jaar op Schiphol, was ook nog eens de dag van de enorme vertragingen of een spannende landing bij terugkomst voor vakantiegangers. Maar gelukkig was er voor hen een extra warm onthaal van de

Gratis iPad mini 2-aanbod Telegraaf in de reclame na oordeel Consumentenbond

Het bericht had ik al in de Consumentengids gelezen, en ik dacht nog: dat is leuk nieuws voor De Telegraaf, benieuwd of ze er wat mee doen. De bondTelegraaf iPad mini Consumentenbond nam in het juli/augustus-nummer tweejarige krantenabonnementen onder de loep en besloot dat aanbiedingen met gratis tablet ‘vaak geen goeie deal’ zijn. Behalve bij de wakkere krant. Die maakt van de uitkomsten van dat onderzoek meteen een advertentie, bijgaand afgebeeld (KLIK erop om wat te vergroten). Het aanbod betreft de iPad mini 2/retina, dus het een na laatste model. In de advertentie wordt de tabel uit de nieuwe gids gekopieerd, kan je zien wat concurrerende dagbladen rekenen. En nu

Racing Day Gamma-reclame met gratis kaartjes en Scuderia Toro Rosso F1 & Max Verstappen

Gamma Racing Day TTGamma’s Racing Day komt er weer aan, op zondag 2 augustus op het TT Circuit van Assen. Met de gratis kaartenregen. En onder meer Scuderia Toro Rosso F1 & Max Verstappen en Team Esstrella Galicia 0,0 Marc VDS MotoGP met Scott Redding, Tito Rabat en Alex Marquez. Dat meldt vandaag de advertentie in dagblad Metro -dat was vorig nog Sp!ts RIP- waaruit je twee gratis toegangskaarten van €12 kan knippen (KLIK erop om wat te vergroten). Geen krant bij de hand? Hier kun je ze zeker gratis downloaden. Nadat je er je gegevens hebt ingevuld en hebt

Zonnebrilreclame Armani is correct zegt Trekpleister

Een lokkertje in de reclame, dus meteen uitverkocht? We weten het niet. Feit is wel dat Trekpleister in de folder onder het kopje “Spetterend zomer voordeel” van 7-12 juli ‘echte’ Armani-zonnebrillen aanbod voor €10 in plaats van … €140 (KLIK erop om te vergroten). Een twitteraar, ‘@DTrekpleister Armani zonnebril betere_Egyptologe,’ vroeg @avrotrosradar wat ze daar van vonden. De redactie op zijn beurt benaderde drogisterij met de vraag of het gaat om een écht Armani-exemplaar, want die kosten toch altijd wel zo’n €100. Volgens een woordvoerder is dit inderdaad het geval. De brillen zijn zo scherp afgeprijsd omdat het gaat om ‘oude modellen’, legt de woordvoerder uit van de zus van Kruidvat en ICI Paris uit. In de folder dekt Trekpleister zich overigens

Stuntje met iTunes gemeld in Hema-reclame

Hema iTunes actieDie dikke rode* in de ’20% extra’ Hema-kop kondigt geen tegenvaller aan in de kleine lettertjes. Slechts dat Apple ‘geen deelnemer aan, noch sponsor van’ deze iTunes-actie is. Stel je ook voor, zeg, een actie van Apple; zou de eerste zijn. Oja, alleen online te koop, dus niet in de winkel. Er is dus geen kaart om weg te geven als cadeau, bij voorbeeld. Jammer. Benieuwd waarom niet, die winkels zouden zo’n extra trekkertje wel kunnen gebruiken, gezien de verliezen die ze maken. Misschien zou Apple zo’n kaarten-actie niet toestaan. In dezelfde Metro-editie vandaag een advertentie over een kortingsactie met hun  brommer-

Jubileumblikken Grolsch als ode aan reclameman Gerard Brummer

Grolsch jubi blikkenGerard Brummer GrolschGrolsch blikt terug met introductie van jubileumblikken, retro designs ter ere van 400 jaar vakmanschap en karakter. En van een oud-reclameman, later Grolsch-directeur: Gerard Brummer (foto, KLIK op afbeeldingen om te vergroten). Karakter tonen en vol overtuiging vasthouden aan je ideeën – een stellige eigenschap van de heren die een cruciale rol hebben in de geschiedenis van Grolsch: Theo de Groen, Peter Kuijper en Gerard Brummer. Zo weigerde reclameman Gerard Brummer de ‘Vakmanschap is Meesterschap‘ tv-commercial te veranderen. Deze werd vervolgens één van de langstlopende en meest succesvolle tv-commercials uit de Nederlandse geschiedenis. Als ode aan

Pop-up file concert als reclame voor klassieke muziek festival Wonderfeel

Leukste file NLLeukste file van Nederland‘. Kopt het bericht. Gistermorgen, op de A1 richting Amsterdam, was het een klein feestje. Een nieuw klassiek festival, Wonderfeel, organiseerde daar Nederlands eerste pop-up-file-concert (zie ook filmpje).  Meldt een persbericht. Als leuke reclamestunt. ”Terwijl de file vorm begon te krijgen klapte de zijkant van een 16,5 meter podiumtruck open. Waarna het Nieuw Amsterdams Klarinet Kwartet aangevuld met sousafoon, slagwerk en onder leiding van een