Categorie: "Acties"

Jeep en watervliegtuig Catalina met ‘Fly & Drive Experience’ in de reclame

Niet al te heldere boodschap richting consument in de advertentie van Jeep. Maar ook van Arrow Classic Rock. En van PME Legend. Maandag uit de AmstJeeperdamse krant Het Parool geplukt (KLIK erop om wat te vergroten). Onder de ‘Twee originals‘-kop: ‘Unieke kans bij Arrow Classic Rock! Meld je nu aan voor de Fly & Drive Experience op 4 juni.’ En daarna: ”Jeep en het watervliegtuig Catalina vochten zij aan zij op de stranden van Normandië. Na 75 jaar staat dit krachtige en betrouwbare duo nog altijd paraat. Ervaar het zelf tijdens een spectaculaire uitdaging. Meld je nu aan als crew member voor de Fly & Drive Experience op arrow.nl. Luister online via arrow.nl, kabel of DAB+.” En daar weer onder: ‘Doe mee en maak ook kans op een PME Legend Travel Bag.’ En daar weer onder staat e.e.a. over verbruik en uitstoot van de Jeep.

‘Giftcard’ van €130 cadeau bij elke Mac tijdens iDays van Apple Reseller Amac

AmacApple geeft geen kortingen, zoals bekend. Maar Amac, dat claimt de grootste Apple Premium Reseller te zijn met 22 winkels verspreid over Nederland, wèl. Via een ‘Giftcard’ van €130 cadeau bij élke Mac gedurende de iDays deze week. Die nog lopen t/m a.s. zaterdag 28 mei, meldt de advertentie die we van de achterpagina van Metro vandaag plukten (KLIK erop om te vergroten). Rechtsbovenaan in de advertentie van Amac staat nog: drie jaar consumentengarantie en Mac training cadeau. En rechtsonderaan, nog kleiner:

Max gefeliciteerd zegt sponsor Jumbo in reclame voor Familie Racedagen met Verstappen

[UPDATE: zie ook spotje]     Het is inhaken geblazen vandaag, na de grandioze GP-winst van Max Verstappen, want iedereen wil een graantje meepikken van de belangstelling. SMax en Jumboponsor Jumbo feliciteert hem in bijgaande, uit De Telegraaf vandaag geplukte advertentie (KLIK erop om wat te vergroten), maar wijst ook op hun Famile Racedagen op 4-5 juni op het Circuit Park Zandvoort. Met een op=op waarschuwing erbij. En een leuke kop. In vette letters staat er onderaan: ”Je krijgt nog een week gratis tickets bij actieproducten. Race snel naar Jumbo, want op=op.” Jumbo meldt verder dat ze enorm trots zijn op Max, als jongste Grand Prix winnaar ooit. ”Iets waar wij als sponsor van jou ontzettend trots op zijn. En iets wat we binnenkort samen met jou kunnen vieren in Nederland tijdens de Familie Racedagen. Want iedereen die zondag genoten heeft, kan onze

Vroegboekkorting Feyenoord nog even in de reclame

Vraag nu je seizoenkaart aan!’-reclame van Feyenoord in een landelijke krant vandaag, uiteraard in Metro waarmee de Rotterdamse club een contract heeft (KLFeyenoord vroegboekenIK erop om wat te vergroten). ‘Zonder jou geen legioen‘, staat er ook nog bij, als extra trekker. Belangrijker: de vroegboek- korting, waarvan de hoogte niet in de advertentie wordt genoemd, is nog maar vijf dagen geldig, t/m zondag 15 mei a.s. Benieuwd of Ajax ook nog gaat -lees: moet gaan- adverteren. Want zo’n vaart zal het niet meer lopen met die seizoenskaarten

Na Lidl’s ‘Beste koop’ Cien nu ‘Best geteste’ Elvive van L’Oréal in Kruidvat-reclame

Elvive Loreal KruidvatLidl-shampoo adverteert met ‘’beste koop”’ Consumentenbond, ”best geteste” L’Oréal Elvive zwijgt’. Kopten we een bericht hier op 29 maart. Elvive adverteert niet met de onderscheiding in shampoo-test van de bond. ”Althans, nog niet”, voegden we daaraan toe. Het heeft even geduurd, maar daar is-ie dan, de verlate inhaker met L’Oréal’s Elvive (KLIK erop om wat te vergroten). Overigens een veel duurdere shampoo dan de ‘Beste koop’, Lidl’s huismerk Cien (variatie Fruit & Vitamin). Elvive paradeert trots in de advertentie in

Máxima geciteerd in Fairtrade koffie-reclame plus aanbieding op hele pagina van Plus

Jeetje, gáán we weer. Met die moeilijk leesbare uiting in die verder goeie Weer Eens Anderse dagbladadvertentieserie van Supermarkt Plus -èn lichtgroen op wit èn veeeeel lettertjes. Die ik weer uit de Volkskrant vandaag plukte (KLIK erop om wat te vergroten, maar leesbaar wordt dePlus koffiebonen tekst niet, helaas). Vorige keer ging het over asperges, met aanbod, nu is het onderwerp bonen voor filterkoffie, met aanbod. Maar ja, toch weer interessant om te vermelden dit verhaaltje, met, nieuw voor mij, een opmerking over een Plus premie van $600.000 voor een heel goed (koffie)doel. Dus dat wordt weer overtikken die tekst. Marketeers van de Volkskrant (m/v) hebben jullie een mindere tijdrovende oplossing voor mij, zodat ik meer tijd heb voor wakker blijf-koffie? ;-) .  Plus benadrukt vanaf nu dus kwaliteit van haar voedselaanbod met de slogan ‘Goed eten. Daar houden we van.’ Volgt de advertentietekst met treffende gevleugelde woorden van van Máxima – en niet die van ‘een beetje dom hè? Gaan we: ”Bij PLUS houden we van koffie. Koningin Máxima zei ooit: ‘In Nederland krijg je maar een koekje bij de koffie.’ Maar hoeveel kopjes, dat zei ze

Single Voordeelweken van Kras in de reclame

Kras singlesTerwijl je denkt: had ik vandaag nog maar vrij voor vakantie in eigen land vanwege het mooie weer, nog even, kondigt Kras de Single Voordeelweken aan. Hup, de grens over. Met een kortingsactie, want: Nederland, kortingenland ;-) . Let op: wel boeken voor woensdag 18 mei om van deze korting te genieten. Deze reclame, vandaag uit de Volkskrant geplukt (KLIK erop om te vergroten), geldt voor ‘alle singlereizen.’

‘Zonder toeslag op pompprijs’-reclame MultiTankcard

Overstappen‘ is in de reclame populair gemaakt door Ziggo en wordt nu vaak door andere bedrijven gebruikt: De Overstapweken. Nu bij MultiTankcard, blijkeMuticard Tankpasns een advertentie vandaag in De Telegraaf (KLIK erop om wat te vergroten). Ze hebben goed gekeken naar de recente uitzending van Radar, waaruit bleek dat klanten van FleetCor met een euroShell-tankcard flink extra betalen per liter zonder dat dat werd gecommuniceerd. ‘Zonder toeslag op de pompprijs!‘ meldt de reclame-uiting van MultiTankcard dan ook in de gele stip om klanten (weg) te lokken. En tank waar je wil. De tekst, deels: ”Stap over en bespaar 50%

Sani-Dump dumpt tijdelijk deel btw meldt reclame

SanidumpBij Sani-Dump is het even extra prijsdumpen, schreeuwt de reclame van ze in de krant. Een Feestactieperiode vanaf nu t/m 2e Pinksterdag kondigen ze aan, want maar 6% btw ipv 21%. Dat meldt de advertentie van een hele pagina in De Telegraaf van vandaag (KLIK erop om wat te vergroten). Vanwege een nieuwe vestigingsopening, de 28ste. ‘Wel alleen A-merken, echt de goedkoopste’ is de vaste boodschap. En niet alleen badkamers en toiletten haal je bij Sani-Dump, ook tegels en woonkamervloeren. En, mooie claim trouwens: ‘Neem uw offerte mee, wij zijn altijd goedkoper.’ Die nieuwe 28e ‘megastore’ staat overigens niet in

‘We houden van moeder’ zegt Plus in actie advertentie (plus van bbq-vaders)

De spectaculaire start van Plus‘ dagbladcampagne leek gereserveerd voor de Volkskrant, maar de volgende ‘Goed eten. DaPlus moederdagar houden we van-advertentie halen we vandaag uit De Telegraaf. Die eerdere elders geplaatste pikte de wakkere (inhaak)krant zeker niet. Of krijgen we aparte uitingen in de verschillende kranten te zien voor hun iets verschillende doelgroepen? We zullen het snel genoeg weten. Die eerste van Plus ging alleen maar over asperges met bijna alleen tekst, deze fleurige over moeder, die flink wordt geslijmd. ‘Bij PLUS houden we van moeder,’ kopt de reclame-uiting. En van goed eten, uiteraard. En van BBQ-vaders, want die negeer je niet zomaar eventjes in deze warme periode (zie ook de uiting van concurrent Lidl). Let op: de aanbiedingen zijn maar geldig t/m zaterdag 7 mei. De bijgaande tekst verder, over moederdag