Categorie: "Acties"

BelVita ontbijtje geadverteerd richting treinreizigers

Belvita breakfastVoortaan zitten trein- en tramreizigers ‘s ochtends niet alleen maar te staren naar hun smartphone, maar ook nog te knabbelen op een surrogaat ontbijtje. Eh, breakfast. Als het aan BelVita Breakfast, het nieuwe merk van Liga, ligt. Bijgaande actie-advertentie plukten we vanochtend uit gratis dagblad Metro dat, zoals bekend, vooral op stations wordt verspreid (KLIK erop om wat te vergroten). En bij de drukkere tramhaltes. Achterop staat de uiting, dus dat wordt scheuren, want je hebt een bon nodig om je ‘speciaal ontwikkelde’ ontbijtbiscuits te halen voor een speciaal prijsje bij Kiosk op het station (t/m 14 oktober). Kiezen uit twee smaken. En in kantoor heb je er ook nog wat aan,

Prijsverhoging smet op reclame actie ’21% btw weg’ van MediaMarkt

MediaMarkt btwMooi verhaal, dit, vandaag gelezen in gratis dagblad Metro, dat de site van het AD citeert. Over een toevallige prijsverhoging van Mediamarkt, dat voor woensdag j.l. weer haar bekende actie ‘21% btw weg ermee’-actie aankondigde. Wel een smet op die reclame-campagne, zie bijgaand. En we zijn wat argwanend geworden, want we zijn toch niet gèk ;-) . Enfin, ‘Het is weer zover!‘ zegt de

Gratis 320 wasjes aanbod in GreenChoice-reclame

Greenchoice 2Ook een Nieuwjaarsinhaker van GreenChoice in de krant vandaag. Een actie met gratis wasjes, eigenlijk 250 kWh. Maar eigenlijk doen we ze tekort met deze kop boven het bericht. Een belangwekkender aanbod wordt gemeld in de kop van de advertentie in de Volkskrant: ‘Zullen we het uitputten van de aarde stoppen.’ Samen met ons natuurlijk, maar dat woord ontbreekt erin (KLIK erop om te vergroten, waardoor de tekst leesbaar wordt).  Kijk, als dát nou geen mooi voornemen is… Als klant mag je een jaar proefdraaien met hun windmolens en ontvang je de eerste 250 kWh gratis. ‘Genoeg om bijvoorbeeld 320 wasjes te draaien.” Voor meer informatie moet je hier zijn, zegt GreenChoice, dat ervan droomt dat iedereen zijn eigen

Lidl stunt met ‘goedkoopste’ champagne van Nederland in advertentie

Lidl Champagne 9.99Flikken ze het weer. En ik het niets speciaals met Lidl, hoor. Eerst haalden ze de Reclamewereld-kolommen met hun kindervuurwerk, vandaag is het raak met champagne. ‘De goedkoopste van Nederland‘ knalt de advertentie achterop De Telegraaf van vandaag (KLIK erop om te vergroten). ”Van Champagne weten we dat van de dik 2,5 miljoen flessen die er jaarlijks in Nederland worden geconsumeerd om en nabij de 95 procent geopend wordt in de laatste week van het jaar,” schreef wijnscribent en oud-reclameman Harold Hamersma eind 2013 op de NRC-site. Maar ook dat die opnieuw in prijs verlaagde, nu tot een tientje, ‘mild zurige’ Comte de Brismand Brut Reserve van Lidl best okay was. Voor sommigen. Zelf koopt-ie liever

Kans op Sparta e-bike ‘Cadeau van vandaag’ McDonald’s meldt advertentie

McDonald's Sparta e-bikeNa Shell die reclame maakt voor chocolade nu McDonald’s waar je vandaag een Sparta e-bike kan winnen… Als ‘cadeau van vandaag‘. Normaal laten we nooit een tweede uiting van een campagne zien bij Reclamewereld, maar deze, geplukt uit dagblad Metro vandaag, is toch wel apart (KLIK erop om desgewenst wat te vergroten). Je verwacht een goedkope Big Mac, een gratis ijsje en zelfs een salade voor niks. Nu dus een e-bike(kans). Fietsen, gezond, niet waar. Elektrisch fietsen wat minder, maar toch. Kan je je hamburgertje voortaan wegtrappen ;-) . Hoeveel

Barolo en Chateauneuf du Pape in reclame kerststunt van Dirk

Dirk BaroloHumorloze kerstinhaker van Dirk in de krant vandaag. Jammer. Maar wel een lekkere. Op=Op zie ik er niet bij staan, in hun advertentie (KLIK erop om te vergroten) met een grote trekker als aanbieding: slechts een tientje kostende flessen Barolo en Chateauneuf du Pape. Echte kenners zullen wel zeggen: ja, maar er zijn zoveel Barolo en CdP-wijnen in de handel. Goedkope en dure, en alles er tussenin. Maar daar ga ik mij maar eens niets van aantrekken deze week ;-) . Voor diezelfde kenners: bij Barolo 2010 ontwaar ik bovenaan op de fles Codine di San Giuseppe en bij de CdP 2013 Trois Couronnes. Tuurlijk heeft Dirk meer

Walkers maakt slim reclame met chips genoemd naar voetbalheld Jamie Vardy

Wát een slimme manier om reclame te maken en gratis de media te halen, van chipsfabrikant Walkers in Engeland (Lay’s in Nederland, voorheWalkers Reg Vardyen Smiths geheten hier, en allemaal onderdeel van het Amerikaanse Pepsico). Door Limited Edition pakjes Vardy Salted chips -de Britten zeggen crisps- uit te delen aan de fans van Leicester tijdens de recente (gewonnen) thuiswedstrijd tegen Chelsea. In totaal 32.000 pakjes, las ik gisteren op de site van Metro. Om spits Jamie Vardy te eren. Leicester  gaat met Vardy verrassend aan kop in de Premier League en de spits scoort er lustig op los. Onlangs brak Vardy het record dat op naam stond van Ruud van Nistelrooy door elf wedstrijden op een rij te scoren. ”De meeste fans

Na Ajax pakt ook Feyenoord uit in de reclame, met Adventskalender

Feyenoord AdventskalenderAjax pakte vorige week uit in de krant, maar Feyenoord pakt vandaag nog veel groter uit in dezelfde krant, en doet een Adventskalender in de reclame in gratis dagblad Metro. Op een hele pagina in plaats van een kwart, zoals die advertentie van de Amsterdamse voetbalclub. ‘Elke dag kans op unieke Feyenoord-prijzen’ kopt de advertentie van vandaag. Met dagelijks een cadeautje, dus. Meer informatie hier, op

Vuurwerk en gelukkig 2016 nu al in de reclame bij Lidl

Lidl vuurwerkOpmerkelijk, want zo vroeg al: Lidl maakt vandaag Op=Op-reclame voor vuurwerkpakketten en wenst ons tegelijkertijd een Happy New Year 2016 (KLIK erop om wat te vergroten). Twee dagen na Sinterklaas. Wat vroeg, dacht ik. Bind je zo je de kat (=jeugd) niet op het spek? ”Als ons kindervuurwerk vanaf 12 jaar” staat er onderaan de advertentie, die we uit de Metro plukten (staat ook in de wakkere krant, de grote zus). En vuurwerkbrillen, maat junior of senior, zijn ook te koop.  Evenals sterretjes en grondbloemen en Street Thunder-, Fonteinen- en Juniorpakketten. Allemaal goedkoop natuurlijk. Ook opmerkelijk: dat Op=Op. Je kan dat spul niet genoeg inkopen, zou ik zo denken.