Over de nieuwe video ‘Upside Down & Inside Out‘ met de Amerikaanse band Ok Go zegt maker Just For Fun ‘a million thanks’ tegen het Russische (!) S7 Airlines. Intrigerende internationale samenwerking, dit, zo in het luchtledige . De clip haalde de rubriek Viral Friday van site Marketing Tribune. Ok Go is vooral bekend van hun bijzonder creatieve videoclips, en dit is weer een pareltje, meldt de rubriek. Mee
Categorie: "Branchenieuws"
Drukkerij Reclameland neemt online drukkerijen Drukland en Flyerzone over
Roden, woensdag 7 oktober 2015. Drukkerij Reclameland heeft de drukwerksites Drukland en Flyerzone overgenomen. In 2014 behaalden deze twee websites samen een omzet van zo’n 8 miljoen euro. Reclameland neemt deze Nederlandse en Belgische sites over van het beursgenoteerde Grafenia uit Engeland.
Bij Druklanden Flyerzonezijn in totaal 25 kantoormedewerkers werkzaam. Directeur Wouter Haan: “In tegenstelling tot Reclameland produceren Drukland en Flyerzone het drukwerk niet zelf, maar kopen dit in. Dat gebeurde onder andere in Engeland. Reclameland heeft juist een eigen productiefaciliteit waar het drukwerk wordt geproduceerd. Van deze productiehal in Nederland gaan Drukland en Flyerzone ook gebruik maken. →
Denie opvolger Driessen als nieuwe voorzitter BVA
Frenkel Denie is gekozen tot nieuwe voorzitter van BVA/Bond van adverteerders. Dat gebeurde tijdens een bijzondere algemene ledenvergadering. Hij volgt Jan Driessen op, die de afgelopen 5,5 jaar voorzitter is geweest en was de afgelopen jaren al vicevoorzitter en lid van het Dagelijks Bestuur van BVA. Denie (foto) is in ‘t dagelijks leven Marketing Directeur bij FrieslandCampina, verantwoordelijk voor Europa, Midden-Oosten en Afrika. Daarvoor was hij achtereenvolgens werkzaam bij Procter & Gamble en Bavaria. Tijdens diezelfde ledenvergadering zijn Nico Rijkhoff (Ziggo) en Mireille Spapens (Deloitte) toegetreden tot het Dagelijks Bestuur, respectievelijk in de functie van vicevoorzitter en penningmeester. Mireille Spapens volgt Loïke Stelwagen op, die de afgelopen 10 jaar actief betrokken is geweest bij het BVA bestuur, meldt een persbericht vanmiddag. →
Reclametopper Barbera Wolfensberger nieuw boegbeeld topsector Creatieve Industrie
Minister Kamp van EZ heeft Barbera Wolfensberger, CEO van reclamebureau FHV BBDO, benoemd tot boegbeeld van de topsector Creatieve industrie. Per 1 januari volgt zij Victor van der Chijs op die zijn functie in oktober neerlegde nadat hij benoemd werd tot voorzitter College van Bestuur van de Universiteit Twente. ”De creatieve industrie kan een enorme versnelling teweeg brengen, juist op het snijvlak van creativiteit en technologie. Ik wil optreden als verbinder tussen bedrijven van zowel binnen als buiten de creatieve industrie. Want juist daar is onze innovatieve waarde het grootste,” meldt Wolfensberger in een persbericht. Een mooie opsteker voor de Nederlandse reclamebranche. De eervolle benoeming betekent niet dat Wolfensberger haar functie bij FHV BBDO neerlegt. ”’Ik doe het ernaast, anders zou ik het niet gedaan hebben,” liet zij ons vanochtend via twitter weten. Buiten de landsgrenzen staat de topsector Creative industrie bekend als Dutch Creative Council, meer in overlees. Van harte, Barbera! →
Anti-reclame maken doel crowdfunding campagne AdBlock
‘Belgische reclame verrast meer dan Nederlandse’
LG&F, een van de grote Belgische reclamebureaus, heeft zijn kantoor geopend in Amsterdam. En de oprichters trekken
meteen van leer tegen de Nederlandse reclame in een gesprek met het dagblad Het Parool. Die is minder
verrassend en minder fantasierijk.