Categorie: "Promoties"

Laatste kaarten ‘Vrienden van Amstel Live’ worden verloot meldt advertentie

Amstellive kaarten JumboDe grootste kroeg van Nederland,’ zoals De Vrienden van Amstel Live! zich graag noemt, heeft nog maar 3.000 kaarten in de verkoop. Dat meldt een advertentie van een pagina voor een promotie-actie in De Telegraaf vandaag (KLIK erop om te vergroten). Om een kans erop te maken moet je naar een filiaal van Jumbo, blijkt. Koop een krat en win ieder uur 3 kaarten meldt de kop van de advertentie waarin als

Kampioenschap Ajax viert GVB met Ajax-tram

Ajax tram 1Het gebeurt wel vaker als Ajax iets te vieren heeft en een vierde kampioenschap op rij schreeuwt er zelfs om. Er rijdt weer een Ajaxtram door hartje Amsterdam. Tof! meldt site Ajax Life. De tram is een initiatief van de stad en het GVB om het kampioenschap te vieren. Hij werd eerder deze week officieel onthuld door burgervader Van der Laan, die er zelfs een stukje mee mocht rijden, van de remise naar het Amstelstation. De tram, ook met de slogan ‘I love Amsterdam‘ er klein op, rijdt vier weken door de

‘Seksistische’ Wereld Cup Voetbal T-shirts Adidas exit

Adidas, blijf bij je bal, haha. ”Wij dulden geen sekstoerisme,” twitterde de (vrouwelijke) Braziliaanse president Dilma Rousseff in reactie op de T-shirt ontwerpen van Adidas, speciaal gemaakt voor het WK Voetbal in dat land. Zo meldt de Volkskrant vandaag. Flavio Dina, voWK Adidas seksistische t shirtsorzitter van het staatstoerismebureau Embratur zei dat Adidas, leverancier van ‘de’ wedstrijdbal tijdens de WK, indirect bijdroeg aan seksuele uitbuiting door het land met seksuele activiteiten in verband te brengen. Adidas haaste zich gelukkig om de shirts uit de handel te nemen. Het zijn inmiddels wel waardevolle collectors items geworden. ”Geweld tegen

Vrienden van Amstel Live: reclame DVD bij kratje bij Jumbo

Amstel Vrienden van dvd‘Alleen bij Jumbo’ stond erop de advertentie gisteren van Amstel Bier, mede ondertekend door Tribe, De Telegraaf, RTL4 en Radio 538. Bij aankoop van een krat Amstel -hopenlijk scherp geprijsd- bij genoemde supermarktketen een DVD over de ‘grootste kroeg van Nederland’ dus gratis, ‘met alle hoogtepunten en exlusief backstage materiaal’ (KLIK op advertentie om wat te vergroten).

Luisteren naar Marco Borsato als reclame voor De Telegraaf

Telegraaf Luisteren naar BorsatoOm lezers te binden en om nieuwe te werven wordt er bij de wakkere krant van alles verzonnen, en gelijk hebben ze. Een van de intensievere vormen van reclamemaken is de bijgaande advertentie in De Telegraaf van zaterdag: samen met Marco Borsato luisteren naar Duizend Spiegels, zijn nieuwe album, dat vrijdag 22 november verschijnt (KLIK erop om wat te vergroten). ‘Exclusief voor lezers’ kun je, als je geluk hebt, samen met Borsato luisteren naar zijn nieuwe nummers. ”Marco zal hierbij vertellen over wat hem heeft geïnspireerd bij de totstandkoming van Duizend Spiegels.” Wil je een kans maken om maandag 18/11 ‘op een geheime locatie in Amsterdam’ aanwezig te zijn, ga dan hier naartoe. Hoeveel personen erbij kunnen zijn wordt (wijselijk?) niet vermeld.

Volkskrant schenkt lezer glazen vol voordeel met Gall & Gall

Volkskrant gall en gall Gall & Gall gaat de klantenkaart, goed voor leuke kortingen en speciale aanbiedingen, zien kwijt te raken aan de lezers van de Volkskrant. Dat blijkt uit advertenties als deze, al enkele dagen te zien in het dagblad. Schaf je er eentje aan voor €10 per jaar dan krijg je meteen een gratis set kristallen glazen naar keuze. Je kan voor meer sparen in de winkel. Leuke actie. Pikant is dat de Volkskrant zelf, via haar webwinkel, bij voorbeeld ook wijn verkoopt. Voor de condities KLIK op de advertentie om ‘m wat te vergroten.

Wild Wonders-DVD als reclame voor Noordhollands Dagblad

Wie het Noordhollands Dagblad vandaag in de bus krijgt, of los koopt, krijgt er een gratis DVD bij, laat @PietBakker via twitter weten. Hij is lector aan de Hogeschool Utrecht/onderzoek met speciale belangstelling voor dagbladen en kennelijk woonachtig in NH. Plus, of de lezer wil of niet, een ‘Noordhollands Dagblad Wild Wondersad-wrap,’ zoals Bakker dat noemt in het jargon (KLIK op afbeelding om wat te vergroten). Dus zó heet die reclamevorm dus, in het verleden in landelijke dagbladen gesignaleerd (o.m. NRC en De Telegraaf). Logische naam natuurlijk, lekker kort ook, maar komt in gewoon Nederlands ‘reclame-omslag‘ niet dicht in de buurt? De krant maakt zo trouwens mooi reclame voor zichzelf met de DVD Wild Wonders of Europe dat, als boek, voor een heftige €32 te koop is bij bij voorbeeld Bol.com (ex verzendkosten). Nu maar hopen dat (nieuwe) lezers dan wel kopers het Noordhollands Dagblad voortaan tot zich blijven nemen.

Slimme ‘crisisactie’ bezorgt reclamebureau nieuwe klanten

Experiment creatief bureau zorgt voor ophef.”  Kopt Buutvrij, een Amsterdams reclamebureau, over zichzelf in een persbericht. Na een geslaagde commerciële stunt om de naamsbekendheid te verhogen en vooral om nieuwe klanten binnen Buutvrijte halen. In de branche was er kritiek: concurrentievervalsing, dus marktverstoring door gratis werken, leidend tot klantjepik in een toch al moeilijke markt voor iedereen. Jalousie? Buutvrij (foto) heeft 40 dagen, zonder van tevoren afgesproken vergoeding, gewerkt voor merken, mensen en instanties. Het idee achter de slim verpakte wervingsactie, genaamd ‘Crisis Schmisis’ was om het financiële risico en daarmee de angst bij opdrachtgevers weg te nemen bij het investeren in creativiteit en innovatie. Achteraf mochten opdrachtgevers zelf de vergoeding bepalen.