Categorie: "Inhakers/actueel"

Jumbo en Super de Boer zijn al in advertentie ‘Samen sterk’

Jumbo SuperdeB samen sterkAfgrijselijk. Niet om áán te zien, deze advertentie van Jumbo en Super de Boer in de krant vandaag. Maar wel superhelder. Ook  de twee huisstijlen vloeken enorm, maar dat komt dus goed: het wordt gewoon geel allemaal. Wég akelige SdB-kleuren. De twee supermarktketens zijn blij, de fusie is rond. Super de Boer is overgenomen door Jumbo en de komende drie jaar wordende meeste winkels van SdB omgebouwd tot Jumbo. Inclusief die net vernieuwde SdB bij mij om de hoek, hoop ik. ”Wij zien uit naar alle openingen die op stapel staan en houden u op de hoogte,” meldt Jumbo, dat op zoek is naar een nieuw reclamebureau (kan mij niet voorstellen dat deze door het huidige bureau Selmore is gemaakt). En tijdens de verbouwing gaan de scherpe acties en  de lage prijzen gewoon  door, willen ze vandaag ook maar even laten weten op de hele roze/gele pagina. Albert Heijn heeft er een krachtiger concurrent bij in de vorm van het familiebedrijf Jumbo van de familie Van Eerd; heel goed, dat houdt ze scherp. PS En ik hoop dat de A-merken ruim voorradig blijven bij Big Jumbo.

Jammer. Boskalis-reclame haakt moeizaam in op ‘Copenhagen’

Boskalis voetafdrukHet is tijd voor een duurzame voetafdruk.’  Zo luidt de kop van de advertentie van Bosalis Westminster in de krant vandaag. Boeiend, maar wat wil onze onze hooggewaarderde baggeraar en marine contractor, en a.s. eigenaar van sleepbedrijf Smit, eigenlijk zèggen? Iets belangwekkends, namelijk dat ze ervaring hebben met het ophogen van land (wisten we al). En zelfs van een heel eilandje, het tropische Vilufushi in de Maladiven (nieuw voor ons). ”Boskalis laat op Vilufushi zien dat er mogelijkheden zijn om iedereen te beschermen tegen een stijgende zeespiegel.” Met 1 miljoen m3 zand werd de oppervlakte van het eiland verdrievoudigd en 1,4 meter boven de zeespiegel getild, blijkt uit de tekst. De advertentie roept vragen op. Waarom benadrukken ze dat van dat ophogen niet duidelijker in de advertentie? Gemiste kans. Kun je het klimaatnieuws weer negeren, rustig gaan slapen en de SUV weer vol gas geven, haha. Is dat soms de reden, dat ze die ophogingsboodschap een beetje verpakt hebben? Nee, toch. Of was Boskalis bang om (nog meer) angst aan te jagen over de opwarming van de aarde en stijgende zeespiegels? Geen idee. PS De URL van Boskalis ontbreekt in de advertentie. Heb ik maar even opgezocht. Hadden ze toch mooi hiernaar kunnen verwijzen.

Google adverteert ook gewoon in de krant voor browser Chrome

Kijk, zo hoort het. Belangrijke internetnieuws kondig je ook aan met een advertentie in de krant en elders in printmedia. Zo trek je echt goed de aandacht. Ook Google weet dat en zet vandaag een hele pagina in o.m. De Telegraaf om te wijzen op hun ”nieuwe, snelle browser voor iedereen,” Google Chrome. Ook in andere (gratis) dagbladen werd geadverteerd. PS Zie ook uitlegfilmpje.

Google chrome beter

Oh, snap, Biz Markie in een hele slechte Kerstcommercial

”Ondanks dat het een heeele slechte commercial is zorgt Biz Markie ervoor dat het toch wel weer briljant wordt,” zegt blog Zo Sociaal. Het reclamebureau van opdrachtgever Radio Shack in de VS is Butler, Shine, Stern & Partners in  San Francisco. PS Ben wel benieuwd naar de doelstellingen van dat blog. Mogen ze dus best vermelden van mij.

‘Hier wordt hard gewerkt aan minder files’ klinkt het trots in advertentie

Files kaartNou, hij zegt het zelf niet, onze minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings, in deze dagbladadvertentie. Maar het had gekund. Zijn Rijkswaterstaat laat vandaag trots zien op welke ”30 extra plaatsen de schop in de grond gaat.” Om de doorstroming te verbeteren. Wat een tijdje meer files tot gevolg heeft natuurlijk, maar dat is onvermijdelijk, en voor het goede doel. Er is voor deze ”crisistijd” gekozen omdat het wat rustiger op de weg is. Zo worden er meer rijstroken aangelegd en worden vluchtstroken ingericht als spitsstroken. Gisteren gaf Eurlings het startsein van deze ‘onderhoudsestafette’ aan de Nederlandse wegen. Het werk duurt tot juli volgend jaar. Op bijgaande advertentie zijn die schopplekken niet goed te zien (ze lijken geconcentreerd rond Amsterdam en de A12 in Midden-Nederland). Die informatie is wel goed te vinden op de  VanAnaarBeter. Bellen kan ook (gratis) 0800-8002. Ook spotjes worden ingezet, en zelfs de iPhone.

Keshondra wint voetbalstemmers voor ‘Pokkie Foetsi als Gouden Loeki’

Er kan nog gestemd worden voor de Gouden Loeki 2009 en Keshondra heeft daar tijdens de rust van FC Twente – NAC (3-1) op een grappige manier op ingespeeld. De voetballers en supporters van FC Twente riep ze hysterisch op te gaan stemmen op Gouden Loeki. Op Pokkie (van Hi) natuurlijk, want dat wil een Loeki! De stunt is vermoedelijk bedacht, maar zeker weet ik het niet, door het reclamebureau van Hi dat ook tekende voor de campagne, FHV/BBDO. Niet iedereen vond het overigens zo leuk, er werd ook flink afkeurend gefloten. Vrijdag a.s. om 20:30 uur is de uitreiking van de 15e Ster Gouden Loeki live te zien op Nederland 1. Maar als déze spot wint, scheer ik misschien mijn snor eraf! Er staan véél betere op de longlist van 36, waarvan er 5 naar de finale gaan.

Mooier Kerstlicht dan de bekende versierde huizen (Audi durft, in spotje)

De Honda-commercial met al die lichtjes voor hun Insight-hybride zie ik nu te vaak langskomen op de Nederlandse tv; tijd voor een andere met autolicht. Echt iets voor de Kerst. Maar we zullen ‘m hier nooit zien, want deze aardige Audi-commercial is alleen voor de Amerikaanse markt bestemd. Knap als je als je daar nog indruk weet te maken met lichtjes in de komende kerstperiode. De Lights-commercial, gekoppeld aan een speciale actie van het automerk, is gemaakt door reclamebureau Venables Bell & Partners in de VS. Via TIR.

Sints paard zakt door het dak, Even Apeldoorn bellen, naar Centraal Beheer

Centraal Beheer Paard SinterklaasIs dit niet de eerste nieuwe Even Apeldoorn bellen-uiting na dat drama in Apeldoorn op Konininnedag? Zou best eens kunnen. Welcome back dan! Een leuke Sinterklaas-inhaker staat er vandaag in de dagbladen. Sinterklaas zakt met paard en al door het dak en wie bel je dan, na de brandweer en de dierenarts: het 100-jarige Centraal Beheer Achmea natuurlijk. De tekst van de uiting, gemaakt door reclamebureau DDB Amsterdam, luidt: ”December is de maand van overwachts bezoek. En dat kan heel wat surprises opleveren. Dan is het goed om te weten dat je inboedel en opstal, in geval van schade, goed verzekerd zijn met de Woonverzekering van Centraal Beheer Achmea.”

Rexona ziet Deense, Japanse en Kameroense voetballers zweten op WK 2010

Rexona WK 2010 landenIn de dagbladen vanochtend speelde Rexona, zelf benoemd ”Wereldkampioen tegen zweet” en Oranjesponsor, leuk in op de WK 2010-trekking van het Nederlands Elftal. Tuurlijk, het stramien lag klaar, ze hoefden alleen maar de juiste landen erin te zetten, maar toch. ”Dat wordt zweten voor die Denen, Japanners en Kameroeners”, luidt de kop. En die wereldkampioen -claim klopt nog ook, blijkt uit de kleine lettertjes, rechts aan de zijkant van de inhaakadvertentie over de Unilever-dochter. ”’Rexona is ‘s werelds best verkochte anti-transparant (gebaseerd op Nielsen & IRI markt research).”