NS zegt ‘sorry’ over railchaos en biedt ‘opwarmertje’ ter compensatie

NS opwarmertje 2Na de sneeuwbuien een opwarmertje.” Van de NS, dat gewoon ”sorry” zegt in een advertentie in de krant vandaag. En ze komen met wat al was aangekondigd, een ‘kleine tegemoetkoming,’ dat een opwarmertje wordt genoemd. Zie ook hun site daarover. Op 28 (vandaag dus) en 29 december kunnen NS-abohouders iemand gratis mee laten reizen. En op 30 en 31 december reizen alle treinreizigers met 40 pct korting. Nu maar hopen dat het weer ook voor een opwarmertje zorgt en niet weer roet in het eten strooit later deze week. Over de rol van ProRail wordt niets gemeld. Wel zegt de NS in de advertentie, ik citeer: ”Het winterse weer heeft het treinverkeer de afgelopen week zwaar gehinderd. Het spijt ons dat wij veel reizigers niet naar hun bestemming konden brengen.” En de NS biedt gemelde voordelen als kleine tegemoetkoming voor het ongemak.

Lees ook:Van Alphen tot Utrecht (en Schiphol): hoe ProRail vernieuwt in juli-augustus gemeld advertentie
Lees ook:ProRail biedt per advertentie excuses aan voor Utrecht-chaos en start onderzoek
Lees ook:Conseqenties spoorvernieuwing rond Utrecht in paasweekend in advertentie ProRail
Lees ook:ProRail en NS waarschuwen voor sneeuw op 10 october
Lees ook:Waarschuwing voor slijptrein in ProRail-advertentie

2 reacties op “NS zegt ‘sorry’ over railchaos en biedt ‘opwarmertje’ ter compensatie

  1. iris

    Goed juist dat ze ProRail niet noemen! Gewone reizigers hebben daar immers niets mee te maken: die kopen hun kaartje bij een NS-machine, en laten dat controleren door een NS-conducteur in een NS-treinstel. Altijd dat verschuil achter ProRail-woordvoerdertjes brengt de NS alleen maar schade toe, daar moeten ze mee stoppen. Het interesseert ‘consumenten’ geen bal (en terecht) hoe de leveranciers van NS heten. Val ze er dan ook niet mee lastig, en neem gewoon verantwoordelijkheid. Zoals in deze advertentie, waar ze dat hele ProRail gelukkig ongenoemd laten.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @Iris: helemaal eens, inderdaad beter om naam ProRail niet te noemen om geschetste redenen.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.