Categorie: "Statistieken"

Bezoek Reclamewereld stijgt naar 67.500 in maart

De bezoeken aan deze site Reclamewereld blijven fors hoger vergeleken met dezelfde periode vorig jaar; fijn om te constateren. En in de afgelopen maand maart waren de bezoeken weer aanzienlijk hoger dan in in februari 2015. Dat blijkt uit  cijfers geregistreerd dooRW stats mar beterr webtracker Statcounter (zie bijgaand staatje van Statcounter. Het aantal bezoeken of opgevraagde webpagina’s (page views, groene staafjes) bij Reclamewereld.blog. nl -actueel online magazine over reclame- bedroeg 67.526 in maart, vergeleken met 55.579 in februari, en met 29.039 in maart 2014. Het aantal unique visits (blauw) -unieke bezoeken- vorige maand was uiteraard lager, en kwam in maart uit op 54.309, vergeleken met 44.280 in de maand eerder en met 22.919 in maart 2014. 

Netto reclame-uitgaven op tv 3,3% omhoog, groei zet door in 2015 zegt Spot

De netto bestedingen voor TV reclame bedroegen € 964 miljoen in 2014, een stijging van 3,3%, meldt tv-marketingorganisatie Spot. Vorig jaar werd € 850 miljoen besteed aan ‘gewone’ commercials en € 114 miljoen aan non-spot advertising, reclaSpot logo kleinme bSpot tv tjeuiten de reguliere blokken om. De online video platforms van de Spot zenders realiseerden in 2014 een groei van liefst 70% en kwamen uit op € 21 miljoen. De organisatie verwacht dat de groei van de TV markt doorzet in 2015.TV

RVD naar tweede plaats achter Unilever op lijst topadverteerders 2014

Op de top 10-lijst van grootste adverteerders van Nederland is de RVD/Rijks- voorlichtingsdienst in 2014 jaar naar de tweede plaats geklommen achter de eeuwige nummer 1, Unilever, met z’n vele merken. Dat blijkt uit een publicatie van vakblad Marketing Tribune, dat de cijfers ontleent aan ondeMT top 100 adverteerdersrzoek van Nielsen. Het betreft bruto uitgaven, dus kortingen aan media-exploitanten, die zeer forst kunnen zijn, zijn niet verrekend. De RVD komt van de vierde plaats op de lijst en noteert €162 miljoen aan uitgaven in 2014 (zie tabel, KLIK erop om wat te vergroten), vergeleken met de €244 miljoen van Unilever. Op de adverteerderslijst behoudt Ahold zijn derde positie en zakt KPN van de tweede naar de vierde plaats. Op de vijfde plaats eindigt

Bezoeken Reclamewereld 55.600 in februari 2015

Januari 2015 was een record-maand wat betreft de bezoeken aan Reclamewereld, februari eindigde een stuk lager, maar bleef wel aanzienlijk boven het aantal bezoeken in dezelfde maand vorig jaar. Het aantal bezoeken of opgevraagde webpagina’s (page views, groene staafjes) bij ReclaRW stats feb 2015mewereld.blog. nl -actueel online magazine over reclame- bedroeg 55.579 in februari, vergeleken met 75.443 in januari en 32.797 in februari 2014. Dat blijkt uit cijfers geregistreerd door webtracker Statcounter (zie bijgaand staatje van Statcounter, KLIK erop om te vergroten). Het aantal unique visits

Reclame-omzet op radio 2,8% omhoog in 2014

De netto radioreclamebestedingen, dus na verrekening van kortingen, bedroegen €233 miljoen in 2014, een groei van 2,8% ten opzichte van het jaar daarvoor (2013: €227 miljoen). Dat meldt het Radio Advies Bureau vandaag. De spot-omzet groeide met €5,5 miljoen naar bijna €219 miljoen. De non-spot bestedingen -recRadio afbeeldingenlame buiten de reguliere blokken om, inclusief programma sponsoring- hebben wederom een recordomzet geboekt van ruim €14 miljoen, een groei van 6%, aldus meldt het RAB. ”Uit de bruto Nielsencijfers blijkt dat er veel verschuivingen zitten in de top 10 meest bestedende radioadverteerders,” meldt het persbericht. ”Ziggo komt met stip – door een verdubbeling in radiobestedingen – op nummer 1 in deze lijst

Bezoeken Reclamewereld naar 75.500 in januari ’15

RW jan 2015Waar we ‘t aan te danken hebben zoeken we nog uit, maar leuk is het wel. Het aantal bezoeken of opgevraagde webpagina’s (pageloads) bij Reclamewereld.blog. nl -actueel online magazine over reclame- was zeer fors omhoog in januari. Logisch, wanneer vergeleken met vakantiemaand december, maar zeker ook vergeleken met januari vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers geregistreerd door webtracker Statcounter (zie bijgaand staatje van Statcounter). Het aantal pageloads (groene staafje) bedroeg 57.443 in januari, vergeleken met 47.561 in de maand ervoor en 41.564 in januari 2014. Het aantal unique visitors (blauw) vorige maand was uiteraard lager, en kwam in januari  uit op 58.306 uit, vergeleken met 38.532

Bijna 500.000 bezoeken aan Reclamewereld in 2014

Het aantal bezoeken of opgevraagde webpagina’s (pageloads) bij Reclamewereld.blog. nl -actueel online magazine over reclame- haalde in 2014 de 500.000 net niet.  Dat blijkt uit cijfers geregistreerd door webtracker Statcounter (zie bijgaand staatje van StatcounteReclamewereldbezoek 2014r). Het aantal pageloads (groene staafje) bedroeg 492.649 in 2014, een daling vergeleken met het jaar daarvoor (525.250), wat, gezien de toegenomen concurrentie van de sociale media en sites die ook aandacht aan reclame besteden niet zo vreemd is, vinden we hier bij Reclamewereld. In 2012 is trouwens de manier van tellen gewijzigd, waardoor geregisteerde aantallen vanaf dat jaar daarna fors lager uitpakten. Het aantal unique visitors (blauw) in 2014 was uiteraard lager, en kwam in november uit op 393.667, vergeleken met 402.313 in 2013. Wekelijks,

‘Mobiele marketing motor online advertentiegroei’

IAB online ad spend Q3 14De online advertentiemarkt in Nederland is ook in het derde kwartaal van 2014 gegroeid. Q3 liet een totale omzet zien van €323 miljoen, 11% meer dan in Q3 van vorig jaar. De groei binnen mobile advertising, die in het eerste half jaar van 2014 eindelijk van de grond kwam, zette verder door en liet een stijging zien van maar liefst 91% ten opzichte van derde kwartaal 2013. Dit blijkt uit de kwartaalupdate Q3 van de Online Ad Spend Study die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, zo meldt ‘t persbericht. Net

Bezoeken Reclamewereld 50.000+ in november

RW nov 14Het aantal bezoeken of opgevraagde webpagina’s (pageloads) bij Reclamewereld.blog. nl -actueel online magazine over reclame- was net als in oktober weer nipt boven de 50.000 in november, maar flink hoger dan in dezelfde maand van 2013 (43.803). Dat blijkt uit cijfers geregistreerd door webtracker Statcounter (zie bijgaand staatje van Statcounter). Het aantal pageloads (groene staafje) bedroeg 50.609 in november, vergeleken met 941.350 in de maand ervoor en dus 43.803 in november 2013. In 2012 is de manier van tellen gewijzigd, waardoor geregisteerde aantallen daarna fors lager waren.  Het aantal unique visitors (blauw) vorige maand was uiteraard lager, en kwam in november uit op 41.350, vergeleken

Reclamewereld breekt unique visitors-record wk 43

Even wat heel wat recente bezoekcijfers showen, want wel trots erop. In week 43 werd zeven dagen achtereen, dus inclusief het net voorbije week-end(!), ruim boven de 1.200 unique visitors gescored. Was niet eerder voorgekomen. Het aantal bezoeken per dag lag uiteraard enkReclamewereld week 43ele honderden hoger, van 1.500 tot 1.700 per dag (KLIK desgewenst op staatje links om te vergroten). Dat is loon naar werken, in een periode van scherp toegenomen concurrentie van andere sites over reclame en de toegenomen aandacht voor sociale media als Facebook, Twitter enzovoorts. Leuk, en dank, bezoekers! We blijven ons best doen om Reclamewereld een leuke/goede nieuwssite te blijven maken over massa-media reclame in Nederland en zeker ook daarbuiten. Het staatje met de cijfers hier