Categorie: "Uit de oude doos"

Beyoncé en Britney Spears in Pepsi’s ‘We Will Rock You’ spotje

Uit de Oude Doos, maar wat voor ‘n doos. Een commercial van Pepsi van enkele jaren geleden, toen Britney Spears nog op haar hoogtepunt was en Beyoncé de uitdager in de songwereld. De locatie het Romeinse Colosseum waarin drie vrouwelijke gladiatoren -de derde was Pink- elkaar treffen om te strijden. Wat ze niet doen. Prachtig. Ze drinken natuurlijk liever Pepsi, op de bekende muziek van Queen,

Sexy huwelijksnacht spotje Skittles mocht niet op tv

En dat verbaast mij niet. Met die Skittles en dat echtpaar zo druk in de weer. Want wel in Amerika, dat preutse land. Hoewel, zou dit in Nederland op de buis zijn toegelaten? Heb mijn twijfels. Twijfels heb ik ook of ie wel door of namens snoepfabrikant Skittles is gemaakt, dit spotje, waarnaar ik een tijdje heb moeten zoeken. Uit De Oude Doos.  Maar never mind, enjoy ;-)

Pas goed op je ballen is de reclameboodschap van Jockey

Je krijgt maar één paar. Behandel ze goed.” Vlug vertaald. Tuurlijk, nog heel even komkommertijd. Daarom snel deze nog even, per spotje, de onderbroekenhumor van onderbroekenfabrikant Jockey. Geenbal aan, vind ik persoonlijk. En, nee, geen idee hoe dat deuntje heet in deze aflevering zoveel in de serie Uit den Oude Doos.

Cola klassiekers: Maradonna en gejatte spotje Beckham

Twee klassiekers in de serie Uit de Oude Doos. Over Coke en Pepsi, Maradonna en David Beckham. Het Coca-Cola spotje met Maradonna uit 1982, al is de kwaliteit abominabel, maar de boodschap duidelijk genoeg. Gekoppeld aan het gejatte spotje -en nog leuker, die Britse humor- van Pepsi met David Beckham van 2001. Prachtig. Via Bob Groen.

Winnaar ‘leipste commercial voor ijs ooit’-competitie

Uit De Oude Doos, van zes jaar geleden. Maar heel relevant gezien de temperaturen buiten. De vandaag bij Reclamewereld gestarte verkiezing van de ‘leipste ijs commercial ooit is nu alweer voorbij. Want de winnaar komt uit Zuid Korea. Het arme meisje met het lieve gezichtje kan niet zingen en aan haar dansen mag ook nog wat worden gesleuteld… Het ijsmerk is amper te zien, geeft niet, want kennelijk heeeel bekend in Zuid-Korea. Via J. Sam en BF.

Guus Hiddink’s nachtmerrie vanwege Nederland-Duitsland

Uit de Oude Doos. Nu 15 jaar geleden bereikten de voetballers van Oranje de halve finale op het WK 1998 in Frankrijk. We werden uitgeschakeld door Brazilië, na penalty’s. Frankrijk werd wereldkampioen. Bijgaand, via We Love Reclame, een klassieker, een van de reclame- inhakers op dat WK, van verzekeraar Nationale-Nederlanden, destijds Oranje sponsor. Over de nachtmerrie van coach Guus Hiddink… Prachtig.

Women’s lib-strategie in spot Virginia Slims-sigaret uit ’69

You’ve come a long way, baby.’ De serie de (heel) Oude Doos. Leuk. In 1969, precies toen Don Draper van Mad Men voor ‘t eerst hash rookte, introduceerde Philip Morris Virginia Slims, de eerste sigaret voor vrouwen in de geschiedenis. De commercial van reclamebureau Leo Burnett in Chicago was revolutionair voor z’n tijd vanwege de women’s lib-strategie en de tekst was ook best geestig. Via Adweek.

‘Idiootste koffiespotje ooit.’ Uit Zweden. Van McDonald’s

This is the craziest coffee TV commercial ever. Easily. Why can’t McDonald’s run ads like this in the US?” Van vier jaar geleden, deze absurde Wake Up-commercial van, echt waar, McDonald’s. Het heeft even geduurd, maar de Amerikaanse site BuzzFeed heeft ‘m net verkozen tot meest absurde koffiecommercial ooit. De Lange Neus-prijs, ik verzin maar wat voor ze. Wat een eer voor het reclamebureau erachter, DDB Sweden. Of is het gewoon een grapje? Lijkt mij waarschijnlijker…