Categorie: "Uit de oude doos"

Dollar Shave Club van dat hilarische ‘Our Blades Are F***ing Great’-spotje verkocht aan Unilever

Al vier jaren teren ze daar in Amerika op, op dit ene hilarische spotje. De mannen achter de veel geïmiteerde Dollar Shave Club, maakten nooit een dollarcent winst, maar nu lopen ze binnen. Want verkocht aan het ons welbekende Unilever-concern, bekend van onder meer merk Axe. Naar verluidt voor een miljard dollar, kan je het geloven? Het vier jaar geleden opgerichte e-commerce bedrijf DSC heeft 3.2 miljoen ‘leden’ in de VS, werkt succesvol op basis van abonnementen, en zat/zit marktleider

‘s Werelds oudste tv-commercial van Bulova-horloges is 75 jaar

Flashback Friday was het voor vaksite AdAge in de VS. Maar wij kunnen hier ook niet aan voorbij gaan, bij Reclamewereld. Die dag was het namelijk 75 jaar geleden dat ‘s werelds eerste tv-commercial werd vertoond. In Amerika, dus. En niet om aan te zien . De adverteerder: horlogemaker Bulova, opgericht in 1895 door Joseph Bulova, een Boheemse immigrant. Het spotje kostje $4 om te laten zien (in de middag, ‘s avonds werd het medium $8 betaald). De productiekosten waren wel

Tina Turner in 20-jarige ‘Wat er ook gebeurt’ spotje van Nationale-Nederlanden (serie Uit De Oude Doos)

My fans are my pension plan‘, zegt Tina Turner in deze Golden Oldie-spot in onze serie Uit De Oude Doos. Maar dus niet alleen die fans helpen een handje, in de serie uitingen ‘Wat er ook gebeurt’ van verzekeraar Nationale-Nederlanden. Hoe totaal anders van aanpak dan de reclame nu, hoewel ik deze ‘gewone’ van iets daarvoor ook een heel sterke vond. Mede dankzij de gekozen song van Sam Means. Aanleidng om het spotje met Tina Turner nu is laten zien is dat-ie dit jaar volgens onze informatie

David Bowie RIP schitterde niet alleen in Pepsi-commercial met Tina Turner

David Bowie RIP schitterde op elke terrein waarop-ie zich begaf. Dus ook op reclamegebied. Hij was te zien in heel wat commercials, dus niet alleen in zijn bekendste commercial voor Pepsi-Cola, met Tina Turner (1987/BBDO). Een flinke selectie. Bowie maakte bij voorbeeld ook reclame voor Louis Vuiton (KLIK om te zien), Vittel-water, Lyons Maid-ice cream (regie Ridley Scott), Cadillac Escalade (de meest recente, van vorig jaar!), Kia Cadenza (alleen zang),  Chrystal Japan-sake en XM Satellite Radio (2x). Zie doorlees voor andere commercials. En zie ook over de lopende David Bowie-tentoonstelling in Groningen die wat wordt aangepast. Is vandaag open en loopt nog t/m 13 maart.

Leuke ‘Oordeel niet te snel’-spotjes van inmiddels failliete hypotheekbedrijf Ameriquest

Uit de oude doos. Hun spotjes waren vaak leuk, in de Don’t judge too quickly – We won’t-campagne van Ameriquest Mortgage Company, de Amerikaanse hypotheekverstrekker. Maar ze stopten enkele jaren geleden abrupt. Na wat googelen blijkt waarom, over de kop gegaan. ”As of 2006, Ameriquest Mortgage Company went out of business,” meldde site Bloomberg destijds. Wellicht dat al die klachten over hun dienstverlening destijds er iets mee te maken hadden. Een oude

Toen Johan Cruijff en Marco van Basten nog vrienden waren in spotje MasterCard

In de serie Uit de Oude Doos. Al zingend hielp Ramses Shaffy met zijn Laat me mee aan het spotje van jaren geleden van MasterCard waarin Johan Cruijff en Marco van Basten optraden. Als goede vrienden in het veld. Onbetaalbare momenten waren dat, twitterde journo en goede bekende @JanBalk. Maar nu, buiten de lijnen, is het

Spears, Beyoncé, Pink en Enrique Iglesias in golden oldie ‘We will rock you’-spotje Pepsi

Bijna tien jaar geleden geüpload, deze Pepsi-commercial, die nog ouder is, in de serie Uit de oude doos. Zo’n dure productie, met sterren als Britney Spears, Beyoncé, Pink en Enrique Iglesias, kom je niet meer tegen. Met de song We will rock you van Queen. Geheel over the top, wel grappig. Dat laatste is ook de discussie destijds over

Beyoncé en Britney Spears in Pepsi’s ‘We Will Rock You’ spotje

Uit de Oude Doos, maar wat voor ‘n doos. Een commercial van Pepsi van enkele jaren geleden, toen Britney Spears nog op haar hoogtepunt was en Beyoncé de uitdager in de songwereld. De locatie het Romeinse Colosseum waarin drie vrouwelijke gladiatoren -de derde was Pink- elkaar treffen om te strijden. Wat ze niet doen. Prachtig. Ze drinken natuurlijk liever Pepsi, op de bekende muziek van Queen,