Categorie: "Inhakers/actueel"

Action zet reclame in voor ‘beste winkelketen’-prijs

ActionHeel wat anders, deze reclame-uiting van Action. Een keertje geen saaie opsomming van de laatste aanbiedingen. Nu gaat de succesvolle prijs niet voor de laagste prijs, maar voor de hoogste, de Hoofdprijs, haha. De prijsvechter met slogan ‘De grootste in kleine prijzen‘ won al publieksprijzen in de categorieën ‘Warenhuis’ (huh?) en ‘Speelgoed’ in de jaarlijk door ABN-Amro gesponsorde Beste Winkelketen van Nederland-competitie. De nog te vergeven hoofdprijs is, what’s in a name, voor de Beste Winkelketen van Nederland. Daarvoor kun je hier stemmen. Maar Action zegt ook in de advertentie, die ik de afgelopen

Absolutely Fabulous-actrice Joanna Lumley in Bijenkorf-spotje Drie Dwaze Dagen

Absolutely Fabulous-actrice Joanna Lumley speelt de hoofdrol in de Bijenkorf-commercial voor de Drie Dwaze Dagen -’de mooiste merken voor dwaze prijzen’- die a.s. woensdag beginnen. Prachtmens, die Joanna. Zo staat ze zichzelf toe, nu 68 en ooit een van de grote beauties van Engeland, om ‘gewoon’ ouder te worden. Niks

Bloggen is slecht voor je rug waarschuwt Amnesty in steun-inhaker voor Raif Badawi

Gisteren startte een nieuwe campagne van Amnesty International over blogger/internetactivist Raif Badawi uit Saudi-Arabië, vandaag zag ik de uiting al in de Volkskrant staan. Heel goed. Erin wordt een oproep gedaan de gruwelijke straf te vAmnesty bloggenoorkomen waartoe hij is veroordeeld voor het doen van kritische uitspraken. Kom in actie via Amnesty meldt de inhaker ‘Bloggen is slecht voor je rug,’ gemaakt door reclamebureau BVH (KLIK erop om wat te vergroten). Er is ook een radiospotje gemaakt als onderdeel van de campagne. De inhaker meldt dat Raif ‘alleen omdat hij blogt‘ is veroordeeld tot duizend zweepslagen. Twintig weken lang, vijftig zweepslagen na het vrijdaggebed. Bovendien kreeg hij een gevangenisstraf van tien jaar opgelegd, een boete van 191.000 euro en aansluitend een reisverbod van tien jaar. Zie ook bijgaand video-interview met zijn vrouw en

Formido viert verkiezing tot ‘Beste webshop bouwmarkten’ door consument met advertentie

Eigenlijk is dit een feliFormidocitatie-advertentie aan het adres van bouwmarkt Formido van bijna 40 bekende merken, van Allibert en Flexa tot Philips, en van Grohe en Pattex tot Black + Decker. De bouwmarkt heeft dan ook een mooie onderscheiding gewonnen in -meldt de inhaker in De Telegraaf vandaag- de door ABN-Amro gesponsorde Webshop Awards Nederland: ‘beste webshop bouwmarkten door de consument gekozen’

Heineken is wèl te koop meldt inhaak-advertentie

Heineken te koopKlasse, deze inhaak-advertentie van Heineken vandaag in de krant. Wel degelijk te koop, alleen niet voor de Brits-Zuid-Afrikaanse bierbrouwer SABMiller, maar voor de Nederlandse bierdrinkende consument. Op meer dan 10.000 plekken nog wel. De advertentie van een hele pagina staat in verschillende dagbladen, van De Telegraaf tot en met de Volkskrant vandaag (KLIK erop om wat te vergroten).  De Nederlandse bierbrouwer bevestigde eerder deze week door de eigenaar van onder meer Grolsch en vele andere bekende biermerken -ze zijn de één na grootste ter wereld- te zijn benaderd. Maar de familie Heineken heeft laten weten dat ze ‘het erfgoed en de identiteit van

50 châteauwijnen gaan in de reclame bij Lidl

Lidl grand wijnenDat is vandag schrikken voor de wijnhandel. ”Geproefd & beoordeeld door sommelier Jan-Willem van der Hek” roept Lidl trots in de advertentie over de aangeboden 50 châteauwijnen uit de mooiste Franse streken; veel meer dan in vorige van dit soort acties. Op de site wordt Van der Hek ‘s lands beste genoemd. En op zijn LinkedIn valt te lezen: ‘First Dutch Sommelier to win an international sommelier concours.’ Let op: in de kleine lettertjes van de advertentie in De Telegraaf en Metro staat wel: zolang de voorraad strekt. KLIK op advertentie om wat te vergroten. Als je Lidl’s Grands vins de France-brochure niet hebt

Voetbal Ajax-PSG: ‘extra veiligheidsrisicogebied’-advertentie Gemeente Amsterdam

Weer eens wat anders als advertentie, deze. Een ‘bekendmaking‘ van de Gemeente Amsterdam vandaag inzake de wedstrijd van Ajax-Paris Saint Germain van vanavond in de Arena. Zie de ‘Aanwijzing extra veiligheidsrisicogebiedAjax PSG Amsterdam advert‘ Ajax-PSG. KLIK erop om wat te vergroten, maar de tekst is pas goed te lezen in de overlees. Vanwege verschillende confrontaties in het recente verleden tussen (harde kern) Ajaxsupporters en bezoekende internationale voetbalsupporters. In het aanvullende (grote)  risicogebied -zie de overlees- kan preventief wordt gefouilleerd op wapens. En: ”Supporters waarvan uit politie informatie blijkt dat zij komen om ongeregeldheden te veroorzaken worden indien nodig door de politie weggestuurd.” De regeling

Sixt haakt met gouden Mini Cooper S in op Troonrede

Sixt, inmiddels een van tot de usual suspects bij grote inhaakevenementen, zet een gouden Mini Cooper S onder de gouden koets. Tijdelijk te huur voor een bronzen prijsje. Ik ben daar wat sceptisch over. Herinner me nog goed toen ik een leuke waTroonrede Sixtgen daar wilde huren en de prijs maar niet in de buurt kwam van wat de reclame mij had doen geloven. Enfin, de Prinsjesdaginhaker staat vandaag in De Telegraaf (KLIK erop om wat te vergroten). In de kleine lettertjes onderaan wordt vermeld dat de boekingsperiode voor dit aanbod t/m 23 september is en de huurperiode t/m 30 november dit jaar. Maar dan zijn we er nog niet. ”Prijs geldig bij

Boerderij-mini’s in de reclame bij Albert Heijn

Leuke actie bij Albert Heijn: Boerderij-mini’s. Daarmee leer je alles over het boerenleven, claimt de grootgrutter. Zo’n mini met ‘leerzame en leuke informatie over het boer’n leven’ komt gratis bij elke €15 aan boodschappen. Maar je kunt er ook gewoon mee spelen, hoor, als je ze in elkaar hebt gezet. Er zijn 24 boerderijmini’s