Categorie: "Inhakers/actueel"

Positionering vernieuwde Het Parool als ‘hoofdkrant van Nederland’ door reclamebureau

Parool nieuw New YorkOpmerkelijk. Niet dat een reclamebureau tekent voor de campagne van de vandaag gestarte, geheel vernieuwde Het Parool, het Amsterdamse dagblad. Wel omdat J. Walter Thompson Amsterdam tekende voor de nieuwe positionering. De campagne die Het Parool nationaal en internationaal op de kaart zet is onder meer  in ‘New Amsterdam’  -bijgaand, erg leuk bedacht (KLIK erop om wat te vergroten) – te adverteren. ‘Het Parool, in 1941 opgericht als verzetskrant, heeft in de loop der

Goedkope treinreizen naar Brussel en Parijs kondigt advertentie 20-jarige Thalys aan

Bij ‘Brussel’ denk je gelukkig even niet meer aan de wijk ‘Molenbeek’, en bij ‘Parijs’ even niet aan… Dus kan er weer geadverteerd worden voor reisjes gThalys Brusseloedkope reisjes naar. Thalys bestaat 20 jaar en biedt een trip naar Brussel aan voor €29, blijkens bijgaande advertentie uit de Volkskrant van gisteren (KLIK erop om wat te vergroten). De trip naar Parijs vanaf Amsterdam, die slechts €35 kost, wordt niet genoemd, maar misschien in een volgende advertentie in de serie. Het gaat om een enkele reis in

Vind jij Valentijn leuk grapt advertentie Relatieplanet

Relatieplanet Valentijn beterDe concurrentie onder de datingsites is giga en ook de gedrukte media profiteren van hun reclame-inspanningen. En nu komt Valentijnsdag eraan a.s. zondag, dus is het helemaal bal. Bij Relatieplanet, dat zich de  ‘Populairste Datingsite in Nederland’ noemt met de ‘beste website’ (na een verkiezing), mag je je deze pre-Valentijnweek gratis inschrijven. Blijkens een reclame-uiting die we uit De Telegraaf plukten. ‘Vind jij Valentijn leuk? Of val jij meer op Bas?‘ luidt de kop. In een eerdere advertentie wordt weer een andere man genoemd in de kop. Ene Mark. Zou die soms ook ingeschreven staan? ;-) . Op Loes/Anna?

Gratis hoortestdag kondigt Schoonenberg aan met zichttest reclame

Schoonenberg HoortestdagGisteren was het gratis ‘Hoortestdag’ bij Schoonenberg, blijkt, maar vandaag ook, meldt een leuk bedachte advertentie in De Telegraaf en achterop Metro (KLIK erop om te vergroten). Bij dat bedrijf zijn de marges kennelijk ruim, gezien de hoeveelheid geld die ze aan reclame uitgeven. ‘Onze audiciëns hebben deze dagen volledig vrij gehouden voor hoortesten. Heeft u twijfels over uw gehoor of dat van iemand uit uw omgeving, dan kunt u op deze dag zonder afspraak binnenlopen voor een gratis hoortest,’ zeggen ze. Het lijkt trouwens wel altijd gratis Hoortestdag bij Schoonenberg,

Helemaal Nieuwe Revu in de reclame deze week

Nieuwe RevuHelemaal nieuw, helemaal Revu‘, meldt de advertentie met het kennismakingsaanbod -of aanbieding voor een hernieuwde kennismaking- van de Nieuwe Revu in de Volkskrant vandaag (KLIK erop om wat te vergroten). Met deze week voor €1 veel aandacht voor ‘Het absolute dieptepunt’ van Herman Brood, zoals gezien door Bart Chabot. Het weekblad met slogan ‘onthullend, informatie en scherp’ -maar nog steeds veel, op basis van de onderwerpen op de omslag, spanning en sensatie, werd halverwege 2014 door Pijper Media

Hi-tech versiertruc met Command Cupid van Bloemenbureau voor Valentijnsdag meldt spotje

Ooit zeiden we het ‘gewoon’ met bloemen, maar nu? Volgt de nieuwste technologie met de oudste versiertruc. Met bloemen, nog steeds ;-) . Altijd al eens willen flirten met een onbekende? Bereid je deze Valentijnsdag, op 14 februari, voor op Command Cupid die dan live gaat. Dat zegt het Bloemenbureau ter begeleiding van bijgaande techy inhaker, gemaakt door reclamebureau Kingsday.  ‘Echte romantiek, live, op afstand; flirten met onbekenden was nog nooit zo makkelijk!’ Uitgerust met een

Christine le Duc dolt KLM met carnaval reclame op twitter

Christine le DucNog geen Carnavalsoutfit? Wij hebben nog wat van @KLM gekregen‘, twitterde Christine le Duc deze week. Met een heuse carnavalsinhaker maakte de erotiekketen wat reclame over de rug, eh, vleugels van onze nationale trots, haha (KLIK erop om wat te vergroten). KLM  reageerde er sportief -en geestig- op. Zo komt CLD Air in ieder leuker in het nieuws dan vorige week.

Christine le Duc en KLM tweets

HelloFresh heeft het even moeilijk, maar Jamie Oliver maakt graag reclame voor ze

De wat kinderlijke HelloFresh-commercial die gisteravond -toevallig?- langs kwam op de buis net voor RTL Nieuws om 19.30 uur waarin kritiek op hun marketing aan de orde kwam kon ik helaas niet vinden. Wel deze video van een paar maanden geleden met de soms best kritische Jamie Olivier die reclame maakt voor het Duitse bedrijf alsof-ie de eigenaar, of op z’n minst grootaandeelhouder ervan is. Zijn recepten zijn vanaf januari in de boxen te vinden, zegt-ie. HelloFresh gaat misleidende

Cursus wetenschapschapsjournalistiek in de reclame

WetenschapsjournalistiekWe gaan er rustig mee door, met de serie ‘Weer Eens Wat Anders In De Reclame.‘ Want waar reclame allemaal niet goed voor kan zijn. Vandaag een cursus wetenschapsjournalistiek. Bijgaande advertentie plukten we uit de Volkskrant (KLIK erop om te vergroten, waardoor de tekst goed leesbaar wordt), het landelijke dagblad. Maar vermoedelijk staat-ie ook in Villamedia Magazine, het vakblad voor journalisten. ‘Beter leren schrijven over wetenschap? Al 45 jaar verzorgt de SCW cursussen wetenschapsjournalistiek voor hogeropgeleiden,’ meldt de advertentie,

Max Verstappen en Richard Krajicek in live sporttalkshow Peptalk meldt Ziggo-advertentie

Hoe gaat het eigenlijk met dat Peptalk, de wekelijkse live sporttalkshow op de maandag voor digitale abonnees van Ziggo’s gratis tv-sportzender? Ik heb nog geen kijkcijfers gezien. Laat staan een bericht over hoeveel overstappers van de concurrentie al binnen zijn, voor het hele pakket van die zender, met dank aan Ziggo Sport. Voor de zekerZiggo Sport Jack van Gelderheid adverteert Ziggo Sport maar op gewoon papier vandaag, in het katern Telesport van Telegraaf (KLIK erop om te vergroten). De gastheren, Jack van Gelder en Frank Evenblij, hebben vanavond vanaf 19.50 uur op Kanaal 14 te gast Max Verstappen en Richard Krajicek, wordt gemeld. Van Gelder is daarnaast medepresentator van studio-uitzendingen rond live wedstrijden. Kost me anders wel een smak geld,