Categorie: "Inhakers/actueel"

Als inhaker kiest Lidl de BBQ en Kruidvat de zon (maar zet ook moeder in het zonnetje)

Gepland, naLidl BBQtuurlijk, vanwege die vrije dagen, maar wel mazzel met het weer,  Lidl en Kruidvat. In de inhaak-reclame in de krant vandaag (KLIK erop om wat te vergroten) gaat Lidl voor alles rond de BBQ en met enkele ‘mooi weer’-producten, en Kruidvat mik helemaal op de zon met veel smeerwerk. En vergeet ook a.s. moederdag niet, want zet haar ook in het ‘verwen’zonnetje. De advertentie van Kruidvat was alleen te

Veltman, Klaassen, Milik en Younes trekkers in Ajax-reclame voor seizoenskaarten

Ajax seizoenskaartenZou het bij Ajax, ondanks de bijna zekerheid van een nieuw kampioenschap, minder goed lopen -relatief dan- met de verkoop van de seizoenskaarten 2016-17? Je zou het bijna gaan denken. Mij bereikte een opvallend vroege mailing met veel druk om te verlengen, ondertekend door Edwin van der Sar alweer enkele weken geleden, onlangs volgde een prachtig aanbod van sponsor Ziggo (zeer forse korting op kaart in geval van overstap naar) en vandaag, in De Telegraaf (KLIK erop om wat te vergroten), is bijgaande advertentie te zien. Zou de wat minder goede verkoop misschien te maken hebben met het zo vaak vertoonde spel

Afrojack maakt reclame voor McDonald’s Favorieten van Nederland

Afrojack en Ronnie Flex hebben hun muzikale krachten gebundeld en samen de nieuwe track ‘Weinig Tijdgeproduceerd. Een deel daaruit  wordt exclusief in de nieuwe campagne ‘Favorieten van Nederland’ van McDonald’s gebruikt. Jaaaa, inclusief bitterballen. Meldt vaksite Vonk. ‘Typische smaken waar Nederlanders van houden en die je mist als je in het buitenland bent’, aldus Erwin Dito, directeur

BNN’s ‘Dictator’ tv-serie met opgesloten jongeren als reclame op Metro-omslag

BNN Dictator voorop MetroBNN Dictator achterop MetroDagblad Metro heeft z’n ‘false’ omslag weer verkocht vandaag, aan een korte tv-serie ‘Dictator‘ van BNN. De omroep ‘sluit acht jongeren op zonder vrijheden en rechten’ wordt gemeld (KLIK erop om wat te vergroten). Vanaf vanavond om 20.30 uur dagelijks te zien bij BNN op NPO3 t/m a.s. vrijdag 6 mei. De groep denkt mee te doen aan een interessant experimentje, waarmee één van hen tienduizend euro kan winnen. Maar wat de acht niet weten is dat ze (vrijwillig) gevangen worden gezet in de historische strafkolonie in Veenhuizen, meldt de site. ”Zodra de deur achter ze

Asperges plus aanbieding op hele advertentiepagina van Plus

Supermarkt Plus gaat nu voor het benadrukken van kwaliteit, wat resulteerde in een mooi gefilmd, maar wat boring spotje. Deze dagbladadvertentie over asperges plus aanbieding die ik vanochtend uit de Volkskrant plukte is in ieder geval zeer opvallend. Vooral vanwege ongebruikelijk véél tekst (KLIK erop om wat te verPlus aspergesgroten). En doet denken, voor de (veel oudere reclamewatchers onder ons, aan die sublieme dagbladserie van Albert Heijn van enkele decennia geleden. Geschreven door Hans Moltzer, destijds copywriter bij reclamebureau FHV BBDO (oud-journalist, nu schrijver). Bij voorbeeld over de kiwi. Plus doet het natuurlijk anders met tekst, via het nieuwe bureau JWT Amsterdam, en met de nieuwe slogan: ‘Goed eten. Daar houden we van.’ Omdat de tekst niet zo makkelijk te lezen is hier, ondanks vergroting, ben ik maar even gaan (over)tikken. Oordeel dus zelf. Gaan we: ”Bij PLUS houden we van asperges. Daar wordt altijd een beetje duur over gedaan. Hebben ze het over ‘de koningin van de groente’. Ze zouden ook zo goed zijn voor je liefdesleven enzo. Het zal allemaal wel. Die dingen zijn vooral hartstikke lekker. Zeler bij ons vandaan. Wij halen ze namelijk in het Oost-Brabantse Helvoirt, bij

Eet meer vet en minder koophydraten adviseert reclame voor boek Real Meal Revolutie

Ha, heerlijk, weer een boek over gezond eten. Het zoveelste. De Real Meal Revolutie van Tim Noakes, Sally-Ann Creed en Jonno Proudfoot. De adverReal Meal boektentie ervoor, die we uit Volkskrant Magazine van vandaag plukte, oogt niet alleen smakelijk, maar komt ook met een anders dan verwachte boodschap over het hoe, wat en waarom van koolhydraten (KLIK erop om wat te vergroten). Dirk Logemann van Boekhandel Van Stockum in Leiden – waarom nou juist hij?- schrijft dat ‘t boek op basis van gedegen onderzoek meer vet en minder koolhydraten eten predikt. En vol ‘maakbare, enorm smakelijk uitziende’ recepten staat. ”Dit boek kan onze manier van gezond eten voorgoed veranderen,”

Atleet VS wil verouderde reclameregels Olympische Spelen met zijn schouder aanpakken

De Amerikaanse Olympische track & field-atleet Nick Symmonds is bezig om reclameruimte op zijn schouder te verkopen om zo het verouderde reclame op Olympian armreclamede OS, met name wat betreft brand placement, open te breken. Of, zoals hij liever zegt, de ‘antiquarische regels onder de aandacht te brengen’. Meldt The Drum. Hardloper Symmonds gebruikt daarvoor eBay om aan een logo of logo’s te komen. “Though these absurd rules certainly diminish an investment in an athlete, please know that I will put in extra effort to ensure that the winner of this auction realizes a fantastic return on investment,” schrijft Symmonds op eBay. Van de zijde van het

DFT en Nyenrode samen in cursussen meldt reclame

DFT NyenrodeDat een dagblad evenementen en cursussen organiseert is niet nieuw, dat DFT/De Financiële Telegraaf daarin samenwerkt met een universiteit is minder gebruikelijk. Met Nyenrode Business Universiteit bieden ze gezamenlijk een serie van, zeggen ze, kwalitatief hoogstaande opleidingen voor managers en leidinggevenden. Samen sterker, dus. Bijgaande advertentie in De Telegraaf van vandaag (KLIK erop om te vergroten) gaat over de cursus ‘Versterken van innovatiekracht en creativiteit.’ Met de ‘beste management sprekers van dit moment’, Arend Ardon, Wouter Hart, Theo

Nieuwe St Maarten Ziekenhuis bouwen-reclame

Van vorige week alweer, maar toch wel een waardig bericht voor ons serie Weer Eens Wat Anders In De Reclame. Dan een auto, soep of een verzekerinSint Maarten ziekenhuisg. Want een algemeen ziekenhuis bouwen, op het Caribische  (ei)land Sint Maarten helemaal. Van rond 15.000 m2 en met 115 bedden. Ook de inhoud moet je leveren en alles onderhouden. Weet je dat ook alvast. Bijgaande Engelstalige advertentie haalden we uit De Telegraaf (KLIK erop om te vergroten), dus zal ook wel in buitenlandse kranten hebben gestaan. Maximaal 3-5 bieders mogen pitchen, om een goed Nederlands woord te gebruiken. Het papierwerk moet 2 mei