Categorie: "Inhakers/actueel"

Cricket-reclame Rolling Stones tour Australië & NZ

Stones en cricketCricket, mijn sport. Maar ook van de Rolling Stones, blijkt uit bijgaande reclame-uiting voor hun tour van Australië en Nieuw Zealand. Die 14 On Fire-tour van de twee cricket-gekke landen, waar het nu dus zomer is, begint vandaag namelijk in een cricketstadion, de Adelaide Oval. Zie ook een promo video voor de tour van de Stones in overlees. Met dank voor tip aan zwager Rick Padovani.

Diamant bakt het bruin met reclame voor terugschenkactie

DiamantVan dit soort slim -en grappig- bedoelde advertenties houd ik dus niet. Diamant zet vandaag bijgaande ‘Terugschenkactie-advertentie in de dagbladen die opvallend veel lijkt op een ‘terugroepreclame’-actie (KLIK erop om wat te vergroten). Die wordt geplaatst als er wat, soms ernstigs, mis is met een product. Zelfde plaats in de krant, zelfde zwarte kader, kortom, zelfde opmaakt. Alleen met ‘Belangrijke mededeling’ erboven. In plaats van ‘Belangrijke veiligheidswaarschuwing.’ Moeten dagbladen eigenlijk weigeren, vind ik, maar ja, kassa. Voor zo’n plek en vorm betalen adverteerders vast meer. Op zich is het het aanbod goed: lever het gebruikte

Wakker Dier steunt Jumbo-kip ten koste van Albert Heijn in advertentie

Zo, dat is een mooie opsteker voor Jumbo, met z’n Nieuwe Standaard Kip! Steun van Wakker Dier per advertentie vandaag. Waarin ook nog eens kritiek op het kipbeleid van concurrent Albert Heijn is vervat. De advertentie plukte ik uit De Telegraaf vanochtend. Kennelijk heeft de Hollandse NieuWakker Dierwe Kip van AH geen indruk gemaakt op Wakker Dier…  De tekst van de opvallende Wakker Dier-advertentie (KLIK erop om te vergroten) over dit kippenoorlogje onder super supers heb ik maar even opgetikt voor geïnteresseerden. Gane we: ”Pijnlijke zaak voor Albert Heijn: De Nieuwe Standaardkip van Jumbo krijgt wel daglicht, heeft 56% meer leefruimte dan plofkip en groeit

Parodie op horrorklassieker ‘The Shining’ als Haloween-spotje Ikea

Aanleiding: haloween komt er weer aan. De Zweedse meubelgigant Ikea brengt in een nieuw spotje een hulde aan ‘The Shining‘, de horrorfilm van Stanley Kibrick uit 1980 (zie trailer in overlees). Meldt gratis dagblad Metro. De beelden zijn op YouTube geplaatst door Ikea Singapore en de commercial is gemaakt daar door reclame-

Nacht van de VN voor jongeren 5/11-advertentie

Nacht van de VNNiet de inhaak-advertentie in Metro, maar de site geciteerd over de Nacht van de VN, voor geïnteresseerde jongeren: ”Ben je geïnteresseerd in de VN? Wil jij weten waar diplomaten en wereldleiders zich mee bezig houden? Droom jij ervan iets te doen met internationale samenwerking? Kom dan naar de Nacht van de VN (op donderdag 5 november a.s. in de Rode Hoed in Amsterdam, vanaf 17.00 uur) en praat mee over vrede, veiligheid,

Bavaria lanceert nieuwe Bokbier ook per advertentie

Bavaria BokNieuw‘ staat er boven deze Bokbier-advertentie van brouwer Bavaria sinds 1719, geplukt uit het leuke en mooi gemaakte receptenmagazine van supermarkt Jumbo. Even googelen dus. Marketing Online meldde vorig maand al dat Bavaria met een nieuwe variant op zijn traditionele najaarsbier zou komen, als vervanger van Bavaria Hooghe Bock, dat tot en met dit jaar te vinden was in de schappen. ”Bavaria Hooghe Bock was het enige Nederlandse Bokbier van hoge gisting. Het nieuwe bokbier heeft een nieuwe smaak waarmee de brouwerij uit Lieshout zegt te willen inspelen op de vraag naar een toegankelijk

David Beckham lanceert eigen whiskymerk Haig Club met spotje

Wat nu weer met David Beckham. Dus: voor welk product maakt hij nú weer reclame… Opmerkelijk: voor zijn eigen whiskymerk, Haig Club, dat hij samen is begonnen met drankengigant Diageo. De fraaie nieuwe commercial is gemaakt door de bekende Engelse regisseur Guy Richchie. Het komt in een mooie blauwe fles, al merkte iemand cynisch op dat ie beter zou staan op de cosmetica afdeling van een

‘Blusdekens niet geschikt voor frituurbranden’ meldt veiligheidsadvertentie

BlusdekensGeen Terugroepreclame advertentie, maar puur een Veiligheidswaarschuwing vandaag in de krant, over blusdekens. ”Uit nader onderzoek van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) is gebleken dat blusdekens niet geschikt zijn om de huidige type frituurbranden te kunnen doven”, meldt een advertentie van vereniging van technische ondernemers Vebon in Metro, ondertekend door 20 bedrijven. Daaronder ook Ikea. Het advies, haha, koop een vetblusser ‘als passende oplossing’ bij een van die bedrijven. KLIK op advertentie om wat te vergroten. Ga ook naar de site Frituurbrand voor meer informatie. Omdat de tekst hier wellicht moeilijk leesbaar is, ook na vergroting,

Tweede Kamer adverteert voor Nationale Ombudsman

Wow, wat je niet allemaal moet kúnnen… Camiel Urlings zou kansloos zijn (en Guus Hiddink ook ;-) ). In de serie Weer Eens Wat Anders Als Reclame iets van De Tweede Kamer vandaag in diverse dagbladen: een personeelsadvertentie voor een heel belangrijke functie, die van NatOmbudsmanionale Ombudsman v/m. Dus niet m/v. Zeker een statement of some sort. KLIK erop om te vergroten, waardoor de tekst redelijk leesbaar wordt. De volledige profielschets -en de advertentietekst- is hier te vinden op de site van de Tweede Kamer. Medio juni dit jaar haakte de toenmalige hoofddirecteur van de ANWB (en oud-reclameman) Guido van Woerkom af voor die functie na een relletje. Zijn verhaal staat hier. De tijdelijke commissie benoeming ombudsman bestaat uit de