Categorie: "Inhakers/actueel"

Klanten zorgverzekeraar Ditzo kunnen ook ‘anderen’ helpen meldt advertentie

Niet grensverleggend als die advertentie in concernzusje Het Parool eerder dit jaar, maar toch ook opmerkelijk, om verschillende redenen, deze uiting van zorgverzekeraar Ditzo in de Volkskrant vandaag. Ten eerste, maar dat bedoelen we niet zo serieus, dat er geen ‘AdvertenDitzo in Volkskranttie’ boven staat, want daaraan houdt de Volkskrant-redactie zich altijd goed. Soms zelfs te goed, als het niet nodig is. Nu kun je deze Zorg?-advertentie ook niet per ongeluk zien als redactie, maar toch. Hij is zeer opvallend, dus al meteen geslaagd als eye-catcher (KLIK erop om wat te vergroten). Maar bovendien komt Ditzo met een ‘Zorg voor jezelf… en voor de ander actie‘ die erin wordt aangekondigd. Met Ditzo als bijdrage-verdubbelaar. En je hoef die verzekerd bij ze te zijn om mee te doen. Wie ‘de ander’ is wordt helaas niet gemeld. Die steeds meer verzekerden die de premies niet meer kunnen -of, in sommige gevallen, willen- betalen? Wat duidelijkheid daarover was wel nuttig geweest als je zoveel ruimte tot je beschikking hebt. De

Marc Overmars in samenwerkingsadvertentie ABN-Amro en Ajax

ABN Amro en Ajax en OvermarsEen minzaam glimlachende en vast trotse Marc Overmars -zijn naam wordt niet genoemd- in een leuke, paginagrote advertentie vandaag waarin ABN-Amro zichzelf als de ‘trotse partner van de Toekomst‘ aankondigt. Met als kopzinnetje ‘Omdat alle groten ook ooit kleintjes waren.’ Benieuwd waarom ze niet voor die, haha, veel grotere Edwin van der Sar hebben gekozen, die ook nog meer bereikt heeft in zijn carrière. Over voor allebei. In de tekst in de advertentie achterop het katern Telesport van De Telegraaf vandaag legt de bank de samenwerking met Ajax uit en wordt gewaarschuwd dat talent alleen hebben niet genoeg is om er te komen (KLIK erop om wat te vergroten). Goeie boodschap. We citeren: ”Talent: je wordt er mee geboren. Maar met talent alleen ben je er nog niet. Het moet

Calvé maakt reclame voor kilopot met pindakaas

Pindakaas Calve GrooootWie is er niet GROOT mee geworden?‘ De pot nog niet,  maar nu wel ;-) . Nieuw, en niet uit het Jumbo-magazine gehaald: de kilopot pindakaas van Calvé. Opmerkelijke actie: alleen verkrijgbaar bij de grote concurrent, bij ‘de grotere Albert Heijn-filialen’ en tijdelijk voor maar €3 (van vandaag t/m zondag 30 november).  Deze advertentie van een hele pagina plukte we vandaag uit De Telegraaf (KLIK erop om te vergrotgen). De daarop getoonde coupon moet je inleveren. De prijskorting is dus alleen voor DT-lezers? Of kun je de coupon in deze advertentie op Reclamewereld gewoon

‘Eerste pizza in burgervorm’ in Dr Oetker-reclame

VisburgerAltijd leuk om door het nieuwe Hallo-magazine van Jumbo te bladeren op zoek naar aparte reclame-uitingen. De meeste melden groot het woord ‘nieuw’ in de advertentie. Zal wel moeten van die supermarktmanagers, om eruit te springen; ook in de winkel. Nieuw is dus ook de Pizzaburger van Dr. Oetker, ”de eerste pizza in burgervorm,” haha. De tekst: ”Van binnen smeuïg als een pizza, van buiten knapperig als een buiger.” De burger kan met een hand gegegeten worden, ”zonder te knoeien.” Pak van

Speculaaskroket gelanceerd in commercial van Febo

Het Oer-Hollandse familiebedrijf Febo biedt vanaf vandaag tijdelijk te koop aan in alle filialen in het land, zeggen ze, een Sinterklaaskroket. Voor maar €1. Eh, nee, we lezen het verkeerd, een… Speculaaskroket, een kroket met speculaasvulling. Vast een grap of gadver. ”De Speculaaskroket is een ode aan de oprichter van Febo die het vak

Niks Kerstmis, Bijenkorf maakt lichtjesreclame voor ‘de feestdagen’

Bijenkorf Lichtjes aanInteressant om te kijken hoe het adverterend bedrijfsleven omging met ‘Zwarte’ Piet en nu met Kerstmis, want ook dat viert niet iedere klant. De Bijenkorf vond een uitweg en gaat voor het Amerikaans/Engelse ‘Festive season‘ zoals vermeld op de reclame-affiche die we vorige week fotografeerden. En ‘s avonds, want hij was verlicht en ging ook over lichtjes (KLIK erop om te vergroten). Het luxe warenhuis organiseert in Amsterdam a.s. donderdagavond om 19.00 uur op de nabije Dam weer een Turn on the Lights-evenement. Voor de feestdagen. Eh, voor de Kerst. Zie ook filmpje. De site: ”Een traditie die zeven jaar geleden klein begon in Amsterdam, ieder jaar meer publiek trekt en dit jaar voor het eerst wordt georganiseerd in maar liefst vijf winkelsteden op

Pan A’dam beurs reclame voor kunst, antiek en design

Pan Amsterdam, de ‘eigentijdse beurs voor kunst, antiek & design‘ komt er weer aan, in de Rai, van 23-30 november. Ondanks het rouwrandje rond de uiPant Metro geplukte advertentie (KLIK erop om wat te vergroten) alleszins een bezoek waard, haha. Amsterdam.  PAN Amsterdam heeft een aanbod van 125 galeristen, antiquairs en kunsthandelaren met een

Omslag van Metro reclame voor lancering Rituals App

Rituals cover 1Rituals cover 2Download nu de Rituals App en maak kans op één van de 1000 Laughing Buddha gift sets of een reis naar Bali.’ Meldt de zeer opvallende campagne die vandaag de omslag vormt van gratis dagblad Metro (KLIK erop om ze te vergroten) – maar als actie ook op voorpagina van grote zus De Telegraaf prijkt. Deze actie is geldig tot en met 23 november 2014. Het cosmetica-merk tevens retailer spreekt ook trots over de lancering van ”‘s wereld’s eerder video giftcard.” De condities voor de App-actie  zijn

‘Radio Veroniklaas’-actie steunt Actie Pepernoot NFK

Veronica SinterklaasSteun de grote ‘Radio VeroniKlaas’-actie en help kansarme kinderen‘, roept een Veronica-advertentie van een paginagroot in de krant vandaag. Het geld, begrijpen we van de site, gaat naar de Actie Pepernoot van het Nationaal Fonds Kinderhulp/NFK dat de advertentie mede ondertekent, evenals de Vriendenloterij. Zo help je Sinterklaas om nóg meer kinderen blij te maken met cadeaus, aldus Radio Veronica. Je kunt, ook als bedrijf, deze actie -de advertentie plukten we uit De Telegraaf vandaag- op verschillende manieren steunen. Onder meer ook per sms 4333, voor €1, €2 of €3. De aandacht trekt dan wel het woord ‘deels’ in het volgende zinnetje op de site, wat niet wordt gespecificeerd: ”De opbrengsten van 4333 komen deels ten goede aan De Grote

Gele Piet schittert in reclame Chinees restaurant

Gele PietMooi. Restaurant De Chinese Muur in Hilversum maakt reclame voor Gele Piet. Alleen maar op de site. Met bergje publiciteit als resultaat. Zie bijgaande Chinese jongen in een pietenpak. Waarom? Prachtverhaal. We citeren de tekst: ”Emoties en discussies over de oer-Hollandse Sinterklaastraditie lopen dit jaar weer hoog op. In ons Chinese restaurant serveren wij al jaren oer-Hollandse