Categorie: "Inhakers/actueel"

Meer koffie in de koffie van Starbucks in de reclame

Opmerkelijk, deze reclame deze week in de dagbladen van Starbucks, dat zo zelden adverteert. Uit principe. Ze passen de smaak van hun Latte, CapStarbucks beterpucino en Caramel Macchiato aan door er een ‘extra shot’ espresso aan toe te voegen. ”Zodat je nog meer kunt genieten van die heerlijke Starbucks koffiesmaak.” Waar reclame soms niet nuttig voor is. Deze plukte ik uit De Telegraaf van vandaag (KLIK erop om te vergroten). Zijn ze dan eindelijk tot de ontdekking gekomen dat wij in Nederland wat meer pit, meer koffiesmaak dus, in onze koffie willen hebben dan Amerikanen? Hoera. Met een actie gevierd dit, alleen vandaag dinsdag 1 september. Voor 11 uur kun je de nieuwe koffie-injectie in de koffie zelf uitproberen, want dan krijg je gratis

Vakwedstrijden mbo’ers ‘Skills Heroes’ aangekondigd in advertenties

Vakwedstrijden ad metroVamw]]]Advertentie links, redactioneel stukje van gratis dagblad Metro rechts. Onder elkaar in de krant. Links is duidelijk een advertentie, rechts niet. Een advertorial (combi van advertentie en editorial, Engels voor redactioneel, om meer aandacht te trekken dan ‘gewone’ reclame)? Staat er i.i.g. niet boven, had gemoeten. Maar wel goeie reclame voor weer eens een ander goed doel, zoals ik vanochtend al uitlegde. Voor Skills Heroes, die vakwedstrijden voor mbo’ers, die worden gehouden voor 50 beroepsrichtingen. Georganiseerd in

Academici gezocht om voor de klas te staan-reclame

OnderwijstraineeshipWeinig opmerkelijke advertenties in de krant vandaag, behalve die over groen bloed, dus dan maar wat meer aandacht hier voor een soort goede doelen-reclame. Maar eens niet over akelige ziektes of arme immigranten. Neem deze, voor ‘OnderwijsTraineeship‘. Geplukt uit gratis krant Metro vandaag (KLIK erop om wat te vergroten). Ze hebben haast. ”Ben jij academicus met hart voor je vak? Is kennis overdragen jouw ding? Wil jij de volgende generaties inspireren? solliciteer dan uiterlijk 6 september 2015.” Zie hier. Geboden wordt heel wat. Zoals: ”Direct een betaalde

Lidl nu ook op tv met aanval op ‘dure’ A-merken bij andere supers


De ‘Waar kies jij voor?’-campagne van Lidl op abri’s en in de wakkere krant meldden we al, maar de Duitse super is er nu ook op mee op tv. En hoe. Met vijf (!) verschillende grappige 16 seconden-spotjes worden A-markprijzen (zie de spotjes GROTER door hier te klikken: Calvé-pindakaas, Coca-Cola, DE-koffie, Heinz-ketchup, Iglo-vissticks en Blue Band-halvarine) bij andere supers -lees met name bij Jumbo- aangevallen (lijkt dat visstick-meisje toevallig niet een beetje op het Jumbo-meisje dat nu ook steeds weer op de buis is?). De Lidl-campagne, met slogan De hoogste kwaliteit voor de laagste prijs, is op de buis nadrukkelijk meer een ‘Ook lekker‘-

Promo PSV-Feyenoord Fox ook promo Van Gangelen

Wordt PSV-Feyenoord weer zo’n cruciale wedstrijd? Wat érrug vroeg in het seizoen, lijkt mij. ”Niemand weet wat er dit keer gaat gebeuren, maar als het gebeurt, zijn wij erbij!” Zegt de onvermijdelijke Jan Joost van Gangelen van Fox Sports in bijgaande wedstrijdpromo. Vandaag wordt alweer de 60ste editie van deze eredivisietopper. PSV verloor dit seizoen al twee keer punten, terwijl Feyenoord al

Geen goud voor VW’s inhaak-advertentie over gouden Dafne Schippers

VW DafneJeetje, Volkswagen nou… Wat gekunsteld, deze inhaakadvertentie met dubbele boodschap van jullie als  ‘Elke dag supporter van olympische sporters.’ Waarin Dafne Schippers wordt gefeliciteerd met dat fantastische goud in Peking, prima, en reclame wordt gemaakt voor die Golf & app. Wat misgaat. De advertentie die geen medaille zal winnen in de reclamebranche, zelfs geen brons, plukte ik vanochtend uit De Telegraaf (KLIK erop om te vergroten). Te weinig tijd gehad? Om 15.05 uur was het gouden WK-nieuws al bekend gistermiddag… Lees de tekst en oordeel zelf: ”Alsof het niets is, goud op de 200 meter. Dafne Schippers, van harte gefeliciteerd met deze topprestatie! Bent u nieuwsgierig of u het, net als Dafne, ook op meerdere afstanden goed doet? Stap dan in

Ook de Dulfertjes blazen mee op Amsterdam Jazz Festival blijkt uit advertentie

Amsterdam Jazz Festival met DulfersLeuk, good old Hans Dulfer als grote trekker -en blazer- op de Amsterdam Jazz Festival-advertentie in de krant (KLIK erop om te vergroten). Vindt plaats in de Arena zondagmiddag 6 september. Ik twijfel nog, of ik er heen ga. Ondanks gek op jazz. Op de Dulfertjes. En op New Cool Collective en Michiel Borstlap. En vaak Trijntje. Naar de Arena ga ik voor Ajax en het Nederlands Elftal, voor jazz ga ik liever naar jazzclubs, zoals het Bimhuis en North Sea Jazz Club en nog kleinere. Wat meer intiem, hoewel de Arena wel zijn best doet met het openstellen van al die zalen voor het AJF. Voor meer info en kaartjes, die €39 kosten, moet je bij AmsterdamArena zijn. De organisatie: ”Met een festival ticket kunt u vrij rondlopen door alle zalen en alle optredens

A Syrian Love Story is Idfa-special meldt reclame

Syrian Love StoryA Syrian Love Story als Idfa-special volgende maand al. Filmmaker Sean McAllister legde gedurende vijf turbulente jaren de verwoestende impact vast die de situatie in Syrië heeft op de gepassioneerde relatie van Amer en Ragda en hun vier zonen, ”terwijl hijzelf ook niet ontkomt aan de lange arm van president Assad”. Deze Idfa-special, meldt de advertentie die ik donderdag uit de Volkskrant plukte (KLIK

Mysterieuze ‘Waar kies jij voor?’-adverteerder blijkt Lidl dat A-merken Jumbo aanvalt

Lidl pindakaas beste dt[ZIE UPDATE in overlees]     Even was het spannend, gisteren. Wie was die mysterieuze adverteerder met de ‘Waar kies jij voor?‘-reclame in bus- en tramhokjes en stations en prominent in De Telegraaf. Vandaag staat het antwoord in diezelfde krant: Lidl. Ze hebben ‘n prijsvergelijking gemaakt van hun -uiteraard goedkopere- eigen pindakaas en die van Jumbo (KLIK erop om te vergroten). Dat de ‘laagste prijsgarantie’ geeft, maar dat geldt voor A-merken zoals Calvé, zoals afgebeeld, en niet voor huismerken of eigen merken, zoals die van Lidl, Vita D’Or genaamd (of van Aldi). De Jumbo-prijs is genoteerd bij die supermarkt in

Van wie is logoloze ‘Waar kies jij voor?’-teaser-advertentie in de krant vandaag?

Hemo logoloosWie deze mysterieuze ‘Waar kies jij voor?‘-advertentie snapt is knap. En wie weet wie de adverteerder is nóg knapper. Geplukt uit De Telegraaf van vandaag. Nu volgen nog meer vraagtekens, sorry ;-) . Eigen (huis)merk versus (dure) A-merk pindakaas? Maar hadden vast ook andere supermarktproducten kunnen zijn, vermoeden we. Een hele pagina maar liefst, deze teaser-advertentie. We zagen eerder al abriposters in bus- en tramhokjes. Wie is de goedkoopste? Is ie van Dirk? Van de Hema, die hadden nog zo kies-actie een tijdje terug? Van Jumbo? Of misschien wel van Lidl, wat vaksite Distrifood denkt, vanwege ‘stijl en lettertype’? Zou best eens kunnen. En wie wordt er dan aangepakt in een