Categorie: "Inhakers/actueel"

Open Dag-reclame van Feyenoord in dagblad Metro

Open Dag-reclame van Feyenoord in dagblad Metro, waarmee de Rotterdamse voetbalclub een -we signaleerden het al eerder- een innige commerciële bFeyenoord Open Dag reclameand heeft. De inhaak-advertertentie, toch even gecheckt, staat ook in de Amsterdamse editie vandaag. Maar of ie-daar heel effectief is… ;-) . KLIK erop om wat te vergroten. Gratis toegang op zondag 19 juli om 11.00 uur. “Met talloze activiteiten voor jong en oud, met als

Eerste snellaadstation op zon en wind aan A15 geopend door Fastned meldt advertentie

De eerste duurzame snelweg ter wereld.’ Zo wordt Project A15 van Fastned aangekondigd in een advertentie in de Volkskrant vandaag. Daarin wordt Fastned gefeliciteerd door Natuur & Milieu en Milieudefensie. Aanleiding is de opening van het ‘eerste snellaadstation op zon en wind’ aan de A15. Dat is de drukkProject A 15 Fastnede verkeersader die van Rotterdam naar Nijmegen/Arnhem loopt. Project A15 is mogelijk gemaakt door de Nationale Postcode Loterij, meldt de advertentie (KLIK erop om te vergroten) met leuke reclame voor de nieuwe ’100% elektrische’ Nissan Leaf. Zou de importeur bijgedragen hebben aan de advertentie-kosten? ;-) . ”Wij dromen

Verantwoord ondernemen in de reclame bij Plus

Niet eerder geplaatst, deze ‘ontzettend trots‘-advertentie dachten we. Apart. Dit voorjaar al werd Plus verkozen tot meest verantwoorde supPlus verantwoord prijsermarkt van 2015 (consumentenonderzoek van GfK in opdracht van Foodmagazine). Dat meldt vakhandelsite VMT. “Verantwoord draagt bij aan het onderscheidend vermogen en daardoor ook aan de stijging van het marktaandeel”, aldus commercieel directeur Eric Leebeek op die site. Bijgaande inhaker -met mooie woorden, maar zonder een ‘dank u‘ richting stemmers/consumenten- was zaterdag j.l. te vinden in De Telegraaf (KLIK erop om wat te vergroten). Waarom zo trots. De advertentie geciteerd: ”Omdat we rekening houden met de wereld om ons heen. Dat begint rondom onze winkels met het

Stuntje met iTunes gemeld in Hema-reclame

Hema iTunes actieDie dikke rode* in de ’20% extra’ Hema-kop kondigt geen tegenvaller aan in de kleine lettertjes. Slechts dat Apple ‘geen deelnemer aan, noch sponsor van’ deze iTunes-actie is. Stel je ook voor, zeg, een actie van Apple; zou de eerste zijn. Oja, alleen online te koop, dus niet in de winkel. Er is dus geen kaart om weg te geven als cadeau, bij voorbeeld. Jammer. Benieuwd waarom niet, die winkels zouden zo’n extra trekkertje wel kunnen gebruiken, gezien de verliezen die ze maken. Misschien zou Apple zo’n kaarten-actie niet toestaan. In dezelfde Metro-editie vandaag een advertentie over een kortingsactie met hun  brommer-

Wat ProRail vernieuwt aan het spoor in juli-augustus meldt advertentie

ProRai vernieuwt jul augArmoe troef wat dagbladadvertenties betreft deze week. Wel deze. Wat ProRail vernieuwt in juli-augustus wordt vandaag gemeld in een advertentie in gratis dagblad Metro. Het betreft werk aan het spoor in of rondom steden als Almelo, Hengelo, Zwolle, Eindhoven, Amersfoort, Emmen en Utrecht. Alsof er nog niet vertragingen genoeg zijn als gevolg van de hittegolf. KLIK op de

Kampioenstrui binnen meldt Jumbo in advertentie

Jumbo kampioenstrui binnen 1Jumbo kampioenstrui moedig aanJumbo  heeft vandaag gratis dagblad Metro gekaapt, haha, met een omslag over ‘het’ retroshirt, de kampioenstrui. Op tijd voor de Tourstart in Utrecht. KLIK erop om te vergroten. Zie ook de eerdere berichtgeving erover op Reclamewereld. Je kunt ‘m ophalen in de winkel als je het shirt voor 30 juni hebt besteld is de boodschap. Als daarna besteld ga naar de Shirt van Toen-site van de grootgrutter voor de ophaaldatum. Nog helemaal niet

Hittegolf reclame van Dirk voor ijs van Cornetto en Hertog

Dirk hittegolf ijsEindelijk, Hittegolf-reclame. Voor ijs. Van Dirk, natuurlijk. En niet voor lullige huismerkijsjes, maar voor Ola Cornetto’s en ijs van Hertog. Ik zag erop te wachten, en niet alleen op de advertentie ;-) . Deze plukte is vandaag uit De Telegraaf. KLIK erop om te vergroten. Wij van Reclamewereld schrijven alleen maar over reclame en kunnen niet garanderen dat deze uiterst welkome ijsactie

Aankondigingsadvertentie over opgaan FNV Kunsten, Informatie en Media in federatie FNV

FNV fusiestukken klaarDe serie Weer Eens Wat Anders In De Reclame. Eind vorig jaar besloot het congres van FNV KIEM -Kunsten, Informatie en Media- met ruime meerderheid om te gaan onderhandelen over aansluiting bij de ongedeelde FNV. FNV KIEM gaat daarbinnen de sector Creatieve Industrie gaan vormen. Vandaag plukte we de advertentie met de formele fusieaankondiging uit de Volkskrant (KLIK erop, dan wordt-ie goed leesbaar). FNV KIEM wordt erin de ‘verdwijnende’ vereniging genoemd, de Federatie Nederlandse Vakbeweging de ‘verkrijgende.’

Unieke sociale huisvesting-systeem intact na nieuwe woningwet verzekert Aedes in advertentie

Vandaag wordt een belangrijke nieuwe wet van kracht, de Woningwet. Aanleiding voor woningcorporatiekoepel Aedes om vandaag bijgaande adveAedesrtentie met indrukwekkende Beste-claim te plaatsen. We plukten ‘m uit de Volkskrant (KLIK erop om wat te vergroten, waardoor-ie goed leesbaar wordt). We worden erin gerustgesteld. Gelukkig blijft het ‘unieke’ Nederlandse systeem van sociale huisvesting in tact, stelt Aedes lezers gerust. ”Woningcorporaties blijven zich inspannen zodat mensen met minder inkomen in een goed, betaalbaar en energiezuinig huis kunnen wonen. Ze

Geen doping-reclame tijdens Tour de France grapt sponsor Alpecin van de cafeïne-shampoo

Alpecin Tour ReclameMaart vorig jaar kwamen ze als eens met een mooie reclamestunt, het Duitse bedrijf Alpecin, dat ”De eerste shampoo met cafeïne die vermoeide haarwortels nieuw leven inblaast en erfelijk bepaalde haaruitval een halt toeroept” op de markt brengt. Hun slogan ‘Doping voor het haar‘ voor die cafeïne-shampoo werd vervangen door ‘Vecht voor je haar.‘ En wel omdat doping in Nederland ‘zo’n beladen begrip’ is. Dat was in de Volkskrant. Vandaag, in De Telegraaf, een als ingezonden mededeling uitziende advertentie van Alpecin (KLIK erop om te vergroten), keurig met ‘advertentie’ er boven, over het afzien van doping-reclame tijdens de Tour door het Giant-Alpecin-team. Ondertekend door Eduard R. Dörrenberg, Directeur-grootaandeelhouder. ”Daarmee willen wij voorkomen dat er mogelijk discussie ontstaat over onze sponsoring,” grapt de fabrikant. Maar de ‘succesvolle