Categorie: "Inhakers/actueel"

Waarschuwing over bier drinken in sportkantines per advertentie van Heineken

Biertje onder 16 in kantine is gewoon‘ kopt de wakkere krant een bericht vandaag. ‘Barpersoneel in sportkantines heeft massaal maling aan de naleving van het alcoholverbod voor minderjarigen.’ In De Telegraaf, maar ook in de Volkskrant vandaag een Heineken sportkantines een-tweetje beteradvertentie van een hele pagina van Heineken over (niet) alcohol drinken in sportkantines. Geen toeval. Samen met president directeur Pascal Gilet van Heineken Nederland presenteerde NOC*NSF directeur André Bolhuis gisteren bij de Koninklijke Haagsche Cricket en Voetbal Vereeniging de nieuwe campagne ’Blijf Helder. Uit onderzoek van het Rijk blijkt dat slechts in 15% van de clubhuizen bier, wijn of andere dranken worden geweigerd aan bezoekers die onder de 18 zijn. ”Een mentaliteitsverandering is hoognodig,” aldus een bezorgde voorzitter André Bolhuis van de nationale sportkoepel, geciteerd door de wakkere krant. De tekst van de Blijf Helder-advertentie van bierbrouwer Heineken, ook gesigneerd door NOC*NSF, met zeer zorgvuldig gekozen woorden, want een brouwer verkoopt natuurlijk graag bier en sportclubs verdienen veel geld met de verkoop van bier (KLIK erop om te vergroten: ”Natuurlijk is een biertje na het

T100 Chi Transformer Book winnen op Escape Island-tour Asus

Asus Escape islandHele mondvol, die kop, maar ook wat complicado, deze Escape Island-advertentie van Asus, vanochtend uit dagblad Metro geplukt (KLIK erop om te vergroten). Woensdag begint de ‘tour’ bij Mediamarkt Arena in Amsterdam, check de social media om te zien wanneer Asus bij jou in de buurt is (hier en hier). ”Stel je voor, je bent gestrand op een onbewoond eiland. Je kunt alleen ontsnappen met de juiste radiofrequentie, die je binnen 7 minuten moet zien te vinden. Durf je het aan? Kom naar het Asus Escape Island en doe mee! Als jij op tijd de aanwijzingen

Voetbal emoties Lionel Messi in chocola-spotje met dank aan Fifa 15/EA Access

Om te vieren dat Fifa 15 beschikbaar is op EA Access, heeft reclamebureau Wieden+Kennedy Amsterdam voor EA Sports bijgaande online film gemaakt die de emoties van voetbal (letterlijk) vangt en verwerkt in chocolade. Zodat spelers de emoties van het spel niet alleen voelen, maar nu ook (virtueel) kunnen proeven. Meldt Fonk Online. In de anderhalve minuut zien we Lionel Messi’s tranen van geluk

Lieve Máxima-advertentie en Feesttompoucen inhaker Dirk op verjaardag

Lieve Maxima verjaardagVoor een feestprijsje, natuurlijk, anders zou Dirk Dirk niet zijn. ‘Vriesvers’ en Oranje van Maïtre Paul. ”Lieve Máxima,” begint de tekst in de inhaker achterop De Telegraaf vandaag. ”Alvast van harte met uw verjaardag morgen. En omdat we u bij Dirk de leukste en mooiste koningin van de hele wereld vinden, gaan we er samen met alle Nederlanders een feestje van maken. Dat doen we met een feestelijke aanbieding: 4 oranje feesttompoucen voor maar 1 euro. Is het tóch nog een beetje Koninginnedag. Geniet ervan.” De actie is vandaag en morgen 17/5 geldig. De advertentie verwijst met dat ‘tóch nog een beetje Koninginnedag’ impliciteit naar het publiciteitsstuntje van begin

Annie M. G. Schmidt week gevierd met kleurplaat, masker èn kortingsbon

Dat wist natuurlijk wel, hè, deze week Annie M. G. Schmidt week ;-) . In het leven geroepen door uitgeverij Querido, vermoed ik. Thema is Het grotAnnie MG Schmidt weeke dierenfeest. Vandaag prominent in het magazine van de Volkskrant bijgaande inhaakadvertentie met een kleurplaat, masker en kortingsbon in één (KLIK erop om wat te vergroten). Neem de kortingsbon mee naar de boekhandel en ontvang €2,50 korting op De geit van dokter Sanders- Het grote dierenboek voor dierenversjes en -verhalen van Annie M. G. Schmidt (normaal €17,49). De week eindigt zaterdag 23 mei. Meer kleurplaten downloaden kun je via deze site. In de kleine lettertjes in de linker kantlijn staat dat je de kortingsbon in kunt leveren

Johan Derksen hangt reclame te maken voor de blues in de North Sea Jazz Club

Pal na het overlijden van BB KingThe King of the Blues, maar wat reclame voor de blues. Als een soort ode. En voor de North Sea Jazz Club. En voor Johan Derksen. Keurig in het pak, zelfs das om. Derksen hangt reclame te maken voor zijn, zegt hij, grotere passie dan voetbal, de blues. En voor nog meer inkomsteJohan Derksen NSJ betern, ongetwijfeld. Op de buitenreclame-uiting is zijn Blues Lijstje te zien. De adverteerder is de Amsterdamse North Sea Jazz Club, waar ik geregeld heen ga. Op dat lijstje geen BB King, vast te populair voor Derksen. KLIK erop om te vergroten. Op de NSJC-site de namen die naar Nederland worden gehaald of al hebben opgetreden. Erg leuk -en orgineel- initiatief trouwens. Derksen op die site: “Het feit dat de radiostations geen blues meer draaien, betekent niet dat deze tijdloze muziek niet meer bestaat. De blues is springlevend en dat gaan we

Nieuwe Blokkerformule gecombineerd met eerste tv-spotjes sinds 2012

En een nieuwe slogan: ‘Fijn dat we er zijn‘. De nieuwe winkelformule van Blokker is succesvol, claimt de winkelketen. In de acht winkels waar de formule sinds enkele maanden wordt toegepast, ligt de omzet ‘duidelijk’ hoger dan voorheen, meldde De Telegraaf onlangs. In deze pilotwinkels zijn onder meer nieuwe producten te koop

Printreclame en trailer voor Ventoux, feelgood film

 ’Een mooi drama over vriendschap, bergop èn bergaf‘ schreef Nu.nl, ‘Feelgood zoals het hoort vatte de VPRO Gids samen. De speelfilm VeVentoux print adntoux, gebaseerd op het boek van Volkskrant-journalist Bert Wagendorp, is vanaf donderdag a.s. in de bioscoop te zien. KLIK op dagbladuiting om te vergroten. Vier mannen, vrienden van weleer, beklimmen op hun racefiets de Mont Ventoux, zoals ze dat 30 jaar geleden ook deden. En ze doen wat mannen zo goed kunnen: loodzware ernst en slap ouwehoeren moeiteloos afwisselen. Totdat hun jeugdvriendin, de prachtige Laura zich meldt en de

‘What design can’ do biedt te veel voor de reclame

Bij dit evenement sDesign mei 2015taat zoveel op het programma dat niet alles paste, zie bovenaan, op de buitenreclame-affiche, haha (KLIK erop om te vergroten). What Design Can Do is een jaarlijks internationaal design-evenement over de ‘impact van design, mode en architectuur en de rol die deze disciplines in onze hedendaagse samenleving spelen’. Het tweedaagse evenement in de Amsterdamse Stadsschouwburg presenteert design als ‘katalysator van verandering en vernieuwing en een manier om de grote vraagstukken van onze tijd te beantwoorden.’ Met een lezingen- en interview-

Oranje Express-reis naar Max Verstappen en Grand Prix van Oostenrijk op circuit Red Bull

“Het is een droom als er straks op ons eigen Red Bull circuit zo veel mensen voor mij op de tribune zitten. Dat geeft me de energie het maximale Telesport Go Max boardinguit mezelf te halen en gefocust aan de start te verschijnen.” Aldus Max Verstappen over het bijzondere initiatief, de ‘Oranje Express’ van Telesport van De Telegraaf naar de Grand Prix van Oostenrijk op 21 juni. Ondertussen baalt diezelfde Verstappen van zijn 11e plaats in de Grand Prix van Spanje en klaagt weer over zijn wagen. Maar de hype rond de 17-jarige coureur heeft geen last van autopech en gaat onverminderd verder. KLIK op bijgaande advertentie om te vergroten, maar niet genoeg om goed leesbaar te zijn. Meer informatie, bij TicketTravel. Die site: ”Stap aan boord van de ‘Oranje Express’ en reis