Categorie: "Inhakers/actueel"

‘Legende’ Peugeot 208 GTi na 30 jaar terug met over-the-top spotje

You made me wait.’ Na 30 jaar keert een Rijdende Legende terug, zegt Peugeot: de 208 GTi. Met een wel heel erg over the top-commercial. Je moet ervan houden. En, helaas, met het Peugeot-logo permanent in beeld; irritant is dat. Hoop dat dat geen trend wordt. Stop that SVP! Alsof het laten zien van deze commercial hier nog niet

Iniesta, Thiago Silva en Qashqai scoren in Nissan’s eerste Champions League voetbalspotje

Nissan zagen we gisteravond op de buis, is de nieuwe ‘proud sponsor’/automotive van de Uefa Champions League, als opvolger van Ford. De Japanse automaker zorgde meteen voor een interessante kick-off van de Engineers of Excitement-campagne met Andres Iniesta, Thiago Silva en… de Qashqai. Maar ook de GT-R Nismo, ”‘s werelds

Dagbladen Persgroep zetten zich af tegen tv-reclame in nieuwe campagne

Morgen, 1 oktober dus, start de nieuwe B2B/Business-to-business campagne van DPN/De Persgroep Nederland, gebaseerd op het inzicht dat je niks hebt aan bereik zonder aandacht. Waarmee het bedrijf zich afzet tegen aan wegzappen lijdenPersgroepde tv-reclame. ”Als je de krant leest en reclame tegenkomt, ga je niet, zoals bij een reclameblok op tv, even iets anders doen. Een drankje inschenken of de hond uitlaten.” Aldus het persbericht van vandaag (zie overlees voor tekst bijgaande advertentie). In de nieuwsmedia van De Persgroep -dat staat voor de dagbladen AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool- krijgt een advertentie de volle aandacht, gemiddeld 18 minuten per dag van 3,8 miljoen unieke mensen. Doel van de campagne is om de vaak vergeten factor ‘aandacht’ opnieuw op de kaart te zetten bij adverteerders, media- en reclamebureaus. De campagne, gemaakt door

Gratis Spoorspel bij Kinderboekenweekgeschenk meldt NS in advertentie

NS kinderboekenweekDat je het maar weet: morgen start de Kinderboekenweek. Meldt ons de NS in een inhaak-advertentie vandaag. ”Dit jaar krijg je niet alleen het Kinderboekenweekgeschenk maar ook het NS Spoorspel kado. Want lezen is een feest en dat vinden wij wel een kadootje waard. Je kunt het spelen als bordspel maar met de gratis

Lidl werft management trainees via advertentie

Niks châteauwijnen in het aanbod, maar een personeelsadvertentie. Weer eens wat anders, in de reclame van Lidl, de Duitse supermarktketen.  Management trainees gezocht, blijkens een uiting vandaag in dagblad Metro. Je zou denken dat ze daarvoor niet hoefdenLidl personeel te adverteren, in de huidige personeelsmarkt. Ook omdat Lidl niet het slechte werkgevers-imago heeft zoals concurrent Aldi. KLIK op de advertentie om ‘m wat te vergroten. De tekst: ”Als jij iets doet, dan doe je het goed. Dan ga je ervoor. Voor de volle 100%. Want je weet precies wat je wilt en je gaat alleen

Ultimate Ears Boom-speaker cadeau bij aankopen Van Gils meldt advertentie

Van Gils BoomThe Ultimate Ears Boom, een draadloze speaker, ter waarde van bijna €200, dat is wat je krijgt als begeerlijke gadget als je bij Van Gils vanaf €499 besteedt. Meldde deze advertentie afgelopen week in Metro (KLIK erop om wat te vergroten). Das weer eens wat anders dan leeuwen van de KNVB-sponsor. De actie loopt nog, tot en met 12 oktober a.s. (op=op?) en is alleen geldig in de Van Gils Brand Stores en in de Bijenkorf shop in shops. In de winkel vragen naar de actievoorwaarden. Benieuwd wat die anders zijn dan al gemeld. De water- bestendige speaker met 360-sound

Crowdfunding succes gemeld in advertentie Amersfoortse

Amersfoortse DoorgaanWeet je nog, dat crowdfunding platform voor ondernemers van Amersfoortse, de Ondernemingsverzekeraar? Aangekondigd in een advertentie van 2 april dit jaar? Het gaat goed met ‘Doorgaan.nl‘ zegt de verzekeraar op opvallende wijze in advertenties in de dagbladen van Persgroep Nederland (onder meer Het Parool, de Volkskrant en Trouw). KLIK erop om wat te vergroten. Zelfs op voorpagina’s worden de korte advertenties aangekondigd. ”Al ruim 50% van de projecten is succesvol gefund,” zegt de man die wij goed kennen van die slapstick commercials, al weten wij zijn naam niet. De bijgaande advertentie geciteerd: ”Crowdfunding geeft zowel startende

Zakenauto van ‘t Jaar-verkiezing reclame Volvo V60

Volvo Zakenauto 2015In de woorden van de jury: ‘Een huldebetoon aan de Nederlandse zakelijke rijder’ en een ‘Trendsetter voor de komende jaren’. Feest bij Volvo, en dat wordt ook gevierd in de krant, met inhaakadvertenties. De V60 heeft de onderscheiding Zakenauto van het Jaar 2015 gewonnen. Komt uit Zweden, die auto, voor wie het nog niet wist, haha (‘het land van

Greenchoice zegt ‘Dank jullie wel!’ in krant voor prijs

Greenchoice Dank jullie welEen uiting in de nooit eindigende serie Dank jullie wel!-advertenties. Van Greenchoice, dat is uitgeroepen als klantvriendelijkste energieleverancier van Nederland in 2014. En daarmee categoriewinnaar. De advertentie plukte ik uit de Volkskrant vandaag, maar staat in meer dagbladen. KLIK erop om te vergroten, zodat de tekst beter leesbaar wordt.  De ANWB heeft de verkiezing Klantvriendelijkste Bedrijf 2014 gewonnen en is dus overall winnaar. Na een nek-aan-nek race met IKEA en Miss Etam, meldt de site. Volgen er nog meer Dank jullie wel!-inhakers in de krant? De andere