4 gouden marketingregels voor starters

Een bedrijf starten kan iedereen, maar het succesvol en winstgevend krijgen, dát is de kunst. En hoe breng je je product of dienst nu het best aan de man? Hoe bereik je je doelgroep? Hoe vergroot je je naamsbekendheid? En hoe blijf je stabiel of groeien? Om je op weg te helpen hebben we vier gouden marketingtips onder elkaar gezet.

1. Let’s get personal

Wil je opvallen tussen de grote jongens? Kom dan met een persoonlijk verhaal. Zorg dat je potentiele klant jou leert kennen en zich met je kan identificeren. Geen statische, corporate praatjes maar iets dat je toekomstige klant bij blijft. Eventueel met een vleugje humor gebracht.

2. Looks count

Je kunt nog zo’n fantastische diensten leveren, bij een eerste kennismaking wegen basale dingen als uiterlijk vertoon, look & feel en huisstijl zwaar. Zorg dus dat je je zaken op orde hebt. Of het nu gaat om je website, je visitekaartjes, je folders via reclameland, je social media kanalen of je maatpak. Het oog wil ook wat en first impressions count.

3. Vergroot je vindbaarheid

Natuurlijk kun je actief aan de slag met huis aan huis folders en flyers, maar om potentiele klanten buiten je buurt te bereiken is het zaak je vindbaarheid op het net te vergroten. Ga daarom aan de slag met zoekmachineoptimalisatie (SEO) en optimaliseer de content van je bedrijfspagina, zodat jouw bedrijf in Google al snel naar boven komt.

4. Op je doel af

Een effectieve manier om nieuwe klanten te werven, is hen actief benaderen. Ga op zoek naar potentiële klanten die baat zullen hebben bij jouw producten of diensten en doe hen een goed voorstel. Via social media is zo’n eerste contact tegenwoordig al snel gelegd.