Categorie: "Interactief"

BN’rs maken reclame voor de Nationale Sportweek

Door heel Nederland duizenden gratis sportactiviteiten.’ De Nationale Sportweek, van morgen 19 april tot 26 april, wordt georganiseerd door NOC*NSF met als doel meer mensen kennis te laten maken met een sport die bij hen past en ze vervolgens de weg naar de sportvereniging te laten vinden. Zie bijgaande advertentie met BN’rs -Ambassadeurs geheten- in De Telegraaf. Van Ria Valk tot Marco Borsato en van Frits Wester tot Jamai Loman, en nog veel meer. ”Nog steeds sporten veel mensen niet. De organisatie van de Nationale Sportweek is een van de initiatieven die de positieve

Interactieve abri aan ‘t werk voor Samsung Galaxy Note II

Samsung nam voor de Sketch me live!-campagne de eerste interactieve abri -een primeur van buitenreclame exploitant JCDecaux- met live videofeed van Nederland in gebruik en verrast voorbijgangers nog steeds met live geschetste portretten op ‘t Rembrandtplein. Leuk idee. Lekker bezig, Samsung. Tot en met 26 februari wordt de abri ‘bemand’ door een kunstenaar, meldt een persbericht vandaag. De campagne moet de creatieve mogelijkheden van de Samsung Galaxy Note II laten zien aan ‘het grote publiek.’  KLIK op foto’s (zie ook overlees) om ze te vergroten. Het ‘doek’ waarop de kunstenaar haar

Bruna tijdelijk 275 NS’winkels’ erbij dankzij augmented reality

De afgelopen paar weken heeft A.W. Bruna haar buitenreclamecampagnes op 275 objecten op NS-stations van CBS Outdoor via Layer verrijkt met Augmented Reality als aparte vorm van reclame voor twee nieuwe boeken. Door de uiting te scannen met de Layar app op de smartphone of de tablet kon de consument direct kiezen uit drie mogelijkheden; het eerste hoofdstuk van het boek lezen, het boek direct online bestellen via bol.com of het boek downloaden via iBooks op de tablet of de smartphone, meldt de buitenreclame exploitant. Heb je lekker wat te lezen in de trein (als je je Metro uit hebt )

Op vrouwen gerichte hunks-campagne van Bloemenbureau

Deze campagne liep al eerder in Frankrijk en Verenigd Koninkrijk, lees ik. Van ons eigen Bloemenbureau Holland? Zal dan wel. De halfnaakte mannen van de bloemen promotors moeten vrouwen laten nadenken over hun lievelingsbloem via een interactieve video op de actiesite. Die kunnen ze digitaal doorsturen naar een vriendin. Vrouwen kunnen ook elkaars lievelingsbloem raden en zo kans maken op een boeket, meldt vaksite Adformatie. Het reclamebureau erachter is Kingsday.

Topmodel Candice Swanepoel mooi in interactief spotje Juicy Couture

Topmodel Candice Swanepoel uit Zuid-Afrika, collega Angel van ‘onze’ Doutzen Kroes bij Victoria’s Secret, doet ook veel ander reclamewerk. Een opmerkelijk spotje, California Dreaming van de Amerikaanse online shop Juicy Couture, om verschillende redenen: zie de nieuwe click-technologie van YouTube, je kunt via een getoond frame steeds doorklikken naar het getoonde product van het modemerk èn het kopen. De filmer is ook niet alledaags, Terry Richardson (hij maakte ook net deze softporno teaser voor Lady Gaga). En Swanepoel is natuurlijk heel mooi. De song is Girls Just Wan to Have Fun van, uh, Starfucker.

Het dramatische verjaarsfeest van beer, jager en Tipp-Ex

They’re back with a surprise guest…”  Bijna twee jaar geleden kwam Tipp-Ex met een interactieve video-hit op YouTube kwam, ‘A Hunter Shoots a Bear.’ Nu dus terug met een gloednieuwe video, de ‘2012 birthday party video’, meldt MF’s Viral Friday. Weer interactief. Heel knap. Zoals VF zegt: ”Bewonderenswaardig hoe Tipp-Ex een simpel product voor op kantoor zo mooi kan verkopen.”

De ‘Strip voor Likes’-campagne van modemerk Stϋssy

De ‘Strip for Likes’-campagne herlanceert Amsterdam’s Facebook-pagina voor het Amerikaanse modemerk Stϋssy (winkel Singel 459). En is gemaakt door wat zich  ‘the new creative agency in town’ noemt, reclamebureau Arnold Amsterdam. Aangezien ik het een beetje druk heb laat het Engelstalige persbericht maar even onvertaald (zie ook teaserfilmpje). ”The campaign is a tongue-in-cheek way to showcase Stϋssy’s new Spring/ Sumer 2012 collection and to engage with brand’s Facebook community. The campaign idea is straightforward- the more likes the Stϋssy Amsterdam Facebook gets, the more the model undresses. The amount of clothing to fall off the model is left entirely up to the fans to influence. It is in your hands.” Hierbij twee voorbeelden uit de campagne, waarin het model zich dus stript voor likes.

Hypnotiseur Peter Powers helpt met reclame Hyundai i30

Hyundai introduceert een nieuw model: de Hyundai i30. Met hulp van professioneel hypnotiseur Peter Powers, o.m. bekend van zijn programma’s op RTL4. Powers heeft speciaal voor Hyundai een Online Hypnosis Experiment ontwikkeld, meldt het persbericht, waarmee je de nieuwe Hyundai i30 op een wel heel speciale manier kunt ervaren: Hypnose in je huiskamer via je computer. ”Een uniek experiment,” juich t reclamebureau Fitzroy, ”dat alleen maar in Nederland aangeboden wordt.” Op een speciale website start je de 15 minuten durende video op volledige scherm met je koptelefoon op. Peter Powers brengt je vervolgens via het scherm langzaam onder hypnose en ”laat je de Hyundai i30 beleven op een manier waarop je deze nog nooit beleeft hebt.” Is het gevaarlijk? Absoluut niet. Spannend is het zeker wel, claimt het bureau. Om bekendheid te geven aan dit Online Hypnosis Experiment en de Hyundia i30, is er een spectaculaire trailer vrijgegeven waarin

Amazing interactief naaktfilmpje reclame voor.. Peugeot 208

Amazing. Peugeot lanceerde een interactief filmpje van ruim zeven minuten,  “Let Your Body Drive”, over een naakte man die graag vrouwen bedriegt. Als reclamespelletje, echt waar, voor de Peugeot 208. Zie het als verlengstuk van, zoals The Inspiration Room dat vertelt, ”the driver’s body, with more intuition, more sensations and more stimulation.” Peugeot zelf op YouTube: ”Let Your Body Drive Discover now the new 208 interactive experience. Help the hero to get out from the most embarassing situations… Will you make the right choice? Just one clue : Let Your Body Drive!” Werd bedacht en gemaakt door reclamebureau BETC Euro RSCG in Parijs.

Telegraaf brengt tijdens TVOH second screen show voor tablet of computer tijdens reclamebreaks en TV Kantine

Televaag bedenkt reclameblok omzeiler” twitterde de wakkere media/reclame specialist Ruud de Langen al vroeg vanochtend. Zelf meldt De Telegraaf dat ze vanavond tijdens de liveshow van TVOH voor het eerst een ”unieke second screen show voor op de tablet of gewone computer” brengen. Op de site Telegraaf.nl komt een knop waar mee direct een programma kan worden gestart dat zich afspeelt in de tv-studio op de Telegraaf redactievloer. Tijdens de reclamebreaks -zullen de adverteerders leuk vinden!- en het half uur TV Kantine komt daar o.a. afgevallen kandidaat Danjil aan het woord, wordt teruggekeken naar eerdere shows en hebben Wilma Nanninga en Telegraaf-anchorman Roel den Outer contact met de V Reporters die achter de schermen in Studio 22 vragen van lezers voorleggen aan de kwartfinalisten. In beeld is ook de TVOH-twitterfeed te zien en een vak om via Twitter vragen in te vullen. De second screen show wordt gerealiseerd in volledige samenwerking met RTL, meldt DT.