Categorie: "Politieke campagne"

Anti Amsterdamse ja/ja-sticker advertentie van bedrijfsleven om reclamefolders te redden

Amsterdam ja ja stickerVanaf volgend jaar krijgen Amsterdammers geen ongevraagde reclame meer door de brievenbus. Een meerderheid in de Amsterdamse gemeenteraad lijkt het daar over eens. Er wordt a.s. woensdag over gestemd. In Het Parool en de Amsterdamse editie van Metro stond vrijdag deze inhaker van liefst een dubbele pagina (KLIK erop om te vergroten) van het bedrijfsleven met de oproep aan de raad om ‘nee’ te zeggen tegen de voorgestelde ja/ja-sticker (want alleen als je die hebt, krijg je nog folders door de bus). MKB Nederland is fel tegenstander, een van de vele partijen. ”De

Oekraïne-referendum: ‘tegen’-reclame Partij voor de Dieren en ‘Oorlog is geen oplossing’

Oekraine PvdDieren en links dt metroOekraine Oorlog geen oplosssing tegen metroHa, de hype (2), ‘raadgevend’ referendum. Eén partij heeft al ‘gewonnen.’ De media, die mooi verdienen aan alle reclame. De voor/ja-stemmers laten zich niet onbetuigd in advertenties (zie hier) vandaag, nu twee tegen/nee-stemmers (KLIK erop om te vergroten). Na de SP van gisteren (zie hier op Reclamewereld). De Partij vóór de Dieren, jaja, adviseert ons tegen het associatie/handelsverdrag te stemmen. Zie hun verklarende tekst van de uit De Telegraaf/Metro geplukte advertentie in de overlees. Ook de organisatie Oorlog is geen oplossing adviseert per kleine advertentie in Metro om tegen te stemmen. Pro-Poetin dus? Zou je bijna denken. Meer over die wat mysterieuze club en het waarom van die stelling is hier te vinden.

Oekraïne-referendum: ‘voor’-reclame Oekraïense organisaties, D66, linkse fractie Europarlement

Oekraine laat ons niet in de steek voor paginaOekraine D66 VK hele paginaOekraine S en DS Europarlement VKHa, de hype. Het ‘raadgevende’ referendum. Eén partij heeft al ‘gewonnen.’ De media. Alleen al de SP spendeerde twee ton aan ‘nee/tegen‘-reclame (zie dit voorbeeld, vermeld op Reclamewereld). Maar ook de voorstemmers laten zich niet onbetuigd vandaag in de dagbladen. We pikken er 3 uit (KLIK erop om te vergroten, voor de tekst van de eerste van prominente Oekraïense organisaties met namen ga naar de overlees). In een volgend bericht enkele advertenties van ‘nee/tegen‘-stemmers. Daaronder, godbetert, de Partij vóór de Dieren… Een vierde ja-stemmer slaan we over, want de afzender is ons te onduidelijk.  De advertentie linksboven staat in onder meer De Telegraaf/Metro en de Volkskrant, de moedige van D66/Pechtold haalden we uit de Volkskrant, evenals die rechts van de linkse S&D-fractie van het Europese parlement/EP.

Reclame voor ‘nee’ tegen Oekraïne-pact van SP

SP zegt NeeWaar een ‘nee’ of ‘tegen’ allemaal al niet goed voor is, bij het stemmen in het referendum morgen over Oekraïne. Volgens de SP dan, die deze zeer opvallende advertentie er tegenaan gooit in dagblad Metro vandaag. Nee, nee, nee-reclame. KLIK erop om te vergroten, waardoor de tekst onderaan leesbaar wordt. Nee is volgens de SP beter voor Oekraïne, nee is beter voor Nederland en nee is beter voor Europa. De drie kopjes onderaan die een wat meer gedetailleerde tekst inleiden, zeggen: 1. De EU is al te groot, Oekraïne is instabiel; 2. Geen open grenzen voor corruptie; en 3. Speel werknemers niet tegen elkaar uit. Op de site van de SP voegt Emile Roemer daar nog aan toe: ”Op woensdag 6 april houdt Nederland een referendum. U mag dan zeggen of u voor of tegen het verdrag van de Europese Unie met Oekraïne bent. Oekraïne? Dat is een groot

NS weigert Wilders/Poetin-zoen reclame Jonge Socialisten PvdA ‘voor’ Oekraïne, GVB A’dam plaatst

Zoen Wilders PutinJonge Socialisten PoetinDe NS is niet van plan bijgaande ‘Voor‘- campagneposter van de PvdA’s Jonge Socialisten over het Oekraïne-referendum met een zoenende Geert Wilders en Vladimir Poetin op te hangen op stations. Zo meldt Metro. De Amsterdamse GVB wel, laat Caesar Bast via eveneens bijgaande tweet triomfantelijk weten. De affiche ernaast, met alleen Poetin, mag wèl van de NS (KLIK op allebei om te vergroten). De afbeelding van een zoenende Wilders en Poetin zou te aanstootgevend zijn, zo oordeelde het bureau dat verantwoordelijk is voor

Thuishulpbranche luidt noodklok in advertentie met Open brief aan Nederlandse gemeenten

Nederlandse gemeentenRuim 50 zorgbedrijven luiden de noodklok in een open brief aan de gemeenten, blijkens deze advertentie die wij vandaag uit de Volkskrant plukten. Volgens de zorgbedrijven in de mede door ouderenbond Anbo ondertekende brief zijn veel gemeenten hard op weg ”om het professionele aanbod van huishoudelijke hulp aan zieke of kwetsbare burgers volledig om zeep te helpen. En dat terwijl steeds meer signalen er u juist op wijzen dat deze vorm van ondersteuning essentieel is voor burgers.” De brief volgt op het dreigende massaontslag bij TSN

Klimaatverklaring per advertentie roept op tot daadkrachtig beleid in Parijs en meer

Opvallende advertentie met een ‘Klimaatverklaring‘ in de krant vandaag, met oog op de internationale klimaattop die in Parijs gaat beginnen (KLIK erop om wat te vergroten). In de uiting die wij uit de Volkskrant plukten roepen bestuurders van tal van provincies, waterschappen en geKlimaatverklaringmeenten, verenigd in Klimaatverbond Nederland, onze landelijke overheid en leider van de Europese Unie op tot daadkrachtig klimaatbeleid. Maar dat niet alleen, ze committeren zichzelf ook. ”Wij zetten in op ambitieuze programma’s met als gezamenlijk doel: voorkomen dat de atmosfeer opwarmt voorbij de grens van 2 graden Celsius. We zetten ons ervoor in dat onze eigen organisatie, uiterlijk 2030, geen broeikasgassen produceert. Onze gemeenten, regio’s en provincies zijn voor 2050 klimaatneutraal,” aldus de advertentie ondertekend door een groot aantal namen. Aanleiding voor de inhaker is het vertrek vandaag van de Nederlandse delegatie naar de klimaattop in Parijs. Deze

De Nederlandse Europarlementariërs zijn er ook nog en gaan twitteren onthult advertentie

Bijna allemaal lachende gezichten op de advertentie in de krant deze week. Alle 26 Nederlandse leden van het Europees Parlement/EP op eeEuroparlementn rijtje, alleen met hun gezicht -15 mannen, 11 vrouwen- als afbeelding. Ze zijn er dus. Maar wat doen ze eigenlijk dezer dagen? Hoe roeren ze zich in de discussie over bij voorbeeld het Europese vluchtelingenbeleid? De oorlogen in het Midden-Oosten? Oekraïne en Rusland? Worden ze -nog steeds- genegeerd door de vaderlandse media? Nou komt het, meldt deze eerder deze week uit dagblad Metro geplukte EPinNL-advertentie (KLIK erop om te vergroten). Ze gaan… twitteren, vanaf komende week. Dan gaan ze vijf actuele thema’s

Meer handtekeningen tegen uitbreidingsdrift EU gezocht door GeenPeil meldt advertentie

Teken nu het nog kan!‘ en ‘Nu of nooit’ zeggen ze. En: ‘Schudt Den Haag wakker!‘ Het comité  van de uitroeptekens van GeenPeil heeftGeenPeil al heel veel handtekeningen, maar nog niet de benodigde 300.000 om een raadgevend referendum aan te vragen over het associatieverdrag tussen Oekraïne en de Europese Unie. Vandaar vandaag een advertentie met oproep in De Telegraaf vandaag (KLIK erop om te vergroten, maar veel helpt dat niet – HIER stemmen en meer info). Het comité is tegen het verdrag. De deadline voor de benodigde 50.000 handtekeningen is 28 september a.s., dan moeten ze allemaal binnen zijn, en heeft ‘het volk’ gesproken over de uitbreidingsdrift van de EU, in dit geval tegen de toetreding van Oekraine. Daarmee, volgens sommige critici, Poetin de kaart spelend. De Tweede Kamer

Hillary Clinton maakt reclame voor zichzelf in Getting Started-video

Hillary’s running for president because everyday Americans need a champion—and she wants to be that champion.” Luidt de boodschap op Hillary Clinton‘s YouTube-kanaal waarop haar ‘announcement video’ werd vertoond vanavond. En ze reclame voor haarzelf maakt. De campagne is gestart voor de presidentsverkiezingen in 2016.