Categorie: "Politieke campagne"

Thuishulpbranche luidt noodklok in advertentie met Open brief aan Nederlandse gemeenten

Nederlandse gemeentenRuim 50 zorgbedrijven luiden de noodklok in een open brief aan de gemeenten, blijkens deze advertentie die wij vandaag uit de Volkskrant plukten. Volgens de zorgbedrijven in de mede door ouderenbond Anbo ondertekende brief zijn veel gemeenten hard op weg ”om het professionele aanbod van huishoudelijke hulp aan zieke of kwetsbare burgers volledig om zeep te helpen. En dat terwijl steeds meer signalen er u juist op wijzen dat deze vorm van ondersteuning essentieel is voor burgers.” De brief volgt op het dreigende massaontslag bij TSN

Klimaatverklaring per advertentie roept op tot daadkrachtig beleid in Parijs en meer

Opvallende advertentie met een ‘Klimaatverklaring‘ in de krant vandaag, met oog op de internationale klimaattop die in Parijs gaat beginnen (KLIK erop om wat te vergroten). In de uiting die wij uit de Volkskrant plukten roepen bestuurders van tal van provincies, waterschappen en geKlimaatverklaringmeenten, verenigd in Klimaatverbond Nederland, onze landelijke overheid en leider van de Europese Unie op tot daadkrachtig klimaatbeleid. Maar dat niet alleen, ze committeren zichzelf ook. ”Wij zetten in op ambitieuze programma’s met als gezamenlijk doel: voorkomen dat de atmosfeer opwarmt voorbij de grens van 2 graden Celsius. We zetten ons ervoor in dat onze eigen organisatie, uiterlijk 2030, geen broeikasgassen produceert. Onze gemeenten, regio’s en provincies zijn voor 2050 klimaatneutraal,” aldus de advertentie ondertekend door een groot aantal namen. Aanleiding voor de inhaker is het vertrek vandaag van de Nederlandse delegatie naar de klimaattop in Parijs. Deze

De Nederlandse Europarlementariërs zijn er ook nog en gaan twitteren onthult advertentie

Bijna allemaal lachende gezichten op de advertentie in de krant deze week. Alle 26 Nederlandse leden van het Europees Parlement/EP op eeEuroparlementn rijtje, alleen met hun gezicht -15 mannen, 11 vrouwen- als afbeelding. Ze zijn er dus. Maar wat doen ze eigenlijk dezer dagen? Hoe roeren ze zich in de discussie over bij voorbeeld het Europese vluchtelingenbeleid? De oorlogen in het Midden-Oosten? Oekraïne en Rusland? Worden ze -nog steeds- genegeerd door de vaderlandse media? Nou komt het, meldt deze eerder deze week uit dagblad Metro geplukte EPinNL-advertentie (KLIK erop om te vergroten). Ze gaan… twitteren, vanaf komende week. Dan gaan ze vijf actuele thema’s

Meer handtekeningen tegen uitbreidingsdrift EU gezocht door GeenPeil meldt advertentie

Teken nu het nog kan!‘ en ‘Nu of nooit’ zeggen ze. En: ‘Schudt Den Haag wakker!‘ Het comité  van de uitroeptekens van GeenPeil heeftGeenPeil al heel veel handtekeningen, maar nog niet de benodigde 300.000 om een raadgevend referendum aan te vragen over het associatieverdrag tussen Oekraïne en de Europese Unie. Vandaar vandaag een advertentie met oproep in De Telegraaf vandaag (KLIK erop om te vergroten, maar veel helpt dat niet – HIER stemmen en meer info). Het comité is tegen het verdrag. De deadline voor de benodigde 50.000 handtekeningen is 28 september a.s., dan moeten ze allemaal binnen zijn, en heeft ‘het volk’ gesproken over de uitbreidingsdrift van de EU, in dit geval tegen de toetreding van Oekraine. Daarmee, volgens sommige critici, Poetin de kaart spelend. De Tweede Kamer

Hillary Clinton maakt reclame voor zichzelf in Getting Started-video

Hillary’s running for president because everyday Americans need a champion—and she wants to be that champion.” Luidt de boodschap op Hillary Clinton‘s YouTube-kanaal waarop haar ‘announcement video’ werd vertoond vanavond. En ze reclame voor haarzelf maakt. De campagne is gestart voor de presidentsverkiezingen in 2016.

PvdA-advertentie van hele pagina gericht op verkiezing Eerste Kamer

Terwijl de Volkskrant eindelijk wakker wordt en, helaas te laat, de Eerste Kamer aanpakt vanwege een te grote politieke rol, het Tweede KamPvdA Volkskrant adertje Spelen dus, verschijnt er achterop die krant vandaag een opvallende verkiezingsinhaker van de PvdA. Waarin wordt gewaarschuwd dat een ‘meerderheid van rechtse partijen’ zich aftekent in diezelfde Eerste Kamer. En dat is bad news volgens die regeringspartij. Want kan het ingezette herstel in den lande, met dank aan een meerderheid waar het zou moeten tellen, in de Tweede Kamer, dwarsbomen. Al staat dat er niet letterlijk. Wat nou Provinciale Verkiezingen? ”Woensdag bepaalt u de toekomst van Nederland” kopt de advertentie die, vreemd genoeg, niet te zien is op de digitale editie van de

Band The Shins werkt mee aan Verkiezingsspotje overheid

De gedrukte reclame van de Rijksoverheid voor de verkiezingen, de affiches, lieten we hier al zien, volgt nog ‘t tv-spotje. Met als muziek de song New Slang van de Amerikaanse band The Shins. Voor de Provinciale Staten en de Waterschappen, op woensdag 18 maart. Wij zeggen: doen, stemmen Hier meer informatie over dat dubbelstemmen. De Verkiezingen 2015-site: ”Als u stemt, bepaalt u samen met

Twee keer stemmen op 18 maart melden ook verkiezingsaffiches

Verkiezingen 18 maart 2015 posterVerkiezingen 18 maart 2015 poster3mannenVerkiezingen 18 maart 2015 poster2Wij zeggen: doen. Stemmen. Woensdag 18 maart zijn de verkiezingen voor de provinciale staten en waterschapsverkiezingen. Voor ‘t eerst in Nederland twee op één dag. Bijgaand enkele overheidsaffiches die dat dubbel stemmen duidelijk maken (KLIK erop om te vergroten). Hier meer informatie erover. De Verkiezingen 2015-site: ”Als u stemt, bepaalt u samen met andere kiezers welke partijen en personen in de provinciale staten en in het algemeen bestuur van uw

Tweede Maasvlakte Rotterdam Euro-reclame VVD

VVD Europese Verkiezingen advertWaar Europa tegen ons werkt, is de VVD ook ook tegen. Een Europa zoals de VVD het graat ziet is een Europa dat werkt voor Nederland.’ Vertelt de opvallende Europese verkiezingsadvertentie van de partij in dagbladen als de Volkskrant. Vorige week was ik nog kritisch over het ontbreken van een VVD-stem op lokale verkiezings- affiches, waarop andere grotere partijen wel standpunten wisten in te nemen, maar deze advertentie op Verkiezingsdag maakt veel goed. Ook dat gedoe over het 5 Europese takenlijstje van premier Rutte. Als je erop klikt, wordt de afbeelding wat vergroot, maar dat maakt de tekst niet leesbaar. Die luidt: ”Dit is de Tweede Maasvlakte bij Rotterdam. Het nieuwste stukje Nederland. Hier komen vanuit

Europa kan ‘t wel schudden op verkiezingsposters in Amsterdam

Heb even staan teVerkiezingen Europa plakbord tellen op deze Amsterdamse reclamezuil met affiches over de a.s. Europese Verkiezingen a.s. donderdag (ontwijken, laat staan niet zien was geen optie). Maar of men ‘dus’ komt stemmen… Van de 19 getoonde affiches (KLIK op beeld om wat te vergroten) was de meerderheid tegen of wilde wat anders met Europa. De VVD plaatst als enige van de grotere partijen alleen haar logo. Nogal laf dus. Pro-Europa partij D66 bedenkt ‘Sterk Nederland. Sterk Europa‘. Prima, wat mij betreft. CDA heeft niets wezenlijks bij