Categorie: "Inhakers/actueel"

Olympische hebbedingen om terug te nemen uit Vancouver

Mini sneeuwdweilers in Dinky Toys-vorm zitten er niet bij, haha. Maar wel veel andere kledingstukken, mascottes, en andere hebbedingetjes om de Olympische Winterspelen nooit meer te verzitten. Ze worden aangeprezen in deze ‘Bring The Games Home’-campagne van het Vancouver Olympic Committee, dat ook de Olympic Store runt. Bijgaand twee reclame-uitingen, via TIR.

Vancouver speeltjes man

Vancouver speeltjes meisje

Michael Phelps zwemt naar OS Vancouver in Subway-spotje

Phelps fuels up . . . so he can get to where the action is this winter.” Olympisch zwemkanon Michael Phelps uit de VS duikt weer een op in een spotje, deze keer van de sandwichshopketen Subway. Hij is onderweg naar de Olympische actie over de grens, in Vancouver, al zwemmend, en niets kan hem daarvan weerhouden. Subway noemt zichzelf de grootste sandwich-franchiseketen ter wereld, lees ik op hun Nederlandse site, met meer dan 32.000 vestigingen (!) in 91 landen. De commercial is gemaakt door reclamebureau MMB in Boston. Via TIR.

Je kan ook schaatsen in Artis meldt advertentie

Elkaar ontmoeten op de IJsbaan” en ”Kom schaatsen tussen de dieren!Meldt de site van de dierentuin van Amsterdam. Ook in bijgaande dagbladbladadvertentie wordt gemeld dat er voor het eerst een ijsbaan is in Artis. Voor het Groote Museum, precies op de plek waar Artis ooit begon. ”In de beginjaren was het al een ontmoetingsplek voor burgers in Amsterdam. Jong en oud is welkom, dus kom langs voor een rondje schaatsen met koek-en-zopie!” Let op: alleen voor betalende bezoekers. De ijsbaan is geopend van 09:00-17:00 uur. De schaatsen zijn gratis te leen en in alle maten beschikbaar, maar om 16:30 is het uitgiftepunt van de schaatsen gesloten, aldus Artis. Er is geen toegang met eigen schaatsen. De ijsbaan ligt er tot 14 maart 2010.

Artis schaatsen

OS Vancouver: sneewballen gooien met Coca-Cola

Aardige inhaker van Coca-Cola, met de allerbekendste wintersport: sneeuwballen gooien. Zelf vertelt de fabrikant er even zoet over als hun bruine drankje: ”Coke is the catalyst that brings together athletes from around the world for a friendly, high-energy snowball fight set in the heart of the Olympic Village” (The Whistler Athletes Village) . Op een speciale Coca-Cola-site kun je ook sneeuwballen gooien. Het verantwoordelijke reclamebureau is Wieden + Kennedy in Portland, USA. Via TIR.

Mannenwinkel Society Shop biedt Valentijnskorting in reclame

Society Shop ValentijnskortingEn daar kopen we het aller-aller-allermooiste pak voor mij. Of nee, voor jou.” Grappig, deze brutale slijmtekst in de Valentijnsinhaker van The Society Shop. Zal ‘m niet helemaal herhalen, want goed leesbaar hiernaast. De winkelketen-voor-mannen biedt vandaag (zaterdag) en morgen ”10% extra Valentijnskorting.” Niet alleen op uitverkooprestanten, maar ook op de nieuwe voorjaarscollectie, melden de kleine lettertjes onderaan. De vestigingen in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Lelystad, Roermond en Roosendaal (waarom is er niet een in Utrecht?) zijn dit week-end uiteraard open. Nog even het brutaalste zinnetje afmaken uit de, haha, inpak-tekst (”hij” heeft z’n nieuwe TSS-pak inmiddels aan). ”Want als jij dan naar me kijkt tijdens ons Valentijnsdineetje – wat lief dat je daar voor vraagt trouwens- zul je zo gelukkig zijn. Wat zeg je ervan, lief? Ga je mee?” Mag hopen dat ”hij” het pak wel zelf betaalt, haha. Wie deze leuke dagbladinhaker vandaag gemaakt heeft weet ik helaas niet.

Olympische vlam doet ook z’n werk voor sponsor RBC Bank

Funny how a single flame can light up a whole nation.”  Aardige inhaker van The Royal Bank of Canada, dat de  Olympic Torch Relay door Canada sponsorde -de grootste afstand ooit afgelegd in de geschiedenis van de Olympische Spelen. Deze commercial, gemaakt door reclamebureau BBDO Toronto, verscheen nog voor de 21ste spelen waren begonnen. Arnold Schwarzenegger was één van de laatste lopers. De Amerikaanse acteur en gouverneur van Californië overhandigde de vlam aan Sebastian Coe, Olympisch kampioen op de 1.500 meter in 1980 en 1984. Coe vertegenwoordigt de Olympische Spelen van 2012 in Londen. De anti-betoging (vanwege beweerde negatieve milieu-effecten) haalde niet veel uit. Via TIR.

Onweerstaanbaar: bier lipgloss van Heineken in Valentijnsspot

Really irresistable taste.” Bier Gloss voor haar lippen, als origineel cadeautje voor Valentijnsdag, a.s. zondag. Everybody happy, toch? De man wordt hier genadeloos als een sul neergezet in een Italiaanse commercial; mag ook wel eens, maar niet te vaak, haha. Best wel een grappig spotje van ons aller Heineken, gemaakt door reclamebureau JWT Milan. Serving the planet betekent dus meer dan ik dacht, want inclusief (vast tijdelijk) Heineken. Made to entertain. De enige lipgloss die naar bier smaakt, leuk verzonnen. Zelf zeggen die Italianen in fraai Engels: ”The fragrance of hops and the lightness of froth, for the first time in a gloss.”

Makelaars zien weer kansen, zeggen ze in advertentie

NVM makelaar kansenZe maken weer reclame als collectief, na een tijdje -relatief- stil gezeten te hebben. Tijdens het scheren. Maar ze doen het terecht héél voorzichtig, de georganiseerde makelaars. ”Ziet u óók kansen?” luidt de kop. En: ”Profiteer nú van de ervaring van een NVM-aankoopmakelaar” (ah, heb je die ook dan? Zeker een nieuw specialisme). ”Hoewel niemand de toekomst kan voorspellen, trekt de huizenmarkt (…) al weer wat aan, waardoor gemiddeld de prijzen kunnen stijgen,” meldt de behoedzaam geformuleerde tekst verder. Wacht dus niet te lang, is de NVM-boodschap in de krant vandaag (en die 7 redenen om nu een huis te kopen staan nog steeds duidelijk vermeld op hun site, mocht je interesse hebben, zie ook deze NVM-uiting). ”Als u een huis wilt kopen, ben u nog altijd in het voordeel.” Mijn tip: als u uw huis wilt verkopen, vraag dan naar een NVM-verkoopmakelaar, haha.

Sven is er een beetje stil van: ruim 200.000 op svenergy.nl

Sven 200.000De druk op Sven Kramer stapelt zich maar op. Vandaag weer via een inhaker in de krant van Essent, met als kop ”200.000 redenen om voor goud te gaan.” In de door Kramer gesigneerde tekst staat: ”Ik ben er een beetje stil van.” Al meer dan 200.000 schaatsliefhebbers hebben zich namelijk aangemeld op svenergy.nl. ”Dat geeft me veel energie om er in Vancouver iets moois van te maken. Bedankt!” Sterkte daar, Sven! Hij rijdt op de 1.500, 5.000 en 10.000 meter, evenals de ploegachtervolging. En HIER is actueel Sven-nieuws te vinden.

Transavia stunt met prijzen in ‘Valentijnssale’ (12 steden)

Transavia VluchtenVluchten met je geliefde kan even erg goedkoop met Transavia, in de ‘Valentijnssale’ van vandaag en morgen. Een advertentie in De Telegraaf van vandaag kondigt ‘t prijzenfestijn aan. Tijdelijk hoeven ”alleen belasting en toeslagen” (dubbel?) te worden betaald voor wie online op 9 en 10 februari boekt voor een stoel tussen 14 februari en 25 april. De prijzen zijn verleidelijk, maar let op: in de KLEINE LETTERTJES, op bijgaande advertentie onleesbaar klein (in het echt wel leesbaar, verticaal rechts), staat dat het gaat om ENKELE REIS-prijzen, ”wijzigingen voorbehouden.” Dus dat retourtje naar Barcelona kost all-in €100 p.p. Nog heel goedkoop natuurlijk. Transavia, met de slogan Wat doe je hier nog?, meldt als liefdessteden verder Malaga, Londen, Pisa, Napels, Alicante, Nice, Genève, Valencia, Faro, Rome en Berlijn. Valencia is ‘t ”duurst” (€55 enkeltje), Londen en Genève ‘t goedkoopst( €45).