Categorie: "Inhakers/actueel"

Persgroep Nederland maakt reclame voor nieuwe naam (v/h PCM Uitgevers)

PCM Persgroep adPCM Persgroep sloganVoilà kopt de advertentie weinig Vlaams, haha. PCM Uitgevers heet vanaf nu de Persgroep Nederland. Advertenties om dat aan te kondigen (links) stonden gisteren in de Nederlandse kranten van het  Belgische bedrijf van topman Christian Van Thillo. Persgroep Nederland bestaat uit het AD, de Volkskrant, Trouw, nog even NRC Handelsblad, nrc.next en per januari 2010 Het Parool.  ”De Persgroep Nederland is een ambitieuze uitgever met passie voor media. En boven alles passie voor de lezer,” aldus hun persbericht. Maar ondertussen staan de media vol met andere berichten over de Belgen, over de meningsverschillen met de Nederlandse hoofdredacteuren, ondermeer over het beleid voor de dagbladsites en andere bezuinigingen.

Tiffany New York-juweliers adverteert met opening PC Hooftstraat

Tiffany openingWanneer de opening in Amsterdam gepland was weten we niet, maar dat was vast voor de crisis. Maar goed, ze zitten ook in Nederland, die wereldberoemde juwelierszaak Tiffany & Co. uit New York (since 1837). Waarnaar zelfs een film, Breakfast at Tiffani’s, werd vernoemd in 1961 (met Audrey Hepburn, naar het boek van Truman Capote). Wat een luxe opsteker voor de PC Hooftstraat, en dus Amsterdam, net voor de Kerstperiode. In deze sombere tijden. De zaak is op nummers 86-88  gevestigd. Op de advertentie van een hele pagina vandaag van Tiffany’s in De Telegraaf, compleet met een fraaie diamanten (openings)sleutel, staat: ”A Brilliant Opening. A new Tiffany Store is now open in Amsterdam. Inside the famous Tiffany Blue Box are the world’s most beautiful diamond designs, timeless gifts and legendary styles. Come in and feast your eyes.” Een moeilijkere startperiode voor zo’n luxezaak is niet denkbaar; ik wens ze veel succes, dus klanten en niet alleen kijkers.

SuitSupply wil dat je hun schoen in de schoen stopt

Suit Supply SinterklaasOhh kom er eens kijken. SuitSupply heeft het maar druk met acties voor de rijken. Vandaag komen de arme sloebers aan beurt en daarvoor haken ze aardig in op Sinterklaas, met een actie voor suede schoenen voor €129 per paar, in blauw of bruin. Hoeveel ze normaal kosten staat er niet bij in de dagbladadvertentie (SuitSupply’s andere schoenen kosten bijna allemaal €159 per jaar, op een paar suede booties van €199 na). Deze actie is overigens geldig tot en met 6 december, en niet in combinatie met andere acties, staat er onderaan op de advertentie.

Week-endje gratis SMS bij Vodafone, maar niet met Oud & Nieuw of Kerst

Voda storing smsenNa de ”Wij betreuren”-advertentie van vrijdag j.l. in de dagbladen is er vandaag aandacht voor een aardig gebaar van Vodafone. Een week-endje gratis Sinterklaas SMSen binnen Nederland, van 5 december 0.00 uur tot 6 december 24.00 uur (zie voorwaarden). Dus niet met de Kerst of, nog beter, met Oud & Nieuw, wat ik had gehoopt. In de advertentie vandaag wordt ook uitgelegd (zie overlees) wat de massale, nooit eerder vertoonde netwerkstoring veroorzaakte en wat er wordt gedaan om herhaling te voorkomen. ”We staan er voor open om de ervaringen die wij hebben opgedaan te delen met andere relevante partijen,” schrijft baas Jens Schulte-Bockum van Vodafone Nederland in de dagbladadvertentie vandaag. Voda bepaalt dus wie relevant is. En Schulte-Bockum gaat dus niet in op de suggestie dat telecombedrijven als Voda hun netwerk zouden moeten delen als bij een van hen een storing optreedt. Dat voorstel kwam van Tweede Kamerlid Martijn van Dam (PvdA). Helaas (aangenomen natuurlijk dat dat technisch haalbaar was geweest).

Vodafone zegt ‘Wij betreuren’ in advertentie over netwerkstoring

Voda excuses tweeHet leed is geleden, je weet nu hoe afhankelijk je bent van je mobieltje. Het had een dagje eerder gekund, maar Vodafone heeft vandaag keurig gereageerd met een ”Wij betreuren”-advertentie in de krant. Over DE netwerkstoring, die zelfs het Journaal haalde. Deze was woensdag rond 13.00 uur begonnen en gisteren pas definitief opgelost.  Bellen lukte niet, ook sms- en dataverkeer was gehinderd, en dat heb ik gemerkt. Zelfs hun site was niet of moeilijk bereikbaar. Nu staat er een bericht op over de storing. ”Op dit moment is ons netwerk weer stabiel en dit blijven wij controleren,” stelt Jens Schulte-Bockum, de baas/CEO van Vodafone Nederland, ons gerust in de advertentie vanochtend. De technische reden van de ”ongekende storing” zal ik u besparen. Voor vragen is er een special nummer 0800-1258 of emailadres netwerk.nl@vodafone.

Sorry Dirk zegt Quote in campagne over 499-rijksten (exit lijst DSB-oprichter)

Quote 499De Quote 500 van Rijkste Nederlanders is niet meer na alle de ellende bij DSB Bank. Dirk Scheringa moest is er op het allerlaatste moment worden uitgestreept. Gisteravond fotografeerde ik deze ”Sorry Dirk”-reclame-uiting in een abri in Amsterdam, over de Quote 499. Geestig. Met als zinnetje eronder ”Alle vermogende vrienden die het financiële inferno hebben overleefd.” Dus nog steeds niet uitverkocht, kennelijk. Maar toch al een goudmijntje voor de Franse uitgeverij, ieder jaar weer trouwens. En het nadeel van de val van Dirk en het moeten aanpassen van de lijst is toch weer goed omgedraaid in een fraai publiciteitsstuntje om de verkoop verder omhoog te stuwen. En nu komen al die reclame-affiches over de drie boeken over DSB/Scheringa er natuurlijk aan.

Jamie O. verkoopt Sainsbury’s, andere Britse sterren in 1e Kerstspot Marks & Spencer

Elk jaar is het weer aardig om te zien wat de eerste Kerstcommercial is. Dat is altijd een Engelse, want daar vieren ze geen Sinterklaas, arme mensen. Het bekende warenhuis Marks en Spencer heeft dit jaar de eer. Jammer dat-ie weg is uit Nederland, al al vele jaren trouwens. Het thema voor dit spotje: “Christmas wouldn’t be Christmas without …” In dit filmpje, gemaakt door reclamebureau  RKCR Y&R, vertellen veel bekende Britten wat de Kerst voor hun betekent. We zien o.a. langskomen Stephen Fry, James Nesbitt, Joanna Lumley, Twiggy en … Wallace en Gromit.Via Utalkmarketing. De onvermijdelijke Jamie Oliver was er ook snel bij, met weer een vrolijk spotje voor het ook zo heel Britse -en fijne- supermarktbedrijf Sainsbury’s. Het tweede spotje werd door Marketing Online geselecteerd als Campagne van de week vorige week.

Chocoladeletters Aldi, Lidl, Jamin en Hema ‘fout’ zegt Oxfam Novib in campagne

Sinterklaasletters Oxfam NovibWinkels zoals Aldi, Lidl, Jamin en Hema gaan maar door met het verkopen van ”foute” chocoladeletters, beweert Oxfam Novib in een advertentie in de krant vandaag. Met daarin een ”groene” Sinterklaas. ”Alle 19 miljoen foute chocoladeletters de winkel uit” is de actie die in gang is gezet (en niet de kelen in, haha). Gisteravond een item op het goed bekeken Tros Radar met interview woordvoerder Oxfam Novib over de actie, vandaag de advertentie; goed getimed. ”Eerlijke” chocoladeletters zijn te herkennen aan het Max Havelaar/Fairtrade-keurmerk. Volgens de hulporganisatie weten genoemde winkels verdomd goed wat ze aanrichten door te goedkope letters te willen verkopen. ”Veel cacaoboeren krijgen geen eerlijke prijs voor hun product. Daardoor kunnen ze geen zelfstandig bestaan opbouwen.” En schakelen ze kinderen in om voor ze te werken onder erbarmelijke omstandigheden, bleek uit een Radar/Llink-filmpje Afrika. Okay, ik ben verkocht, maar verkopen AH, Dirk, C-1000 en Super de Boer allemaal wél die ”eerlijke” Max Havelaar-chocolade? Zie ook spotje. PS En excuses voor slechte repro advertentie.

ING haakt geestig in op voetbalwedstrijd Italië-Nederland

Oranje-sponsor ING haakt vandaag in de krant op een geestige manier in op de voetbalwedstrijd van het Nederlands Elftal vanavond in en tegen Italië. Een vriendschappelijk potje, helaas zonder Arjen Robben en wellicht ook ”Italiaan” Wesley Sneijder. De advertentieING italie nederland (van reclamebureau Leukwerkt Worldwide als ik het goed heb) is klein maar fijn. Maar hiernaast helaas niet goed te lezen, daarom maar even herhaald. Leeuw met bal links zegt: ”Op het EK wonnen we met 3-0 van die Italianen.” Waarop de nuchtere leeuw rechts: ”In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.”

Alléén vandaag: Gall & Gall viert vernieuwingen met €10 korting op champagne

Gall Gall champagneRennen naar Gall & Gall als je denkt champagne nodig te hebben voor kerst of oud & nieuw. Alléén vandaag, zaterdag, krijg je er €10 korting op een fraaie fles naar keuze. Let op: op (slechts) één fles. Een kennis of familielid moet 2e en 3e halen, enzovoorts, haha. De Albert Heijn-zus heeft wat te vieren. Niet hun zoveelste verjaardag, wél dat de winkels van ‘s lands grootste drankenspeciaalzaak ”compleet vernieuwd” zijn. Gerestyled dus, maar er is ook een nieuw logo, een opgefriste folder en een vernieuwde website (die ze niet melden in de advertentie van een hele pagina vandaag in De Telegraaf). Het logo is goed zichtbaar en er wordt een fles bubbles tegenaan gegooid, gelijk een tewaterlating. Aardig. Gall & Gall doet het maar nu, medio november, want als ze de kortingsactie in de feestmaand december hadden georganiseerd waren ze overstroomd met bezoekers en had dat teveel gekost. Vermoed ik. En het zijn niet de lulligste merken champagne ook. Onder meer Moët & Chandon, Veuve Cliquot en Laurent-Perrier. PS Alleen vandaag, daarom zet ik deze advertentie maar vroeg op mijn blog.