Categorie: "Internet"

Commerciële exploitatie 90 titels Blog.nl bij Adfab en Femmefab ondergebracht

Blog.nl -het netwerk van ruim 90 blogs, inclusief Reclamewereld, en goed voor 2.5 miljoen unieke bezoekers per maand- heeft Adfab/Femmefab als partner gekozen voor haar commerciële exploitatie. Inmiddels zijn alle titels binnen Blog.nl naar Adfab / FemmefaAdfab logob vBlog.nl logoerhuisd, meldt een persbericht. Eerder was WebAds verantwoordelijk voor de commerciële exploitatie van Blog.nl. Dennis Pekel van Adfab: “We zijn erg trots dat we dit grote bereik van Nederlandse bodem kunnen toevoegen

Kia, Nuon haken via reclame in op terugkeer André Kuipers

Nuon wijst André Kuipers op hun e-manager, Kia op de grote ruimte achterin hun auto’s…. Leuk ingespeeld? Mwah is mijn reactie. In de dagbladen zag ik geen inhaker, maar online werd er dus door minstens twee bedrijven ingespeeld op de landing en geslaagde missie van Andre Kuipers gisteren. Online kunnen actuele reclameboodschappen (KLIK erop om ze te vergroten) natuurlijk vliegensvlug en goedkoop gepubliceerd worden op de site en/of Facebook-pagina’s van de bedrijven. ‘De e-manager wenst André Kuipers een prettige thuiskomst,’ staat er onderaan de

‘Mmm lekker’ zeggen electrische pizzascooters Domino’s

Zó geestig, dit. De normaal gesproken muisstille -want electrische- scooters van pizzaketen Domino’s scheren binnenkort voorbij terwijl een menselijke stem ‘mmmmmm lekker‘ roept. Als de pizzabezorger toetert, klinkt het ‘lekker, lekker‘. Koeriers van de keten rijden onder meer in Groningen en het Rotterdamse stadsdeel Schiebroek met elektrische scooters. Het lijkt wel een verlate 1 april-grap, maar volgens

Chocomel zoekt ‘dè’ oudste Elfstedentocht 2012 deelnemer en introduceert ‘Elfstedenbarometer’ als gratis app

Net als Unox probeert Chocomel, in de warme variant dan, neem ik aan, een mogelijke Elfstedentocht te claimen. Logisch natuurlijk. Ook een merk als Beerenburg zal wel wat verzonnen hebben. In de wakkere krant vandaag een grote advertentie waarin het FrieslandCampina-merk ‘dè’ oudste deelnemer, dus met startbewijs, zoekt. Want die krijgt een personal coach in de persoon van marathonschaatser Erik Hulzebosch. Mooie publiciteit voor Chocomel, ook al gaat de tocht onverhoopt toch niet door. Krasse schaatsknarren gaan naar de site hebjijhetnoginje.nl of bellen 0800 0226966.  Het chocoladedrankje introduceert ook de ‘Elfstedenbarometer’ als gratis app. ”Met een plek in de iTunes app top 5 blijkt de app direct zeer populair,” juicht het persbericht.

DE en Heineken hebben reclame-onderonsje op Facebook

Als Heineken een oproep doen om een ‘bakkie te doen’ kan op Facebook een anders oer-Hollands koffiemerk als Douwe Egberts niet achterblijven. ‘Doen we!’ werd de uitnodiging geaccepteerd, meldt onder meer site Social Embassy. ”Gezien het aantal positieve reacties is dit een klein succesje te noemen. Het lijkt wel de normale wereld dat Facebook.” Leuk reclame-onderonsje dus. Nou vullen die twee merken elkaar wel áán, natuurlijk, want anders… ;-)

 

Telegraaf brengt tijdens TVOH second screen show voor tablet of computer tijdens reclamebreaks en TV Kantine

Televaag bedenkt reclameblok omzeiler” twitterde de wakkere media/reclame specialist Ruud de Langen al vroeg vanochtend. Zelf meldt De Telegraaf dat ze vanavond tijdens de liveshow van TVOH voor het eerst een ”unieke second screen show voor op de tablet of gewone computer” brengen. Op de site Telegraaf.nl komt een knop waarmee direct een programma kan worden gestart dat zich afspeelt in de tv-studio op de Telegraaf redactievloer. Tijdens de reclamebreaks -zullen de adverteerders leuk vinden!- en het half uur TV Kantine komt daar o.a. afgevallen kandidaat Danjil aan het woord, wordt teruggekeken naar eerdere shows en hebben Wilma Nanninga en Telegraaf-anchorman Roel den Outer contact met de V Reporters die achter de schermen in Studio 22 vragen van lezers voorleggen aan de kwartfinalisten. In beeld is ook de TVOH-twitterfeed te zien en een vak om via Twitter vragen in te vullen. De second screen show wordt gerealiseerd in volledige samenwerking met RTL, meldt DT.

 

‘Where’s My Water?’-reclametrailer voor populaire Disney App

Good clean gaming fun from Disney.’ Beetje laat ermee, maar hier dan de reclametrailer voor de verfrissende nieuwe Disney App, van de makers van JellyCar! Beschikbaar voor iPhone, iPad, and iPod touch in de App store,  maar nu ook op de trailer voor Android Market. Deze ‘puzzler’ genaamd “Where’s My Water?” is -met Swampy- al heel populair (zie o.m. recensie op NL iPhone Club).

Er is maar één echte nieuwjaarsduik. En dat is die van Unox.

Er is maar één echte nieuwjaarsduik. En dat is die van Unox. Gemaakt voor online verspreiding, deze geestige copyright-uiting, via Facebook. Werd gemaakt door reclamebureau TBWA\Neboko. Hoewel ik me afvraag of je nog reclame hoef te maken voor die traditionele jaarlijkse Unox Nieuwjaarsduik, want kijk wat je te zien kreeg op hun site, een groot deel van de dag op 1/1/2012 (correctie: nu weer okay). Niks. Een storing, of, veel waarschijnlijker, plat gegaan vanwege al het bezoek vandaag. [Zie de befaamde Unox-babes 2012 van de wakkere krant hier]

Advertentie gemaakt ten behoeve actie ‘Mauro moet blijven’

De uit Angola afkomstige asielzoeker Mauro (18) moet van Minister Leers Nederland binnenkort verlaten (lees zijn brief aan die minister hier), ondanks het feit dat hij al acht jaar woonachtig is bij een pleeggezin in Nederland. PVV en VVD hebben bij de minister op  uitzetting van de jongen aangedrongen, aldus de Volkskrant. Reclamebureau BBC maakte snel de volgende advertentie om de actie ‘Mauro moet blijven‘ te steunen en twitterde ‘m rond. Voor de tekst zie de overlees.