Categorie: "Sponsoring"

Schaatsen in de reclame: KPN en KNSB verlengen sponsorcontract

KPN KNSB sponsoringZomers is het verre van, met deze temperaturen vanochtend, maar een advertentie met schaatsende Amsterdammers bij het Rijksmuseum lijkt toch een tikkie overdreven ;-) . Maar goed verklaarbaar, hoor. ‘Schaatsend Nederland’ wordt namelijk gefeliciteerd. Door wie? Door de schaatsbond KNSB en KPN, want die hebben hun samenwerking verlengd tot en met juni 2018. Dus tot en met tot en met de Olympische Spelen in Pyeongchang. Bijgaande advertentie plukten we uit De Telegraaf vanochtend (KLIK erop om te vergroten). ”KPN wil zich net als voorgaande jaren verbinden aan de volle breedte van het schaatsen, zowel top- als breedtesport. De komende periode wordt de inhoud van het

Atleet VS wil verouderde reclameregels Olympische Spelen met zijn schouder aanpakken

De Amerikaanse Olympische track & field-atleet Nick Symmonds is bezig om reclameruimte op zijn schouder te verkopen om zo het verouderde reclame op Olympian armreclamede OS, met name wat betreft brand placement, open te breken. Of, zoals hij liever zegt, de ‘antiquarische regels onder de aandacht te brengen’. Meldt The Drum. Hardloper Symmonds gebruikt daarvoor eBay om aan een logo of logo’s te komen. “Though these absurd rules certainly diminish an investment in an athlete, please know that I will put in extra effort to ensure that the winner of this auction realizes a fantastic return on investment,” schrijft Symmonds op eBay. Van de zijde van het

Mister Calvin Klein klaagt over reclamekeuze voor ‘alleen maar populaire’ Kendall Jenner

Calvin Klein buitenreclameCalvind Klein Kendall alleenModeontwerper Calvin Klein (nu 73) liet zich in 2002 uitkopen. Buiten dat het merk nog steeds zijn naam draagt, heeft de Amerikaan weinig van doen met Calvin Klein. In ieder geval de reclamekeuzen van de fabrikant zitten hem niet lekker, schrijft Metro. Tijdens een lezing aan het Savannah College of Art and Design deelde Calvin zijn mening over de huidige gezichten van de ‘My Calvin‘-campagne, Justin Bieber en Kendall Jenner, halfzusje van Kim Kardashian. Vooral met de keuze van ‘aardig meisje’ Kendall (beide foto’s komen van haar eigen Instagram-account, klik erop om wat te vergroten) als hét gezicht is de ontwerper niet erg content. Volgens Klein is Kendall vooral gekozen vanwege haar populariteit, en het grote aantal

Sponsors Nike, Tag Heuer en Porsche dumpen Maria Sjarapova na doping-bekentenis

Valt ‘het merk Maria Sjarapova’ ooit nog te redden, vragen reclameprofessionals zich wereldwijd af.  De dopingzondaar moet het voorlopig doen zonder de steun van haar vele sponsors. Onder meer Nike, de Zwitserse horlogemakerTag Heuer en Porsche zeideSjara Tag Heuern de samenwerking met de Russische tennisster al dan niet tijdelijk op, nadat ze bekende betrapt te zijn op het gebruik van het verboden middel meldonium. Zo meldt dagblad Metro op de site.  Een woordvoerder van Nike zei: ”We hebben besloten de relatie met Maria te staken nu het onderzoek bezig is. We houden het in de gaten.” Met horlogemerk Tag Heuer was de tennisster in onderhandeling over een nieuw contract, maar het bedrijf ziet daar nu vanaf. Ook bij Porsche is de Russische blondine

Veldrijder Mathieu van der Poel in advertentie WK-succes gewenst door sponsor Corendon

Nou maar hopen dat het ietsje droger is daar morgen, in België. Meer dan 80.000 mensen worden zondag in Heusden-Zolder verwacht voor wat -volgeCorendon Mathieuns organisator Koen Monu- het grootste WK veldrijden in de geschiedenis kan worden, schrijft Wielerflits. En: ‘Toen mogen vooral de Nederlanders  enthousiast zijn, want zij hebben in de de persoon van uittredend wereldkampioen Mathieu van de Pol de absolute topfavoriet voor de wereldtitel in huis.’ In

ING Private Banking trotse hoofdsponsor Nederlandse golf meldt advertentie

ING golfSamen met de Nederlandse Golf Federatie gaat ING’s afdeling Private Banking zich inzetten om het Nederlandse golf te vernieuwen en te verjongen, ”zodat de huidige en de toekomstige generatie golfers nog meer plezier kan beleven aan die sport”. Meldt de advertentie van de trotse PB afdeling voor klanten met een grotere beurs van de bank in De Telegraaf vandaag. Meer informatie is hier te vinden. Op de vaksite van Adfo lazen we dat er eerder al een campagne is ontwikkeld om kinderen op jonge leeftijd met de sport kennis te laten maken, en is er een online applicatie die golfers in staat stelt

Rabobank zet rem op sportsponsoring en stopt met wielrennen/KNWU en paardensport/KNHS

Rabobank stopt eind 2016 met de sponsoring van de wielrenunie KNWU en de paardensportbond KNHS. Ook de twee wielerteams die financiële ondersteuning krijgen, moeten op zoek naar een nieuwe sponsor. Het betreft het Rabo Development Team en het RaboLiv vrouwenteam vRabobank wielrenplaatjean kopvrouw Marianne Vos. Zo meldt onder meer De Telegraaf vandaag. Zie ook het persbericht. De focus wordt verlegd naar lokale sportsponsoring. De Rabobank kondigde donderdag nog aan dat er 9000 arbeidsplaatsen verdwijnen en kwam vrijdag met de mededeling dat het de aflopende contracten met vier bovengenoemde partijen niet verlengt. Het besluit betekent dat er een einde komt aan jarenlange verbintenissen van de bank met het wielrennen en de paardensport. De Rabobank

Jumbo Supermarkten Sponsor van het Jaar 2015

Inzenden cases voor de SponsorRingen geopendJumbo logo

Jumbo is tijdens een feestelijke uitreiking van de SponsorRingen 2015 in de Kromhouthal in Amsterdam uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar 2015. De supermarktketen, die KPN als sponsor van het jaar 2014 opvolgt, won de SponsorRing in twee categorieën: in de categorie Media met de campagne De gele trui van Jumbo en in de categorie Maatschappij met de campagne Samen vieren we kerst. Sail Amsterdam 2015 werd als beste beoordeeld in de nieuwe categorie Gesponsorde. Ook ING, Samsung, KPN en Aad Maatjens vielen in de prijzen,

Dichter bij Sail komen dan De Telegraaf doet kan niet claimt advertentie

De Telegraaf is trotse hoofdsponsor van Sail Amsterdam 2015, meldt de inhaak-advertentie in de wakkere krant vandaag trots op een hele pagina. Telegraaf SailEen van de hoofdsponsors, door de organisatie ‘Friends‘ genoemd. De andere drie zijn de Staatsloterij, verzekeraar Delta Lloyd en bank ING. Vermoedelijk volgen de inhakers van die bedrijven nog in dezelfde krant de komende dagen. Andere ‘Familieleden/sponsoren’ worden hier genoemd. Op de pagina achterop meldt De Telegraaf in de advertentie (KLIK erop om te vergroten) dat je dankzij die krant niet dichter bij Sail kunt komen dit jaar, van woensdag 19 t/m zondag 23 augustus, dat, ik citeer de Sail-site, één groot feest van saamhorigheid.’ Het wordt alweer voor de negende keer georganiseerd, nu met meer activiteiten ook in Amsterdam, los van rond de IJhaven. Naast de noeste arbeid van een speciaal redactieteam in krant, site, app en video, kun je als

Eredivisie voetbal bedankt alle acht sponsoren

De play-offs voor Europees voetbal zorgen nog voor wat bloed aan de paal, maar de KNVB Eredvisie weet het al zeker, het was een mooi seizoen. En daarvEredivisie partners bedanktoor worden de sponsoren, liever ‘partners’ genoemd, bedankt per advertentie in het katern Telesport van De Telegraaf, een ervan (KLIK erop om wat te vergroten). Maar je hebt natuurlijk diverse soorten partners. De Maatschappelijke Partner, als eerste genoemd in de advertentie, is de VriendenLoterij, gevolgd door de