Wie is er niet groot geworden met pindakaas van Calvé? Er zijn kinderen, die groot zijn geworden met een Peugeot . Novak Djokovic (29) is als een kind zo blij met zijn eerste titel op Roland Garros, zijn 12e grandslamtitel. Wie ook zo blij is, is het Franse automerk, want Novak is hun Worldwide Ambassador. Bijgaande reclamefilm werd gelanceerd tijdens de French Open op Rolland-Garos. De prachttennisser is gelukkig niet groot geworden met viool spelen… Oja, Novak rijdt in de nieuwe
Categorie: "Sponsoring"
Engie is trots op Kiki Bertens en positief over haar energie zegt advertentie
Sinds 2014 is energiebedrijf Engie de ‘trotse partner’ van Roland-Garros, meldt een van hun sites. En nu trots natuurlijk op ‘onze’ 24-jarige tennistopper Kiki Bertens, blijkens de inhaakadvertentie (KLIK erop om wat te vergroten) in De Telegraaf vandaag. Positief over haar energie is het bedrijf (andere site) ook. Wie niet. Van de site geplukt: ”ENGIE Nederland is actief op zowel de consumentenmarkt als de zakelijke markt. Samen werken we aan een mooie toekomst. De energietransitie is een wereldwijde beweging: samen staan we voor de ontwikkeling van duurzame, CO2-arme energie en het terugdringen van →
Schaatsen in de reclame: KPN en KNSB verlengen sponsorcontract
Zomers is het verre van, met deze temperaturen vanochtend, maar een advertentie met schaatsende Amsterdammers bij het Rijksmuseum lijkt toch een tikkie overdreven . Maar goed verklaarbaar, hoor. ‘Schaatsend Nederland’ wordt namelijk gefeliciteerd. Door wie? Door de schaatsbond KNSB en KPN, want die hebben hun samenwerking verlengd tot en met juni 2018. Dus tot en met tot en met de Olympische Spelen in Pyeongchang. Bijgaande advertentie plukten we uit De Telegraaf vanochtend (KLIK erop om te vergroten). ”KPN wil zich net als voorgaande jaren verbinden aan de volle breedte van het schaatsen, zowel top- als breedtesport. De komende periode wordt de inhoud van het →
Atleet VS wil verouderde reclameregels Olympische Spelen met zijn schouder aanpakken
De Amerikaanse Olympische track & field-atleet Nick Symmonds is bezig om reclameruimte op zijn schouder te verkopen om zo het verouderde reclame op de OS, met name wat betreft brand placement, open te breken. Of, zoals hij liever zegt, de ‘antiquarische regels onder de aandacht te brengen’. Meldt The Drum. Hardloper Symmonds gebruikt daarvoor eBay om aan een logo of logo’s te komen. “Though these absurd rules certainly diminish an investment in an athlete, please know that I will put in extra effort to ensure that the winner of this auction realizes a fantastic return on investment,” schrijft Symmonds op eBay. Van de zijde van het →
Mister Calvin Klein klaagt over reclamekeuze voor ‘alleen maar populaire’ Kendall Jenner
Modeontwerper Calvin Klein (nu 73) liet zich in 2002 uitkopen. Buiten dat het merk nog steeds zijn naam draagt, heeft de Amerikaan weinig van doen met Calvin Klein. In ieder geval de reclamekeuzen van de fabrikant zitten hem niet lekker, schrijft Metro. Tijdens een lezing aan het Savannah College of Art and Design deelde Calvin zijn mening over de huidige gezichten van de ‘My Calvin‘-campagne, Justin Bieber en Kendall Jenner, halfzusje van Kim Kardashian. Vooral met de keuze van ‘aardig meisje’ Kendall (beide foto’s komen van haar eigen Instagram-account, klik erop om wat te vergroten) als hét gezicht is de ontwerper niet erg content. Volgens Klein is Kendall vooral gekozen vanwege haar populariteit, en het grote aantal →
Sponsors Nike, Tag Heuer en Porsche dumpen Maria Sjarapova na doping-bekentenis
Valt ‘het merk Maria Sjarapova’ ooit nog te redden, vragen reclameprofessionals zich wereldwijd af. De dopingzondaar moet het voorlopig doen zonder de steun van haar vele sponsors. Onder meer Nike, de Zwitserse horlogemakerTag Heuer en Porsche zeiden de samenwerking met de Russische tennisster al dan niet tijdelijk op, nadat ze bekende betrapt te zijn op het gebruik van het verboden middel meldonium. Zo meldt dagblad Metro op de site. Een woordvoerder van Nike zei: ”We hebben besloten de relatie met Maria te staken nu het onderzoek bezig is. We houden het in de gaten.” Met horlogemerk Tag Heuer was de tennisster in onderhandeling over een nieuw contract, maar het bedrijf ziet daar nu vanaf. Ook bij Porsche is de Russische blondine →
Veldrijder Mathieu van der Poel in advertentie WK-succes gewenst door sponsor Corendon
Nou maar hopen dat het ietsje droger is daar morgen, in België. Meer dan 80.000 mensen worden zondag in Heusden-Zolder verwacht voor wat -volgens organisator Koen Monu- het grootste WK veldrijden in de geschiedenis kan worden, schrijft Wielerflits. En: ‘Toen mogen vooral de Nederlanders enthousiast zijn, want zij hebben in de de persoon van uittredend wereldkampioen Mathieu van de Pol de absolute topfavoriet voor de wereldtitel in huis.’ In →
ING Private Banking trotse hoofdsponsor Nederlandse golf meldt advertentie
Samen met de Nederlandse Golf Federatie gaat ING’s afdeling Private Banking zich inzetten om het Nederlandse golf te vernieuwen en te verjongen, ”zodat de huidige en de toekomstige generatie golfers nog meer plezier kan beleven aan die sport”. Meldt de advertentie van de trotse PB afdeling voor klanten met een grotere beurs van de bank in De Telegraaf vandaag. Meer informatie is hier te vinden. Op de vaksite van Adfo lazen we dat er eerder al een campagne is ontwikkeld om kinderen op jonge leeftijd met de sport kennis te laten maken, en is er een online applicatie die golfers in staat stelt →
Rabobank zet rem op sportsponsoring en stopt met wielrennen/KNWU en paardensport/KNHS
Rabobank stopt eind 2016 met de sponsoring van de wielrenunie KNWU en de paardensportbond KNHS. Ook de twee wielerteams die financiële ondersteuning krijgen, moeten op zoek naar een nieuwe sponsor. Het betreft het Rabo Development Team en het RaboLiv vrouwenteam van kopvrouw Marianne Vos. Zo meldt onder meer De Telegraaf vandaag. Zie ook het persbericht. De focus wordt verlegd naar lokale sportsponsoring. De Rabobank kondigde donderdag nog aan dat er 9000 arbeidsplaatsen verdwijnen en kwam vrijdag met de mededeling dat het de aflopende contracten met vier bovengenoemde partijen niet verlengt. Het besluit betekent dat er een einde komt aan jarenlange verbintenissen van de bank met het wielrennen en de paardensport. De Rabobank →
Jumbo Supermarkten Sponsor van het Jaar 2015
Jumbo is tijdens een feestelijke uitreiking van de SponsorRingen 2015 in de Kromhouthal in Amsterdam uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar 2015. De supermarktketen, die KPN als sponsor van het jaar 2014 opvolgt, won de SponsorRing in twee categorieën: in de categorie Media met de campagne De gele trui van Jumbo en in de categorie Maatschappij met de campagne Samen vieren we kerst. Sail Amsterdam 2015 werd als beste beoordeeld in de nieuwe categorie Gesponsorde. Ook ING, Samsung, KPN en Aad Maatjens vielen in de prijzen, →