Categorie: "Sponsoring"

Nissan volgt Ford op als sponsor Champions League

Mede door de nieuwe CL-sponsordeal wil Japan’s Nissan de grootste Aziatische autofabrikant in Europa worden na Toyota. De kans dat dat zal lukken lijkt mij klein, gezien Toyota’s oersterke merkimago & ondanks verschillende terugroep-tegenslagen. De komende vier jaar zal Nissan prominent aanwezig zijn rond de wedstrijChampions League logodNissan logoen in de Champions League, het hoogste podium voor clubvoetbal in Europa. Al 20 jaar, sinds het seizoen 1992-1993, was Ford sponsor. Volgens onbevestigde berichten in de pers zou het gaan om een deal ter waarde van jaarlijks $75 miljoen (€54 miljoen) gaan. De Champions League heeft acht

Voor sponsoring 100 voetbalclubs per advertentie gezocht door ING

Vrolijker nieuws van die bank, eindelijk weer. Honderd amateurvoetbal -verenigingen maken kans op sponsoring door ING. Zij kunnen t/m deze maand nog een pitch doen. Haast is dus geboden. De 100 met het beste, leukste en meest onderscheidende voorstel verdienen een ING voetbalclubs sponsoringintensief sponsorschap van de ING. Gisteren plukte ik deze advertentie, of beter: advertorial ( reclame in redactionele opmaak, maar wel reclame herkenbaar, bovendien stond er keurig ‘advertentie’ boven) uit Het Parool. KLIK erop waardoor-ie groter wordt, en misschien nog net leesbaar. Zie alle info ook hier. Deze sponsoring is volgens de KNVB één van de meest omvangrijke sponsor- programma’s in de geschiedenis van het amateurvoetbal in Nederland.

Sponsor dreigt met vertrek om ‘nazi-groet’ voetballer Anelka

[ZIE UPDATE in kolom rechts]Shirtsponsor Zoopla dreigt de miljoenendeal met de Britse voetbalclub West Bromwich Albion te beëindigen als de Franse speler Nicolas Anelka er blijft spelen, meldt site Marketing Online. De vastgoedverhuurder, die volgens het bericht ‘Joodse roots’ heeft, vindt het niet toegesAnelka groettaan dat Anelka zijn doelpunten viert met een zogeheten ‘quenelle’. Het gebaar zou een omgekeerde nazigroet zijn. De spits, een moslim, zelf zegt geen politieke bedoeling te hebben. Bronnen hebben het Engelse Marketing Week verteld dat als de Franse spits a.s. maandag toch speelt thuis tegen Everton de sponsorovereenkomst direct wordt opgezegd.  Volgens een ingewijde zou de club niet aan het verzoek willen voldoen omdat het niet wil dat shirtsponsors  invloed hebben op de opstelling. WBA zou zich al voorbereiden op een vertrek van Zoopla en  alternatieven zoeken. ”De club deed  het saluut van de voormalige Arsenal-ster aanvankelijk ook af als een eerbetoon aan Anelka’s  vriend, de komiek Dieudonne, ook geen prettig heerschap, maar gaf later toe dat de groet aanstootgevend kan zijn,” aldus de site. De Football Association (FA) onderzoekt het vermeende ‘antisemitische’ danwel ‘racistische’ juichen van Anelka. Een ban van vijf wedstrijden kan volgen, ook al heeft hij belooft het juichen niet te herhalen.

Kerstactie ING: Nieuw Amst. Kinderkoor zingt voor Unicef

ING kinderkoor KerstmisGisteren werd het winkelend publiek in winkelcentrum Magna Plaza in Amsterdam verrast door een bijzonder optreden van het Nieuw Amsterdams Kinderkoor met kids in de leeftijd van 9 tot en met 15 jaar. Het kwam bijeen voor een kerstactie van de ING met Unicef. Onlangs introduceerde de bank de ING spaarrekening voor Unicef waarmee klanten kunnen sparen en tegelijkertijd via die organisatie het kleuteronderwijs in Madagaskar steunen (KLIK op foto om te vergroten). Daar is er voor 9 van de 10 kinderen geen kleuterschool. Dankzij  kleuteronderwijs stromen kleintjes vaker door naar regulier

Intel mag logo plaatsen op binnenkant (!) shirt FC Barcelona

 intel barcelona
Captain Carles Puyol van FC Barcelona is er trots op, maar gaat ‘ie ook na een goaltje zijn shirt optillen? Zodat de Amerikaanse sponsor/technologieparter Intel ook wat gratis aandacht krijgt in de media naast Qatar Airways? Dat hopen we maar. Volgens het Amerikaanse blad/site Forbes telt Intel namelijk zo’n $5 miljoen per jaar neer voor het net ondertekende sponsorcontract met de beste voetbalclub ter wereld. Wel leuk bedacht, want we zeggen en zien toch altijd Intel Inside, nou dan. Dankzij de samenwerking wordt Barça ‘een van de meest technologische geavanceerde clubs ter wereld.’ Maar van Ajax winnen blijkt toch wat lastiger, haha. Zie ook Intel’s promotiefilmpje over de deal. Bron: The Verge.

Kans sportbalclubs op sponsordeal Arag meldt advertentie

Arag en scheidsrechters sponsordeals compleetKNVB/scheidrechterssponsor Arag, juridisch adviesbureau in het dagelijks leven, is bekend van dit soort commercials, maar adverteert nu in de krant met twee anderssoortige boodschappen. Om te zeggen dat ze met een SponsorRing 2013 zijn bekroond: ‘Arag mag zich hiermee  de beste sportsponsor van Nederland noemen.’ In de advertentie achterop Telesport gisteren (KLIK erop om wat te vergroten) wordt ook melding gemaakt dat sportverenigingen -niet alleen voetbalclubs, wat je zou verwachten- kans maken op een ‘sponsordeal’ ter waarde van €5.000. Je moet je club inschrijven op de site, alwaar meer informatie. En opschieten, want half december wordt de ‘winnaar’ al bekendgemaakt.

ING Sponsor, Rijksmuseum’s Hendrikje Crebolder Sponsor Personality van het Jaar

ING is vanavond bij de uitreiking van de SponsorRingen voor de beste sponsorcases van het jaar uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar. ING was dit jaar de enige sponsor die met twee verschillende cases was genomineerd en won in beide categorieën een SponsorRing. In de categorie Media voor het ING RTL Z Beursspel en in de categorie Kunst en Cultuur met de opening van het Rijksmuseum. ‘In eSponsorRing logoen sector die hard moet werken aan het herstellen van de opgelopen reputatieschade dragen de sponsorcases van ING duidelijk bij aan terugwinnen van het vertrouwen van het publiek’, aldus het juryrapport volgens een persbericht van SponsorTribune vanavond. Volgens de jury waren, hoewel hemelsbreed verschillend van opzet, budget en doelgroepen, zowel de samenwerking met het Rijksmuseum als met RTL Z in het Beursspel gebaseerd op heldere doelstellingen, op verrassende manieren geactiveerd via diverse kanalen en lieten beide cases meer dan uitstekende resultaten zien. Partner van ING het Rijksmuseum viel zelf ook in de prijzen omdat Hendrikje Crebolder, hoofd development bij het museum, uitgeroepen werd tot Sponsor Personality van het Jaar.

Naaktreclame vrouwenschaatsploeg voor NL sponsor

Playboy Nijhoff 1 groterPlayboy Polen 3Ze hadden eigenlijk liever gezien dat het met sportieve prestaties gebeurde, maar de naam van Nijhoff Wassink is in een klap bekend in heel Polen. De wakkere Telegraaf weet waarom. De leden van de Poolse vrouwenschaatsploeg hebben zich namelijk halfbloot laten fotograferen voor de Poolse Playboy, met op hun schaatspakken de naam van het transportbedrijf uit het Twentse Rijssen. Schrijft de krant vandaag. „Wij zijn er volkomen door verrast”, zegt directeur Albert Hendrikse van Nijhoff Wassink, dat een zevental vestigingen heeft in Polen en al zeven jaar de nationale schaatssters in dat land sponsort.

Sexy topmodel Lara Stone wordt nu reclamegezicht L’ Oréal

Lara StoneLara Stone, het Nederlands-Britse supermodel met het spleetje tussen haar tanden, haar ‘sensual curves‘ en ‘X-rated lips‘ uit het dorpje Mierlo wordt het reclamegezicht van L’ Oréal Paris. Ze werkte eerder onder meer voor Calvin Klein, Givenchy en Belstaff. Zie een paar sexy Calvin Klein-commercials met Stone hier en hier. Blog Style, dat een filmpje met Stone op de site heeft over het nieuwe contract, noemt haar een van meest gevraagd modellen ‘and bodies’ in de business.  Nu mag ook Stone de reclameslogan met vier woorden ‘Because you’re worth it’ nog beroemder maken dan-ie al is. “I think that’s a pretty incredible message to convey,” zegt Stone, die een Engelse vader heeft. Gefeliciteerd, meid, namens Reclamewereld ;-) .

Candy Dulfer als nieuwe gezicht Rivella getoond in spotje

Als ze eindelijk relaxed, drinkt ze, zoiets. En dan liefst met de hond erbij, op ‘t strand. Rivella‘s recente commercial. Saxofoniste en X factor jurylid Candy Dulfer is het nieuwe reclamegezicht van dat aparte zuiveldrankje, waarvan ik me al jaren afvraag om het nu aanslaat. ”Echte smaak heeft geen opsmuk nodig”, zegt de achtergrondstem/voiceover. Kijken of het werkt met weer een BN-er, na het boertje van Chantal Janzen. ‘Naturel is wel zo lekker!‘ is de slogan. Mwah. Omdat het Candy is. Bron: rechtstreeks. PS Waar zou die leuke stranduitkijkpost staan in NL? Lijkt zo Amerikaans. Fotosjopjob?