Categorie: "Sponsoring"

KPN grote winnaar SponsorRingen 2014, oeuvreprijzen voor TVM en Robeco

KPN is uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar 2014 want ‘de enige sponsor die donderdag 20 november bij de uitreiking van de SponsorRingen voor de beste sponsorcases van het jaar in twee categorieën een SponsorRing won”. Meldt een persbericht vanavond van SponSponsorringsor Magazine. Speciale oeuvreprijzen gingen naar TVM en Robeco (meer in de overlees). ‘De Coolste Baan van Nederland’ won een prijs in de categorie Entertainment & Events. De Olympische schaatscampagne van KPN werd als beste beoordeeld in de categorie Sport. De jury

Ziggo volgt Aegon op als hoofsponsor van Ajax

Ziggo, de nieuw hoofd- en shirtsponsor van Ajax per 1 januari 2015, zoals vanochtend bekend werd, is het nieuwe landelijke kabel- en mediabedrijf dat ontstaat door de samenvoeging van UPC en Ziggo, meldt het persbericht van Ajax vanochtend. Als opvolger van jarenlange en trouwe hoofdsponsor Aegon, dat Ajax Ziggode komende jaren nog als Official Sponsor bij Ajax betrokken blijft. De krachtenbundeling is het gevolg van de overname van Ziggo door UPC’s moedermaatschappij Liberty Global. De overeenkomst tussen Ajax en de nieuwe hoofdsponsor Ziggo heeft een looptijd van 4,5 jaar, tot en met 30 juni 2019. Ziggo zal in heel Nederland media- en communicatiediensten aanbieden

Aeroflot maakt reclame met ManUnited in Nederland

Aeroflot ManuOpmerkelijke advertentie van Aeroflot, of is het voor Manchester United, haha, geplukt uit Elsevier deze week. We nemen aan dat Russen net even minder populair zijn in Nederland dan Manunited, met dank natuurlijk aan Louis van Gaal en Daley Blind. Dus dat helpt enigszins het imago van de Russische luchtvaartschappij Aeroflot, want de «Official Carrier of Manchester United Football Club» sinds juli vorig jaar. En ze zijn er trots op ook, zo te zien. Maar werven ook graag reizigers vanuit Nederland, blijkens deze advertentie, naar Azië via Moskou (KLIK erop om iets te vergroten).  ”Vlieg volgens een

Michiel Huisman volgt Brad Pitt op als reclamegezicht Chanel No. 5

HuismanEervol, zeg. Door RTL Boulevard zojuist 99,9% zeker genoemd: acteur Michiel Huisman schittert binnenkort naast topmodel Gisele Bündchen in de nieuwste campagne van Chanel N°5. Hiermee treedt de Nederlander in de voetsporen van Brad Pitt (zie bekritiseerd spotje), met wie hij het doek deelde in de zombie-epos World War Z, meldt onder meer De Telegraaf. ”De commercial wordt in september gelanceerd”. Wat Huisman exact doet in het filmpje is nog niet duidelijk. De ster van de Nederlander, die inmiddels vijf jaar

Adidas en goksite 888poker laten Luis ‘de bijter’ Suárez vallen als reclame-uithangbord

De bijtgrage Uruguayaanse voetballer Luis Suárez is ook bij zijn sponsors in ongenade gevallen. Topsponsor Adidas heeft de campagne met hem voorlopig stopgezet. Hoe lang is nog onduidelijk; in ieder geval tijdens het WK. Ook bijgaande uiting De bijteris snel teruggetrokken in Brazilië. Die ging de wereld over als toeristische attractie omdat fans er gretig gebruik van maakten voor bijt-selfies. De grote goksite 888poker heeft Suárez ook laten vallen na hem nog maar enkele geleden tot hun reclame-uithangbord te hebben benoemd, meldt de Amerikaanse reclamesite AdAge. Adidas heeft het reclame-contract met Suárez zeker niet verscheurd. ”We nemen afstand van zijn recente gedrag en

Telecommer Truphone 3 jaar hoofdsponsor Vitesse

Truphone, de zakelijke mobiele provider voor internationaal bellen en internetten, is per 1 juli a.s. de nieuwe hoofd- en shirtsponsor van Vitesse. De overeenkomst is getekend voor drie seizoenen. De Britse telecomaanbieder is voor bijna een kwart eigendoVitesse en Truphonem van Roman Abramovitsj, de Russische eigenaar van Chelsea, dat met Vitesse samenwerkt. Bovendien is RA naar verluidt een goede bekende van Alexander Chigirinsky, de grootaandeelhouder

Dunken in zwembad leuk spotje Euroleague basketball sponsor Turkish Airlines

Nooit geweten, maar ‘dunk videos’ schijnen populair te zijn op het net, en Euroleague sponsor Turkish Airlines brengt een leuke uit. Heeeel anders dan deze, laat staan deze uiting, voor een totaal andere doelgroep, van diezelfde luchtvaartmaatschappij. Getoonde basketbaltoppers zijn Shawn James, Kyle Hines,

Jongens roeien Atlantische over meldt spot Duracell

The power to row, die jongens, the power to go, Duracell. Fraai voorbeeld van relevante sponsoring van de batterijenfabrikant. Dat bedrijf presenteert hier ʻ2 boys in a boatʼ, het verhaal van het jongste duo ooit (de Engelsen Jamie Sparks en Luke Birch waren 21) dat de Atlantische Oceaan in 54 dagen overstak in een roeiboot. Een roeitocht van 3000 mijl (4800 km) in extreme omstandigheden, en

Nissan volgt Ford op als sponsor Champions League

Mede door de nieuwe CL-sponsordeal wil Japan’s Nissan de grootste Aziatische autofabrikant in Europa worden na Toyota. De kans dat dat zal lukken lijkt mij klein, gezien Toyota’s oersterke merkimago & ondanks verschillende terugroep-tegenslagen. De komende vier jaar zal Nissan prominent aanwezig zijn rond de wedstrijChampions League logodNissan logoen in de Champions League, het hoogste podium voor clubvoetbal in Europa. Al 20 jaar, sinds het seizoen 1992-1993, was Ford sponsor. Volgens onbevestigde berichten in de pers zou het gaan om een deal ter waarde van jaarlijks $75 miljoen (€54 miljoen) gaan. De Champions League heeft acht

Voor sponsoring 100 voetbalclubs per advertentie gezocht door ING

Vrolijker nieuws van die bank, eindelijk weer. Honderd amateurvoetbal -verenigingen maken kans op sponsoring door ING. Zij kunnen t/m deze maand nog een pitch doen. Haast is dus geboden. De 100 met het beste, leukste en meest onderscheidende voorstel verdienen een ING voetbalclubs sponsoringintensief sponsorschap van de ING. Gisteren plukte ik deze advertentie, of beter: advertorial ( reclame in redactionele opmaak, maar wel reclame herkenbaar, bovendien stond er keurig ‘advertentie’ boven) uit Het Parool. KLIK erop waardoor-ie groter wordt, en misschien nog net leesbaar. Zie alle info ook hier. Deze sponsoring is volgens de KNVB één van de meest omvangrijke sponsor- programma’s in de geschiedenis van het amateurvoetbal in Nederland.