Categorie: "Sociale campagne"

Feiten over XTC-pil op een rij in nieuwe Sire-campagne ‘Slik jij zomaar alles?’

Het gebruik van XTC is toegenomen en ‘even een pilletje’ is geen taboe meer. De gemiddelde hoeveelheid MDMAV in een pil is hoger dan ooit tevoren. Tijd voor Sire/Stichting Ideële Reclame om de feiten over XTC op ‘n rij te zetten via site XTC Facts De nieuwe ‘Slik jij zomaar alles?’-campagne is gemaakt door studenten van

Bond tegen vloeken feliciteert Vodafone per advertentie met onderscheiding

Hoe verzínnen ze het, om publiciteit te krijgen. Pluimpje waard ;-) . En Vodafone zal het leuk vinden, deze extra reclame in de krant vandaag. De in Veenendaal gevVloekenbond Vodaestigde Bond tegen vloeken feliciteert Vodafone per advertentie met het uitroepen tot ‘beste netwerk van Nederland’. Zie item erover hier bij Reclamewereld. Waarom? De tekst (KLIK erop om te vergroten): ”Daar zijn wij als Bond tegen vloeken ook heel blij mee! Want hoe beter de verbinding, hoe minder frustratie. En minder frustratie geeft minder gevloek. Dus proficiat Vodafone!

Docu ‘Het huis uit?’ over zelfstandig leven ouderen aangekondigd door Interpolis

In samenwerking met documentairemaakster  Jessica Villerius van Posh Productions lanceert Interpolis op 8 september de online mini-documentaire: ‘Het Huis Uit?’. De korte onlinefilm over Anneke & Hanneke speelt de glasheldere verzekeraar in op het actuele zorgvraagstuk: “Hoe kunnen ouderen langer zelfstandig thuis blijven wonen?” Interpolis wil zo bijdragen aan het maatschappelijk

Even lekker in de regen zitten op een JCDecaux-stoel

Stoelen Vondelpark JCDecauxDie foto, die is van gisteren. Toen was het nog droog in de hoofdstad. Maar woensdag is het alweer mooi buitenzitweer. Laten we hopen dat die leuke rode, verder reclameloze (!) Kom Es FF Lekker Zitten-stoelen er dan nog staan, op die zeven plekken in Amsterdam (want best leuk voor thuis, deze stoelen, op ‘t balkon of in de tuin ;-) ). Medewerkers van buitenreclame-exploitant JCDecaux -groot in Amsterdam, bedenker van een groots gebaar- hebben de stoelen op zeven locaties in Amsterdam geplaatst en verzamelen ze weer aan het eind van de week. En je mag ze verplaatsen… JCDecaux-baas René Witzel: “We hopen hiermee dat de

Help Free Press lokale journalisten in probleemgebieden helpen vraagt advertentie

Free PressFree Press Unlimited, dat mediaprojecten in 36 landen vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam ‘overziet’, gelooft dat toegang tot onafhankelijk nieuws levens kan redden. ”Wij helpen lokale journalisten in oorlogs- en conflictgebieden hun publiek van betrouwbare informatie te voorzien. Informatie die mensen nodig hebben om te overleven en hun eigen toekomst vorm te geven.” Steun ze, vraagt bijgaande, uit de Volkskrant geplukte advertentie (KLIK erop om te vergroten). Doe ik graag, met deze plaatsing, maar ook met een

Rustieke reclame tegen rijden met alcohol op van bierbrouwer SABMiller

Sab Miller Drink Drive 1Sab Miller Drink Drive 2Sab Miller Drink Drive 3Don’t slow down your reactions.’ Staat er linksboven de drie rustieke waarschuwingen per reclame over alcohol consumptie achter het stuur (KLIK erop om ze flink te vergroten). Afzender de vestiging van de internationale biergigant SABMiller in Colombia, een land dat meer bekend staat om zijn drugskartels dan om overmatige consumptie van het gerstenat. Maker van de reclame-uitingen is het

Polderbaan week dicht meldt advertentie Schiphol

In de -hopelijk oneindige- serie Weer Eens Wat Anders In De Reclame eentje van Schiphol. Over de Polderbaan die een weekje buiten gebruik is binnePolderbaan dichtnkort voor groot onderhoud en meer. Na sommige, maar niet alle schoolvakanties. Namelijk van maandag 17 tot en met dinsdag 25 augustus. Er wordt ook gewerkt aan het lichtbesturingssysteem. ”Naar verwacht gebruikt Schiphol in deze periode vaker de Zwanenburgbaan, Aalsmeerbaan en Buitenveldertbaan”, meldt de

Bijna tweejarige Publeaks-site voor klokkenluiders in de reclame

Klokkenluiders kunnen nu bijna twee jaar anoniem over misstanden lekken naar de pers via Publeaks. Het opzetten van dat systeem, was het resultaat van een unieke samenwerking van 15 mediaorganisaties, waaronder de Volkskrant. Dat dagblad plaatst vandaag, niet voor het eerst, een pPubleaksiepkleine maar opvallende reclame-uiting voor Publeaks, nu ook op de voorpagina. Zie hun oorspronkelijk bericht erover van begin september 2013. Over het succes danwel effect van Publeaks lezen we niet veel, maar misschien wordt de balans van die twee jaar relatief makkelijk kunnen lekken opgemaakt begin volgende maand. Het doorgeefluik moet

Opnieuw financiële steun voor sportclubs gevraagd in ‘Sport Daar Geef Je Om’ -advertentie

Jouw clubVorig jaar rond deze tijd adverteerden ze ook al, om extra financiën te werven voor sportclubs. Toen werd een Heerenveenfan afgebeeld in de Sport Daar Geef Je Om-campagne, nu een neutraal persoon. Een biljarter. Want sport draait niet alleen om voetbal, niet waar. KLIK op de gisteren uit De Telegraaf geplukte advertentie om wat te vergroten. De tekst: ”Sportclubs in Nederland zijn ontzettend belangrijk. Van taekwondo tot biljarten. Omdat ze soms bijna een tweede huiskamer zijn. Sportclubs

Dodelijke wespensteek gemeld in In Memoriam-advertentie

In Memoriam ParoolOok In Memoriam-berichten zijn advertenties. Vorige week donderdag sprong eentje in het Amsterdamse dagblad Het Parool eruit. We laten hem sec hierbij zien. De tekst erboven: ”Vandaag 25 jaar geleden stierf -43 jaar oud- aan de gevolgen van een wespensteek onze onvergetelijke moeder en vriendin Josien Eissens.” KLIK erop om wat te