Categorie: "Sociale campagne"

Families voor alcoholverslavingsonderzoek per advertentie gezocht door AMC

In hoeveel landen teAMC alcoholr wereld zou dit onderzoek ook worden gedaan, vroeg ik mij af. In bijna alle? Is dat niet vreemd; wiel uitvinden en zo? Maakt sámen onderzoeken de kans op een snelle doorbraak niet groter? Zomaar wat vragen die  ik onlangs had, na ‘t bestuderen van deze bescheiden advertentie in dagblad Metro (KLIK erop om te vergroten). Ter zake. ”Het risico om verslaafd te raken aan alcohol wordt voor de helft door genen bepaald. Echter, welke

Doggybag-campagne gestart door Natuur & Milieu

Eten is te lekker om weg te gooien!Doe mee met de vandaag begonnen Doggybag-campagne van Natuur & Milieu. Zie bijgaande advertentie in dagblad Metro vandaag (KLIK erop om te vergroten). De site weer geciteerd: ”Voorkom voedselverspilling en prDoggy Bagobeer nu de nieuwe doggybags gratis uit.  Een proefpakket met 24 doggybags is gratis verkrijgbaar bij een aantal groothandels. Wees er snel bij, want op=op.” Er is altijd een goede reden om een doggybag te vragen, aldus de milieu- organisatie. ” Wat is jouw reden? Post jouw reden op onze Facebookpagina en maak kans op een Dinercheque

‘We are public’-reclame van de cultuuroptimisten

We are public afficheWe are public‘, roept de straataffiche. En: ‘Ons nieuwe cultuurlidmaatschap start in september. Dank aan alle 2.500 cultuuroptimisten. Sluit je aan op We Are Public.’ Geen bal snapte ik ervan, dus op naar de site. Even vloeken in de kerk, het lijkt in eerste instantie een beetje op een Groupon voor de cultuurwereld, een soort inkooporganisatie. Niets daarvan. De site: ”In samenwerking met ruim 40 toonaangevende cultuurinstellingen geeft We Are Public je maandelijks toegang tot een scherpe selectie van zo’n 30 concerten, dans- en theatervoorstellingen, films en exposities. De helft van je bijdrage gaat naar

Protest-advertentie Holocaustoverlevenden tegen bloedbad in Gaza na Hamas-advertentie Elie Wiesel

Holocaust advertentie NYTWiesel a nytHolocaustoverlevenden hebben met een advertentie in de Amerikaanse krant The New York Times geprotesteerd tegen het „het bloedbad onder de Palestijnen in Gaza”. Meldt onder meer De Telegraaf. De advertentie volgt kort na een anti-Hamas advertentie van de Joods-Amerikaanse schrijver Elie Wiesel, winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede, in diezelfde krant (hier goed te lezen). De 327 ondertekenaars uit Europa en de Verenigde Staten zijn 40 overlevenden en de rest nabestaanden van slachtoffers van de genocide door de nazi’s. In de advertentie (hier de tekst, met namen ondertekenaars) veroordelen ze ook de „voortdurende

Ook Bieber, Gates en Lady Gaga maken Ice Bucket-reclame voor strijd tegen ALS-ziekte

ALS reclame sterrenDe Ice Bucket Challenge om reclame te maken voor de strijd tegen die vreselijke, ongeneeslijke spierziekte ALS is in recordtempo een -nuttige- internationale hype aan het worden. In binnen- en buitenland doen sterren eraan mee, zoals Justin Bieber, Bill Gates en Lady Gaga (foto’s), maar ook ‘gewone’ mensen. ”Waar het precies is begonnen blijft onduidelijk, al was het afgelopen winter in Amerika een hype om in koud buitenwater te springen en geld te doneren voor kankeronderzoek,” meldt de Volkskrant vanochtend. ”Een vrolijke hype op internet doet de confronterende postercampagne over spierziekte ALS bijna vergeten. De officiële

Financiële steun voor sportclubs gevraagd in ‘Sport Daar Geef Je Om’ -advertentie

Jouw club steunenSportclubs in Nederland zijn ontzettend belangrijk,” begint de ‘Jouw Club‘-dagblad advertentie met een open deur van jewelste. Het blijkt een oproep om jouw club financieel te steunen, als onderdeel van de Sport, Daar Geef Je Om-campagne. Apart initiatief. Ik steun mijn clubs als ze er om vragen en de ‘nood’ aantoonbaar hoog is. Dan weten ze hun leden toch goed te vinden. Misschien werkt dit nieuwe middel, ben benieuwd naar het effect van deze actie. Maar zo’n prima doel ondersteun ik graag door de uiting ook op Reclamewereld  te laten

Belgische topvoetballer De Bruyne met Down-ogen in campagne

De Bruyne DownDit plaatje van de bekende Belgische voetballer Kevin De Bruyne circuleerde al even op internet, maar dan zonder de verklarende tekst eronder, meldt bron Osocio.  Deze ‘teaser’ met de Down Syndroom-ogen leidde tot veel speculaties en dat was precies de bedoeling. De campagne zou alleen maar meer aandacht trekken. En die was voor de van 9-20 september in Antwerpen te houden Special Olympics. De Bruyne en twee andere bekende Belgische sporters helpen zo mee om meer bezoekers te trekken naar het evenement. Niet te verwarren met de

Voetballers PSV, Groningen, PEC Zwolle, Go Ahead op voor Maatschappelijk speler Eredivisie 2014

Maatschappelijk speler
Maikel Kieftenbeld (FC Groningen), Georginio Wijnaldum (PSV), Deniz Türüç (Go Ahead Eagles) en Bram van Polen (PEC Zwolle) zijn dit jaar genomineerd als Maatschappelijk speler Eredivisie 2014. Dat blijkt uit een advertentie die maandag is verschenen in het katern Telesport van De Telegraaf. Het klassement wordt gesponsord door de VriendenLoterij, ‘Maatschappelijk Partner’ van de Eredivisie. De prijs is voor een voetballer die zich actief inzet voor een sterkere samenleving. De vier genomineerde spelers zijn ‘zeer actief betrokken’ bij de maatschappelijke activiteiten van hun club, meldt de advertentie voorts. Maandag 1 september wordt de winnaar

Britse anti-FMG affiche dreigt met lange celstraf

FMG posterOpmerkelijk ferme waarschuwingsaffiche over FGM -Female Genital Mutilation/Vrouwelijke Genitale Verminking- uit Engeland. Werd onlangs getwitterd door de in dat land woonachtige Khadijah@khporter1.  De van origine Egyptische moslima twitterde de affiche (KLIK erop om wat te vergroten) ook door naar de @MuslimCouncil in England, met als commentaar: ”Overdue but so vital, needs wide distribution.” De waarschuwing is vermoedelijk afkomstig van de Britse overheid, maar de herkomst wordt niet vermeld, vreemd genoeg. De tekst is ook relevant voor Nederland voor Nederland, lijkt mij. De tekst van de affiche: ”Female Genital Mutilation. Is Non-Islamic, against the teachings of Islam

‘Kritiek op Israël? Oké! Jodenhaat? Nee!’-advertentie

‘Geen excuus voor Jodenhaat’. Kopt de indrukwekkende advertentie met een zo belangrijke oproep vandaag in De Telegraaf, ondertekend door bijna 90 meer of minder bekende Nederlanders onder meer uit de wereld van de politiek, media, cultuur enJodenhaat geen excuus wetenschap.Kritiek op Israël? Oké! Jodenhaat? Nee!’ Besluit de tekst. Ik zet hem graag op deze site en laat ‘m daar staan vandaag. De tekst onder die kop: ”De strijd tussen Israël en Hamas wordt steeds vaker ook in Nederland ‘uitgevochten’. Op sociale media, maar ook op straat wordt gescholden en gedreigd. Niet alleen tegen Israël, maar ook tegen Nederlandse Joden. Sommige demonstranten roepen hardop “Dood aan de Joden.” Dit moet nu stoppen. Nederland moet iedereen veilig en in vrede kunnen wonen, ook de Nederlandse Joden. Ongeacht wat er in Israël gebeurt. Wij roepen de Nederlandse bevolking op om