Categorie: "Sociale campagne"

Trouwen tegen je wil in is volgens de wet verboden zegt overheid in spotje

Zou dat nou effect hebben, zo’n spotje van de overheid. Over zo’n onderwerp, Huwelijksdwang. Een eeuwig punt van discussie in de communicatiewereld, met, goed geraden, uiteen lopende meningen. ”Je moet trouwen met iemand die je zelf niet hebt gekozen. In Nederland hoef je dit niet te accepteren. Sterker nog, het is volgens de wet zelfs verboden. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan”. Om jongeren te helpen die met een huwelijk tegen hun wil te maken hebben, voert het ministerie

‘Vroeg leren’ mooi vaderdagspotje Amerikaanse Sire

Teach Early, met voice-over van acteur Forrest Whitaker, gaat over een vader/zoon-duo in de VS. En over het scoren van punten in sport. Met als eindzinnetje “but how much time did you spend on teaching him what not to hit? Deze gisteren op vaderdag door de ‘Amerikaanse Sire,’ de Ad Council, in de VS getoonde infomercial heeft als achtergrond dat één op de vier vrouwen daar te maken hebben (gehad) met huiselijk

Help Free Press lokale journalisten in probleemgebieden helpen vraagt advertentie

Free PressFree Press Unlimited, dat mediaprojecten in 36 landen vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam ‘overziet’, gelooft dat toegang tot onafhankelijk nieuws levens kan redden. ”Wij helpen lokale journalisten in oorlogs- en conflictgebieden hun publiek van betrouwbare informatie te voorzien. Informatie die mensen nodig hebben om te overleven en hun eigen toekomst vorm te geven.” Steun ze, vraagt bijgaande, uit de Volkskrant geplukte advertentie (KLIK erop om te vergroten). Doe ik graag, met deze plaatsing, maar ook met een

Drs P plaatste overlijdensadvertentie ‘niet voor Onbelangstellenden’

Drs P adEven uw aandacht graag!’ In de -hoop nooit eindigende- serie Reclame over eens iets Anders een overlijdensadvertentie. Van de 13 juni overleden Drs P (95) zelf. Een fraaie, die ik vanochtend uit de Volkskrant plukte, en niet bedoeld voor, haha, ‘Onbelangstellenden’. In de vorm van een ollekebolleke.Heinz Polzer begon zijn Nederlandse schrijfcarrière overigens als reclameman; hij was copywriter op het voormalige Amsterdams reclamebureau

Zwarte kinderen willen wittere school melden krant èn advertentie

Parool wit genoeg tshirtParool scholen integratie rechtAn adman’s delight. Voorop de krant een redactioneel artikel, de opening zelfs, over jouw onderwerp. Achterop je advertentie. Twee zwarte basisscholen in het sjieke Amsterdam-Zuid sturen vandaag hun leerlingen de straat op in provocerende T-shirts om hun school gemengder te krijgen. Achterop datzelfde dagblad, Het Parool, een gezamenlijke advertentie van die twee scholen, gemaakt door het reclameteam Herbert van Hoogdalem en Jeroen Leinders. Superacties. De ‘zwarte’ scholen kampen met teruglopende leerlingenaantallen. En willen -zeker niet alleen daarom- meer witte kinderen. Op 27 mei is er een Open Dag. De ‘discriminerende’

Durfstart wil van werknemers ondernemers maken meldt advertentie oud-reclamestrateeg

Vandaag presenteert hij, oud-reclamestrateeg Jan Willem van der Noordaa (foto) ‘op persoonlijke titel’ Durfstart aan Nederland. Geen bedrijf, maar een ‘participatie-initiatief.’ De lancering trapt af met een open brief aan minister Asscher in de Volkskrant waarin de Brand Strategist/Mediator (business issues), executive searcher (van MDurfstartastwijk ConsultJan Willem van der Noordaaancy), spreker en auteur van Delete after listening hem vraagt om zijn initiatief te steunen. Bijgaand de advertentie, KLIK erop om wat te vergroten. Pech dat nou net de Red de Zorg-volkspetitie de show steelt in de dagbladen, want een zeer interessant initiatief. ”Durfstart is een reorganisatiemodel waarmee werknemers een echte kans krijgen om hun baan voor de lange termijn veilig te stellen. Zij worden ondernemers binnen het bedrijf. De werknemers investeren mee door hun salaris voor een periode terug te brengen tot het niveau van een WW-uitkering,” meldt het persbericht. ”Door deze investering verkrijgen zij collectief het recht op een vast percentage van de winst in de toekomst. Dit recht geldt zolang zij in dienst blijven. Ondernemers en

Half bekend Nederland steunt ‘Red de zorg’ volkspetitie in advertentie

Een goeie vertegenwoordiging van bekende Nederlanders, 66 stuks, steunt vandaag de ‘Volkspetitie’ Red de Zorg. In de dagbladen vanochtend een oproep om de petitie voor goede zorg te tekenen op de site FNV voor zorg. Red de Zorg is een initiatief van de vakbondcentraleRed de Zorg beters FNV en CNV (KLIK op de advertentie om ‘m wat te vergroten) en roept de regering op om ‘de afbraak van de zorg nu te stoppen’. De tekst, in geval niet goed leesbaar, die ook op de FNV-site is te lezen:  ”Deze regering bezuinigt miljarden op de zorg. Terwijl verzorgingshuizen sluiten en ouderen langer thuis moeten blijven wonen, bezuinigt de regering op de zorg thuis. Terwijl ouderen in een verpleeghuis te weinig zorg en aandacht krijgen omdat de werkdruk voor medewerkers torenhoog is, bezuinigt de regering op de verpleeghuizen. Terwijl zorgverzekeraars recordwinsten maken, bezuinigt de regering op

Giro 555 zegt bedankt in advertentie en vraagt om meer voor Nepal

Giro 555 Nepal bedanktGiro 555 bedankt ons per advertentie voor de steun voor de slachtoffers van de aardbeving in Nepal. Giften worden direct gebruikt voor noodhulp en voor de wederopbouw van het land, aldus de tekst van de advertentie achterop dagblad Metro vandaag (KLIK erop om te vergroten). Maar vraagt ook om méér, het gironummer blijft de komende tijd dan ook open. ”Ook de komende tijd blijft veel hulp nodig en uw steun is daarbij van groot belang.” Vrijdag, bijna twee weken na de aardbeving, heeft Nederland bijna €19 miljoen gedoneerd aan Giro555 voor hulp aan de slachtoffers. Deze tussenstand werd bekendgemaakt aan het