Categorie: "Sociale campagne"

Zwarte kinderen willen wittere school melden krant èn advertentie

Parool wit genoeg tshirtParool scholen integratie rechtAn adman’s delight. Voorop de krant een redactioneel artikel, de opening zelfs, over jouw onderwerp. Achterop je advertentie. Twee zwarte basisscholen in het sjieke Amsterdam-Zuid sturen vandaag hun leerlingen de straat op in provocerende T-shirts om hun school gemengder te krijgen. Achterop datzelfde dagblad, Het Parool, een gezamenlijke advertentie van die twee scholen, gemaakt door het reclameteam Herbert van Hoogdalem en Jeroen Leinders. Superacties. De ‘zwarte’ scholen kampen met teruglopende leerlingenaantallen. En willen -zeker niet alleen daarom- meer witte kinderen. Op 27 mei is er een Open Dag. De ‘discriminerende’

Durfstart wil van werknemers ondernemers maken meldt advertentie oud-reclamestrateeg

Vandaag presenteert hij, oud-reclamestrateeg Jan Willem van der Noordaa (foto) ‘op persoonlijke titel’ Durfstart aan Nederland. Geen bedrijf, maar een ‘participatie-initiatief.’ De lancering trapt af met een open brief aan minister Asscher in de Volkskrant waarin de Brand Strategist/Mediator (business issues), executive searcher (van MDurfstartastwijk ConsultJan Willem van der Noordaaancy), spreker en auteur van Delete after listening hem vraagt om zijn initiatief te steunen. Bijgaand de advertentie, KLIK erop om wat te vergroten. Pech dat nou net de Red de Zorg-volkspetitie de show steelt in de dagbladen, want een zeer interessant initiatief. ”Durfstart is een reorganisatiemodel waarmee werknemers een echte kans krijgen om hun baan voor de lange termijn veilig te stellen. Zij worden ondernemers binnen het bedrijf. De werknemers investeren mee door hun salaris voor een periode terug te brengen tot het niveau van een WW-uitkering,” meldt het persbericht. ”Door deze investering verkrijgen zij collectief het recht op een vast percentage van de winst in de toekomst. Dit recht geldt zolang zij in dienst blijven. Ondernemers en

Half bekend Nederland steunt ‘Red de zorg’ volkspetitie in advertentie

Een goeie vertegenwoordiging van bekende Nederlanders, 66 stuks, steunt vandaag de ‘Volkspetitie’ Red de Zorg. In de dagbladen vanochtend een oproep om de petitie voor goede zorg te tekenen op de site FNV voor zorg. Red de Zorg is een initiatief van de vakbondcentraleRed de Zorg beters FNV en CNV (KLIK op de advertentie om ‘m wat te vergroten) en roept de regering op om ‘de afbraak van de zorg nu te stoppen’. De tekst, in geval niet goed leesbaar, die ook op de FNV-site is te lezen:  ”Deze regering bezuinigt miljarden op de zorg. Terwijl verzorgingshuizen sluiten en ouderen langer thuis moeten blijven wonen, bezuinigt de regering op de zorg thuis. Terwijl ouderen in een verpleeghuis te weinig zorg en aandacht krijgen omdat de werkdruk voor medewerkers torenhoog is, bezuinigt de regering op de verpleeghuizen. Terwijl zorgverzekeraars recordwinsten maken, bezuinigt de regering op

Help Free Press lokale journalisten in probleemgebieden helpen vraagt advertentie

Free PressFree Press Unlimited, dat mediaprojecten in 36 landen vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam ‘overziet’, gelooft dat toegang tot onafhankelijk nieuws levens kan redden. ”Wij helpen lokale journalisten in oorlogs- en conflictgebieden hun publiek van betrouwbare informatie te voorzien. Informatie die mensen nodig hebben om te overleven en hun eigen toekomst vorm te geven.” Steun ze, vraagt bijgaande, uit de Volkskrant geplukte advertentie (KLIK erop om te vergroten). Doe ik graag, met deze plaatsing, maar ook met een

Giro 555 zegt bedankt in advertentie en vraagt om meer voor Nepal

Giro 555 Nepal bedanktGiro 555 bedankt ons per advertentie voor de steun voor de slachtoffers van de aardbeving in Nepal. Giften worden direct gebruikt voor noodhulp en voor de wederopbouw van het land, aldus de tekst van de advertentie achterop dagblad Metro vandaag (KLIK erop om te vergroten). Maar vraagt ook om méér, het gironummer blijft de komende tijd dan ook open. ”Ook de komende tijd blijft veel hulp nodig en uw steun is daarbij van groot belang.” Vrijdag, bijna twee weken na de aardbeving, heeft Nederland bijna €19 miljoen gedoneerd aan Giro555 voor hulp aan de slachtoffers. Deze tussenstand werd bekendgemaakt aan het

Mooie anti-reclame stunt met T-Shirts van €2

Mode voor een prikkie, dat willen veel mensen. Zoals een fraai T-Shirt voor €2. Maar dat kán natuurlijk niet, voor zo’n prijs. De ‚èchte prijs wordt door anderen betaald, bij voorbeeld in Azië, en niet iedereen beseft zich dat. In Berlijn onlangs, een jaar na de dood van 1.133 arbeiders in die ingestorte textielfabriek in Dhaka in Bangladesh, werd door Fashion Revolution, een internationaal netwerk dat zich

Oorlogsveteranen maken alvast reclame voor hun dag op 27 juni

Veteranendag 2015 tweeDe Nederlandse oorlogsveteranen profiteren slim van alle publiciteit rond 4 en 5 mei door alvast groots reclame te maken vandaag voor hun dag op zaterdag 27 juni in Den Haag. KLIK erop om wat te vergroten. Uiteraard herdenken ze onze oorlogsslachtoffers op 4 mei en vieren ze onze vrijheid de dag erna. ”Op 27 juni bedanken we al onze 115.000 veteranen, oud en jong, mannen en vrouwen. Voor hun inzet in dienst van de vrede. Van de tweede wereldoorlog tot nu.” De Veteranendag wordt ondersteund door enkele voorspelbare

Giro 555-advertentie voor getroffen Nepalezen

Na de aardbeving  met een kracht van 7.9 (!) op de Schaal van Richter in Nepal zaterdag, die duizenden dodelijke slachtoffers maakte, kondigen de 11 samenweNepal Giro 555rkende hulporganisaties achter Giro555 een nationale actie af: Nederland helpt Nepal. Spotjes volgen. Bijgaand de advertentie die we van uit de Volkskrant haalden (KLIK erop om te vergroten). Het was de hevigste aardbeving in Nepal sinds 80 jaar.  Miljoenen mensen zijn getroffen in dit straatarme land. De samenwerkende hulporganisaties achter Giro555 leveren directe noodhulp, zeggen ze op de site. De getroffenen hebben dringend behoefte aan voedsel, veilig drinkwater, onderdak en medische zorg. Gezien de enorme verwoesting verwachten de