Categorie: "Sociale campagne"

‘Geschokt en verdrietig’ kopt rouwadvertentie MH17-vliegtuigramp Nederlandse regering

Geschokt regering beterNa de ‘deelnemingsadvertentie‘ van Malaysian Airlines gisteren publiceert de Rijksoverheid vandaag in de kranten een paginagrote rouwadvertentie als eerbetoon aan de 298 slachtoffers van de MH17-ramp in Oekraïne. Die worden allemaal genoemd, van alle tien landen. Ze zijn hier op de passagierslijst van de luchtvaartmaatschappij goed te lezen. “Geschokt en verdrietig“, staat groot boven de advertentie. “Nederland is geschokt door deze dramatische gebeurtenis. Iedereen leeft intens mee. Onze gedachten zijn bij de nabestaanden. Zij kunnen rekenen op steun van ons allemaal bij het verwerken van het grote leed dat hun zo

Nieuwe Bentley begraven als reclame voor orgaandonatie

Een van Brazilië’s rijkste mannen -en een van de meest excentrieke daarnaast- besloot vorig jaar september om te doen wat de Farao’s deden: Conde Chiquino Scarpa kondigde per twitter aan dat-ie zijn bezitting, een tonnen kostende Bentley, in zijn eigen tuin ging begraven.  Een storm van protest werd zijn deel, de pers draaide overuren, ook over de landgrenzen. Totdat… De prachtige stunt ten

Voetbalrellen voorkom je met systeembeheerders zegt politie in wervingsadvertentie

PolitieDe politie zoekt personeel, en nu voor de afdeling ICT. Het belang van die functies daar moet je niet onderschatten wil de politie onder meer duidelijk maken met een opvallende rel-advertentie vandaag, geplukt uit Sp!ts. ‘Expert in ICT? Maak er politiewerk‘ luidt de onderkop. En de tekst daar weer onder: ”Relschoppers herken je zo. Maar alleen een slim systeem kent ze ook bij naam. Zodat de ME preventief kan ingrijpen. De politie zoekt systeem- en netwerk- beheerders en tal van andere ICT’ers. Experts die snappen

Met dildo’s veiligheid met wapens bepleiten in spotje

Guns are a part of America,’ zegt de Amerikaanse lobbygroep Evolve Together. Dat net een geestig spotje afscheidde. Ze zijn dus niet tegen wapens thuis, maar pleiten voor veel meer oog voor veiligheid. Neem nou dildo’s als voorbeeld haha. ”If they find it, they’ll play with it. So always lock up your guns,” zegt de organisatie die geld wil

Nieuwe wet voor Wajong-ers onderwerp advertentie UWV

WajongJe zit in de Wajong. En nou komt er een nieuwe wet. Je vraagt je af: wat gaat er precies gebeuren?” Zo begint de opvallende, blauw gekleurde advertentie van de UWV in de krant vandaag. In een groot aantal dagbladen te zien, van De Telegraaf tot en met de Volkskrant. Maar ook b.v. in Sp!ts en Metro (KLIK erop om te vergroten). Een vraag als: hoe gaat dat met mijn uitkering bijvoorbeeld, ga ik er op achteruit? wordt erin gesteld, maar het antwoord daarop volgt niet, dat vereist te veel uitleg natuurlijk. Verwezen wordt daarom naar naar de site van de UWV. Daar krijg je, claimt de advertentietekst, ‘duidelijke

Kleuterklas verpletterd in spotje tegen te hard rijden

Hard, harder, hardst. Een nieuwe infomercial van de Ierse dienst DOE Milieu en Verkeersveiligheid tegen te hard rijden. Zo hard, dat-ie na 21.00 uur moet worden uitgezonden van de Ierse reclamewaakhond. Te hard? Oordeel zelf. Een auto vliegt over de kop en verplettert complete kleuterklas die zat te picnicken. Met als achtergrondmuziek een cover van het oude hitnummer Sweet Child O’ Mine van

Iggy Pop houdt ineens van Justin Bieber en de Dalai Lama van Rolex in Amnesty-campagne

Amnesty Iggy en DalaiWie gemarteld roept van alles is de harde boodschap van een nieuwe anti-geweld campagne van Amnesty International. Hier de Franse versie. Of beide heren plaatje en tekst hebben voorgelegd gekregen, gevolgd door groen licht, is even de vraag. Misschien wel, want erg goeie -een geestige- campagne natuurlijk. Iggy Pop noemt Justin Bieber erin ‘de toekomst van Rock ‘n Roll’ en de Dalai Lama zegt dat als

Sweetie-campagne met virtueel Filipijns lokmeisje domineert prijzen op reclamefestival Cannes

Sweetie plaatjeNiet eerder won een Nederlands bureau zo veel gouden Leeuwen op een avond, schreef vaksite Adformatie gisteren. Een unieke prestatie. ”Reclamebureau Lemz heeft tijdens het Cannes Lions-festival in 3 verschillende categorieën gouden Leeuwen gewonnen voor de Sweetie-case voor Terre des Hommes. Het bureau viel in Direct, Promo & Activation en PR in de prijzen, (…) niet eerder won

Alle bloeddonors in NL worden zaterdag bedankt-campagne

Op Wereld Bloeddonordag zaterdag 14 juni bedanken we alle 400.000 bloed- donors in Nederland via #geefhetdoor. Dat laat Sanquin Bloedvoorziening weten in een persbericht over de dank je-campagne. ”Bloeddonors redden levens en schenken mensen weeBloeddonors ik geef ik leefr een toekomst. Hun belangeloze inzet om patiënten gezond te laten worden en te laten blijven, vinden wij wel een bedankje waard.” Via social media en kranten worden alle Nederlanders opgeroepen op om naar geef het door te gaan en alle bloeddonors te bedanken. Dit kunnen ze doen door de