Categorie: "Sociale campagne"

René Froger, Do en Jan Smit zingen voor Jumbo’s Kerstdiner-initiatief

Jumbo kerstdinerHallo zeg, wat een goed Kerstdiner-initiatief. En wat een goeie reclame voor die ene supermarktketen, met hulp van onder andere René Froger, Do en Jan Smit die een Kerst-single hebben opgenomen (nog niet te horen). Want, inderdaad, ‘een fijne kerst is lang niet voor iedereen vanzelfsprekend.’ Zeggen Jumbo Supermarkten en diverse maatschappelijke organisaties (waaronder Voedselbanken Nederland, Het Leger des Heils, Nationaal Ouderenfonds en Nationale Vereniging de Zonnebloem). Die hebben daarom de handen ineen geslagen: samen met klanten en artiesten willen zij zoveel mogelijk mensen een mooiere kerst bezorgen, meldt een persbericht vandaag. ”Tijdens de landelijke actie ‘Samen vieren we kerst’ kunnen klanten bij

‘Moed als het moet’-campagne Adviespunt Klokkenluiders

KlokkenluidersMoed als het moet Mijn baas fraudeert…. Daar moet ik toch wat aan doen.’ Het Adviespunt Klokkenluidersl timmert flink -en goed- aan de weg met advertenties en infomercials zoals bijgaande sterke met Emma. Deze uiting plukte ik vanochtend uit dagblad Metro. Meer over dat Adviespunt vond ik op de site: ”Het Adviespunt Klokkenluiders is een onafhankelijke instantie. Hoewel gestart op initiatief van de ministeries van BZK en SZW, opereert het adviespunt daar los van. Alle klokkenluiders kunnen bij ons terecht. Dus ook vanuit de ministeries die mede verantwoordelijk zijn voor onze start. Wij doen ons

Hartfalen treft niet alleen mannen waarschuwt spotje

Spannend begin van een spotje. Waartoe leidt dit? ”Vandaag de dag kunnen vrouwen alles wat mannen kunnen. Er is één ding waar we zelfs beter in zijn” luidt een deel van de tekst. Nee, niet gericht aan de conservatieve Turkse premier Erdogan ;-) . Het gaat hier om een Amerikaanse infomecial over vormen van hartfalen, inclusief beroerten, bij vrouwen, want 1 op de 3 vrouwen gaat daaraan dood in de VS. Wat een

Spelers Ajax in ‘Don’t drink & drive’-spotje Jupiler

Zes Ajax spelers komen in een mooi gefilmde infomercial van Ajax-sponsor Jupiler bijeen om op een originele manier de bekende ‘Don’t drink & drive-statement te maken. Opmerkelijk actie van een bierbrouwer, en te waarderen, als reclamevorm (zullen we maar zeggen). Met in verf gedrenkte ballen schieten zij die boodschap op

‘Ziekmakers zie je niet’-campagne Voedingscentrum ontmoet kritiek

Ziekmakers 1Beetje een kritische ontvangst, in ieder geval van enkele reaguurders op YouTube, van de nieuwe campagne ‘Ziekmakers zie je niet‘ van het Voedingscentrum. ‘Jaarlijks lopen ongeveer 700.000 Nederlanders een voedselinfectie op’ wordt gewaarschuwd. Veel van die voedselinfecties ontstaan in de eigen keuken. Met de ‘unieke’ door reclamebureau Lemz gemaakte campagne -echte bacteriën en schimmels uit Nederlandse keukens zijn ervoor gebruikt- wil het centrum laten zien wat je zelf kunt doen om klachten als buikpijn en misselijkheid te voorkomen; met 5 tips. Maar

Woninginbraak-vermijding onderwerp eerste preventie-campagne Veiligheid en Justitie

Woninginbraak staat centraal in deze eerste uiting van de campagne ‘Maak het ze niet te makkelijk‘  van het Ministerie van Veiligheid en Justitie. Veel woninginbraken vinden plaats op het moment dat mensen even de deur uit gaan om de hond uit te laten, boodschappen te doen of de kinderen uit school te halen, meldt een

Sinterklaaspakket Feyenoord in de reclame bij Metro

Opmerkelijk blijft het, die commerciële band van gratis dagblad Metro met Feyenoord. Regelmatig staan er advertenties van de Rotterdamse voetbalclub in. Nu ook weer vandaag, een Sinterklaas-actie. Te koop voor nog geen tientje is een Feyenoord Sinterklaas-pakket Metro Sinterklaas Feyenoord (KLIK op advertentie om wat te vergroten). De tekst: ”Feyenoord- en Metro hebben een speciaal Feyenoord Sinterklaaspakket samengesteld voor de echte Feyenoord-supporter. In het pakket zit een Feyenoord Sinterklaas DVD met 11 leuke liedjes en een minispeelfilm, een Feyenoord kruidnoten-

‘Radio Veroniklaas’-actie steunt Actie Pepernoot NFK

Veronica SinterklaasSteun de grote ‘Radio VeroniKlaas’-actie en help kansarme kinderen‘, roept een Veronica-advertentie van een paginagroot in de krant vandaag. Het geld, begrijpen we van de site, gaat naar de Actie Pepernoot van het Nationaal Fonds Kinderhulp/NFK dat de advertentie mede ondertekent, evenals de Vriendenloterij. Zo help je Sinterklaas om nóg meer kinderen blij te maken met cadeaus, aldus Radio Veronica. Je kunt, ook als bedrijf, deze actie -de advertentie plukten we uit De Telegraaf vandaag- op verschillende manieren steunen. Onder meer ook per sms 4333, voor €1, €2 of €3. De aandacht trekt dan wel het woord ‘deels’ in het volgende zinnetje op de site, wat niet wordt gespecificeerd: ”De opbrengsten van 4333 komen deels ten goede aan De Grote

God van de Remonstranten trouwt ook homo’s meldt advertentie

Remonstranten met tekstEen advertentie met prikkelende tekst van de Remonstranten in de Vrije Geluiden deze week trok de aandacht van Reclamewereld. Even gegoogeld: de Remonstranten (of de Remonstrantse Broederschap) zijn een afsplitsing van de (Nederduits) Gereformeerde Kerk, ontstaan in het begin van de 17e eeuw, meldt het onvolprezen Wikipedia. De advertentie is er eentje in een serie, die op de site te zien is. De tekst in de advertentie luidt: ”Remonstranten. Geloof begint bij jou. Er is niets persoonlijker dan geloof. Daarom vinden we bij de Remonstranten dat jouw geloof van jou is. Dus mag je

‘Voetbal om van te houden’-spotje als reclame voor vrouwenvoetbal

Neeeee, niet zo, in bikini, als in Rusland… Dat doen wij, lees de KNVB, toch anders, beschaafder, haha. Hier een infomercial voor een sport die geen reclame behoefde, dacht ik altijd. Juist wel, denkt de bond dus. De tekst: ”De populariteit van het vrouwenvoetbal neemt steeds meer toe. Vrouwen en meisjes zorgen voor veel