Categorie: "Sociale campagne"

Joop Smit, groots reclameontwerper, overleden

Joop Smit”Donderdag 21 april is Joop Smit rustig in zijn huis in Bussum overleden. Hij werd 83. Velen zullen hem missen. Wie echt iets bijzonders wilde ging naar Joop. Zijn ontwerpen voor de VPRO gids zijn museaal.” Schrijft Frans Lavell op de site Reclamejongens waren we. Designer en Art Director Joop Smit ontwierp in zijn studio in Bussum reclamecampagnes, advertenties, brochures, folders, omslagen, posters, affiches, jaarverslagen, magazines, tijdschriften, logo’s, huisstijlen, websites en nog veel meer. ”Hoge kwaliteit, schoonheid en esthetiek kenmerken zijn veelvuldig

Gezellige Koningsdag gehad in Amsterdam maar iets kwijt in de reclame

Gevonden voorwerpenMaar waar is mijn…. In de landelijke wakkere krant een advertentie vandaag van Amsterdam’s Bureau Gevonden Voorwerpen. In geval je je telefoon kwijt bent geraakt, je sleutels, of je gouden kroon ;-) .  Je kunt informeren bij het bureau gevestigd aan de Korte Leidsedwarsstraat 52 in Amsterdam. De balie is iedere werkdag geopend tussen 9.00 en 16.00 uur en telefonisch te bereiken op werkdagen tussen 12.00 en 16.00 uur op 020 25 10 222. Oja: deze

Soldaat van Oranje – De Musical verzamelt voorwerpen voor V-monument meldt spotje

Soldaat van Oranje – De Musical roept het publiek op om voorwerpen met een verhaal over de Tweede Wereldoorlog in te sturen. Mooi idee, zie de prachtsite. ”De meest bijzondere, mooie en ontroerende verhalen en objecten krijgen een plaats in het het V-Monument in Katwijk.” Voor de campagne zijn geen archief-films gebruikt.

Oproep tot demonstratie bij FMO wegens Hondurees waterproject Agua Zarca in advertentie gemeld

Weer Eens Wat AFMO demonstratie advertnders In De Reclame: een oproep tot demonstratie in Den Haag vanwege een Hondurees waterproject. Bij het hoofdkantoor van ontwikkelingsbank FMO, de Nederlandse Financierings-Maatschappij voor Ontwikkelingslanden. Vanwege mede-financiering van het Agua Zarca-project in Honduras. De demonstratie is op vrijdag 22 april om 14.00 uur aan de Anna van Saksenlaan 71 in Den Haag, meldt de paginagrote advertentie achterop de Volkskrant vandaag (KLIK erop om te vergroten, lees de complete tekst in de doorlees). Wat ‘t vast goed bedoelde Agua Zarca-project in de Gualcarque-rivier precies omvat maakt de advertentie niet duidelijk, helaas. Wel dat die rivier als heilig wordt

Erfenis claimen in de reclame bij Ministerie van Binnenlandse Zaken

Recht op geld uit een nalatenschap, vaker erfenis genoemd? Maar niet op de hoogte daarvan? Er zit misschien wel wat in ‘de’ consignatiekas voor jou. Nalatenschap beterZie deze advertentie maar van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties onlangs in de krant. Hoewel, eigenlijk, vraag me niet waarom, van het Rijksvastgoedbedrijf (KLIK erop om te vergroten). In de -hopelijk oneinige- serie Reclame Voor Weer Eens Wat Anders. De tekst, want wij helpen Reclamewereld-volgers graag een handje met ze zoektocht ;-) : ”Jaarlijks overlijden in ons land honderden mensen zonder dat aanspraak wordt gemaakt op de nalatenschap. In deze gevallen onderzoekt het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties of er toch erfgenamen zijn aan wie de nalatenschap kan worden overgedragen. Als er geen erfgenamen worden gevonden,

Ons echte goud te zien tijdens Nationale Museumweek meldt spotje

Ons echte goud staat ff niet opgeslagen bij de Nederlandsche Bank hoor. Tijdelijk ergens anders ;-) . Want van 16 tot en met 24 april staat tijdens de Nationale Museumweek -zie spotje- een enorm cultureel kapitaal dat van ons allemaal is, in de schijnwerpers. ”U kunt het ontdekken door verrassende initiatieven, binnen

Actie tegen huwelijksmarkt voor Chinese vrouwen in infomercial cosmeticamerk SK-11

De ‘Marriage Market Takeover‘ is onderdeel van een sterke sociale campagne van SK-11, met o.a. Cate Blanchett als reclame-uithangbord:  #changedestiny. Die moet Chinese vrouwen inspireren en kracht geven om hun eigen toekomst te kiezen, maar sterkt ook vrouwen in veel andere landen in hun onafhankelijkheidsstreven. Zie bijgaande fascinerende minidocu van vier minuten als infomercial

Ook Aruba zoekt hier docenten meldt advertentie

Aruba onderwijs De Duitsers, eigenlijk Berlijners, zijn hier al begonnen met werven van docenten (zie bericht hier op Reclamewereld), maar dat kleine Aruba is ook op zoek. Dat blijkt uit een advertentietje in de Volkskrant van zaterdag (KLIK erop om te vergroten). Het werk start daar per 1 augustus a.s.  Havo-docenten, 1e graad, moeten voor  24 april a.s. solliciteren bij de Minister van

Verkeershinder op A1, A9 en A22 in Noord-Holland in de reclame van Rijkswaterstaat

Rijkswaterstaat HHollandAi, slecht nieuws van Rijkswaterstaat op de zaterdagochtend. ‘Houd rekening met ernstige verkeershinder, langere reistijd en omrijden.’ Zo wordt voor deze maand en mei in de weekenden, en in het geval van de Velsertunnel negen maanden(!) verkeershinder aangekondigd per advertentie in de dagbladen vandaag (KLIK erop om te vergroten). Het gaat primair om de A1, A9 en A22, dus vooral Noord-Holland-reizigers opgelet. Meer informatie is online te vinden bij het bezoekerscentrum van Rijkswaterstaat, klik hier, of door gratis te bellen naar nummer 0800-8002, meldt de met het vrolijke gele Van A naar Beter-logo afgesloten advertentie. Vanwege die te verwachten maandenlange ellende pak ik de Velsertunnel er

Nederlandse leraren en leraressen gezocht in advertentie stad Berlijn

Berlin docentenIn de serie Weer Eens Wat Anders In De Reclame vandaag een advertentie die bewust in het Duits is gesteld. Berlijn zoekt leraren en leraressen in Nederland. Met een leuke lokpremie van €4.450. Het Duitse offensief werd al aangekondigd in de media, maar nu dus ook in de advertentiekolommen (KLIK erop om te vergroten). In Duitsland is een enorme behoefte aan leraren en leraressen, mede door de enorme toestroom van vluchtelingen/immigranten. De Duitse hoofdstad bijt het spits af van de grote Duitse steden met deze uit De Telegraaf vandaag geplukte leuke advertentie die oproept om je ‘horizon te verbreden’, en die van Berlijners. Er is een infodag op 23 april a.s., bellen kan ook via nummer +49 (0)30/902 27-64 30. Als je wil werken in ‘een van de spannendste steden steden