Categorie: "Sociale campagne"

Meer dan Voetbal-award naar BSV Boeimeer meldt advertentie KNVB (en naar Excelsior en SC Enschede)

De winnaars van de Meer dan Voetbal Awards 2014 zijn bekend, maar de inhaak-advertentie vandaag meldt nog alleen de  Bredase voetbalvereniging BSV Boeimeer. De site noemt ook de meer bekende SBV Excelsior en SC Enschede als winnaars. Er volgen vast nog een paar felicitatie-adverBoeimeer betertenties van de KNVB. Deze plukten wij uit De Telegraaf vandaag (KLIK erop om wat te vergroten). De prijzen worden jaarlijks uitgereikt aan verenigingen met de beste, meest inspirerende en in het oog springende projecten op het gebied van

Vrouw bestelt pizza is briljant spotje over huiselijk geweld

When it’s hard to talk, it’s up to us to listen.’ Briljant Amerikaans spotje, vinden wij, over huiselijk geweld. Zo simpel, zo helder.Ceasars, thank you‘. Vrouw bestelt pizza’s… Opdrachtgever is de No More-organisatie: ‘Together we can end domestic violence & sexual assault.’ Het spotje -hierbij de lange versie- werd gemaakt door

Hoe ‘gewone dagen’ eruit zien in wervingsspotje British Army

Altijd interessant hoe buitenlandse krijgsmachten per infomercial recruiteren. En om te vergelijken. Die van Nederland zien we vaak genoeg langskomen. De British Army wil er een ‘normale wereld’ van maken, werk aan de winkel dus, ook voor de Britten. Burgeroorlogen, natuurrampen, alles komt voorbij in dit knap gemaakte,

Naakt met giga tonijn poseert Helena Bonham Carter in reclame voor visbescherming

Fishlove Helena BCDapper zijn voor het goede doel. De 48-jarige Harry Potter-actrice Helena Bonham Carter, bang voor vis en er ook nog eens allergisch voor, ging uit de kleren voor de Fishlove conserveringscampagne van de Britse Blue Marine Foundation. Daartoe uitgenodigd door een vriendin. ”Ik ben erg fobisch voor vissen dus toen Greta

Buitenlandse ontbijtjes voor US kids is lachen in promo Kitchenbowl

Kitchenbowl, een Amerikaanse social community voor foodies om ervaringen en recepten uit te wisselen, heeft dit hilarische filmpje op het net gezet. Daarin proeven Amerikaanse kinderen* een selectie ‘traditionele’ buitenlandse ontbijtjes. Inclusief, jawel, een boterham met hagelslag. De reacties zijn natuurlijk gemengd,

Campagne tegen voedselverspilling met tips van SIRE en Anita Witzier

Jaarlijks gooien we per persoon 50 kilo goed voedsel in de afvalbak zegt SIRE. Ter begeleiding van een nieuwe, zojuist gelanceerde campagne. ”Niet iedereen is zich daar bewust van. En het is eigenlijk heel simpel om er iets aan te doen. Om ideeën op te doen, is er nu Kliekipedia met recepten en algemene tips om minder voedsel te verspillen.” Praat mee via #kliekipedia. In de overlees ook een filmpje waarin Anita Witzier met kliekjes kookt. SIRE laat weten, zie bijgaande commercial, dat

Tarique Arsiwalla van Protix krijgt ondernemersprijs Schiphol Go Multinational meldt advertentie

Weer eens ander soort reclame, voor een ondernemersprijs. En een mooie, van de Luchthaven Schiphol. Tarique Arsiwalla van het bedrijf Protix Biosystems is de gelukkige, blijkens deze inhaker in De Telegraaf vandaag (KLIK erop om te vergroten). De wakkere krant heeft er ook een bericht aan gewijd. Protix maakt  ‘reSchiphol Tarique prijsvolutionair voer voor kweekvissen’ blijkt en won de eerste editie van Schiphol Go Multinational en mag gaan ondernemen in Chili. De advertentietekst vandaag: ”Bij Schiphol houden we van ondernemers met

‘Eis Staatsloterij-inleg nu terug’ roept advertentie op

De Stichting Loterijverlies gooit er weer een inhaak-advertentie met oproep tegenaan vandaag naar aanleiding van het oordeel van deLoterijverlies Hoge Raad. Dat kwam erop neer dat de Staatsloterij misleidende mededelingen heeft gedaan over de prijzen, wat verboden is. Jarenlang heeft de loterij ook niet-verkochte loten mee laten trekken, waardoor veel prijzen dan ook niet werden uitgekeerd. KLIK op inhaker vandaag in De Telegraaf om te vergroten, waardoor de tekst beter leesbaar wordt. Mensen moeten zich melden

Verder dan eigen auto en trein denken adviseert Hopper-campagne

Een Hopper is slim. Huh? ”Denkt verder dan zijn eigen auto en de trein. Pakt net zo makkelijk ‘n deelauto, fiets of taxi. En soms blijft ‘ie lekker thuis of gaat wat later of eerder op pad. Een Hopper kiest wat handig is, prettig of snel.” Je ontdekt het hoe en wat vanaf nu op de site Ik Ben Hopper. De HoppHopper ik benercampagne is een initiatief van Natuur & Milieu, in samenwerking met het Ministerie van Infrastructuur & Milieu, Gazelle , KPN, XXImo en Go About. De niets zeggende advertentie plukten we uit De Telegraaf van vandaag. Leven we geheel in een online wereld? De site daarom weer geciteerd: ”Met de Hoppercampagne laten we zien dat slim reizen heel gewoon en

Reclame voor Eerlijke Etiketten-actieplan FoodWatch

Voedselproducenten misleiden ons bewust met hun etiketten, verpakkingen en reclame. Althans, dat beweert Foodwatch, ‘s lands zelfbenoemde ‘voedselwaakhond’. En, zeggen ze ook, ”raar maar waar: dat mag vaak gewoon.” Onze wetten en regels bieden namelijk veel ruimte voor misEerlijke etiketten logoleidende marketing, claimen ze. ”En waar ze ons wel beschermen, faalt de handhaving nogal eens.” Foodwatch presenteert een actieplan van 15 punten die moeten veranderen. Zo maken ze zich sterk voor jouw recht om te kiezen wat je eet. Ben jij het met deze punten -zie ze allemaal in de overlees- eens? Kom dan samen met Foodwatch in actie! Stuur een actiemail naar minister Schippers (van