Categorie: "Sociale campagne"

€5000 uitgeloofd voor vinden Klushuizen in Amsterdam

‘Klushuizen’ gezocht. Dat leggen we later uit. In de -hopelijk oneindige- serie Reclame over ‘ns wat anders. ”In Amsterdam is er een schreeuKlushuiswend tekort aan betaalbare kluswoningen. Weet jij een geschikt klusgebouw of wil je je inschrijven voor een klushuis? Kijk op Klushuis.nl,” aldus de tekst van de onlangs uit de prima Amsterdamse krant Het Parool geplukte opvallende advertentie (KLIK erop om te vergroten). Het idee is dat mensen betaalbaar een eigen woning kunnen creëren door zelf te klussen, dus veel werk eraan te doen. Achter de advertentie van een hele pagina zit het Consortium De Flat, een samenwerking van KondorWessels Vastgoed, Hendriks CPO, Hollands Licht en Vireo Vastgoed. Ze lanceren hiermee een platform, ”om vraag naar klushuizen en potentiële klusgebouwen bij

Caro Emerald groeide op in zelfde type huis als Anne Frank zegt ze in Stiltespot 2015

Stiltespot 2015 met zangeres Caro Emerald, die opgroeide dichtbij het achterhuis van Anne Frank. In zo’n zelfde soort woning, met voor- en achterhuis. Opmerkelijk. ”Ik wilde alles van haar weten. Hoe heeft zij hier kunnen leven? Wat als ik moet onderduiken? Wat als ik mijn vrijheid kwijt zou raken? Maar dat is allemaal niet gebeurd. Ik heb wel buiten op straat gespeeld. Ik fiets door de stad, geniet van de zon, ik zing, ik ben vrij,

Petitie-advertentie Save the Children wil dat EU weer vluchtelingen gaat redden op zee

Save the Children roert zich ook in de huidige vluchtelingendiscussie en gaat er snoeihard in. De advertentie die we vandaag uit De Telegraaf plukten vraagt lVluchtelingen Save the Childrenezers een ‘herstart de redding‘- petitie te ondertekenen. Daarin worden de EU leiders opgeroepen om de reddingsmissies zo snel mogelijk te hervatten. Vorig jaar besloot de Europese Unie om de reddingsoperaties op de Middellandse Zee grotendeels te staken. ”Sindsdien verdrinken onschuldige kinderen op weg naar

Salaris AH-topman aangepakt in ‘rectificatie’-advertentie Young & United van FNV

Vorige maand zag de kick-off van een nieuwe beweging van werkenden jongeren: Young & United. Werkende jongeren gaan actie voeren voor volwRectifictie Young en United re AHassen loon vanaf 18, meer vaste contracten en echte banen waar je van kunt leven. Hun acties worden ondersteund door de ‘FNV en een brede coalitie van (jongeren-)organisaties’. Vandaag in de Volkskrant een opvallende ‘recticificatie’-advertentie waarin ze aan de haal gaan met het jaarsalaris van Albert Heijn-topman Dick Boer, afgezet tegen dat van een jonge vakkenvuller. KLIK erop om wat te vergroten.  ”Het aantal jaren dat een AH-vulploegmedewerker full time zou moeten werken om het

Doe mee aan Nationale Sportweek NOC*NSF roept advertentie op

Nationale SportweekEr is wat, deze week, maar wat ook alweer… Oja, de Nationale Sportweek van NOC*NSF, gesteund door de Lotto. Van 18 tot en met 25 april, meldt een inhaakpagina in De Telegraaf vandaag (KLIK erop om te vergroten). Superweer verwacht, komt dus extra goed uit voor het evenement. De tekst: ”Tweehonderd gemeenten en duizenden sportclubs openen de hele week hun deur. Wil jij je debuut maken? Of iemand meenemen? Free running, polsstokspringen, zaalvoetbal,schaken, zeilen? Samen winnen we veel met sport! Check Nationale sportweek voor het gratis

Rode Kruis adverteert voor mensen voor Ready2Help

Rode Kruis Ready2HelpHet Rode Kruis adverteert vandaag voor vrijwilligers voor Ready2Help. Dat is een nieuw initiatief in Nederland, ter aanvulling op de noodhulp van ambulance, brandweer, politie en getrainde Rode Kruis-vrijwilligers, meldt de site. In Oostenrijk heeft het Rode Kruis al goede ervaringen met een soortgelijk netwerk. ”Bij een noodsituatie komen de professionele hulpdiensten altijd als eerste in actie. Voor andere werkzaamheden en om de gevolgen van een ramp beperkt te houden

Dam tot Damloop telt 10 English miles in september

Dam tot Dam sept 2015Een duidelijk Engels tintje heeft de advertentie voor de Dam tot Damloop 2015, die, het duurt nog een tijd, op zondag 20 september wordt gehouden: ‘10 English miles.’ Maar er is meer Engels. De uit Het Parool van donderdag geplukte advertentie heeft als onderkop ‘It’s a big race. Go Run It‘ (KLIK erop om wat te vergroten). Asics is namelijk de

Voetballer Klaas-Jan Huntelaar in tv-spotje als ambassadeur De Blauwe Kaart

Een positieve benadering van de wedstrijd maakt het spelletje nóg leuker, niet waar. Onze international Klaas-Jan Huntelaar uit Angerlo treedt dezer dagen in een tv-spotje op als ambassadeur van De Blauwe Kaart. Heel goed van ‘Klaas’ zoals-ie zichzelf noemt, of horen we hem niet goed?  Via zijn foundation gaat de Oranje-international zich de komende periode inzetten om nog meer verenigingen en leden te enthousiasmeren om sportieve duels te belonen met zo’n kaart. De actie is een