Categorie: "Sociale campagne"

Gezonde mannen en vrouwen als proefpersoon voor medicijnonderzoek gezocht meldt advertentie

ProefpersoonMensen gezocht voor proeven met nieuwe geneesmiddelen. De advertenties zijn geregeld te zien, met name in dagblad Metro. Medisch gezonde met een stabiele relatie, meldden we al, gezonde mannen gezocht voor een onderzoek naar auto-immuunziekte ook. En dan hebben we ze nog lang niet allemaal genoemd – en laten zien hier. Een interessante bron van bijverdiensten vaak. Zo ook bijgaande advertentie van Proefpersoon.nl vandaag in het gratis dagblad (KLIK erop om

Mensen met nachtmerries per advertentie gezocht door UvA

In de hopelijk nooit eindigende serie Adverteren voor weer ‘ns wat anders een opvallende reclame-uiting van ‘s lands grootste universiteit, de UUvA nachtmerriesniversiteit van Amsterdam. Ze zoeken mensen met nachtmerries, meldt de advertentie die we zaterdag uit dagblad Het Parool plukten (KLIK erop om te vergroten zodat ie leesbaar wordt). Die nachtmerries zijn namelijk goed te genezen. Voor een onderzoek is de UvA PsyPoli op zoek naar proefpersonen van boven de 18 jaar die last hebben van minstens een nachtmerrie per week. Deelname is

Stemmen kan op je eigen NS-station meldt inhaker

Bij de NS. NS stemmen provinciale statenVorig jaar rond deze tijd kon je er stemmen op de gemeenteraadsverkiezingen, nu voor de provinciale staten -en indirect de Eerste Kamer- en de waterschappen. Morgen/woensdag, 18 maart. Op je eigen station, als dat er eentje op een lijst van 50 grotere en kleinere is tenminste (dat waren er vorig jaar nog 45), meldt de inhaakadvertentie

Prinses Reema lanceert anti-borstkankerspotje voor Saudi Arabische vrouwen

Prinses Reema Bint Bandar Al-Saud die zich in haar geboorteland als topondernemer al jaren succesvol inzet om vrouwen bij het arbeidsproces te betrekken, heeft nu een historische infomercial laten maken waarin Saudische vrouwen worden gewaarschuwd voor borstkanker. Zij is CEO van Alfa International, de Saudische retailer van luxe artikelen, meldt Fast Company, en genoot haar

Snoop Dogg e.a. BA’rs in spotje tegen wapenbezit

Pledge your support for gun-free investing: #ImUnloading. Visit http://unloadyour401k. com to find out more.” Snoop Dogg, een man met een weinig verheffend verleden volgens dit filmpje dan, als het gaat om wapens, zet zich nu in voor een goed doel op dat gebied. Per spotje, samen met enkele andere BA’rs, Bekende Amerikanen, zoals NBA-speler Matt Barnes en Bobby Wagner van de Seattle Seahawks. De heren

Campagne ‘Handen af van de zelfstandigenaftrek’ start met petitie

De Creatieve Industrie, waaronder Platform Makers, Makersplatform Kunsten ’92 en FNV Mooi, is de campagne ‘Handen af van de zelfstandigenaftrek’ gestart. ”Inzet is het behoud van de zelfstandigenaftrek die sinds het aantreden van Rutte I permanent onder druk staat”, aldZelfstandigenafrek via NVJus een persbericht. De campagne start met de lancering van de gelijknamige petitie. Wij van Reclamewereld zijn lid van de journalisten- vakbond NVJ, die deel uitmaakt van Platform Makers. En ook de NVJ roept iedereen op deze te ondertekenen. ”Afschaffing van de zelfstandigenaftrek heeft grote impact op de Creatieve Industrie en zal zelfs funest zijn voor de onafhankelijke onderzoeksjournalistiek.” De Creatieve Industrie wil met deze campagne

Aandacht voor geslachtsongelijkheid in spotje Clinton Foundation

We’re Not There Yet‘. Een aantal populaire Amerikaanse actrices/schrijfsters/comediennes, inclusief Cameron Diaz, werkte mee aan een nieuwe infomercial van de Clinton Foundation van Bill, Hillary en Chelsea over Gender Equality/ Geslachtsgelijkheid. Dus zeg maar over ongelijkheid, en niet alleen in de VS. De vijf vrouwen zetten alleen hun stemmen in om meer indruk met hun boodschap, zeggen

Dildo’s en pistolen zijn ook kinderspeelgoed waarschuwt spotje

Twee jongetjes verwikkeld in een zwaardgevecht, zo herkenbaar. Kinderen vinden alles in huis – en spelen ermee. Eigen speelgoed, maar ook met dingen van jou, waarschuwt deze infomercial uit de VS. En dan komt het: ‘Have a gun? Lock it up.’ Ja, dat moet Amerika zijn, waar dit soort pijnlijk duidelijke waarschuwingen nodig

‘Handen af van NS’ers’-campagne in de herhaling bij Reclamewereld

NS-personeel heeft steeds vaker te maken met miHanden afshandeling en agressie op het spoor is de afgelopen dagen weer eens gebleken. Vanochtend was om 9 uur een toeteractie van machinisten als vorm van protest. In dagblad Metro waHanden af vrouw posterarschuwt Wim Eilert van vakbond VVMC:  ‘Het wachten is op de eerste dode NS’er.’ Die krant startte vandaag met de hashtag #ikste unhetnspersoneel een actie op de social media als ondersteuningsactie voor NS’ers. Wij bij Reclamewereld doen een duit in het zakje door de ‘Handen af van onze collega’s’-campagne van exact danwel slechts een jaar geleden te herhalen (KLIK erop