Categorie: "Sociale campagne"

Matt Damon lanceert ‘Koop een drankje voor een dame’-spotje met Stella Artois – maar geen bier

Van begin dit jaar, toen gemist, deze Amerikaanse infomercial voor een goed doel van Matt Damon, gemaakt met sponsorcenten van bierbrouwer Stella Artois. Samen met hun hulporganisatie Water.org willen de oprichters ervan, naast Damon ook Gary White, met deze #BuyALadyADrink-campagne bewustzijn creëren voor de ‘internationale watercrisis’ en oplossingen ervoor aandragen. De aparte titel

Op een gewone dag even rijdend je mobieltje bekijken

De ‘moeder’ van alle waarschuwfilmpjes tegen smsen, bellen en meer in de auto is alweer bijna zes jaar oud. ”Zie dit filmpje en je smst nooit meer rijdend in je auto,” kopte ik dat bericht. Geldt uiteraard ook voor mailen, Facebooken en Twitteren. Vandaag weer een heftige, It Can Wait. Nu van een commercial bedrijf, telecommer AT&T in de VS, gemaakt door reclamebureau BBDO New York. De dag begint zo

Help Free Press lokale journalisten in probleemgebieden helpen vraagt advertentie

Free PressFree Press Unlimited, dat mediaprojecten in 36 landen vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam ‘overziet’, gelooft dat toegang tot onafhankelijk nieuws levens kan redden. ”Wij helpen lokale journalisten in oorlogs- en conflictgebieden hun publiek van betrouwbare informatie te voorzien. Informatie die mensen nodig hebben om te overleven en hun eigen toekomst vorm te geven.” Steun ze, vraagt bijgaande, uit de Volkskrant geplukte advertentie (KLIK erop om te vergroten). Doe ik graag, met deze plaatsing, maar ook met een

Special Olympics-team succes gewenst in advertentie Fonds Gehandicaptensport

Special Olympics 15 goedNa het zien van dat ontroerende filmpje, als buitenlandse promo voor de Special Olympics World Games 2015 in Los Angeles, dacht ik: wat wordt er weinig over geschreven in de media hier. Wimbledon, Tour de France, en nog veel meer, vechten om alle aandacht. Vandaag gelukkig een Succes gewenst-advertentie in de wakkere krant, afzender Fonds Gehandicaptensport; De Telegraaf is mediasponsor en bood de pagina gratis aan. KLIK erop om te vergroten, waardoor de tekst goed leesbaar wordt. ”Iedereen moet op zijn of haar niveau kunnen sporten. Dat is de filosofie van Special Olympics Nederland, de sportorganisatie voor mensen met een verstandelijke

Trouwen tegen je wil in is volgens de wet verboden zegt overheid in spotje

Zou dat nou effect hebben, zo’n spotje van de overheid. Over zo’n onderwerp, Huwelijksdwang. Een eeuwig punt van discussie in de communicatiewereld, met, goed geraden, uiteen lopende meningen. ”Je moet trouwen met iemand die je zelf niet hebt gekozen. In Nederland hoef je dit niet te accepteren. Sterker nog, het is volgens de wet zelfs verboden. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan”. Om jongeren te helpen die met een huwelijk tegen hun wil te maken hebben, voert het ministerie

‘Vroeg leren’ mooi vaderdagspotje Amerikaanse Sire

Teach Early, met voice-over van acteur Forrest Whitaker, gaat over een vader/zoon-duo in de VS. En over het scoren van punten in sport. Met als eindzinnetje “but how much time did you spend on teaching him what not to hit? Deze gisteren op vaderdag door de ‘Amerikaanse Sire,’ de Ad Council, in de VS getoonde infomercial heeft als achtergrond dat één op de vier vrouwen daar te maken hebben (gehad) met huiselijk

Drs P plaatste overlijdensadvertentie ‘niet voor Onbelangstellenden’

Drs P adEven uw aandacht graag!’ In de -hoop nooit eindigende- serie Reclame over eens iets Anders een overlijdensadvertentie. Van de 13 juni overleden Drs P (95) zelf. Een fraaie, die ik vanochtend uit de Volkskrant plukte, en niet bedoeld voor, haha, ‘Onbelangstellenden’. In de vorm van een ollekebolleke.Heinz Polzer begon zijn Nederlandse schrijfcarrière overigens als reclameman; hij was copywriter op het voormalige Amsterdams reclamebureau