Categorie: "Sociale campagne"

Campagne ‘Give it up for Ramadan’ moet moslims en niet-moslims verbinden

Give it up for Ramadan. Dertig jongeren uit twaalf Europese landen, inclusief de Amsterdamse Mina en Ismael, bedachten een campagne om radicalisering tegen te gaan. Die is inmiddels van start gegaan, meldt de AT5, de tv-zender van de hoofdstad, ‘moet tegenwicht bieden aan de geraffineerde propaganda van extremistische organisaties zoals IS’. Door, en dan komt dat zo de laatste tijd zo vaak gebruikte

 

Kleuter Ellee redt moeder met epileptische aanval in infomercial Mumsnet

Kan je kleuter je leven redden? Jazeker bewijst deze indringende infomercial van even geleden van Mumsnet, het populaire Engelse blog voor ouders. Het meisje Ellee Mae belt noodlijn 999 daar vanaf een vaste telefoonlijn. Reclamebureau Grey London is de maker en won er onlangs een prestigieuze reclameonderscheiding mee

Claim uw huishoudelijke zorg terug roept FNV op in advertentie met steun van Omroep Max

Waar zo’n publieke omroep zich allemaal niet mee bezighoudt (en mág houden)… Omroep Max is een van de ondertekenaars van de FNV-advertentie vandaag in de VolkFNV huishoudgeldskrant, waarin de vakcentrale oproept om uw huishoudelijke zorg terug te claimen (KLIK erop om tekst te vergroten). Mede-ondertekenaars zijn, logisch, KBO-Brabant (belangenvereniging van ouderen KBO-Brabant en de politieke partijen GroenLinks, Partij van de Arbeid, SP en 50 Plus. Prima actie overigens, daar niet van. De blauwe tekst hebben we even opgetikt: ”Bent u sinds 1 januari 2015 uw huishoudelijke zorg verloren? De Centrale Raad van Beroep heeft uitspraak gedaan dat dit in flink wat gemeenten onrechtmatig is gebeurd omdat er geen maatwerk is geleverd. Geldt dit

Eerst award voor mensen met beperking gelanceerd meldt advertentie

In diverse dagbladen vandaag aangekondigd per advertentie: de Gouden Venus van Milo, ‘s lands eerste award voor mensen met een beperking. De plukten we uit De Volkskrant vandaagAward beperkingsmens (KLIK erop om te vergroten, waardoor de tekst leesbaar wordt). De award is in het leven geroepen door het goededoelenfond-fonds van Dela, de uitvaartverzekeraar/verzorger. Met, op de foto te zien, Marc de Hond als ambassadeur. Via Top 100 onbeperkt kan iedereen t/m zondag 22 mei nog maar zijn stem uitbrengen. Op de 27ste wordt de winnaar bekend gemaakt tijdens de Supportbeurs in de Utrechtse Jaarbeurs. De advertentie start met de tekst: ”Acteurs hebben de Oscars, televisiepresentatoren de Gouden Televizier-Ring. Vanaf dit jaar is er ook een

Met een kritische advertentietekst zoekt social netwerk Oranje Fonds financiële steun

Oranje Fonds samenBeeld zegt meer dan tekst moeten ze bij het Oranje Fonds hebben gedacht bij het maken van deze advertentie, geplukt uit weekblad Elsevier. ”Stel je voor… een land waar we onze buren echt kennen,” luidt de droomkop slechts (KLIK erop om wat te vergroten). Volgens ‘t Oranje Fonds, met slogan Samen zijn we Nederland, zijn we namelijk, lees maar, een land waar we langs elkaar heen leven en niet voor elkaar klaar staan. Opmerkelijke kritiek, dus. En om dat nog beter tegen te gaan dan het fonds al doet met al zijn activiteiten als het zelf geclaimde ‘mooiste sociale netwerk van Nederland’ hebben ze meer geld nodig. De advertentie voor het Oranje Fonds, bekend van activiteiten als NLdoet, Burendag en de Appeltjes van Oranje,

Met kruisen geschermd in confronterend filmpje Vlaamse Rode Kruis

Gisteren, terwijl we aan de kust zaten, op het voetbalveld of waar dan ook, in de zon, was het International Red Cross Day. Want de geboortedag van Henry Dunant. ”Dit is dus het uitgelezen moment om extra buzz te creëren rond een organisatie die er elke dag voor zorgt dat mensen geholpen en gered worden,” dacht het door de Alewijn Dekker geleide Antwerpse reclamebureau Duval Guillaume dat bijgaand confronterend online filmpje maakte. ”Maar niet zomaar eentje,” meldt het

‘Pas op krokodillen’-infomercial niet voor blanke Australiërs?

De Australische overheid waarschuwt Australiërs en toeristen al jaren voor de risico’s in de natuur. Zo werd er vorig jaar met bijgaande beaty Be Crockwise-infomercial gewezen op het gevaar van loslopende krokodillen. Maar, wonderlijk genoeg, werden er alleen donkere doelgroepers in getoond. Onlangs werd een 19-jarige kampeerder nog aangevallen door een krokodil en daarvoor een

De nieuwe ‘wereldreiziger’ opnieuw gedefinieerd in Douane-spotje voor reizen app

In deze nieuwe campagne van de Belastingdienst wordt geadviseerd de Douane Reizen App vóór vertrek te downloaden, zodat je overal ter wereld kan checken wat je in je reisbagage mee terug mag nemen. ”Men weet inmiddels wel dát er regels zijn, maar vaak niet wat die regels precies zijn.” Erin wordt de term ‘de wereldreiziger’ opnieuw gedefinieerd. ”Een wereldreiziger is immers allang geen opgeschoten jongen met baard en rugzak meer,” meldt het persbericht. Zoals voice-over Frank

Korte afsluiting A1 vanaf vanavond gemeld in advertentie

A1 weekend dichtVerkeer op de A1 tussen Diemen en Muiderberg moet vanavond en morgen rekening houden met ernstige verkeershinder. Vanaf 20.00 uur vanavond tot 12.00 uur morgenmiddag gaat de verkeersader op slot bij knooppunt Muiderberg. In de nacht wordt de immense spoorbrug die langs de A1/A6 gebouwd werd naar zijn definitieve plek over de snelweg getransporteerd. In bijgaande advertentie van Rijkswaterstaat worden afsluiting en omleidingsroute gemeld, maar om technische redenen is het helaas niet mogelijk de uiting, geplukt uit Stadkrant De Echo in Amsterdam, te vergroten door erop te klikken. Ga voor meer gedetailleerde informatie naar de site Bezoekerscentrum.rijkswaterstaat, volgt twitter @RWS_SAA en

Beroerte-alarm over Mond Spraak Arm in spotje Hartstichting

De Hartstichting lanceerde een nieuwe publiekscampagne: ‘Mond, spraak, arm. Beroerte-alarm!’. Daarmee wil de organisatie ervoor zorgen dat Nederlanders de drie meest voorkomende signalen van een beroerte herkennen en direct 112 bellen. ”Hierdoor kunnen slachtoffers sneller worden behandeld en wordt hersenbeschadiging zo veel mogelijk voorkomen.” De maker, reclamebureau