Categorie: "Sociale campagne"

Laat je als vrouw niet op je uiterlijk beoordelen zegt #MyBeautyMySay reclame van Dove

Schoonheid, uiterlijk, is niet de norm, laat het je niet opdringen. ”Somewhere along the way, it has become the norm to judge women based on their appearance and use their beauty against them. With the #MyBeautyMySay campaign we feature stories of amazing women who stood up for their own beauty.” Zegt Dove USA als onderdeel van haar campagne om het zelfvertrouwen van vrouwen te vergroten. Als dank daarvoor kopen ze dan misschien wel meer van deze Unilever-producten, niet waar.

Griezel Graham overleeft ongelukken op de weg meldt Australisch spotje

Graham 1Graham 2Niet schrikken hoor. Dit is Graham, hij komt uit Australië. En hij is ‘gemaakt’ om je voor gevaren in het verkeer te waarschuwen. Met hulp van zijn landgenoten traumachirurg Christian Kenfield, David Logan, crash investigator en beeldhouwer Patricia Piccinini. Naar een idee van reclamebureau Clemenger BBDO  in Melbourne. Als je er ongeveer uitziet zoals Graham (KLIK op plaatjes om te vergroten), kan je domme dingen doen in het verkeer. De klant, die bekend staat om zijn dramatische reclame voor het goede doel, is The Transport Accident Commission (TAC), de

Worsten en tompoezen op T-shirts in Hema’s Pride2016-inhaker

Hema PridaDe Hema haakt sterk in op #pride2016 met deze online reclame-uiting voor speciale T-shirts, te koop vanaf morgen. Met worsten voor mannen en tompoezen, of is het tompoucen, voor vrouwen ;-) . Limited Edition voor een tientje en alle maten, om samen te vieren. De Hema is immers van en voor iedereen, zeggen ze. Van ieder verkocht shirt gaat de volledige winst naar het Gay-Straight Alliance Netwerk. Let op: de shirts zijn exclusief verkrijgbaar in de volgende filialen in Amsterdam:

Wereldwijde campagne tegen politiegeweld tijdens Olympisch Spelen van Amnesty (inclusief petitie)

De politie breekt records in Rio‘. Zegt Amnesty Nederland in deze nieuwe internationale anti-geweldcampagne. Ze hebben al meer dan 2500 mensen gedood sinds de Olympische Spelen werden toegewezen.’ Het filmpje, gemaakt door reclamebureau Ogilvy Amsterdam, is gebaseerd op het echte verhaal van de dood van Matheus Silva (19). Wat nou Rio is veilig. ”De keiharde werkelijkheid is anders: er vallen steeds meer doden door politiegeweld. De meeste slachtoffers zijn jonge

Zorginstellingen roepen per advertentie op tot steunbetuiging aan hun ‘onmisbare’ medewerkers

Opmerkelijke advertentie uit de krant geplukt vanochtend: Ik waardeer je.’ Voor de zorg voor moeder, vader, partner, tante enz. Een oproep van zorginstellingen tot steunbetuiging voor hun vele ‘onmisbare’ medewerkers. In de advertentie in de Volkskrant (KLIK erop om te vergroten) worden Ik waardeer je al 28 steunbetuigingen van familieleden/vrienden gemeld. Waardering voor het werk van de zorgmedewerkers kun je uitspreken op een FB-pagina of via #ikwaardeerje. Deze uiting werd mogelijk gemaakt door de verpleeghuizen in Nederland, verenigd in ActiZ. Dat wordt onderaan vermeld. Bedoeling is uiteraard dat de bezuinigende overheid ook goed meeleest. De tekst: ”Het is nooit makkelijk als je moeder in een verpleeghuis gaat wonen. Of je partner, je vader, tante of opa. Het gebeurt omdat thuis wonen echt niet meer gaat. En er meer zorg nodig is dan je zelf kunt bieden; qua tijd, maar nog meer qua professionaliteit. De 240.000

‘The superhumans’ weer prachtig spotje Channel 4 over Paralympics

De Britse tv-zender Channel 4 heeft net weer een nieuwe commercial, of beter infomercial, uitgebracht vooruitlopend op de Rio 2016 Paralympic Games (7-18 september). Weer draait het om ‘The superhumans‘ -zie de vorige uit 2012 die veel reclame-prijzen won- maar deze is met ‘gewone’ gehandicapten, liefst 120. Het filmpje is weer zelf door de zender’s 4Creative in-huis team gemaakt, en Dougal Wilson van extern. Meldt de bron, vaksite Campaign. De soundtrack is Sammy Davis

De Zwarte Zwanen van Max gaat weer over pensioenfraude vanavond meldt advertentie

De schimmigheid blijft‘ kopt omroep Max de aflevering over pensioenindustrie-toestanden die vanavond wordt uitgezonden. Weinig interessant, want niets nieuws, kennelijMax pensioenenk, denk je dan. Nee, dan de advertentie (bijgaand, KLIK erop om te vergroten), dat is andere koek over alweer een aflevering, deel 4, van Zwarte Zwanen/Cees Grimbergen aan te kondigen: ‘Fraude, doofpotten en trucs met uw pensioenpremie‘ kopt de reclame. Dát is pas reclame, dat trekt naar de buis ;-) . Vanavond 0m 20.55 uur

‘Wat ik echt wil’-beweging vrouwen door VN gepromoot met remake Spice Girls-hit ‘Wannabe’

Join the movement VN-organisatie Global Goals lanceerde #WhatIReallyReallyWant, een muziekvideo. Daarin wordt Wannabe, de hit van de Spice Girls van 1996, gebruikt om de belangrijkste uitdagingen voor vrouwen in de hele wereld te benadrukken.  Zie bijgaande afbeeldingen. Met o.a. Gigi Lamayne and Moneoa uit Zuid-Afrika, Seyi Shay uit Nigeria, Bollywood actrice Jacqueline Fernandez uit Lanka, M.O uit de UK, Taylor Hawala uit Canada en Larsen Thompson uit de USA. The Global Goals Girls Wannabe muziek video zal te zien zijn in bioscopen over de hele wereld i.s.m. SAWA dat

Neymar Jr maakt reclame voor Rio Paralympics-voetballers in spotje Panasonic

Blindsoccer. Neymar Jr van het Braziliaanse elftal en natuurlijk FC Barcelona is erkende topper op het groene gras. Maar is-ie dat ook met blinddoek om? In een door Olympic Partner Panasonic betaald spotje gaat Neymar Jr die uitdaging aan. Om zo aandacht te creëren voor de voetballers van de Paralympics in Rio, die na de ‘gewone’ Olympics komt. ‘Live your dream, change the world‘ luidt de slogan

Campagne tegen bodyshaming Amazon Fashion

‘Ever felt judged for how you dress? Yes.’ En: ‘Ever judged someone else for how they dress too? Definitely.’ Giga webwinkel Amazon vroeg de stijliconen/ modebloggers Hana, Susie, Camille, Freddie, Masha, Gala, Samar en Clementine om iets te vertellen over hun eigen ervaringen met het beoordeeld worden.” Zegt Amazon in een opmerkelijke nieuwe campagne. Van Amazon Fashion Europe, om