Categorie: "Sociale campagne"

Nederlands Jazz Archief zoekt Vrienden per advertentie

Jazz Archief zoek vriendenHet Nederlands Jazz Archief gaat het tweede jaar zonder overheidssteun in. Ik steun ze graag, als Vriend, want nieuwe fondsen hebben ze nu extra hard nodig. En dat kan jij ook, als je wat met jazz hebt. De in dertig jaar opgebouwde schatkamer van de Nederlandse jazz moet natuurlijk voortbestaan. Je kunt je hier aanmelden ‘als je mee wilt helpen om de jazz- geschiedenis levend te houden,’ meldt bijgaande advertentie. Dat kan al vanaf €60 per jaar (per kwartaal betalen kan ook). Als Vriend ontvang je vier per jaar het bijzonder aardige en informatieve tijdschrift Jazz Bulletin gratis, en daarnaast kortingen op CD’s, concerten en boeken. Je kunt ook eerst vrijblijvend kennismaken, aldus de advertentie, die ik graag plaats (KLIK erop om wat te vergroten). Vraag een gratis proefexemplaar van Jazz Bulletin aan en

De ‘Extra geld voor mensen met een laag inkomen’-advertentie van de overheid

Laag inkomenHeeft u recht op extra geld van uw gemeente?Doe de test, adviseert het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid/gemeenten in een advertentie in een groot aantal regionale kranten. KLIK op bijgaande uiting om te vergroten, waardoor de tekst leesbaar wordt. ”Heeft u een laag inkomen? Heeft u bijvoorbeeld weinig loon, weinig inkomsten of bijstand? Dan heeft u dit jaar misschien recht op extra geld van uw gemeente.”  Bekijk op de site  óf u extra geld krijgt. Hoeveel u krijgt. En hoe u het geld kunt aanvragen. ”Kunt u de vragen niet

Kinderen pleiten voor fondsen in Ebola-strijd spotje

What are you going to do to prevent me from becoming another statistic?‘ De in New York gevestigde Afya Foundation verzamelt geld in de VS voor ‘gezondheids- initiatieven’ in Afrika en het Caraibische gebied. Onlangs kwamen vijf kinderen in de staat Texas in contact met het Ebola-virus. In het filmpje pleiten de kinderen voor

Artzen zonder Grenzen adverteert om geld voor ebola-strijd op te halen

AZG ebolaEbola is een besmettelijke ziekte die tot de dood kan leiden, lezen we elke dag in de krant op komt ons via tv of online. Artsen zonder Grenzen heeft de afgelopen jaren meerdere ebola-uitbraken bestreden en honderden mensen ervoor behandeld. Uit de ANWB Gids van deze maand plukte ik deze advertentie, waarin voor financiele steun wordt gepleit (KLIK erop om wat te vergroten). ”Om ons werk te kunnen blijven doen hebben wijuw hulp dringend nodig.” Meer informatie op de site van AzG. Daar ook meer over die dodelijke ziekte. Hun antwoord op de vraag hoe je besmet raakt met ebola wordt als volgt beantwoord: ”Overdracht van ebola tussen mensen

Grote ‘Zorg verandert mee’-campagne in dagbladen

Zorg Verzekerde zorg thuisZorg Kinderen beter beschermenZorg Zware zorgIn juli publiceerde de overheid ‘De maatschappij verandert, verandert de zorg mee?, klik hier om te downloaden. Onderwerp: ”de kansen en bedreigingen die de zorg te wachten staan om daadwerkelijk de omslag te maken van systemen naar mensen.” Overheids’propaganda’, in de ogen van enkele oppositiepartijen. Vandaag in de meeste dagbladen een opvallende campagne van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, de Nederland verandert/de zorg verandert mee-campagne. Een serie advertenties, telkens een ander

KPN-advertentie voor ‘Mooiste Contact Fonds’ dat zieke kinderen helpt

KPN Klasse ContactWat doen Voda en T-Mobile eigenlijk aan goede doelen? Medio juli vorig jaar plaatsen we al een KlasseContact-advertentie van KPN, hier weer eentje, gisteren in veel dagbladen te zien. Het draait om een een speciale online verbinding waarmee langdurig zieke kinderen tóch mee kunnen doen. ”Sociaal contact is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Al 7 jaar probeert het KPN Mooiste Contact Fonds daar iets aan te doen. Met slimme technologie, duizenden KPN-vrijwilligers en maatschappelijke partners. Zo bouwden we in samenwerking met EDventure KlasseContact: een speciale online verbinding waarmee langdurig zieke kinderen tóch mee

‘Bi zijn is ook een vak’ zegt poster/advertentie Coming Out-dag

Coming outLaat zien dat biseksuelen altijd en overal vrij moeten zijn om uit de kast te komen. Hang deze poster op vrijdag 10 oktober voor je raam, op je werkplek of op een andere zichtbare plek.” Zegt de als poster bedoelde kleurige advertentie vandaag in dagblad Metro (KLIK erop om te vergroten). De internationale Coming Out-dag is namelijk officieel morgen, want jaarlijks op 11 oktober, meldt deze site. Maar dan verschijnt Metro niet. De dag start dus al vandaag. Ook zaterdag wordt aandacht besteed aan de coming out, oftewel het moment dat een homo, lesbienne of biseksueel openlijk voor zijn of haar seksuele voorkeur uitkomt.  Zo te zien gaat nu speciale aandacht uit naar de biseksuele medemens. ”De Coming Out

Zuid-Afrikaanse jongeren en waarde sport centraal in ‘We Are Who We Become’-infomercial

One step towards a revolution‘. En: ‘We are ready.’ Hier de infomercial van een campagne van het Sport for Development-programma van Right To Play Nederland, KNVB WorldCoaches en International Sports Alliance in samenwerking met het ministerie van Buitenlandse Zaken. In ‘We Are Who We Become’ staan vijf Zuid-Afrikaanse jongeren centraal die allen uitdagingen en problemen in hun leven met sport wisten te overwinnen, meldt vaksite Adformatie. De campagne moet het

‘Maand van de Geschiedenis’ in de reclame

GeschiedenismaandWat is er deze maand ook alweer? Oja, oktober is onder meer de Maand van de Geschiedenis. Dit jaar met het actuele thema Vriend & Vijand. Meldt de inhaker vandaag in dagblad Metro die is ondertekend door het Nederlands Openlucht Museum en VFonds investeert in vrede. De site erover, want de advertentie is summier:  ”Om de wereld van nu te begrijpen, duiken we in oktober het verleden in. In heel Nederland is er van alles te doen voor jong en oud, voor de geschiedenis- liefhebber en -leek. Ga op ontdekking en laat je verrassen door festivals, lezingen,