Categorie: "Poll"

POLL: welke commercial krijgt de Gouden Loeki 2012 ??

POLL. A.s. woensdagavond wordt de Gouden Loeki 2012 weer bekendgemaakt tijdens een live uitzending op Nederland 1. Het stemmen is in volle gang op de vijf genomineerde commercials en gaat door tot op de avond van 19/12. Reclamewerel d gooit er een snel polletje tegenaan want wij willen graag weten welk spotje onze bezoekers vinden dat de Gouden Loeki 2012 moet krijgen dit jaar. Tippen wij hier de winnaar? Is dat  Wereld Natuurfonds/Ik ben geen vloerkleedje/tijger (reclamebureau Karma), Ditzo/John de Wolf/ziekenhuis (Etcetera), Wakker Dier/Koop geen plofkip (Avalanche), Telfort/Lekker lang bellen (N=5) of SIRE/Handen af van hulpverleners (Selmore)? STEM hier of op de kolom rechts op deze pagina, graag.

Stemmen op irritantste supermarktreclame op tv in poll

Wat is de irritantste supermarktreclame op tv?” Kopt het bericht over een poll op zusterblog www.supermarkt.blog.nl. Redacteur Barbara Hinnen schrijft: ”De man van AH die er ook niet fruitiger op wordt en ons al weer veel te lang inlicht over acties en dergelijke? Of de olijke jongelingen van Plus?  Of Jumbo met zijn rare jaren ’70 to ontje: Moeder met kind: ”Hallo Jumbo”, Voice Over: ”Hallo, kijk dit is onze slager, een superslager, die staat garant voor een mals stukje vlees.” Moeder:” Hoe mals.?” Voice Over: Supermals… enzovoorts… Deze van Jumbo, waar Hinnen het over heeft, is inderdaad beneden peil, pathetisch zeg maar. Had ‘m nog nooit gezien trouwens. Dat de reclamemakers erachter het ook beter kunnen bewijst RW’s Sinterklaas-inhaker mijns inziens… http://bit.ly/UfyzxL Zelf vind ik eigenlijk alleen de Plus-spotjes consequent irritant, soms wil ik zelfs wat gaan gooien. Wat zou blogger Hinnen eigenlijk gestemd hebben? Zelf zou ik voor een opiniepoll liever de invalshoek ‘welke grote supermarktketen maakt de leukste of beste reclame op tv‘ kiezen. Een wat positievere insteek. Maar dat kan Supermarkt.blog alsnog doen, natuurlijk. Anders doen wij ‘t wel

Is Hans van Telfort al meer geliefd dan Harry van AH? (poll)

Weer eens een polletje! Harry van AH is al heel lang op de vaderlandse buis, al reclame makend voor grootgrutter Albert Heijn. Doet dat goed, wint vele reclameprijzen en helpt de omzet omhoog, nog steeds. Al hoor je hier en daar dat de tijd van gaan nadert voor Harry  (‘t reclame- bureau erachter is TBWA\Neboko). Maar de ex-miljonair van telecommer Telfort komt sterk opzetten en is als personage ook een reclame-lieveling geworden. Hij heeft een voor deze tijd ook nog eens een aantrekkelijke, enkelvoudige boodschap, wat misschien helpt: het kan goedkoper (reclamebureau is N=5). Wie is nu het populairst? Of ontlopen ze elkaar niet veel? De in de Reclamewereld Poll -zie ook de rechter kolom op deze pagina- gestelde vraag is:

Even niet aan voetbal denken met dank aan Diesel-vrouwen

Unlimit,” zei ze. Alleen voor vrouwen, maar mannen wordt ook aangeraden om even te kijken naar dit fraaie filmpje voor Fuel for Life Unlimited-parfum van Diesel. Goed om de gedachten even te verzetten na het, laten we niet overdrijven, drama van gisteravond. Het reclamebureau is FFL Paris. Via Adverbox.

Poll Reclamewereld: welke BN-er verdient een Loden Leeuw?

Traditiegetrouw reikt tv-programma Tros Radar begin januari (9/1/2012) de jaarlijkse Loden Leeuwen uit: eentje voor een commercial en eentje voor een in een commercial optredende BN-er. We willen Tros Radar geen gras voor de voeten wegmaaien, maar zijn gewoon nieuwsgierig welke BN-er Reclamewereld-bezoekers de L oden Leeuw gunnen. En of die afwijkt van die van Tros Radar (of wordt het in beide gevallen een en dezelfde meneer, Johan Derksen?). Reclamewereld’s Poll is rechtsmidden op de pagina te vinden, namen zijn in alfabetische volgorde vermeld. En je mag op maximaal twee BN-ers stemmen. Oja, enkele BN-ers hebben de 2011 shortlist niet gehaald omdat WIJ ze niet irritant vinden. Zoals b.v. Bram Moszkowicz (LOI), Ali B. (T-Mobile) en Nick & Simon (NS). Volgens Reclamewereld en tipsters zijn wel in meer of mindere mate irritant: Karin Bloemen (Becel), Johan Derksen (NL Energie), Jochem van Gelder (Dash), Gerard Joling (Remia), Tineke Schouten (C1000), Mark Tuitert (Kinder Bueno)en Eddy Zoey (Mediamarkt).

PS Ga ook bij Tros Radar stemmen, graag, en eerst suggesties indienen. De voorzetten gaven wij graag [UPDATE]De tweemaal vijf nominaties -voor irritante commercials en voor irritante BN-ers in spotjes- zijn vanavond 19/12 bij Tros Radar te zien.

Uitslag poll Reclamewereld.blog over inhakers OS Vancouver

De media brachten de afgelopen periode nogal wat actuele inhaakreclame n.a.v. de Olympische Winterspelen in Vancouver. Minder dan ik had verwacht, maar misschien willen bed rijven nog budget overhouden voor de volgende kans, het WK Voetbal in Zuid-Afrika. Benieuwd hoe de jury van de officiële reclame-inhaakprijs, de Gouden Inhaak-medaille, oordeelt over de Vancouver-uitingen. Op de Reclamewereld.blog-Poll erover werd maar zeer beperkt gereageerd; slechts 38 stemmen werden uitgebracht. Te weinig om een goede indruk te krijgen, maar het meerendeel, 55 pct of 21 stemmers bekeek de reclame graag, maar wist niet of hij/zij die merken ook meer ging kopen. Ruim eenderde, 37 pct (14 stemmen) was heel uitgesproken: zonde van al dat geld, het betrokken merk verwerft geen voorkeurspositie door de Vancouver-reclame. Gelukkig waren er ook nog, die dat merk eerder aanschaffen dan ze normaal zouden doen: 8 pct oftewel drie stemmers.

Poll Reclamewereld.blog over inhakers OS Vancouver

De media brengen de afgelopen periode nogal wat actuele inhaakreclame n.a.v. de Olympische Winterspelen in Vancouver. Essent pakt flink uit met Svenergy, weet iedereen, maar er gebeurde meer op inhaakgebied. Maar minder dan ik had verwacht, vermoedelijk vanwege de recessie. Er is zelfs een officiële reclame-inhaakprijs, de Gouden Inhaak-medaille, te vergeven (klik om er meer over te lezen) De vragen waarop je kunt stemmen in de Reclamewereld.blog-Poll zijn: a. Goed idee, daardoor zal ik dat merk eerder aanschaffen dan ik normaal doe; b. Zonde van het geld, dat merk verwerft bij mij zo geen voorkeurspositie; of c. Ik bekijk die reclame graag, maar ik weet niet of ik die merken ook meer ga kopen. De Reclamewereld-Poll is te vinden op de meeste rechtste kolom van deze pagina, in het  derde blokje van boven.

Loden Leeuw mag stoppen van Reclamewereld-stemmers

Als het aan de bezoekers van Reclamewereld.blog.nl ligt, houdt de Loden Leeuw op te bestaan. Dat is de boodschap van een poll onlangs, waaraan overigens maar een beperkt aantal stemmers meedeed (77). Wellicht omdat de positie van de poll eerst niet opviel op deze pagina; dat is nu wat beter geregeld in de nieuwe lay-out. Deze uitslag betekent ook een steun in de rug voor reclamehaters Ad en Marie Jansen, die op hun blog Reclamezooi al enige tijd pleiten voor opheffing van dit onderdeel van het populaire Tros Radar-programma waarin Loden Leeuwen worden uitgedeeld voor de meer irritante commercial van ‘t jaar en aan de meest irritante Bekende Nederlander in een spotje dat jaar. Zij wijzen erop dat LL-winnaar s zich niet (meer) schamen voor deze ‘prijs’; sterker nog, ze doen in de publiciteit alsof ze er trots op zijn. Een sanctie, lees reclameban, ontbreekt immers. Enfin, van die 77 stemmers stemmers is 43 pct het eens met de Jansens, namelijk dat de LL niet meer werkt als middel om irritante reclame te helpen vermijden (=33 stemmen). Een volgens mij relatief hoog percentage, 30 pct (=23 stemmen) is van oordeel dat goede reclame een prijs geven effectiever is (tevens mijn mening). En toch nog  27 pct (21 stemmen) vindt dat de Loden Leeuw nog steeds werkt; afblijven dus, wat hen betreft. PS De NIEUWE Poll gaat over de actuele inhaakreclame tijdens de Olympische Winterspelen in Vancouver. Zie kolom rechts, derde blokje van boven.

‘De Loden Leeuw werkt niet.’ Moet-ie dan maar weg? POLLETJE Reclamewereld

De Loden Leeuw werkt niet als ‘onderscheiding’ om irritante reclame terug te dringen. Althans, dat beweert blog Reclamezooi van reclamehaters Ad en Marie Jansen. Ze constateren dat de winnaars vaak ‘blij’ zeggen te zijn met de ‘reclame-onderscheiding.’ Zo maken ze slim goeie publiciteit van wat wat kijkers slechte reclame vinden. En dat zit de Jansens niet lekker. Zij bepleiten de introductie van sancties. Haal in ieder geval de spotjes van LL-winnaars meteen van de buis. Dan zullen ze zich wel drie keer bedenken alvorens wéér met irriterende reclame te komen. Zelf houd ik meer van het belonen van het positieve, via de Gouden Loeki doet, bijvoorbeeld. Of vakprijzen als Effies, Lampen, SAN Accenten, DagbladGoud en de Magazinereclame Mercur. Goed onderwerp voor een nieuw polletje van Reclamewereld.blog. Zie rechts op deze pagina. De hamvraag: werkt de Loden Leeuw om irritante reclame te helpen vermijden? Mogelijke antwoorden: 1. Ja, die Loden Leeuw werkt nog steeds (afblijven dus); 2. Nee, niet meer, want er staat geen sanctie op; 3. Goede reclame een prijs geven is effectiever.

POLLETJE over de Loden Leeuw 09: wint BN-er Jolink, Lian, Bauer, Geus of Gemser?

Hoeveel ze nog even, in onze huidige lay-out niet zo opvallen, toch maar weer een POLLETJE (beneden in de rechter kolom van deze pagina). Ter gelegenheid van de Loden Leeuw 2009. De vraag is welke Bekende Nederlander/BN-er volgens  jou de Loden Leeuw 2009 gaat winnen. LET OP: de vraag is dus niet wie jij vindt dat moet winnen. Je kunt een van de vijf BN-ers kiezen: Bennie Jolink (snabbelt voor Beter Horen), Kim Lian (Kruidvat), Frans Bauer (NL Energie), Rob Geus (kalfsvlees) en Henk Gemser (Becel). PS HIER kun je voor de Tros Radar LL-competitie zelf stemmen.