De felicitatie-advertentie van Intermediair staat weer in de krant dus de ‘Favoriete Werkgevers‘ van 2016 zijn bekend (KLIK erop om wat te vergroten). Overall zijn dat op plaats 1. Shell, 2. Google en 3. Philips, maar ook Favoriete Werkgevers per branche krijgen ruim baan in de advertentie van een hele pagina. We plukten ‘m uit de Volkskrant vandaag, onderdeel van hetzelfde Persgroep Nederland-bedrijf als Intermediair, dat alleen online verschijnt. Het nieuws: Shell herovert de titel van meest favoriete werkgever onder hoogopgeleiden. KLM zakt van de eerste naar de zesde plaats. De grootste stijger in de top 10 is Google. Het bedrijf achter de zoekmachine springt van plaats 8 naar 2. Het Intermediair Image Onderzoek meet al 14 jaar het werkgeversimago en geeft inzicht in de ambities, drijfveren en verwachtingen van →
Categorie: "Arbeidsmarkt"
NPO zoekt nieuwe Raad van Toezicht per advertentie
In de -hopelijk oneindige- serie Weer Eens Wat Anders In De Reclame- deze keer een personeelsadvertentie. Geplukt woensdag j.l. van de VKBanen-pagina van de Volkskrant. Zes leden, inclusief een voorzitter, worden gezocht voor de Raad van Toezicht van de NPO/Nederlandse Publieke Omroep. Waarvan ik mij afvraag hoeveel die te vertellen hebben -of willen hebben- in de praktijk. Wat ik me over meer Raden van Toezicht afvraag. Maar dit terzijde. Ze worden gezocht omdat de zittingstermijn van de huidige Raad van Toezicht per 1 januari 2016 afloopt. KLIK erop om wat te vergroten, maar leesbaar zal-ie niet worden. Veel meer informatie -over NPO, →
‘Groei marketing- en communicatievacatures zet door’ meldt onderzoek
Nu weten we ‘t zeker dat het de goede kant opgaat met de economie. ”De stijgende lijn, die eind 2013 is ingezet, zet zich in 2014 voort. In het derde kwartaal van 2014 waren er 18% meer vacatures op het gebied van marketing en communicatie vergeleken met een jaar geleden.” Dit blijkt uit de een onderzoek over ontwikkelingen op de marketing- en communicatie arbeidsmarkt over het derde kwartaal van 2014 van arbeidsbemiddelaar Yacht. ”De vraag naar deze specialisten in dit kwartaal is niet alleen stevig binnen de profit sectoren (exclusief intermediairs, +20%); ook non-profit organisaties hebben groeiende behoefte aan deze specifieke kennis (+34%).” Vergeleken met een jaar geleden zijn dit derde kwartaal de vacatures →