Categorie: "Fake/parodie"

Prachtparodie op Calvin Klein-spotje met Justin Bieber en Lara Stone

Jeetje. Herkansing vereist. Helemaal gemist vorig jaar, die prachtparodie van Saturday Night Live” op de buis van NBC in de VS op het spotje van Calvin Klein met Justin Bieber en model Lara Stone. Met Kate McKinnon in de rol van de heer Bieber, lees ik op de Amerikaanse vaksite AdAge. Ik werd herinnerd aan dat gemis, haha, toen ik op die site las dat Melisa Goldie, de marketingbazin van Calvin Klein, de

VW-advertentie mooi geparodieerd voor Oranje voetbal fans namens KNVB

KNVB oranjeVolkswagen schaamroodIJzersterke parodie op die Volkswagen-advertentie van vanochtend over ‘geschonden vertrouwen’. Zogenaamd afkomstig van de KNVB.  ‘Alles behalve trots op deze kleur‘ staat erboven. Hij begint ook met ‘Het zal u niet ontgaan zijn.’ KLIK erop om te vergroten. De tekst is bijna identiek. De tekt van de -haha- uit het hart gegrepen spoof-advertentie van reclamebureau Boomerang Create links luidt verder: ”Bij de KNVB hebben we een flinke fout gemaakt: we hebben het vertrouwen van alle Oranje fans geschonden. Iets waar we ons diep voor schamen. Daar u niet veel voor, dat beseffen we. Onze woorden zullen dan ook niet zonder daden zijn. We beloven dat we dit probleem oplossen

Pracht parodie op koffiespotje van Stephen Colbert in Late Show CBS

Stephen Colbert, de nieuwe presentator van de  ‘Late Show‘ in de VS van CBS , maakte niet alleen schaamteloos reclame voor sponsor Saha Hummus, maar ook voor ‘Yesterday’s Coffee‘. Met slogan Tastes Like You Made It Today. Dat laatste was een prachtige pardodie, samen met co-star Laura Linney. Het ‘spotje’ begint na Colbert’s geestige inleiding over Leonoardo Dicaprio, horlogesponsoring en sluikreclame in

Billendoekjes-reclame in ‘s werelds vieste spotje ooit

Best 30 Second Commercial Ever – Dude Wipes.’ De vieste reclame ooit vertoond. Voor billendoekjes die je door het toilet kunt spoelen. Vieze grap, dacht ik, lol. Moet wel fake zijn, maar Dude Wipes bestaat als fabrikant in de VS volgens een organisatie die ‘t kan weten, verkopers Amazon. En volgens site BoingBoing uit de VS is er evenmin wat aan de hand ;-) . Ze lachen zich nog steeds rot om dit spotje.

Stunt met nep reclame voor herderpups van World Animal Protection heeft succes

Fok Off World Animal ProtectionVorige maand kwam World Animal Protection in de publiciteit omdat enkele regionale zenders hun ‘Fok Off’-spotjes weigerden, meldde Piep Vandaag. Wegens schuttingtaal. ”Geheel belangeloos hadden Johan Derksen en Loretta Schrijver ze nog wel ingesproken.” Zij roepen het publiek op een petitie te tekenen voor Europese regelgeving om een eind te maken aan ‘schandalige fokpraktijken’ in landen als Hongarije en Slowakije. ”Jaarlijks worden tienduizenden van deze hondjes, vaak

Geen doping-reclame tijdens Tour de France grapt sponsor Alpecin van de cafeïne-shampoo

Alpecin Tour ReclameMaart vorig jaar kwamen ze als eens met een mooie reclamestunt, het Duitse bedrijf Alpecin, dat ”De eerste shampoo met cafeïne die vermoeide haarwortels nieuw leven inblaast en erfelijk bepaalde haaruitval een halt toeroept” op de markt brengt. Hun slogan ‘Doping voor het haar‘ voor die cafeïne-shampoo werd vervangen door ‘Vecht voor je haar.‘ En wel omdat doping in Nederland ‘zo’n beladen begrip’ is. Dat was in de Volkskrant. Vandaag, in De Telegraaf, een als ingezonden mededeling uitziende advertentie van Alpecin (KLIK erop om te vergroten), keurig met ‘advertentie’ er boven, over het afzien van doping-reclame tijdens de Tour door het Giant-Alpecin-team. Ondertekend door Eduard R. Dörrenberg, Directeur-grootaandeelhouder. ”Daarmee willen wij voorkomen dat er mogelijk discussie ontstaat over onze sponsoring,” grapt de fabrikant. Maar de ‘succesvolle

Dikke lul gevraagd in persflage op ‘Choose Beautiful’-spotje Dove

Onder de noemer “Choose Beautiful” werd afgelopen maand een nieuwe campagne gelanceerd door beautymerk Dove. In de viral video is te zien hoe verschillende vrouwen voor dezelfde keuze worden gesteld: vind jij jezelf gemiddeld of mooi? Schrijft dagblad Metro vandaag. Een social media-hit was geboren. Volgt de keuzelul-video.  ”Maar nu is er een briljante persiflage bedacht door Funny or Die, waarin

Reclame maken voor bier en shampoo is erg makkelijk beweert filmpje

Een Gouden Loeki voorspellen is misschien moeilijk, dat geldt niet voor het maken van een reclamespotje. Als we de grappenmakers van Vlakkeland mogen geloven. Moet je wel enkele vuistregels hanteren. In dit grappige filmpje wordt ons getoond hoe een biercommercial er uit moet zien (‘drie mannen en niet knap erin’), waarna

Erotische BMW M3-reclame ‘Full of Soul’ is heel nep

Huh? Ah, fake. Niks voor BMW, zo’n ‘Full of Soul‘-filmpje als zogenaamde commercial. Ook, nee, zelfs niet voor de M3. Echt iets voor een saaie zondagmorgen… Op You Tube gepost alweer een tijdje terug door Editor Stephen Mekhail, en geregisseerd door William Barber, met hulp van AdvanTech Studios en Adjacent Pictures. En natuurlijk met de modellen Samy Osman en Katie Buitendyk

Goeie reclame voor McDonald’s: foodies bedrogen met nep biologisch eten

Biologische’ Mac-burger wereldhit‘, kopt De Telegraaf vandaag. Eindelijk eens goeie -redactionele reclame- voor de restaurantketen. Het filmpje waarin twee zogenaamde restauranthouders ’biologische hapjes’ voorschotelen aan bezoekers van een delicatessenbeurs in Houten is een wereldhit geworden. De lovende ’kenners’ hadden niet in de gaten dat ze in werkelijkheid fijngesneden kipnuggets,