Categorie: "Fake/parodie"

Hi-jack spotjes als reclame voor strijd Plan tegen kinderhuwelijken

Meer een reclame-case dan een commercial, deze viedo, voor Plan België. Weer eens wat anders als reclamevorm, want hier worden leeftijdwaarschuwingen voor 12+ films ge-hijacked met spotjes van drie jonge meiden die hun akelige ervaringen delen over de verwerpelijke huwelijkstradities in hun land. Wat Plan er precies tegen

Goeie reclame voor McDonald’s: foodies bedrogen met nep biologisch eten

Biologische’ Mac-burger wereldhit‘, kopt De Telegraaf vandaag. Eindelijk eens goeie -redactionele reclame- voor de restaurantketen. Het filmpje waarin twee zogenaamde restauranthouders ’biologische hapjes’ voorschotelen aan bezoekers van een delicatessenbeurs in Houten is een wereldhit geworden. De lovende ’kenners’ hadden niet in de gaten dat ze in werkelijkheid fijngesneden kipnuggets,

Kinderen pleiten voor fondsen in Ebola-strijd spotje

What are you going to do to prevent me from becoming another statistic?‘ De in New York gevestigde Afya Foundation verzamelt geld in de VS voor ‘gezondheids- initiatieven’ in Afrika en het Caraibische gebied. Onlangs kwamen vijf kinderen in de staat Texas in contact met het Ebola-virus. In het filmpje pleiten de kinderen voor

Stevie Wonder, Pharrel, Kylie en Elton John in prachtspotje BBC Music

God only knows… Voor BBC Music maakte Karmarama een commercial van tweeënhalve minuut die  twee jaar duurde om te maken, meldt site Adformatie, dat Campaignlive als bron citeert. Zie ook RTL-bericht. Het prachtige spotje moet de vele muziekdiensten van de Britse omroep belichten. De opbrengsten van het beroemde Beach Boys-nummer gaan naar het goede doel van de staatsomroep, BBC Children in

Fatima en Raemon in advertentie Erasmus MC Kanker Instituut

Erasmus FatimaGeven is goud.’ Fatima Moreira de Melo en haar vriend Raemon Sluiter helpen graag mee om geld op te halen voor onderzoek in het Erasmus MC Kanker Instituut, in samenwerking met de 100 jarige Daniel den Hoed-stichting. De advertentie plukte ik vrijdag j.l. uit Metro (KLIK erop om te vergroten) en bevat onverbloemd in forse letters het ibannummer van de bank. ”Help allemaal

Noodklok over hulp probleemkinderen in advertentie zorgsector

Is de gemeente wel in staat om voor ieder kind met een psychische aandoening, een handicap of met opvoed- en opgroeiproblemen de zorg die het nu krijgt per 2015 voor te zetten? De vraag stellen is ‘m beantwoorden. ‘s lands psychiaters  Autisme Thijsdenken van niet, in een advertentie over Thijs, die ik vanochtend uit de Volkskrant plukte. In wat issue advertising wordt genoemd richt de beroepsgroeps zich met een aantal in de zorg werkzame organisaties (daaronder GGZ Nederland en het Nederlands Inst. voor Psychologen) zich via de krant tot de leden van de Tweede Kamer, die vandaag bijeen komen voor een Algemeen Overleg over de invoering van de Jeugdwet. KLIK op de advertentie om wat te vergroten, maar de tekst is apart te zien in de overlees. ”Wij luiden de noodklok! Het mag niet gebeuren dat Thijs en alle andere kwetsbare kinderen straks de dupe worden van deze veranderingen in de zorg.” Je kunt de oproep delen via dit Facebook-adres.

‘Mijn rug op’-advertentie voor Zwaluwen Jeugd Actie

Rug opOver wat ‘De grootste goede doelen sportactie van Nederland‘ wordt genoemd gaat deze goed ogende advertentie van de afgelopen week. Liefst 300.000 jeugdspelers komen dit jaar in actie voor hun leeftijdgenootjes met een spierziekte of een andere beperking, meldt de site. Op zaterdag 30 augustus voetballen zij voor de Zwaluwen Jeugd Actie. En vormen ze samen het grootste goede doelen team van Nederland. Kom zelf ook in actie, luidt de oproep. ”Kinderen met een spierziekte kunnen wel een steuntje in de rug gebruiken. Hoe meer

Nep-Obama in prachtige reclamestunt Maxman TV

Obama nepPresident Barack Obama’s look- alike “Bronx Obama” loopt rond en veroorzaakt consternatie onder toeristen op het beroemde Times Square in New York. Blijkt een hilarische reclamestunt voor de Amerikaanse online zender Maxman TV, dat  is gespecialiseerd in ‘Action, drama & extreme’. De goed gelijkende nep-Obama aan het eind: ”Every