Categorie: "Fake/parodie"

Erotische BMW M3-reclame ‘Full of Soul’ is heel nep

Huh? Ah, fake. Niks voor BMW, zo’n ‘Full of Soul‘-filmpje als zogenaamde commercial. Ook, nee, zelfs niet voor de M3. Echt iets voor een saaie zondagmorgen… Op You Tube gepost alweer een tijdje terug door Editor Stephen Mekhail, en geregisseerd door William Barber, met hulp van AdvanTech Studios en Adjacent Pictures. En natuurlijk met de modellen Samy Osman en Katie Buitendyk

Goeie reclame voor McDonald’s: foodies bedrogen met nep biologisch eten

Biologische’ Mac-burger wereldhit‘, kopt De Telegraaf vandaag. Eindelijk eens goeie -redactionele reclame- voor de restaurantketen. Het filmpje waarin twee zogenaamde restauranthouders ’biologische hapjes’ voorschotelen aan bezoekers van een delicatessenbeurs in Houten is een wereldhit geworden. De lovende ’kenners’ hadden niet in de gaten dat ze in werkelijkheid fijngesneden kipnuggets,

Nep-Obama in prachtige reclamestunt Maxman TV

Obama nepPresident Barack Obama’s look- alike “Bronx Obama” loopt rond en veroorzaakt consternatie onder toeristen op het beroemde Times Square in New York. Blijkt een hilarische reclamestunt voor de Amerikaanse online zender Maxman TV, dat  is gespecialiseerd in ‘Action, drama & extreme’. De goed gelijkende nep-Obama aan het eind: ”Every

Afschuwelijk spotje tegen spijbelen komt uit Australië

Een vreselijk spotje uit Australië, maar gelukkig 1 april, want glukkig fake, namelijk. Feestje, leuk VW-busje, het begint zo vrolijk, dan vermoed je al dat er iets akeligs gaat gebeuren. Maar zó erg… Een organisatie uit de stad Perth ageert tegen het spijbelen op deze manier, was eerst het verhaal erachter. Naderhand bleek het spotje, gemaakt door Henry & Aaron, puur een promotie voor dat Australische productiebedrijf te zijn, meldt Adrants. Hoe verzín je het.

Stervende hond in controversieel spotje van Chevy

Je kan niet fout gaan, zeggen ze, als je een lieve hond gebruikt in een tv-commercial. Maar een stervende hond? General Motors’ merk Chevrolet Equinox kreeg applaus en tegelijkertijd veel kritiek voor een commercial waarin de zieke labrador ‘Maddie‘ nota bene wordt geëuthanaseerd. En wordt vervoerd in de SUV. Maar ho, het blijkt geen door GM gemaakte spot te zijn, maar een van de finalisten in een door GM ter gelegenheid van de recente Oscar-uitreiking georganiseerde competitie.  Meldt AdAge. The Herd Films creëerde het spotje en zette hem, buiten medeweten van GM, op YouTube, waarna de felle,

Sotsji-inhaker Audi op foutje met Olympische ringen fake

When four rings is all you need.’ Jammer, jammer. Niet van Audi, deze advertentie. Maar wel heel goed en alert. Vast door liefhebbers van het automerk gemaakt. En die zijn er genoeg onder reclamemakers. Tot nog toe hebben ze zich nog niet geïdentificeerd, dus kunnen ze er ook niet mee pronken. Het had een technisch hoogstandje moeten worden, eind vorige week, bij de Openings Ceremonie van de Olympische Winterspelen in Sotsji: het ontvouwen van vijf sneeuwvlokken naar de beroemde vijf olympische ringen. Maar er ging iets technisch mis, waar het in de generale repetitie nog was goed gegaan: de laatste sneeuwvlok weigerde dienst. Was zeker een gay vlokje, reden waarom de Russen ‘m niet mochten zien ;-)

Sotsji Audi ringen

Mooie Sint-inhaker van Hans Anders blijkt fake, jammer

Hans Anders chocoletterOm in dezelfde sferen te blijven: met boter en suiker was ik erin getuind. Had deze mooie -en zo relevante- Sint-inhaker bijna een creatie van het reclamebureau van Hans Anders genoemd. Waar je je vandaag dus niet hoeft te melden voor een gratis chocoladeletter, haha. Gelukkig wees art director Willem van Rooij mij er net op tijd op via twitter -wat blijft dat toch een leuk en vaak zo nuttig medium- dat-ie fake is. Had ‘m namelijk zelf bedacht en gemaakt. Hij verdient misschien de roe, maar krijgt iets lekkers van ons, een zak publiciteit. Misschien kan Hans Anders, of Pearl of Specsavers of noem maar een opticiën ‘m kopen van de maker (KLIK erop om te vergroten). Is die uiting waard, al heeft de knappe faker natuurlijk al genoeg plezier dankzij al die aandacht ;-)

 

Enge reclame voor eerste tandartsboor voor thuisgebruik

Het spotje komt uit de VS, van, eh, Dentidrill… Daar reageerde als eerste een tandarts, genaamd Eeuw12. Die zei: ”This is the most dangerous, scary thing I’ve ever seen. I’m a dentist, and I hope this is some kind of joke. No way this is actually legal in the US.” En JCSK8 kort daarop: ”This must be a joke. Please tell me. Otherwise I’m quitting this world.” Na het is een joke hoor. En een goeie, te goed bijna… De Amerikaanse virale campagne, voor de Nederlandse markt aangepast door reclamebureau GreyPossible, zorgde volgens eigen zeggen de afgelopen dagen tot de nodige speculaties en onrust. On- en offline. Het is bedoeld als reclame voor een tandartszorgverzekering van Ixorg. Dat zegt: ”Steeds meer mensen kiezen ervoor mensen kiezen ervoor om geen aanvullende

Pijp-spotje z.g. van Heineken in ‘beste fake ads top-5′

De Amerikaanse site BuzzFeed selecteerde 10 reclame-uitingen waarvan sommige mensen (jij niet, natuurlijk) dachten dat ze echt waren. Niet dus, fake. Wie dacht dat dit Heineken-spotje, die de top-5 haalde, echt was, moet toch een gaatje in zijn fles hebben. Toen de ‘commercial’ -gemaakt door reclame studenten- online verscheen reageerde Heineken publiekelijk dat ze geen juridische stappen gingen ondernemen want ze wilden niet dat er nog meer aandacht aan werd besteed. Haha. Nog eentje uit de top-5, z.g. van Guinness-bier -Share one with a friend. Or two. Tikkie subtieler. Staat eronder.