Categorie: "Fake/parodie"

Nep-Obama in prachtige reclamestunt Maxman TV

Obama nepPresident Barack Obama’s look- alike “Bronx Obama” loopt rond en veroorzaakt consternatie onder toeristen op het beroemde Times Square in New York. Blijkt een hilarische reclamestunt voor de Amerikaanse online zender Maxman TV, dat  is gespecialiseerd in ‘Action, drama & extreme’. De goed gelijkende nep-Obama aan het eind: ”Every

Marketing naar Maasai-vrouwen gebracht vermeldt VSO-advertentie

VSO Nederland is een internationale ontwikkelingsorganisatie die door duurzame kennisuitwisseling werkt aan een rechtvaardiger wereld zonder armoede. Op aanvraag van lokale organisaties in Afrika en Azië zenden de organisatie vakdeskundiVSO Keniagen uit die hun kennis en ervaring daar delen. Lokale organisaties kunnen daardoor hun werk effectiever doen. ”Onze vakdeskundigen in ontwikkelingslanden maken het verschil.” Een van die vakdeskundigen, Liselotte Vaessen, deelt haar marketingkennis in Kenia blijkens bijgaande advertentie in Metro. Zij is ‘Project Leader Citizens’ bij Fairfood International. ”Steun de Maasai-vrouwen, koop een kralensieraad”, adviseert de advertentie. Fairfood is een ”campagne en lobbyorganisatie

BN’rs lanceren One4Brazil WK-Poulesysteem voor hulp aan straatkinderen in Brazilië met spotje

John de Wolf was er snel bij met zijn ‘Don’t Look Away‘-campagne tegen kinder- prostitutie rond het WK Voetbal in Brazilië, maar vandaag is er One4Brazil.com. Gelanceerd met Sef, Barry Hay, Ruben Nicolai, Do en Robert de Hoog in een spotje. Ism met Unicef, Vice en BrandDeli is een voetbalpoulesysteem systeem gelanceerd waarvan straatkinderen in datzelfde land profiteren. Erin kunnen consumenten en bedrijven hun eigen voetbalpoule op kunnen zetten voor het aankomende WK voetbal. Toegang tot het systeem kost €1, ‘vanzelfsprekend is een hogere donatie



De ‘Zet een poot voor honden in nood’-advertentie

 WSPA zet zich in voor ‘een wereld waar dierenwelzijn ertoe doet en wreedheid stopt.’ En datzelfde WSPA, dat dus, al mag je dat niet zo zeggen, met Peta concurreert om fondsen, organiseert nu een petitie tegen hondenleed in Europa. De timing is met oog op de Europese verkiezinHonden petitiegen op donderdag 22 mei. Ik citeer de heftige taal op de site waarop de petitie is vermeld: ”In Europa hebben honden vaak een hondenleven. Zwerfhonden worden massaal vergiftigd, doodgeknuppeld of afgeschoten. Veel waakhonden worden mishandeld en liggen levenslang aan een te korte ketting. En ‘rashonden’ worden onder beroerde omstandigheden doorgefokt door malafide handelaren. Dat alles op slechts een paar honderd kilometer hier vandaan. Dit moet stoppen. In heel Europa.” De sterke affiche met mooie kreet erboven (KLIK erop om wat te vergroten) is van het creatieve duo Jan Bennink en Theo Imhoff. Ik plaats ‘m hier

Afschuwelijk spotje tegen spijbelen komt uit Australië

Een vreselijk spotje uit Australië, maar gelukkig 1 april, want glukkig fake, namelijk. Feestje, leuk VW-busje, het begint zo vrolijk, dan vermoed je al dat er iets akeligs gaat gebeuren. Maar zó erg… Een organisatie uit de stad Perth ageert tegen het spijbelen op deze manier, was eerst het verhaal erachter. Naderhand bleek het spotje, gemaakt door Henry & Aaron, puur een promotie voor dat Australische productiebedrijf te zijn, meldt Adrants. Hoe verzín je het.

Dailai Lama en China’s president Xi bijeen gebracht in advertentie

Tibet daila en ix samenBurgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam was er niet gelukkig mee dat Chinese functionarissen een pro-Tibet protestactie van Amnesty zaterdag tegen de Chinese president Xi Jinping dwarsboomden. Chinese functionarissen zetten een scherm precies voor de spandoeken nabij het Koninklijk Paleis op de Dam. Hij zag er dus niets van. Maar Campaign for Tibet kiest een andere weg om Xi te bereiken, blijkt vanochtend. Via de krant, natuurlijk. Misschien ziet-ie gratis dagblad Metro, waaruit ik deze advertentie oproep plukte, wel bij het ontbijt ;-)

 

Oproep om Braziliaanse Cruyff Court bijeen te ‘liken’ gemeld in advertentie

De wakkere krant komt in actie voor de kinderen in Salvador, Brazilië, blijkt vandaag uit een opvallende advertentie van een hele pagina, achterop het eerste katern geplaatst. Een leuk initiatief. KLIK erop om wat te vergroten. De afzenders zijn de Club van 14 -nee, niet de 14 van Johan hoor, maar van het WK WK Voetbal Cruyff court likenBrazilië- van De Telegraaf en de Cruyff Foundation. De tekst van de advertentie vandaag: ”Nog even en dan begint het WK in Brazilië! De Club van ’14, een initiatief van De Telegraaf, wil daar samen met alle Oranjefans iets blijvends achterlaten. Een plek waar kinderen veilig kunnen spelen en sporten: een Cruyff Court. In Salvador, de eerste speelstad van Oranje. Iedereen kan meehelpen door deze actie te liken. Het kost je niets. Met jouw like doneer je direct een stukje veld aan Salvador. Bovendien kun je zelf kiezen