Categorie: "Varia"

De kracht van een reclameposter

De eerste reclameposters verschenen aan het eind van de negentiende eeuw en anno nu is de poster nog altijd even doeltreffend. In het straatbeeld, op een beurs, in een winkel of op een middelbare school; de reclameposter zorgt er als geen ander klassiek medium voor dat een boodschap tot de verbeelding spreekt. Of het nu de promotie van een nieuwe film betreft of een waarschuwing met betrekking tot social media gebruik in het verkeer. De kracht van een reclameposter is ongeëvenaard. Alle reden dus om je eigen posters te laten drukken, bijvoorbeeld voor de promotie van een opkomend evenement of het overbrengen van een bepaalde boodschap.

PvdA-burgemeesters maken reclame voor Ahmed Aboutaleb als lijsttrekker (per ingezonden brief)

Eigenlijk smokkel ik een beetje, want een advertentie is dit niet, in de Volkskrant vandaag. Al komt Yes you can, Ahmed er wel op neer. Dertien PvdA-burgemeesters van kleinere steden (Van der Laan van Amsterdam ontbreekt, bij voorbeeld) maken in die krant vandaag ‘reclame’ via een (gratis -;) ingezonAhmed burgemeestersden brief voor de keuze van Ahmed Aboutaleb als PvdA-lijstrekker tijdens de verkiezingen volgend jaar (KLIK erop om te vergroten, waardoor de tekst leesbaar wordt). Rotterdam’s burgervader moet zich kandideren is de boodschap – en niet wachten, wat hij doet- of Diederik Samsom zich terugtrekt. ”De partij heeft je nodig, maar bovenal heeft het land een leidsman nodig die de thermiek in de huidige samenleving aanvoelt en die de goede krachten bundelt en versterkt, maar ook de grenzen van onze rechtstaat scherp bewaakt.”

‘s Werelds oudste tv-commercial van Bulova-horloges is 75 jaar

Flashback Friday was het voor vaksite AdAge in de VS. Maar wij kunnen hier ook niet aan voorbij gaan, bij Reclamewereld. Die dag was het namelijk 75 jaar geleden dat ‘s werelds eerste tv-commercial werd vertoond. In Amerika, dus. En niet om aan te zien ;-) . De adverteerder: horlogemaker Bulova, opgericht in 1895 door Joseph Bulova, een Boheemse immigrant. Het spotje kostje $4 om te laten zien (in de middag, ‘s avonds werd het medium $8 betaald). De productiekosten waren wel

Gelijke beloning vrouwen en homohuwelijk onderwerp spotjes biermerk Bud Light

Homohuwelijk en gelijke betaling voor vrouwen. Weer eens wat andere onderwerpen voor een tv-campagne van een biermerk, Bud Light in het conservatieve Amerika. Heel goed dus. Als onderdeel van hun Bud Light Party-serie met Amy Schumer en Seth Rogen. Met een knipoog naar die vermaledijde Tea Party in de VS? ”Paying equal for the same things. That’s why Bud Light costs the same for

Excuses Facebook voor het in de ban doen reclame met plus-sized model Tess Holliday

Facebook heeft zijn excuses aangeboden in Australië vanwege het ten onrechte weghalen van een advertentie daar met ‘plus-sized’ model Tess Holliday.  De reclame-uiting met de vrouw die vorig jaar tot ‘de wereld’s grootste plus-sized model’ werd gekozen, was voor een bijeenkomst in MTess mag niet op FBelbourne van Cherchez La Femme over het gewichtige onderwerp Feminism and Fat. FB had de advertentie met de 110 kilo wegende Tess eerder ‘onwenselijk’ genoemd. “Ads like these are not allowed since they make viewers feel bad about themselves,” meldde de brief aan organisatrice Jessamy Gleeson, die een screenshot ervan online zette, meldt bron ABC Net in Australië. Waarna de protesten losbarstten. Tess staat er dus weer, op Facebook, maar daarna reageerde ze als volgt via Twitter: “I’ve worked so hard to get here, but somehow it always comes

Zo zet je jouw bedrijf op de kaart: 8 branding tips

Wie een succesvol bedrijf wil runnen, heeft meer nodig dan alleen een te gek product of een handige dienst. Je doelgroep of klant moet jou namelijk wel kunnen vinden. Je dient naamsbekendheid op te bouwen. Iets wat met name voor starters vaak een lastige opgave blijkt. Zorgen dat je gezien en gehoord wordt, is zeker in de eerste fase van een eigen bedrijf cruciaal. Je moet de kans hebben je verhaal te vertellen en vertrouwen te winnen. Nu kun je tegenwoordig natuurlijk een hoop contact via de digitale weg leggen, maar vergeet ook ouderwetse middelen als folders en banners niet. Bovendien: zorg dat je out there bent.

Nabrander van Tag Heuer-horloges met inhaker over Max Verstappen

Max Tag HeuerEen nabrander. Zo zullen we deze inhaakadvertentie van vandaag met ‘Congratulions‘ van Tag Heuer-horloges -wij schrijven TAG niet met hoofdletters, want zijn niet gesponsord- maar noemen. Over Max Verstappen, ook een beetje van deze Zwitserse sponsor in dit commerciële circus, Formula 1 geheten. Uit het Telesport-katern van De Telegraaf plukten we deze wat verlate advertentie (KLIK erop om wat te vergroten), maar die vertraging is niet zo gek, want van de uiting is van internationale makelij, en dat duurt wat langer om klaar te stomen In het Engels, dus, van Tag Heuer, ‘Swiss avant-garde since 1860′ met als motto Don’t crack under pressure. Nou, dat is wel het laatste dat onze 18-jarige Limburgse held op het racecircuit

Mister Calvin Klein klaagt over reclamekeuze voor ‘alleen maar populaire’ Kendall Jenner

Calvin Klein buitenreclameCalvind Klein Kendall alleenModeontwerper Calvin Klein (nu 73) liet zich in 2002 uitkopen. Buiten dat het merk nog steeds zijn naam draagt, heeft de Amerikaan weinig van doen met Calvin Klein. In ieder geval de reclamekeuzen van de fabrikant zitten hem niet lekker, schrijft Metro. Tijdens een lezing aan het Savannah College of Art and Design deelde Calvin zijn mening over de huidige gezichten van de ‘My Calvin‘-campagne, Justin Bieber en Kendall Jenner, halfzusje van Kim Kardashian. Vooral met de keuze van ‘aardig meisje’ Kendall (beide foto’s komen van haar eigen Instagram-account, klik erop om wat te vergroten) als hét gezicht is de ontwerper niet erg content. Volgens Klein is Kendall vooral gekozen vanwege haar populariteit, en het grote aantal

Een brochure laten drukken in 3 stappen

10924Behoefte aan een persoonlijke brochure? Een eigen magazine uitgeven? Of een jaarverslag laten drukken? Dan kun je maar beter goed beslagen ten ijs komen. Want: wat moet de look & feel van dit drukproduct worden? Wat voor papiersoort is vereist? Wordt het een gelijmde rug, nietjes in de rug, een spiraalbinding of losbladig? En hoeveel tijd is er voor het drukproces? We helpen je in 3 stappen op weg naar het printen van eigen brochures.