Categorie: "Varia"

Eigen personeel in landelijke reclamecampagne van Reclameland

17386Online drukkerij Reclameland is vanaf maandag dagelijks te zien op de zender RTL 4. Enkele maanden lang maakt een televisiespot deel uit van een grootse reclamecampagne genaamd ‘Druk met drukwerk’. Opvallend is dat Reclameland niet op zoek is gegaan naar acteurs, maar vijf medewerkers de show stelen in vier verschillende commercials. Hiermee wil de online drukkerij benadrukken dat zij volledig zelf drukken in tegenstelling tot de online concurrenten.

Michael van Os neemt na 10 jaar bloggen afscheid van Reclamewereld

Hallo mensen, trouwe volgers van deze, site, Reclamewereld.blog.nl. Een mededeling. Na tien jaar ben ik met bloggen hier gestopt, per vandaag om precies te zijn. De laatste berichten zijn hier zaterdag geplaatst. Sinds de start in juli 2006 hebben 14.300 bMvO 30 juli 2016erichten van mijn hand op dit blog over reclamezaken gestaan. Reclamewereld sloot 2015 af met in totaal, volgens StatCounter, ruim 751.000 page views, waarvan ruim 605.000 unique visits. Bepaald niet slecht, al zeg ik het zelf. Wie mij hier gaat opvolgen, en òf ik word opgevolgd, is nog niet duidelijk. De naam Reclamewereld.blog.nl, 10 jaar geleden bedacht door Blog Online-oprichter Ben Blog en ikzelf, is van Blog Online – en blijft hier. Sorry Frank Pels (zie ook cartoon onder dit bericht, van een trouwe en zeer gewaardeerde medewerker). Waarom stoppen? Kort samengevat: omdat het mooi is geweest. Met enige droefenis gezegd. Heel mooi. Bloggen, en zeker om het goed

Reclame gaat steeds meer mobiel

De old school reclameposter dient nog altijd zijn doel, maar ook mobiel neemt het aantal reclames in rap tempo toe. Websites hebben hun eigen banners of pop-ups en sociale media kanalen zetten volop in op sponsored content.

De kracht van een reclameposter

De eerste reclameposters verschenen aan het eind van de negentiende eeuw en anno nu is de poster nog altijd even doeltreffend. In het straatbeeld, op een beurs, in een winkel of op een middelbare school; de reclameposter zorgt er als geen ander klassiek medium voor dat een boodschap tot de verbeelding spreekt. Of het nu de promotie van een nieuwe film betreft of een waarschuwing met betrekking tot social media gebruik in het verkeer. De kracht van een reclameposter is ongeëvenaard. Alle reden dus om je eigen posters te laten drukken, bijvoorbeeld voor de promotie van een opkomend evenement of het overbrengen van een bepaalde boodschap.

PvdA-burgemeesters maken reclame voor Ahmed Aboutaleb als lijsttrekker (per ingezonden brief)

Eigenlijk smokkel ik een beetje, want een advertentie is dit niet, in de Volkskrant vandaag. Al komt Yes you can, Ahmed er wel op neer. Dertien PvdA-burgemeesters van kleinere steden (Van der Laan van Amsterdam ontbreekt, bij voorbeeld) maken in die krant vandaag ‘reclame’ via een (gratis -;) ingezonAhmed burgemeestersden brief voor de keuze van Ahmed Aboutaleb als PvdA-lijstrekker tijdens de verkiezingen volgend jaar (KLIK erop om te vergroten, waardoor de tekst leesbaar wordt). Rotterdam’s burgervader moet zich kandideren is de boodschap – en niet wachten, wat hij doet- of Diederik Samsom zich terugtrekt. ”De partij heeft je nodig, maar bovenal heeft het land een leidsman nodig die de thermiek in de huidige samenleving aanvoelt en die de goede krachten bundelt en versterkt, maar ook de grenzen van onze rechtstaat scherp bewaakt.”

‘s Werelds oudste tv-commercial van Bulova-horloges is 75 jaar

Flashback Friday was het voor vaksite AdAge in de VS. Maar wij kunnen hier ook niet aan voorbij gaan, bij Reclamewereld. Die dag was het namelijk 75 jaar geleden dat ‘s werelds eerste tv-commercial werd vertoond. In Amerika, dus. En niet om aan te zien ;-) . De adverteerder: horlogemaker Bulova, opgericht in 1895 door Joseph Bulova, een Boheemse immigrant. Het spotje kostje $4 om te laten zien (in de middag, ‘s avonds werd het medium $8 betaald). De productiekosten waren wel

Gelijke beloning vrouwen en homohuwelijk onderwerp spotjes biermerk Bud Light

Homohuwelijk en gelijke betaling voor vrouwen. Weer eens wat andere onderwerpen voor een tv-campagne van een biermerk, Bud Light in het conservatieve Amerika. Heel goed dus. Als onderdeel van hun Bud Light Party-serie met Amy Schumer en Seth Rogen. Met een knipoog naar die vermaledijde Tea Party in de VS? ”Paying equal for the same things. That’s why Bud Light costs the same for

Excuses Facebook voor het in de ban doen reclame met plus-sized model Tess Holliday

Facebook heeft zijn excuses aangeboden in Australië vanwege het ten onrechte weghalen van een advertentie daar met ‘plus-sized’ model Tess Holliday.  De reclame-uiting met de vrouw die vorig jaar tot ‘de wereld’s grootste plus-sized model’ werd gekozen, was voor een bijeenkomst in MTess mag niet op FBelbourne van Cherchez La Femme over het gewichtige onderwerp Feminism and Fat. FB had de advertentie met de 110 kilo wegende Tess eerder ‘onwenselijk’ genoemd. “Ads like these are not allowed since they make viewers feel bad about themselves,” meldde de brief aan organisatrice Jessamy Gleeson, die een screenshot ervan online zette, meldt bron ABC Net in Australië. Waarna de protesten losbarstten. Tess staat er dus weer, op Facebook, maar daarna reageerde ze als volgt via Twitter: “I’ve worked so hard to get here, but somehow it always comes

Zo zet je jouw bedrijf op de kaart: 8 branding tips

Wie een succesvol bedrijf wil runnen, heeft meer nodig dan alleen een te gek product of een handige dienst. Je doelgroep of klant moet jou namelijk wel kunnen vinden. Je dient naamsbekendheid op te bouwen. Iets wat met name voor starters vaak een lastige opgave blijkt. Zorgen dat je gezien en gehoord wordt, is zeker in de eerste fase van een eigen bedrijf cruciaal. Je moet de kans hebben je verhaal te vertellen en vertrouwen te winnen. Nu kun je tegenwoordig natuurlijk een hoop contact via de digitale weg leggen, maar vergeet ook ouderwetse middelen als folders en banners niet. Bovendien: zorg dat je out there bent.

Nabrander van Tag Heuer-horloges met inhaker over Max Verstappen

Max Tag HeuerEen nabrander. Zo zullen we deze inhaakadvertentie van vandaag met ‘Congratulions‘ van Tag Heuer-horloges -wij schrijven TAG niet met hoofdletters, want zijn niet gesponsord- maar noemen. Over Max Verstappen, ook een beetje van deze Zwitserse sponsor in dit commerciële circus, Formula 1 geheten. Uit het Telesport-katern van De Telegraaf plukten we deze wat verlate advertentie (KLIK erop om wat te vergroten), maar die vertraging is niet zo gek, want van de uiting is van internationale makelij, en dat duurt wat langer om klaar te stomen In het Engels, dus, van Tag Heuer, ‘Swiss avant-garde since 1860′ met als motto Don’t crack under pressure. Nou, dat is wel het laatste dat onze 18-jarige Limburgse held op het racecircuit