Categorie: "Varia"

Wie snapt spotje Puppy Monkey Baby van Mountain Dew’s ‘Kickstart’ drankje?

Puppy Monkey Baby… ‘Ook wij begrijpen ‘m niet, hoor‘, zei Matthijs van Nieuwkerk. Dat geruststellende commentaar klonk tijdens een recente DWDD-uitzending over dit spotje uit de VS van het Mountain Dew ‘Kickstart’-drankje. Met een combinatie van ‘Dew, Juice & Caffeine.’  Ene James Murphy formuleerde ‘t wat anders, haha: ‘What the ** was that!?‘ Maar het onbegrijpelijke spotje blijkt een enorm succes bij Amerikaanse kijkerspubliek tijdens en na de Superbowl 50-tvuitzending van

VPRO sponsort de vooruitgang als onafhankelijk platform meldt ledenwervingsspotje

Diepgang krijg je nietcadeau‘, zegt de VPRO in de lopende reclamecampagne. En dat klopt, dat kost dus geld, dus: lid worden, graag (ik ben het zelf al vele decennialang). Want op afstand de beste, interessantste omroep in ons bestel. Hoeveel zo’n lidmaatschap je kost? Slechts €12,50 per jaar.  De VPRO biedt een onafhankelijk podium voor vrijdenkers en alternatieve plannen en ideeën, is de boodschap. Met de campagne VPRO sponsor van de vooruitgang laat de VPRO zien, zeggen ze, dat de

Gratis voorpagina reclame voor goedkope trouwjurk Zeeman in dagblad Metro

Bij Zeeman is het even feest vandaag, want zoveel gratis publiciteit rond een nieuw product, een feestelijke -en zeldzaam goedkope- trouwjurkZeeman trouwjurk Metro, hebben ze in tijden niet gehad: zie bijgaand de voorpagina van gratis dagblad Metro vandaag, waarin adverteerders normaal toch moeten betalen voor een reclame-uiting (KLIK erop om te vergroten). Maar deze foto van Zeeman’s trouwjurk voor nog geen €30 -vanaf vandaag te koop- sprak de redactie kennelijk erg aan. De kop: ‘Trouwjurk voor prikkie.’ Maar de reclame ervoor is zelfs voor niks ;-) . De eigen site, waarop de jurk in beperkte oplage te koop is, meldt met een knipoog: ‘Een trouwjurk draag je maar één keer (als het goed is).’ Binnenin de krant staat een interviewtje met Caroline van Turenhout, Manager Marketing en

‘Dat kan ik ook doen’-spotje 20-jarige Pokémon

Ooit was melk de witte motor, nu het 20-jarige Pokémon, haha. Deze  Amerikaanse ‘Train on‘-commercial werd in flink verkorte vorm gisteravond uitgezonden tijdens de eveneens jubilerende, maar nog weer 30 jaar oudere SuperBowl50 in de Amerikaanse stad Santa Clara. Verkort, want anders onbetaalbaar. Naar de commercials rond de American football-finale wordt namelijk door tientallen miljoenen Amerikanen gekeken, dus alleen al de zendtijd kost enkele miljoenen

De 4 voordelen van drukken op dibond

dibond-bedrukkenWil je iets bedrukken voor een evenement, in store communicatie, een presentatie of gevelreclame? Dan is dibond een uitstekende optie. Nog niet eerder van dibond gehoord? Welnu, Dibond bestaat uit 2 lagen aluminium met daartussen een harde kern van polyethyleen. De beide zijden hebben een witte matte afwerking waarop geprint wordt.

De beste zakelijke envelop kiezen

Print is niet weg te denken uit deze maatschappij. Alleen PostNL bezorgt al 11 miljoen poststukken per dag. De meeste post wordt bezorgd in een envelop. Het belang van een goede envelop wordt vaak onderschat. Zonder envelop kan je kaartje of brochure erg onverzorgd en onprofessioneel overkomen. Enveloppen heb je in een aantal standaardmaten. Zo is de ideale envelop voor het versturen van een factuur de EA5-envelop. Deze heeft een formaat van 156 x 220 mm. Hier passen één tot enkele dubbelgevouwen A4 vellen in. Wil je een A4-brochure versturen, dan kom je al snel uit op een C4-envelop. C-formaat enveloppen zijn iets ruimer dan de EA-enveloppen.

Het visitekaartje dat perfect aansluit bij jouw bedrijf

In dit digitale tijdperk zou je zeggen dat visitekaartjes niet meer van deze tijd zijn. Toch is het nog steeds heel gebruikelijk om visitekaartjes te hebben. Tijdens een zakelijke meeting is het handig, maar ook als je het niet verwacht. Bijvoorbeeld tijdens een verjaardag of evenement. Zonder dat je het door hebt ben je vaak al aan het netwerken.

Visitekaartjes zijn er in verschillende soorten en maten. Je wil natuurlijk graag een kaartje dat perfect aansluit bij jouw bedrijf en jouw doelstelling uitstraalt. Dit is een lastige opgave, want vaak vind je toch niet helemaal wat je zoekt.

Online drukkerij Flyerzone breidt uit naar België en vernieuwt website

Online drukkerij Flyerzone is vanaf nu ook actief in België met een compleet nieuwe website. Dit levert groot voordeel op voor de Belgische klanten. Zo kunnen zij op Flyerzone.be kwalitatief drukwerk bestellen en snel betalen via Bancontant/Mister Cash. Ook kan de klant nu tegen lokaal tarief gebruik maken van telefonische hulp. Belgische klanten kunnen dus rekenen op dezelfde kwaliteit en service als Nederlandse klanten.

‘Je suis Ali’-voorstelling van B komt eraan meldt reclame (wel bijna uitverkocht)

Ali BOver zijn vorige voorstelling Ali B beken(d)t waren de kritieken lovend. De nieuwste, Je suis Ali, is van 2 t/m 6 februari te zien in Amsterdam’s oudste theater, de aan de Amstel gelegen De Kleine Comedie. Zie bijgaande buitenreclame-uiting (KLIK erop om te vegroten). Wel al bijna uitverkocht, meldt het theater. Bekend-ie kleur(en)? Ali’s site komt met een tease-tekst over de voorstelling: ”Homo’s vinden dat hij mee moet varen op de Marokkaanse boot tijdens de Gay Pride. Imams vinden dat hij vaker de islam moet prediken op TV. Nederlanders vinden dat hij de Marokkaanse jeugd moet

Reclame verandert in ‘sponsored content’ legt Jimmy van South Park uit

‘Ridding the World of Ads.’  Jimmy van de South Park-studio’s in de VS legt uit hoe gewone, als zodanig herkenbare reclame verandert in sponsored content, vroeger hier in den lande bekend als sluikreclame. Je herkent ‘t misschien niet als reclame, het lijkt onafhankelijk, maar het is wel reclame. ‘Gewone’ reclame wordt steeds minder effectief, is de gedachte, maar irriteert meer dan sponsored content doet. Tja. Zie ook desgewenst Truth and Advertising van South Park. Wel, lang, 21 minuten.