Categorie: "Varia"

Merkloze hamburger als teaser-advertentie achterop Telegraaf

Hamburger beterHuh? Moeten we nu allemaal naar McDonald’s* rennen tussen de middag of vanavond? Of toch naar Burger King? Een wonderlijke advertentie vandaag achterop de grootste krant van Nederland. Een hamburger, nou deel van. Ziet er, al zeggen we het zelf, smakelijk lekker uit. Maar wel merkloos, die burger als teaser daar achterop De Telegraaf… (KLIK erop om te vergroten, haha). Maar van een hamburgerbakker of juist helemaal niet? Iig is ie niet van de wakkere krant zelf; veeeels te dure plek daarvoor. Ben er nog niet in geslaagd om erachter te komen wat dit betekent, dus welke adverteerder nog moet worden geopenbaard. We ontwaarden geen kleine, verklarende advertentie in dezelfde krant. Dat beeld deed me wel even denken aan het boek

Voorronde Groot Dictee start zaterdag meldt advertentie

Groot DicteeWil je een kans maken om te worden uitgenodigd voor de finale van Het Groote Dictee der Nederlandse Taal op 17 december in de Eerste Kamer (dan is de tv-uitzending, de opname is zaterdag 13 december)? Dan moet je vanaf morgen, zaterdag 15 november, meedoen aan de voorronde. Dit is een bijzonder jaar, het Groot Dictee viert namelijk haar 25-jarig jubileum. ”De eer om deel te nemen aan het Dictee is daarom nog groter dan in andere jaren.” Deelnemen kan via de Volkskrant, waaruit we deze advertentie plukten, of online (KLIK erop om te vergroten).

Dollar Shave Club zet zich af tegen Roger Federer en weggevertjes in spotjes

Beware of less-than-awesome incentives when buying overpriced razors at the store.” Grappig, deze commercial van de Dollar Shave Club in de VS. Maar ook interessant. Ten eerste vanwege het produkt, een abo op thuis per posst te ontvangen scheermesjes. En ze doen het heel goed in de markt en pikken veel af van giganten als Gillette, dat veel geld besteedt aan Roger Federer. Zie filmpje met Michael Dubin (zie filmpje), de oprichter/baas van Dollar Shave Club, die meeschrijft aan het script voor

Edgar Davids part-time reclamemaker bij bureau Anomaly

Edgar Davids, jeweetwel. Van Juventus, Inter Milan, Barcelona, Tottenham, Ajax en Oranje. En Barnes. Die ja. Die klopte bij reclamebureau Anomaly aan om stage te lopen. Hij kende er iemand. En mocht er meteen beginnen, in semi-vaste dienst, vanaf begin volgende maand. En betaAnomaly Edgar Davidsald ook. Wat Edgar bij te dragen heeft in de reclamebranch? Volgens de Amerikaanse vaksite AdAge weet hij genoeg over sport & jeugd natuurlijk, maar ook over popcultuur-gerelateerde onderwerpen. Davids heeft huizen in Londen en Amsterdam, waar het Amerikaanse reclamebureau ook vestigingen heeft. Evenals in Toronto, Sjanghai en, uiteraard, New York. Hij kent er mede-oprichter

Taylor Swift 1989 tour-kaartjes in reclame American Express

Taylor Swift AmexBestaan ze nog, American Express-kaarthouders? Kennelijk wel. Amex kondigt niet zonder trots per advertentie aan dat ze een streepje voor hebben met het kopen van kaartjes voor The 1989 World Tour van Taylor Swift. De Amerikaanse zangeres, songwriter, muzikante en actrice haalde net het nieuws door haar muziek per direct van Spotify te halen, inclusief haar nieuwe 1989-album, omdat ze haar veel te weinig betalen zegt ze. In Nederland werd Swift bekend door de single Love Story. In België was haar eerste grote hit You Belong with Me, meldt Wikipedia. Taylor Swift doet  op 21 juni volgend jaar Amsterdam’s Ziggo Dome aan, meldt de inhaker in De Telegraaf vandaag. ”Koop als eerste Exclusief voor American

Harige muziekvideo ‘Jack’ swingende Movember-reclame

Heb ik er van gemaakt, hoor. Laat ze het niet horen ;-) . Even swingende, en harige aandacht voor snorrenmaand Movember, dus. De organisatoren zeggen over de gewenste resultaten van de jaarlijkse campagne: ”Wij zorgen ervoor dat mannen snorren groeien en dat de gemeenschap hen steunt door het voeren van een innovatieve, leuke en aanlokkelijke jaarlijkse Movember campagne, met als resultaat:

Jeroen Pauw gefeliciteerd in Vara Gids-advertentie, maar niet door geïnterviewde Fleur Agema van PVV

Jeroen, gefeliciteerd!‘ Roept de inhaak-advertentie van de Vara Gids in de Volkskrant vandaag. Hij kreeg de Sonja Barend Award voor het beste interview van het afgelopen jaar, met PVV’er Fleur Agema. De krant was zo verstandig om Agema even om een reactVara Gids Pauwie te vragen. En die staat een pagina verder en liegt er niet om. ”Ik vond het interview onder de gordel, hier en daar onaardig en manipulatief zelfs. Ik ben verbaasd door de keuze van de jury.” Slachtoffer van de bekende interviewerstruuk was ze natuurlijk: Pauw haalde haar binnen om

Run op vlag Admiraliteitsdagen

Dokkum, 1 oktober 2014 – De vraag naar de speciale Admiraliteitsvlag was  overweldigend. In slechts een paar dagen tijd waren alle 500 vlaggen uitverkocht! 

Op 5, 6 en 7 september stond Dokkum weer in het teken van de jaarlijkse Admiraliteitsdagen.

Filmster Joan Rivers promoot iPhone 6 na haar dood

JRDe Amerikaanse comédienne Joan Rivers (1933) maakt twee weken na haar dood reclame voor nieuwe iPhone 6 op Facebookpagina, meldt de site van Communicatie. Redacteur Rocco Mooij schrijft onder de prachtkop ‘Joan Rivers promoot iPhone 6 ft under‘: ”Een wonderbaarlijke opstanding, of toch gewoon een foutje in de regie? Op 19 september, de dag van de

Op naar ècht gezonde woningmarkt bepleit inhaker makelaars NVM

Troonrede NVMOok de Nederlandse Vereniging van Makelaars/NVM haakt vandaag in op Prinsjesdag. Een hele pagina bepleit: van oplappen naar opknappen en zo op weg naar een ècht gezonde woningmarkt. KLIK om de inhaker in De Telegraaf vandaag wat te vergroten en zie de goed te ontcijferen tekst in overlees.Die markt moet -het verhaal is natuurlijk bekend- ”eerlijke financiële voorwaarden hebben voor iedereen, ook zsp’ers en starters. Met een goede verhouding tussen kopen en huren. Met voldoende ruimte voor nieuwbouw om aan de groeiende en veranderende vraag te