Categorie: "Varia"

Loeki de Leeuw weer in de spotlights gezet na afwezigheid van tien jaar

Loeki. Tien jaar geleden was de ‘reclame anchor’ voor het laatst te zien in de reclameblokken van de STER, meldt omroepplatform Spreekbuis. ”Nederlands bekendste leeuw heeft in die jaren niet stil gezeten. Nu kijkt Louise Geesink-dochter van Loeki’s geestesvader Joop Geesink- om zicLoeki de Leeuwh heen om een vernieuwde doorstart te bewerkstelligen voor haar leeuw.” De site lanceerde een speciale pagina met interviews, documentaires en video’s. In een Spreekbuis.nl-interview geeft Louise Geesink aan dat ze de laatste jaren steeds drukker is geweest met haar werk voor de succesvolle kinderkarakters Woezel en Pip. Hierdoor is Loeki de Leeuw wat ondergesneeuwd. Geesink: “Het leeuwtje begon te mopperen. Als ik Loeki aankijk zie ik een nog steeds leuk vitaal beestje. Met een nieuw jasje aan is hij totaal niet gedateerd. Het wordt

Regisseur Mike van Diem van ‘De Surprise’ over Rembrandt en commercials maken

Donderdag komt Mike van Diem’s eerste speelfilm sinds zijn Oscarwinst met Karakter in 1997 uit. De Surprise met Jeroen van Koningsbrugge en Georgina Verbaan (zie reclametrailer in overlees). Misschien niet zo bekend iVan Diems dat de regisseur in de tussentijd ook een groot aantal commercials maakte. Voor 25fps Commercial Productions maakte Van Diem spotjes voor onder meer KPN, Volkswagen, Audi, Centraal Beheer Achmea (zie zijn Balletje‘-commercial), Grolsch, Brand Bier, CZ verzekeringen, VROM,  Pickwick en ANWB, schrijft De Surprise.nl. In De Telegraaf op Zondag van gisteren vertelde Van Diem kort ook wat over zijn reclameleven. ”Natuurlijk voelde ik in die jaren ook de verleiding van het grote geld, niks menselijks is mij vreemd,” zegt hij in dat interview. De commercie werd zijn redding. ”Voordat

Nederland toe aan muzikale communicatie zegt nieuwe reclamebureau Big Bang

Reclamewereld, dit online magazine dus, gaat vooral over reclame-uitingen en zelden of nooit over reclamebureaus. Soms maken we een uitzondering, zoals vandaag. Wanneer een heel speciaal bureau is opgericht, zoals in dit geval Big Bang, dat muziek gebruikt voor merkpositionering. Music plaatjeDus in de reclame. In de VS kun je afstuderen in het vak ‘musical communication’, evenals in Engeland en Australië. Er zijn zelfs congressen over de impact van muziek op emoties, meldt een persbericht. En een Engelstalig vakblad. ”In Nederland staat de discipline nog in de kinderschoenen. Het nieuwe communicatiebureau Big Bang, opgericht door reclameprofessionals Ruby Lemm en Marcel Hölscher, gaat hier verandering in brengen. Het Amsterdamse bureau zet in op muzikale communicatie en gebruikt muziek voor merkpositionering.”

Jumbo, NS, Triodos, Achtung, Alfred, N=5, Andrélon, Calvé-pindakaas en Telfort op voor jaarprijzen Adverteerdersjury

De ABC-jury van Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) heeft  de shortlists voor de drie ABC Accenten 2014 vastgesteld. Dit zijn de prijSAN accent beeldjezen voor Adverteerder en Bureau van het Jaar en de Consistent Accent. Adverteerder van het Jaar 2014: Jumbo Supermarkten, NS en Triodos Bank;  Bureau van het Jaar 2014: Achtung, Alfred International en N=5; Consistent Accent 2014:  Andrélon, Calvé Pindakaas en Telfort. Alle negen genomineerden presenteren hun case op 12 mei aan de ABC-jury op kantoor bij PwC in Amsterdam. De ABC-jury staat onder leiding van Gerlach Cerfontaine. De uitreiking van de SAN Accenten, ABC Accenten en dit jaar voor het eerst ook de jonge bureauprijs New Kids on

Olcay Gulsen weer met reclameman Frank de Ruwe in serie ‘Werk aan de Winkel’ van BNN

Gulsen en De Ruwe BNNCreatief directeur Frank de Ruwe van reclamebureau Natwerk en zakenvrouw/moderonwerpster Olcay Gulsen schieten wederom noodlijdende ondernemers te hulp in het tweede seizoen van BNN’s ‘Werk aan de Winkel. Dat wekelijkse programma is vanaf 16 april iedere donderdagavond om 22.20 uur te zien op die zender op NPO1, zo meldt vaksite Fonk Online. ”Oudere winkeliers hebben het niet makkelijk; grote winkelcentra, het enorme aanbod aan webshops en hippe

Komst reclamevrije betaalversie YouTube gemeld

YouTube werkt aan een abonnement waarbij de site zonder advertenties kan worden bekeken. Dat meldt YouTube in een brief aan zijn video creators, waar BlYouTube logooomberg de hand op heeft weten te leggen. In de brief geeft YouTube aan dat het gebruikers toegang wil geven tot een advertentievrije dienst in ruil voor een maandelijkse betaling. Inkomsten die YouTube daaruit vergaart, wil het delen met de ‘creators’. Het is nog onbekend

Gezonde mannen en vrouwen als proefpersoon voor medicijnonderzoek gezocht meldt advertentie

ProefpersoonMensen gezocht voor proeven met nieuwe geneesmiddelen. De advertenties zijn geregeld te zien, met name in dagblad Metro. Medisch gezonde met een stabiele relatie, meldden we al, gezonde mannen gezocht voor een onderzoek naar auto-immuunziekte ook. En dan hebben we ze nog lang niet allemaal genoemd – en laten zien hier. Een interessante bron van bijverdiensten vaak. Zo ook bijgaande advertentie van Proefpersoon.nl vandaag in het gratis dagblad (KLIK erop om

Online advertentiepact internationale uitgevers tegen Google en sociale netwerken

The Guardian, Financial Times, Reuters, CNN International en The Economist werken samen op het gebied van online advertenties om het op te nemen tegen Google, Facebook, Linkedin en Twitter. Dat meldt vandaag journalistieksite VillaMedia, dat op haar beurt Business InsiderPangaea citeert. Het advertentienetwerk met de naam Pangaea hoopt adverteerders te trekken doordat ze toegang biedt tot 110 miljoen lezers wereldwijd. Adverteerders kunnen met één transactie op alle aangesloten sites advertentieruimte inkopen. De bèta komt in april live. Uitgevers zoals The Guardian, met maandelijks 43 miljoen unieke bezoekers, kunnen adverteerders

SGP wil reclame campagne tegen overspel betalen met crowdfunding meldt Van der Staaij

Ashleu Madison en SGPSGP van der Staaij beterVerkiezingstijd, stuntjestijd. En een herhaling van zetten. Na de terror-oehoe van Wilders en de wolf van Pechtold de Trouw-campagne van SGP-leider Kees van der Staaij (foto). Hij riep tijdens tv-programma Pauw mensen op geld te geven voor een publiekscampagne tegen overspel. Die campagne en ophaalvorm crowdfunding, heel modern, is nieuw, de rest is bijna twee jaar oud van de SGP. De gereformeerde partij wil nu graag met teksten op billboards in het hele land reclame maken voor ‘trouw in relaties’. Prachtig. Overspelsite Second Love is opnieuw verguld met alweer ‘n publiciteitsgolfje, zeggen ze. Eind juli 2013(!) speelde de zaak ook al, en besteedden wij op Reclamewereld aandacht aan een