Categorie: "Varia"

Robin Williams leeft ook voort in spotjes: Snickers, Apple’s iPad, Legends of Zelda en Illinois Bell

Zo triest. Acteur Robin Williams is niet meer. Maar hij leeft niet alleen voort in films, maar ook in puike commercials voor uiteenlopende merken. Recent voor Snickers, als gRobin Williams beterekke coach (reclamebureau BBDO NY in de VS), en als stem met voor die poëtische tekst bij Apple’s iPad-spot (TBWA). Zie ze hier. Excuses voor de kwaliteit van de Snickers’ spot; kon geen betere vinden. Williams is hier na de klik ook te zien als jonge, relatief onbekende Mork and Mindy-acteur in 1977 voor een spotje voor Illinois Bell Company. En ook met dochter Zelda in de Legends of Zelda-game spotjes (foto links/hij noemde zijn dochter naar zijn favoriete game).

Stemmen voor juli-nominaties Ster Gouden Loeki

Er kan weer worden gestemd voor de nieuwe maandverkiezing van de Gouden Loeki 2014. Van de 10 voor JULI 2014 door de STER genomineerde leuke/beste commercials gaan er, zoals gebruikelijk, drie door naar de halve finale van dGouden Loeki afbeeldinge Gouden Loeki-competitie in december. Ze kunnen op de STER/Gouden Loeki site worden bekeken, waar ook kan worden gestemd t/m begin september. De verantwoordelijke reclamebureaus zijn in Nederland gevestigd, tenzij anders vermeld. De tien zijn, in willekeurige volgorde: Afstandbediening/InShared (reclamebureau DDB & Tribal), Klushondje/Gamma (Joe Public), KNVB Leeuwen/Van Gils (SSSS & Orchestra, PS is

Feyenoord adverteert voor seizoenkaarthouders

Feyenoord en gratis dagblad Metro zijn dikke vrienden in commercieel opzicht, zoveel wel duidelijk. Na Feyenoord reclame seizkaarthoudersde gratis uit-shirts te winnen via de krant en de trotse Clubpagina advertentie van de Rotterdamse voetbalvereniging nu een oproep per advertentie om een seizoenkaart te bestellen (KLIK erop om wat te vergroten). Onderdeel van een veel omvattende reclamedeal of zit

Zelfrijdende auto komt wat te vroeg in Even Apeldoorn bellen-spotje Centraal Beheer

De nieuwste en alweer 56ste Even Apeldoorn Bellen commercial speelt in op auto van de toekomst; de zelfrijdende auto. Een erg leuke, ook om meermalen langs te zien komen. Stap achterin, zeg waar je naar toe wilt en de auto doet de rest. Jaja. Alleen komt de auto zelf voor sommigen misschien net iets te vroeg… Deze weer door reclamebureau DDB & Tribal gemaakt commercial werd opgenomen in

Hondje Bud voorspelt winst voor Oranje vs Brazilië

Wow, opgelet. De Puppy Predictor van WK-sponsor Budweiser, voorspelt voor vanavond winst voor Oranje in de ‘Troostfinale’ tegen gastheerland Brazilië! Dus de derde plaats op het WK en niet één normale verloren wedstrijd… En die jonge Amerikaanse Labrador, die weer verleid wordt door twee mooie meiden, kan er wat van, voorspellen. Had alle kwartfinale wedstrijden goed en voorspelde ook

Labrador puppy voorspelt WK-verlies Nederland met hulp van mooie meiden

Ooit werden wedstrijden voorspeld door een octopus, nu doet een puppy het, lees het Amerikaanse biermerk Budweiser, sponsor van het WK. Zei ik eerder al. Met behulp van knappe meiden voorspelde de kleine labrador alle kwartfinale wedstrijden goed! Maar gisteren ging-ie vreselijk de mist in, want noemde Brazilië als winnaar. En we weten hoe die bizarre pot voetbal afliep. Laten we hopen dat Puppy’s nieuwste voorspelling, voor Nederland-Argentinië, weer fout is, want een

Terugroepreclame Lidl’s Belbake Mix Cheesecake Stracciatella

Lidl Belbake Mix terugroepreclameDruk met Terugroepreclame zei ik al. Na de staande lampen vandaag weer voeding. en wel Lidl‘s Belbake Mix Cheesecake Stracciatella. Waarschuwing, meldt de inhaker in De Telegraaf vandaag, maar geen Veiligheidswaarschuwing. KLIK erop voor de details. Verpakkings- probleempje.  ”De bakmix Cheesecake Stracciatella van het merk Belbake bevat het glutenbevattende graan tarwe. Dit is per abuis niet op de verpakking vermeld.” Tarwe/gluten-gevoelige consumenten:

Engelse voetbalfans eisen stopzetting WK-spotjes met spelers

In Engeland is een opstandje ontstaan tegen het voortdurend laten zien van ‘s lands voetballers in WK-commercials, terwijl diezelfde spelers pijnlijk al na de eerste ronde na huis konden gaan. Het gaat vooral op spotjes met aanvoerder Steven Gerrard voor Mars -bijgaand- en reclame met onder andere Daniel Sturridge en keeper Joe Hart (zie dat spotje in de overlees). Op de sociale media krijgen de tv-zenders er van langs. Het doelpunt van Gerrard in de commercial van Mars wordt

Ode aan papa in lief spotje van Dove Men+Care

Zondag 15 juni is het Vaderdag. Hier een passend lief spotje, Calls For Dad, van Dove Men+Care. Als ode aan papa. Dove citeert een onderzoek waaruit blijkt dat driekwart van de vaders zegt verantwoordelijk te zijn voor de ‘emotionele gesteldheid’ van hun kind, maar dat slechts 20% dat terugziet in verhalen in de