Categorie: "Varia"

Op naar ècht gezonde woningmarkt bepleit inhaker makelaars NVM

Troonrede NVMOok de Nederlandse Vereniging van Makelaars/NVM haakt vandaag in op Prinsjesdag. Een hele pagina bepleit: van oplappen naar opknappen en zo op weg naar een ècht gezonde woningmarkt. KLIK om de inhaker in De Telegraaf vandaag wat te vergroten en zie de goed te ontcijferen tekst in overlees.Die markt moet -het verhaal is natuurlijk bekend- ”eerlijke financiële voorwaarden hebben voor iedereen, ook zsp’ers en starters. Met een goede verhouding tussen kopen en huren. Met voldoende ruimte voor nieuwbouw om aan de groeiende en veranderende vraag te

Oscar-winnaar Angus Wall’s ga naar school-spotje

You only have to know one thing: you can learn anything.” Fraaie kreet, doet ‘t goed in deze erg mooie, door de Oscarwinnende film editor van The Social Network, Angus Wall, gemaakte commercial. ”Failing is just another word for growing,” is nog zo’n sterke. Opdrachtgever is de Amerikaanse non-profit Khan Academy dat je verzoekt naar hun (online) school te gaan. Het zeer kostbare filmpje kon gemaakt worden dankzij

Stemmen voor juli-nominaties Ster Gouden Loeki

Er kan weer worden gestemd voor de nieuwe maandverkiezing van de Gouden Loeki 2014. Van de 10 voor JULI 2014 door de STER genomineerde leuke/beste commercials gaan er, zoals gebruikelijk, drie door naar de halve finale van dGouden Loeki afbeeldinge Gouden Loeki-competitie in december. Ze kunnen op de STER/Gouden Loeki site worden bekeken, waar ook kan worden gestemd t/m begin september. De verantwoordelijke reclamebureaus zijn in Nederland gevestigd, tenzij anders vermeld. De tien zijn, in willekeurige volgorde: Afstandbediening/InShared (reclamebureau DDB & Tribal), Klushondje/Gamma (Joe Public), KNVB Leeuwen/Van Gils (SSSS & Orchestra, PS is

Douane zoekt eigenaar Opel Insignia per advertentie

Opel InsigniaDe kans dat de eigenaar van de in beslag genomen Opel Insignia Reclamewereld volgt is uiterst gering, maar als advertentie, weer eens een andere, viel hij mij op vandaag. Op de pagina Familieberichten van De Telegraaf te zien en daar geplaatst door Douane Schiphol Passagiers Team BFC. Nee, dat team zit niet in Amsterdam, maar in Heerlen blijkt. Of de eigenaar van de in beslag genomen wagen met Belgisch kenteken 1-AKM-341 voor 1 oktober a.s. een kopie van het bewijs van eigendom naar dat team wil opsturen… Intrigerend. Wie is die eigenaar, waarom is die Insignia in beslag

Humberto Tan reclame uithangbord voor NH Hotels

NH HotelsHumberto Tan is voor zijn RTL Late Night overgestapt van het Leidseplein naar het Rembrandtplein, van Hampshire’s American hotel naar het Schiller van het ongetwijfeld meer betalende NH Hotels. Dat Spaanse hotelbedrijf maakt mooi reclame met Humberto maandagavond in Het Parool, het dagblad van de hoofdstad (KLIK erop om wat te vergroten). Maar het maakt niet uit waar-ie zit te presenteren: RTL Late Night trok ruim 1 miljoen kijkers met de eerste aflevering na de zomerstop, blijkt uit de gegevens van KijkOnderzoek. Tan versloeg daarmee de talkshow van concurrenten Knevel & Van den Brink ruim. Het EO-duo – bezig aan zijn laatste week – behaalde een kleine 545.000 kijkers. ”Het tv-seizoen moet nog

Robin Williams leeft ook voort in spotjes: Snickers, Apple’s iPad, Legends of Zelda en Illinois Bell

Zo triest. Acteur Robin Williams is niet meer. Maar hij leeft niet alleen voort in films, maar ook in puike commercials voor uiteenlopende merken. Recent voor Snickers, als gRobin Williams beterekke coach (reclamebureau BBDO NY in de VS), en als stem met voor die poëtische tekst bij Apple’s iPad-spot (TBWA). Zie ze hier. Excuses voor de kwaliteit van de Snickers’ spot; kon geen betere vinden. Williams is hier na de klik ook te zien als jonge, relatief onbekende Mork and Mindy-acteur in 1977 voor een spotje voor Illinois Bell Company. En ook met dochter Zelda in de Legends of Zelda-game spotjes (foto links/hij noemde zijn dochter naar zijn favoriete game).

Feyenoord adverteert voor seizoenkaarthouders

Feyenoord en gratis dagblad Metro zijn dikke vrienden in commercieel opzicht, zoveel wel duidelijk. Na Feyenoord reclame seizkaarthoudersde gratis uit-shirts te winnen via de krant en de trotse Clubpagina advertentie van de Rotterdamse voetbalvereniging nu een oproep per advertentie om een seizoenkaart te bestellen (KLIK erop om wat te vergroten). Onderdeel van een veel omvattende reclamedeal of zit

Zelfrijdende auto komt wat te vroeg in Even Apeldoorn bellen-spotje Centraal Beheer

De nieuwste en alweer 56ste Even Apeldoorn Bellen commercial speelt in op auto van de toekomst; de zelfrijdende auto. Een erg leuke, ook om meermalen langs te zien komen. Stap achterin, zeg waar je naar toe wilt en de auto doet de rest. Jaja. Alleen komt de auto zelf voor sommigen misschien net iets te vroeg… Deze weer door reclamebureau DDB & Tribal gemaakt commercial werd opgenomen in

Hondje Bud voorspelt winst voor Oranje vs Brazilië

Wow, opgelet. De Puppy Predictor van WK-sponsor Budweiser, voorspelt voor vanavond winst voor Oranje in de ‘Troostfinale’ tegen gastheerland Brazilië! Dus de derde plaats op het WK en niet één normale verloren wedstrijd… En die jonge Amerikaanse Labrador, die weer verleid wordt door twee mooie meiden, kan er wat van, voorspellen. Had alle kwartfinale wedstrijden goed en voorspelde ook