Categorie: "Varia"

Wees meer menselijk adviseert Reebok in spotje

‘Are we weirdos?’ Kunnen wij obsessief en extreem bezig zijn? Jaaaaa zegt Reebook in de VS in deze Be More Human-commercial. En waarom dan wel? Om beter te zijn. Punt. Dan ben je meer mens. En dat kan je bereiken, als je Reeboks om je voeten hebt, zegt de fabrikant. Op de achtergrond als muziek Run Boy Run van Woodkid. Pretentieus met schoenen: ”And it’s not just about being able to lift more,

Wereld vergaat net als batterij zwarte god sterft toont Mophie in spotje

Myke T op You Tube: ”a black jesus.. i cant wait to see all these white dude hate on this commercial.’ Gelukkig valt het wel mee. In de SuperBowl-commercial ‘All-Powerless‘ van Mophie in Californië, met slogan ‘Stay Powerful‘, verging gisteravond en passant de wereld. En dat werd supervet in beeld gebracht. Moet wat gekost hebben, wow,

Kaartverkoop Five Zero jubileumconcert Golden Earring in Ziggo start meldt advertentie

Golden Earring ZIggo 12 decGolden Earring bestaat dit jaar een halve eeuw en viert dat op 12 december in de Amsterdamse Ziggo Dome met een jubileumconcert genaamd Five Zero. De ticketverkoop voor 12/12 start morgen/vrijdag, meldt een aankondigingsadvertentie in De Telegraaf van vandaag (KLIK erop om wat te vergroten). Verwezen wordt naar Ticketmaster, tfnr 0900-3001250 of de voorverkoopadressen. De groep werd in 1961 opgericht door de toen dertienjarige gitarist George Kooymans en de twee jaar oudere bassist Rinus Gerritsen, maar pas

Spotje over online verkoop puppy teruggetrokken door websitebouwer GoDaddy

Go Daddy puppyGo Daddy puppy 2Slechts enkele uren nadat de Amerikaanse websitebouwer GoDaddy haar voor de SuperBowl bestemde commercial had laten zien is-ie alweer teruggetrokken. Ook van YouTube. Het spotje is grappig bedoeld, maar dat vonden maar weinig kijkers. Het regende van de soms heel emotionele klachten. Via online wordt Buddy, een schat van een puppy verkocht; hondjes doen het immers goed in de reclame, ook in de VS. HIER op de site van AdAge is-ie nog te ZIEN. Het spotje wordt vervangen

Reclamevrij en onbeperkt terugkijken voor €4 per maand door RTL geïntroduceerd

RTL XL iets nieuwsRTL Nederland heeft een nieuwe dienst gelanceerd, waarbij het mogelijk is om voor €4 per maand onbeperkt en zonder reclame programma’s te kijken op terugkijkdienst RTL XL. Dat heeft de zendergroep gecommuniceerd, zo meldt de Mediacourant. De dienst komt náást NL Ziet, het gezamenlijke terugkijkplatform van NPO, RTL en SBS. Die dienst maakt het mogelijk om voor €8 per maand programma’s van álle grote Nederlandse omroepen terug te kijken zonder reclame en in hoge

‘Logisch dat ik niet meer in Albert Heijn mag komen’ zegt Jumbo-acteur Frank Lammers in interview

Frank Lammers is de afgelopen jaren in tal van films en series te zien geweest. Relatief nieuw is het hoofdstuk Jumbo. Samen met Maike Meijer (Toren C) speelt de Brabander in de commercials van de van oorsprong Brabantse supermarktketen. Hoe kijken zijn collega’s daar tegenaan, reclamFrank Lammerse is toch eigenlijk not done? Vraagt De Telegraaf’s Marcel Frost in de marge van een groot interview met Lammers als acteur in de krant van zaterdag j.l. Spottend: ”Ik zeg Michiel Huisman, George Clooney, Frank Lammers! Het klopt dat het lange tijd niet kon, maar dat morele gedoe is er nu wel af. En ik heb ook een gezin”, zegt hij, doelend op de ongetwijfeld prima vergoeding van Jumbo. ”Ik heb zo’n 35 films gemaakt. In Amerika was je dan klaar geweest, financieel, maar hier niet. Dat is ook helemaal niet erg, ik werk graag voor mijn geld. Maar Jumbo geeft wel wat meer rust. Ik sta er ook achter, het zijn

Handige Harrie bij Lidl kopieert ‘Snelle Jelle’ als ‘Vlugge Japie’

Vlugge JapieSnelle Japie beterEen mondvol, die kop. ”Handige Harrie, die kopieer manager van Lidl”, grapt Alfred Dekker ‏@pr8sport  snedig per tweet, met óók nog eens een knipoog naar de naam van AH’s voormalige supermarktmanager-in-de-reclame. We nemen de post van Alfred -hey is dat niet het reclamebureau van Jumbo, haha)- graag over, met dank. Benieuwd

Charlie Hebdo moet blijven, daarom wat reclame

Charlie Hebdo laatste nummerJe suis CharlieWat kun je nog toevoegen, als site over reclame, aan die dramatische ontwikkelingen, terwijl je dat zo graag wil? Niets eigenlijk. We kunnen alleen maar hopen dat het satirische blad Charlie Hebdo, dat in financiële moeilijkheden verkeerde, blijft bestaan. Dat is men in de Franse mediasector, ondanks de zorgen om represailles, toch verplicht aan de nabestaanden van de vermoorde redacteuren. En natuurlijk ook aan

In 1962 overleden Marilyn Monroe reclamegezicht Max Factor

Marilyn Monroe Max FactorDe in 1962 overleden Amerikaanse actrice Marilyn Monroe is dit jaar te  zien in verschillende advertenties en commercials van Max Factor. Dat merk richt zich met name op de transformatie van Norma Jeane Mortenson tot sekssymbool Marilyn Monroe. Meldt onder meer De Telegraaf vandaag (zie ook de DailyMail).  “De rode lippen van Marilyn, haar lichte huid en haar dik aangezette ogen waren een

Reclametrailer tv-serie ‘Jojanneke in de prostitutie’

Wat als vrouwen ineens massaal seks zouden kopen?‘ Stel dat de rollen ineens worden omgedraaid in de prostitutie. Vinden we prostitutie dan nog steeds oké? Jojanneke van den Berge onderzoekt vanaf dinsdag 6 januari -bij de EO(!) op NPO3 om 22.00 uur- en in vier afleveringen hoe het nu echt zit in de prostitutie. Daarin gaat ze op zoek naar antwoorden op vragen als ‘Hoe normaal is het beroep van prostituee’? En wie verdient er het meeste aan? Om antwoorden te vinden, spreekt Jojanneke