Categorie: "Varia"

Gelijke beloning vrouwen en homohuwelijk onderwerp spotjes biermerk Bud Light

Homohuwelijk en gelijke betaling voor vrouwen. Weer eens wat andere onderwerpen voor een tv-campagne van een biermerk, Bud Light in het conservatieve Amerika. Heel goed dus. Als onderdeel van hun Bud Light Party-serie met Amy Schumer en Seth Rogen. Met een knipoog naar die vermaledijde Tea Party in de VS? ”Paying equal for the same things. That’s why Bud Light costs the same for

Excuses Facebook voor het in de ban doen reclame met plus-sized model Tess Holliday

Facebook heeft zijn excuses aangeboden in Australië vanwege het ten onrechte weghalen van een advertentie daar met ‘plus-sized’ model Tess Holliday.  De reclame-uiting met de vrouw die vorig jaar tot ‘de wereld’s grootste plus-sized model’ werd gekozen, was voor een bijeenkomst in MTess mag niet op FBelbourne van Cherchez La Femme over het gewichtige onderwerp Feminism and Fat. FB had de advertentie met de 110 kilo wegende Tess eerder ‘onwenselijk’ genoemd. “Ads like these are not allowed since they make viewers feel bad about themselves,” meldde de brief aan organisatrice Jessamy Gleeson, die een screenshot ervan online zette, meldt bron ABC Net in Australië. Waarna de protesten losbarstten. Tess staat er dus weer, op Facebook, maar daarna reageerde ze als volgt via Twitter: “I’ve worked so hard to get here, but somehow it always comes

Zo zet je jouw bedrijf op de kaart: 8 branding tips

Wie een succesvol bedrijf wil runnen, heeft meer nodig dan alleen een te gek product of een handige dienst. Je doelgroep of klant moet jou namelijk wel kunnen vinden. Je dient naamsbekendheid op te bouwen. Iets wat met name voor starters vaak een lastige opgave blijkt. Zorgen dat je gezien en gehoord wordt, is zeker in de eerste fase van een eigen bedrijf cruciaal. Je moet de kans hebben je verhaal te vertellen en vertrouwen te winnen. Nu kun je tegenwoordig natuurlijk een hoop contact via de digitale weg leggen, maar vergeet ook ouderwetse middelen als folders en banners niet. Bovendien: zorg dat je out there bent.

Nabrander van Tag Heuer-horloges met inhaker over Max Verstappen

Max Tag HeuerEen nabrander. Zo zullen we deze inhaakadvertentie van vandaag met ‘Congratulions‘ van Tag Heuer-horloges -wij schrijven TAG niet met hoofdletters, want zijn niet gesponsord- maar noemen. Over Max Verstappen, ook een beetje van deze Zwitserse sponsor in dit commerciële circus, Formula 1 geheten. Uit het Telesport-katern van De Telegraaf plukten we deze wat verlate advertentie (KLIK erop om wat te vergroten), maar die vertraging is niet zo gek, want van de uiting is van internationale makelij, en dat duurt wat langer om klaar te stomen In het Engels, dus, van Tag Heuer, ‘Swiss avant-garde since 1860′ met als motto Don’t crack under pressure. Nou, dat is wel het laatste dat onze 18-jarige Limburgse held op het racecircuit

Mister Calvin Klein klaagt over reclamekeuze voor ‘alleen maar populaire’ Kendall Jenner

Calvin Klein buitenreclameCalvind Klein Kendall alleenModeontwerper Calvin Klein (nu 73) liet zich in 2002 uitkopen. Buiten dat het merk nog steeds zijn naam draagt, heeft de Amerikaan weinig van doen met Calvin Klein. In ieder geval de reclamekeuzen van de fabrikant zitten hem niet lekker, schrijft Metro. Tijdens een lezing aan het Savannah College of Art and Design deelde Calvin zijn mening over de huidige gezichten van de ‘My Calvin‘-campagne, Justin Bieber en Kendall Jenner, halfzusje van Kim Kardashian. Vooral met de keuze van ‘aardig meisje’ Kendall (beide foto’s komen van haar eigen Instagram-account, klik erop om wat te vergroten) als hét gezicht is de ontwerper niet erg content. Volgens Klein is Kendall vooral gekozen vanwege haar populariteit, en het grote aantal

Een brochure laten drukken in 3 stappen

10924Behoefte aan een persoonlijke brochure? Een eigen magazine uitgeven? Of een jaarverslag laten drukken? Dan kun je maar beter goed beslagen ten ijs komen. Want: wat moet de look & feel van dit drukproduct worden? Wat voor papiersoort is vereist? Wordt het een gelijmde rug, nietjes in de rug, een spiraalbinding of losbladig? En hoeveel tijd is er voor het drukproces? We helpen je in 3 stappen op weg naar het printen van eigen brochures.

Fox Sports zendt applaus voor Johan Cruijff tijdens Feyenoord-Sparta uit

Indrukwekkend, vanavond in de Rotterdamse Kuip. Tenslotte was de vandaag zo tragisch overleden Amsterdamse voetbalicoon Johan Cruijff (68) ook een oud-Feyenoorder. In deze vanavond door Fox Sports rondgestuurde beelden staan Feyenoord en Sparta Rotterdam tijdens een vriendschappelijk duel in de Kuip op indrukwekkende wijze stil bij het overlijden van Johan. De internationale voetballegende stierf aan de gevolgen van longkanker. Morgenavond, in de Arena, die we maar even de Johan Cruijff Arena dopen, volgt een zelfde eerbetoon na

De sjoemelreclame van Gamma, koning Willem Alexander en NL Doet

In de speeltuin van de Alphense buurtvereniging Vreugdeoord wordt stevig aangepakt door koning Willem Alexander. ”Met een rood gezicht en rode, ontblote armen bracht de koning de ene Gamma logona de andere boordevolle kruiwagen met nieuw zand naar de zandbak”, meldt De Telegraaf op Zondag gisterenGamma en koning, plus bijgaande foto van het ANP (KLIK erop om wat te vergroten). De  NL Doet-dagen van het Oranjefonds (weer veel meer, ruim 9200 klussen zijn geklaard op 11 en 12 maart door meer dan 300.000 vrijwilligers zijn weer voorbij, prachtresultaat). Maar dat opvallende reclamedoek in des konings achtergrond… Dat net geen logo van Gamma, ‘ook dit jaar weer partner van NLdoet’ meldt hun site, daar is mee gesjoemeld. Wie oh wie? Deed NLDoet dat? Moest Gamma dat doen?De RVD? Het ANP niet, vermoed ik, en De Telegraaf evenmin. GMMGM? Zie het echte logo boven. Ik zeg: dappere poging, maar wie herkent de bouwmarkt niet meteen,

Winkeliers en reclameverspreiders fel tegen Amsterdamse plan voor ja/ja-sticker

Wie na 2017 nog reclamefolders wil ontvangen in Amsterdam, plakt een ja/ja-sticker op zijn brievenbus, is het plan. De branche van reclameverspreiders is zich rot geschrokken door de plannen van het stadsbestuur om de bezorging van folders te gaan inperken. Dat laat voozitter Stephan vReclamedrukwerkan den Eijnden van beroepsgroep MailDB weten in De Telegraaf van vandaag. ”Door de introductie van een ja/ja sticker mag er vanaf 2017 geen reclamedrukwerk meer in brievenbussen zonder sticker bezorgd worden. Nu is dat nog andersom en moeten huishoudens die geen reclame willen een sticker opplakken. Voor huis-aan-huisbladen geldt een uitzondering. De maatregelen zijn afgekondigd door D66-wethouder Choho (afval), na een voorstel van de Partij voor de Dieren,” zegt de krant. Maar de plannen stuiten op stevige weerstand. De Raad Nederlandse Detailhandel (RND), die een groot deel van ‘s lands winkels