Categorie: "Varia"

Ex-Ajacied Christian Eriksen in spotje Nike’s Magista-schoen

Na een wat moeizaam begin bij de Engelse voetbalclub Tottenham Hotspur toont de sympathieke oud-Ajacied Christian Eriksen Londenaren nu zijn klasse, op het veld, met fraaie passes en verrassende afstandsschoten. Nu is hij daarbuiten ook onderdeel van de sterrenstal van Nike Football, dus mag Christian nu reclame maken voor de nieuwe voetbalschoen Magista genaamd. ”Eriksen heeft de toekomst uitgeprobeerd,” zegt Nike. Bron: rechtstreeks.

‘Vanuit elk reclamemedium aankopen doen kan met PowaTag’

De reclamesector zal radicaal veranderen door nieuwe betaaltechnologie,’ kopt een persbericht, vanochtend verspreid namens Powa Technologies. Het Amerikaanse bedrijf noemt zich een internationale commerciespecialist noemt die ‘technologieën ontwikkelt voor de naadloze integratie van de fysieke en digitale wereld.’  Het persbericht voorts: ”Nieuwe mobiele technPowa Dan Wagnerologie zal de reclamewereld op zijn kop zetten, omdat directe aankopen via een aantal visuele en audio media, waaronder reclameborden, winkeletalages, gedrukte advertenties, webpagina’s, televisie en zelfs radio, mogelijk gemaakt wordt.” Eerder werd al bekend dat Powa een recordbedrag van 100 miljoen dollar heeft opgehaald om de dinsdag te lanceren ‘revolutionaire technologie PowaTag‘ ook hier uit te kunnen rollen.  De investeerder is niet bekend gemaakt. ”Na één enkele scan en een goedkeuring is de aankoop gedaan,” zo claimt directeur/oprichter Dan Wagner (foto) in het persbericht. Of ook de (Nederlandse) consument daarop zit te wachten zal moeten blijken. Maar de belangstelling voor de technologie is er. Getuige een artikel onlangs in het gezaghebbende Amerikaanse zakensite Forbes over de PowaTag: ”De geheime technologie die $76 miljoen aantrok en de lunch van Amazon wel eens zou kunnen stelen.” Mooi Engelse uitdrukking is dat.

Tentoonstelling ’100 Jaar Reclame, 100 Jaar Beroemd’ in Beurs van Berlage verlengd

Reclame affiche 100 jaarGoed nieuws. Tentoonstelling 100 Jaar Reclame, 100 Jaar Beroemd in de Beurs van Berlage t/m 30 april verlengd, kopt vanmiddag een persbericht. Met een ! erachter. Zou eind deze maand zijn geëindigd. ”Hiertoe is besloten vanwege de aanhoudende stroom enthousiaste bezoekers. Niet alleen het grote publiek, maar ook het onderwijs en het bedrijfsleven heeft veel belangstelling voor de tentoonstelling. Deze wordt elke dag door meerdere groepen bezocht.”  In 100 Jaar Reclame, 100 Jaar Beroemd staat de bijzondere relatie tussen bekend Nederland en reclame centraal. Meer dan 300 bekendheden uit heden en verleden passeren de revue. Zo zijn reclames met Ali B, Andre van Duin, Bram Moszkowicz en Wim

Even reclame maken voor Rotterdamse wijnbar Uva Dolce

Deze online magazine over reclame gaat altijd over reclame die anderen maken. Maar nu even niet. Nu maak ik even reclame voor een wijnbar, eentje in Rotterdam-Noord. Uva Dolce geheten, tapasbar en restaurant, adres Bergweg 199A, 3037 EJ Rotterdam. Haal er je wijntjes en hapjes, als je er in de buurt woont. Of like de page op Facebook als je er ver(der) vandaan woont, zoals ik. Waarom dan wel?  DUVA Dolce wijnbare 40-jarige Marokkaanse zakenvrouw Elou Akhiat wordt met de dood bedreigd, omdat zij die wijnbar heeft geopend in Rotterdam. Meldt Metro vanochtend (reacties). Wat afschuwelijk. Een moslima mag zoiets niet, kennelijk. Van sommigen in dit land. En dit had ze eerder al ‘misdaan’, aldus Elsevier: ”Akhiat, dochter van een imam, is geboren in Marokko en kwam twee maanden later naar Nederland. Ze droeg tot vier jaar geleden een hoofddoek, maar zette deze af na een worsteling van zes jaar.” Een van de reacties op Facebook: ‘Stinkwijf ik hoop dat je tent gaat afbranden inclusief jij erin.’ Akhiat was zich al bewust van de negatieve respons die haar keuzes kunnen opleveren, schrijft Metro. ”Ik wil zijn wie ik ben: een wereldburger. (…) Het openen van een wijnbar druist misschien in tegen de islamitische cultuur waarmee ik ben opgegroeid, maar het voelt goed. Ik wil doen wat ik zelf wil, ben zelfstandig en onafhankelijk.”  Zaterdagavond opende de wijnbar van Akhiat zijn deuren en de politie was aanwezig om een oogje in het zeil te houden.

Goede warming-up Sotsji goud waard zei Gazelle-reclame al

Sotsji GazelleDriemaal schaatsgoud gisteren in Sotchi, onder leiding van Sven Kramer. En die goede start van de Olympische Winterspelen was die ochtend al voorspeld, haha, in een inhaak-advertentie van Koninklijke Gazelle over het belang van een goede warming-up. ”We zijn er trots op om voor het vervoer van de Nederlandse Olympische ploeg te mogen zorgen. Hopelijk dragen wij op die manier ons steentje bij aan een fantastisch resultaat bij deze Olympische Spelen,” meldt de tekst in de -vreemd- url-loze inhaker in De Telegraaf van gisteren. Nou, als de schaatsvrouwen zich ook goed hebben inreden op die fietsen, dan kan het alweer een mooie dag worden vandaag ;-)

Bob Dylan spreekt in American Pride-spotje van Chrysler

When it’s made here, it’s made with the one thing you can’t import from anywhere else, American pride.” Bob Dylan, die niet voor het eerst reclame maakt voor Amerikaanse auto’s (o.m. voor Cadillac), spreekt -prachtstem natuurlijk- en is ook te zien in het all-new Chrysler 200-spotje. Werd gisteravond vertoond in de SuperBowl. Ook te zien, als flits, Marilyn Monroe en James Dean. En Duits bier, en Zwitserse horloges, haha. En, opmerkelijk, niet de Facebook-pagina wordt getoond om naar door te klikken, los van de Chryslersite, maar een hashtag voor Twitter: #AmericasImport.

Mooie Fleur is ‘Unox-meisje 2014′ van voorpagina Telegraaf

De beeldschone Fleur Bol Raap uit Rotterdam kan er hartelijk om lachen. Schrijft De Telegraaf over de 16(!)-jarige blondine, die gisteren de voorpagina haalde van ‘s lands grootste dagblad, in bikini, na die Scheveningse duik. Nou, duik. Als ‘Unox-meisje van 2014.’ Vandaag prominent Unox Fleur Telegraaf jan 14op p3, gefotografeerd door Roel Dijkstra. Helemaal kopje-onder is Fleur overigens niet gegaan op 1 januari. ”Tot mijn middel en toen vond ik het genoeg,” lacht ze. Ze ziet haar plotselinge bekendheid door de nieuwjaarsduik als een goed voorteken: 2014 wordt voor haar een prachtig jaar. De havoscholiere doet dit jaar examen en vertrekt daarna voor zeven weken naar München om daar in een gastgezin in recordtempo de Duitse taal te leren. ”Hopelijk word ik dan toegelaten tot de hotelschool. Dit is een heel belangrijk jaar,” meldt de wakkere krant. Misschien helpt ‘t, dat ze ook goed reclame kan maken voor Hollandse soep en worst ;-)