Categorie: "Varia"

Jeroen Pauw gefeliciteerd in Vara Gids-advertentie, maar niet door geïnterviewde Fleur Agema van PVV

Jeroen, gefeliciteerd!‘ Roept de inhaak-advertentie van de Vara Gids in de Volkskrant vandaag. Hij kreeg de Sonja Barend Award voor het beste interview van het afgelopen jaar, met PVV’er Fleur Agema. De krant was zo verstandig om Agema even om een reactVara Gids Pauwie te vragen. En die staat een pagina verder en liegt er niet om. ”Ik vond het interview onder de gordel, hier en daar onaardig en manipulatief zelfs. Ik ben verbaasd door de keuze van de jury.” Slachtoffer van de bekende interviewerstruuk was ze natuurlijk: Pauw haalde haar binnen om

Run op vlag Admiraliteitsdagen

Dokkum, 1 oktober 2014 – De vraag naar de speciale Admiraliteitsvlag was  overweldigend. In slechts een paar dagen tijd waren alle 500 vlaggen uitverkocht! 

Op 5, 6 en 7 september stond Dokkum weer in het teken van de jaarlijkse Admiraliteitsdagen.

Filmster Joan Rivers promoot iPhone 6 na haar dood

JRDe Amerikaanse comédienne Joan Rivers (1933) maakt twee weken na haar dood reclame voor nieuwe iPhone 6 op Facebookpagina, meldt de site van Communicatie. Redacteur Rocco Mooij schrijft onder de prachtkop ‘Joan Rivers promoot iPhone 6 ft under‘: ”Een wonderbaarlijke opstanding, of toch gewoon een foutje in de regie? Op 19 september, de dag van de

Op naar ècht gezonde woningmarkt bepleit inhaker makelaars NVM

Troonrede NVMOok de Nederlandse Vereniging van Makelaars/NVM haakt vandaag in op Prinsjesdag. Een hele pagina bepleit: van oplappen naar opknappen en zo op weg naar een ècht gezonde woningmarkt. KLIK om de inhaker in De Telegraaf vandaag wat te vergroten en zie de goed te ontcijferen tekst in overlees.Die markt moet -het verhaal is natuurlijk bekend- ”eerlijke financiële voorwaarden hebben voor iedereen, ook zsp’ers en starters. Met een goede verhouding tussen kopen en huren. Met voldoende ruimte voor nieuwbouw om aan de groeiende en veranderende vraag te

Oscar-winnaar Angus Wall’s ga naar school-spotje

You only have to know one thing: you can learn anything.” Fraaie kreet, doet ‘t goed in deze erg mooie, door de Oscarwinnende film editor van The Social Network, Angus Wall, gemaakte commercial. ”Failing is just another word for growing,” is nog zo’n sterke. Opdrachtgever is de Amerikaanse non-profit Khan Academy dat je verzoekt naar hun (online) school te gaan. Het zeer kostbare filmpje kon gemaakt worden dankzij

Stemmen voor juli-nominaties Ster Gouden Loeki

Er kan weer worden gestemd voor de nieuwe maandverkiezing van de Gouden Loeki 2014. Van de 10 voor JULI 2014 door de STER genomineerde leuke/beste commercials gaan er, zoals gebruikelijk, drie door naar de halve finale van dGouden Loeki afbeeldinge Gouden Loeki-competitie in december. Ze kunnen op de STER/Gouden Loeki site worden bekeken, waar ook kan worden gestemd t/m begin september. De verantwoordelijke reclamebureaus zijn in Nederland gevestigd, tenzij anders vermeld. De tien zijn, in willekeurige volgorde: Afstandbediening/InShared (reclamebureau DDB & Tribal), Klushondje/Gamma (Joe Public), KNVB Leeuwen/Van Gils (SSSS & Orchestra, PS is

Douane zoekt eigenaar Opel Insignia per advertentie

Opel InsigniaDe kans dat de eigenaar van de in beslag genomen Opel Insignia Reclamewereld volgt is uiterst gering, maar als advertentie, weer eens een andere, viel hij mij op vandaag. Op de pagina Familieberichten van De Telegraaf te zien en daar geplaatst door Douane Schiphol Passagiers Team BFC. Nee, dat team zit niet in Amsterdam, maar in Heerlen blijkt. Of de eigenaar van de in beslag genomen wagen met Belgisch kenteken 1-AKM-341 voor 1 oktober a.s. een kopie van het bewijs van eigendom naar dat team wil opsturen… Intrigerend. Wie is die eigenaar, waarom is die Insignia in beslag

Humberto Tan reclame uithangbord voor NH Hotels

NH HotelsHumberto Tan is voor zijn RTL Late Night overgestapt van het Leidseplein naar het Rembrandtplein, van Hampshire’s American hotel naar het Schiller van het ongetwijfeld meer betalende NH Hotels. Dat Spaanse hotelbedrijf maakt mooi reclame met Humberto maandagavond in Het Parool, het dagblad van de hoofdstad (KLIK erop om wat te vergroten). Maar het maakt niet uit waar-ie zit te presenteren: RTL Late Night trok ruim 1 miljoen kijkers met de eerste aflevering na de zomerstop, blijkt uit de gegevens van KijkOnderzoek. Tan versloeg daarmee de talkshow van concurrenten Knevel & Van den Brink ruim. Het EO-duo – bezig aan zijn laatste week – behaalde een kleine 545.000 kijkers. ”Het tv-seizoen moet nog

Robin Williams leeft ook voort in spotjes: Snickers, Apple’s iPad, Legends of Zelda en Illinois Bell

Zo triest. Acteur Robin Williams is niet meer. Maar hij leeft niet alleen voort in films, maar ook in puike commercials voor uiteenlopende merken. Recent voor Snickers, als gRobin Williams beterekke coach (reclamebureau BBDO NY in de VS), en als stem met voor die poëtische tekst bij Apple’s iPad-spot (TBWA). Zie ze hier. Excuses voor de kwaliteit van de Snickers’ spot; kon geen betere vinden. Williams is hier na de klik ook te zien als jonge, relatief onbekende Mork and Mindy-acteur in 1977 voor een spotje voor Illinois Bell Company. En ook met dochter Zelda in de Legends of Zelda-game spotjes (foto links/hij noemde zijn dochter naar zijn favoriete game).

Feyenoord adverteert voor seizoenkaarthouders

Feyenoord en gratis dagblad Metro zijn dikke vrienden in commercieel opzicht, zoveel wel duidelijk. Na Feyenoord reclame seizkaarthoudersde gratis uit-shirts te winnen via de krant en de trotse Clubpagina advertentie van de Rotterdamse voetbalvereniging nu een oproep per advertentie om een seizoenkaart te bestellen (KLIK erop om wat te vergroten). Onderdeel van een veel omvattende reclamedeal of zit