Categorie: "Varia"

‘Wapenstilstand tijdens Kerstmis’ doel stuntcampagne reclamebureaus

Christmas Truce beterBracht deze commercial, van een Engelse supermarkt (Sainsbury’s), ze op het idee? Twee Amsterdamse reclamebureaus, Red Urban en Etcetera -organisatorisch gezien zusjes- lanceren vandaag ”ter herdenking van de 100ste verjaardag van het Kerstbestand van 1914” in samenwerking met Copa Football een online campagne voor wereldvrede: Christmas Truce 2014. Copa Football, by the way, is een internationaal actieve Amsterdamse leverancier van (retro) voetbalkleding en meer. Maar dat koppelen aan voetbal, tja. Mooie stunt, mooie publiciteitsstunt vooral voor de betrokken drie bedrijven, want kansloze actie, natuurlijk. Aanleiding voor de Engelstalige, dus internationale campagne is een opmerkelijke gebeurtenis die tijdens Kerstmis 1914 in Vlaanderen plaatsvond. Britse en Duitse troepen

Frauderende tandarts genoemd in ministeriële advertentie

In het kader van de hopelijk oneindige serie ‘Weer eens wat anders in de reclame‘ een ministeriële advertentie over een frauderende Amsterdamse tandarts. Geplukt uit Het Parool van gisteren (KLIK erop om te vergroten). De man wordt voluit genoemd in de uiting want zijn inTandarts Paroolschrijving is ‘doorgehaald’ uit het register van tandartsen wegen het maken van onjuiste declaraties. Ondertussen, op de Amsterdamse pagina’s in De Telegraaf, een bericht over een tandarts die niet voluit wordt genoemd. Alleen zijn voornaam. ‘Tandarts de cel in’ kopt het bericht. ”Tandarts Peter M. kan zich voorlopig niet meer buigen over de gebitten van wereldsterren. Voor het plunderen van de bankrekening van zijn bejaarde huisgenoot heeft hij 12 maanden cel gekregen, waarvan 4 maanden voorwaardelijk. Ook moet hij een

Samen achter Oranje zegt De Telegraaf in KNVB 125-inhaker

KNVB 125 jaar TelegraafSamen achter Oranje‘ toetert de Samen achter Nederland-krant in een inhaker ter gelegenheid van het 125-jarig jubileum van de KNVB. De advertentie met mooie historische momenten zoals gemeld op voorpagina’s, staat vandaag in het speciale KNVB-katern van Telesport van De Telegraaf. Dat dagblad verscheen overigens voor het eerst op 1 januari 1893, vier jaar nadat de KNVB was opgericht. Op de advertentie zijn 11 voorpagina’s gereproduceerd (KLIK erop om wat te vergroten), waarvan vijf nog in zwart/wit. De oudste, links bovenaan, besteedt aandacht aan het WK van 1974; de laatste, rechts

Rondje in café blijkt reclame-retourtje Air Canada

Ontroerend. Mooie reclamestunt van Air Canada. In veel grote hoofdsteden in de wereld is er altijd wel een café waar Canadezen bijeen komen, vaak op vaste avonden. Voor een borrel en een hapje, maar vooral om verhalen en ervaringen uit te wisselen. Londen is zo’n stad. Als reclamestunt vielen medewerkers van Air Canada eind vorige maand op ‘Canada Night‘ binnen bij de Londense pub Maple Leaf

Alles voor uw beurspresentatie

705Beurzen en congressen zijn een ideaal moment om in contact te komen met je potentiële klanten of toeleveranciers. Daarnaast is een beurs een bron van kennisuitwisseling en kun je door goed te netwerken waardevolle contacten opdoen. Een beurs is vaak echter wel zeer druk en het kan moeilijk zijn om de aandacht te trekken van beursgangers. Een opvallende en aantrekkelijke beursstand is een van de tips om de aandacht te bemachtigen van mensen. Hierbij horen professionele beurswanden, een presentatiewand en beursstandinrichting.

Merkloze hamburger als teaser-advertentie achterop Telegraaf

Hamburger beterHuh? Moeten we nu allemaal naar McDonald’s* rennen tussen de middag of vanavond? Of toch naar Burger King? Een wonderlijke advertentie vandaag achterop de grootste krant van Nederland. Een hamburger, nou deel van. Ziet er, al zeggen we het zelf, smakelijk lekker uit. Maar wel merkloos, die burger als teaser daar achterop De Telegraaf… (KLIK erop om te vergroten, haha). Maar van een hamburgerbakker of juist helemaal niet? Iig is ie niet van de wakkere krant zelf; veeeels te dure plek daarvoor. Ben er nog niet in geslaagd om erachter te komen wat dit betekent, dus welke adverteerder nog moet worden geopenbaard. We ontwaarden geen kleine, verklarende advertentie in dezelfde krant. Dat beeld deed me wel even denken aan het boek

Voorronde Groot Dictee start zaterdag meldt advertentie

Groot DicteeWil je een kans maken om te worden uitgenodigd voor de finale van Het Groote Dictee der Nederlandse Taal op 17 december in de Eerste Kamer (dan is de tv-uitzending, de opname is zaterdag 13 december)? Dan moet je vanaf morgen, zaterdag 15 november, meedoen aan de voorronde. Dit is een bijzonder jaar, het Groot Dictee viert namelijk haar 25-jarig jubileum. ”De eer om deel te nemen aan het Dictee is daarom nog groter dan in andere jaren.” Deelnemen kan via de Volkskrant, waaruit we deze advertentie plukten, of online (KLIK erop om te vergroten).

Dollar Shave Club zet zich af tegen Roger Federer en weggevertjes in spotjes

Beware of less-than-awesome incentives when buying overpriced razors at the store.” Grappig, deze commercial van de Dollar Shave Club in de VS. Maar ook interessant. Ten eerste vanwege het produkt, een abo op thuis per posst te ontvangen scheermesjes. En ze doen het heel goed in de markt en pikken veel af van giganten als Gillette, dat veel geld besteedt aan Roger Federer. Zie filmpje met Michael Dubin (zie filmpje), de oprichter/baas van Dollar Shave Club, die meeschrijft aan het script voor

Edgar Davids part-time reclamemaker bij bureau Anomaly

Edgar Davids, jeweetwel. Van Juventus, Inter Milan, Barcelona, Tottenham, Ajax en Oranje. En Barnes. Die ja. Die klopte bij reclamebureau Anomaly aan om stage te lopen. Hij kende er iemand. En mocht er meteen beginnen, in semi-vaste dienst, vanaf begin volgende maand. En betaAnomaly Edgar Davidsald ook. Wat Edgar bij te dragen heeft in de reclamebranch? Volgens de Amerikaanse vaksite AdAge weet hij genoeg over sport & jeugd natuurlijk, maar ook over popcultuur-gerelateerde onderwerpen. Davids heeft huizen in Londen en Amsterdam, waar het Amerikaanse reclamebureau ook vestigingen heeft. Evenals in Toronto, Sjanghai en, uiteraard, New York. Hij kent er mede-oprichter

Taylor Swift 1989 tour-kaartjes in reclame American Express

Taylor Swift AmexBestaan ze nog, American Express-kaarthouders? Kennelijk wel. Amex kondigt niet zonder trots per advertentie aan dat ze een streepje voor hebben met het kopen van kaartjes voor The 1989 World Tour van Taylor Swift. De Amerikaanse zangeres, songwriter, muzikante en actrice haalde net het nieuws door haar muziek per direct van Spotify te halen, inclusief haar nieuwe 1989-album, omdat ze haar veel te weinig betalen zegt ze. In Nederland werd Swift bekend door de single Love Story. In België was haar eerste grote hit You Belong with Me, meldt Wikipedia. Taylor Swift doet  op 21 juni volgend jaar Amsterdam’s Ziggo Dome aan, meldt de inhaker in De Telegraaf vandaag. ”Koop als eerste Exclusief voor American