Categorie: "Advertorial"

Reclame is hartstikke belangrijk maar in mei regent het prijzen zegt Dick van der Lecq

Deze maand regent het. En volgende maand ook nog, in Cannes zelfs. Reclameprijzen. ”Reclame is hartstikke belangrijk. Reclame vermaakt. Reclame informeert de mensen over belangrijke onderwerpen als voeding, eenzaamheid en aids. Reclame werft broodnodige fondsen voor goede doelen. Reclame financiert tv-programma’s en bijvoorbeeld deze krant. Reclame versterkt de concurrentie- positie van ons bedrijfsleven. Creativiteit is nondedju de motor van vooruitgang!” Zegt  reclameman Dick van der Lecq in zijn column in de Amsterdamse krant Het Parool. Maar al die prijzen. Reclamewereld’s vaste striptekenaar/reclameman Frank Pels, de man achter De Opportunisten, zei ooit: ”We zijn elkaar maar prijzen gaan geven omdat niemand anders dat deed.” En wat zegt Van der Lecq? Lees Verder voor zijn complete column.

Patiënten eerder naar huis dankzij Vodafone meldt advertentie

Huh, dat is nog steeds even wennen. Vodafone doet veel meer dan jeweetwel. Eerder meldden we al over de advertentie van ze voor de simkaart/GPS beveiliging van fietsen van Van Moof, nu koopt een Voda-reclame in De Telegraaf vandaag (KLIK erop om te vergroten, waardoor-ie leesbaar wordt): ”Patiënten eerder naar huis dankzij Vodafone.” De vorm is ook interessant, een advertorial, dat, zoals hier eerder uitgelegd, een advertentie is in de vorm van een redactioneel artikel, met doel om

Advertorial over voetbalclub FC Lisse als reclame ING

Liefde voor voetbal.’ Niet nieuw, deze reclamevorm, wel interessant ingezet door ING, ‘Hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal.’ Een advertorial -een combi van advertentie en redactioneel- in de Amsterdamse krant Het Parool maandag over de voetbalclub FC Lisse. Geplaatst in kleur onderaan de voetbalpagina’s en, toevallig of niet, onder een artikel over het amateurvoetbal. KLIK erop om te vergroten, waardoor de tekst goed leesbaar wordt. FC Lisse wordt een ‘sportieve familie

Ditzo maakt getruukt reclame met Roemer-interview in Het Parool

Een hoogst opmerkelijke advertorial -advertentie verpakt als redactie- van zorgverzekeraar Ditzo in Het Parool gisteren. In dat nummer stond op de rechter pagina een interview met Emile Roemer, overgenomen uit die krant van zaterdag (zie overlees). Maar wel met aangepaste kop, met de vrouw met wie Roemer praat eraf gesneden op de foto en de naam van de Parool-redacteur ontbreekt. De artikelen er omheen zijn onveranderd, maar ook maar deels zichtbaar. Er staat wel keurig -maar piepklein- ‘Advertentie’ boven de late Prinsjesdag-inhaker. Die dankzij dat enorme blauwe Zorg?-blok van Ditzo niet meteen ogend als een advertentie voor die zorgverzekeraar. En boven de pagina staat de datum van zaterdag ipv gisteren, nog zo’n signaal dat er wat

Jan Smit maakt reclame voor zijn ochtendshow op 100% NL

Het radiostation 100% NL zet deze week een geheim wapen in om luisteraars te trekken in de ochtend”. Jan Smit presenteert namelijk vandaag t/m vrijdag de Ochtendshow tussen 06.00 en 10.00 uur op het radiostation met de muziek van Nederland, meldt       een advertorial vandaag in dagblad Metro. Een advertorial is een advertentie die eruit ziet als redactionele tekst, maar moet herkenbaar zijn als reclame. Daarom staat er ‘Advertorial’ keurig boven (KLIK erop om wat te vergroten). Het is inmiddels voor het vijfde jaar op rij dat