Categorie: "Onderzoek"

’80 procent van de jongeren negeert internetreclame’ meldt onderzoek

Liefst 80 procent van de jongeren negeert internetreclame en 35 procent van deze groep zet adblockers in om aan reclame te ontkomen. Dit blijkt uit de Irritatie Monitor Internetreclame 2015 die marketingtechnologie aanbieder Relay42 door onderzoeksbureau No Ties liet uitvoeren. Zo meldt vOnline advertising logoaksite Fonk vandaag. De houding van 500 consumenten ten opzichte van internetreclame werd door No Ties onderzocht. ”Op basis van de onderzoeksresultaten concludeert Relay42 dat het tijd is voor meer relevantie, dosering en een betere timing,” schrijft

Hoe reclame werkt voor het MKB wordt onderzocht door Elsevier meldt advertentie

Een anders dan andere-advertentie in Elsevier van deze week. De advertentie is van het weekblad zelf en roept ondernemers op om mee te doen aan het MKBElsevier onderzoek MKB Marketing Onderzoek (KLIK erop om te vergroten). Waarin vragen als ‘Hoe binden ondernemers bestaande klanten, hoe vinden ze nieuwe klanten, waar wordt geadverteerd, wat voor soort reclame wordt gebruikt’ worden onderzocht. Nuttig dus. Zij die meedoen maken kans op een reclamecampagne t.w.v. €1.250

App-ontwikkelaars grijpen steeds vaker naar tv-reclame blijkt uit onderzoek

Die vingers bij deze illustratie zijn van acteur Liam Neeson, uit een spotje waarin hij tv-reclame maakt voor de app Clans of Titans. Voor een puApp plaatjebliek van tientallen miljoenen Amerikanen, tijdens de SuperBowl begin dit jaar. ”Ontwikkelaars maken steeds vaker gebruik van tv-reclame om hun mobiele apps te promoten. Dat blijkt uit onderzoek van marketingbureau Quaid Media, dat niet minder dan 12.000 tv-spotjes voor apps in elf verschillende landen telde”, meldt vaksite Emerce vandaag. Zie ook wat Adweek schrijft. Het aantal is ten opzichte van heel 2014 nu

‘Internet internationaal groter reclame-medium dan tv in 2016′

Het internet volgt in 2016 televisie internationaal op als het grootste medium voor reclame-uitgaven. Dat heeft Warc, een gerenommeerd Engels onderzoekinstituut voor media- en reclame, tevens uitgever van reclame/mediavakbladen, zojuist gemeld in een persbericht. Onderzoek iOnderzoek plaatjes gedaan is de grootste 12 reclamemarkten van de wereld (waar Nederland niet bij zit), samen goed voor 75% van de internationale reclame-uitgaven. Warc verwacht tevens dat de internationale reclame-omzet dit jaar met 2.3% groeit. Dat is liefst 2.5% minder dan verwacht als gevolg van de recessie in twee van de drie grootste reclamemarkten. De internetreclame-omzet groeit dit jaar met 15.6% naar een waarde van $135.9 miljard en naar verwachting volgend jaar nog eens 12.7%

‘Verzekeraars die het minst aan reclame uitgaven wonnen meeste klanten’

De zorgverzekeraar die relatief het meeste reclamegeld per verzekerde besteedde (12 euro per verzekerde) daalde qua aantal verzekerden in Onderzoek plaatjehet afgelopen ‘jacht’seizoen. Welke verzekeraar dat is, wil BS Health Consultancy niet bekendmaken omdat de bedrijven gegevens hebben aangeleverd onder voorwaarde van anonimiteit. En wil mogelijk geen (potentiële) klanten tegen het hoofd stoten, voegen we daaraan toe. ”De twee zorgverzekeraars die het minste hebben uitgegeven aan reclame per verzekerde hebben netto relatief de meeste verzekerden gewonnen”, blijkt uit onderzoek van het adviesbureau. Ook die worden dus niet genoemd. In het afgelopen commerciële seizoen stegen de reclamebestedingen van de

‘Groei marketing- en communicatievacatures zet door’ meldt onderzoek

Nu weten we ‘t zeker dat het de goede kant opgaat met de economie. ”De stijgende lijn, die eind 2013 is ingezet,  zet zich in 2014 voort. In het derde kwartaal van 2014 waren er 18% meer vacatures op het gebied van marketing en communicatie vergeleken met een jaar geleden.” Dit blijkt uit de een onderzoek over ontwikkelingen op de mbanenmarktplaatjearketing- en communicatie arbeidsmarkt over het derde kwartaal van 2014 van arbeidsbemiddelaar Yacht. ”De vraag naar deze specialisten in dit kwartaal is niet alleen stevig binnen de profit sectoren (exclusief intermediairs, +20%); ook non-profit organisaties hebben groeiende behoefte aan deze specifieke kennis (+34%).” Vergeleken met een jaar geleden zijn dit derde kwartaal de vacatures

Onderzoek VS: ‘Online reclame vaker geblokkeerd’

Online advertenties worden in toenemende mate geblokkeerd en Google’s gratis webbrowser Chrome lijkt daar in hoofdzaak verantwoordelijk voor. Dat blijkt uit onderzoek van Pagefair en Adobe, zo meldt Emerce vandaag. Bijna vijf Google Chromeprocent van de internetgebruikers blokkeert advertenties met zogenoemde ad blockers. Een kwart van die gebruikers komt uit de VS. Vooral jongeren tussen 18 en 29 maken er gebruik van. In het afgelopen jaar is het gebruik van deze

‘Ruim 80% grote adverteerders actief met sociale media advertising’

Adverteren op sociale media is geprofessionaliseerd. De budgetten stijgen snel.” Luidt de conlusie van het jaarlijkse Social Media Advertising onderzoek van het Tilburgse internetmarketingbureau PauwR, dat voor haar persbericht verwijst naar de vaksite vaSocial media logo'sn Adformatie. Daarop is te lezen dat ‘ruim 80 procent van de grote adverteerders actief met sociale media advertising’. En dat 19% van de ondervraagden meer dan 100.000 euro erop besteedt. ”Nog maar 17% is passief als het gaat om social media advertising. In 2012 was dit nog 44%”. Het onderzoek is uitgevoerd onder de top 500 adverteerders van Nederland. ”Facebook en YouTube blijven onder de grote adverteerders de populairste advertentiekanalen. Twitter

Omzet radioreclame 11,5% omhoog in 2e kwartaal

De netto reclamebestedingen op de radio -dus met alle kortingen verrekend- zijn in het tweede kwartaal van dit jaar met liefst 11,5% gestegen vergeleken met dezelfde periode in 2013, meldt het Radio Advies Bureau (RAB) in een persbRAB logo turn up the radioericht. Hiermee komen de totale netto radiobestedingen in Q2 uit op €65,7 miljoen. Onderdeel daarvan, de non-spot bestedingen -buiten de reclameblokken om, zoals sponsoring- groeiden zelfs 15%, tot bijna €4 miljoen. Volgens RAB-directeur Lidewij Hentenaar is in het tweede kwartaal, een periode van voortgaand economisch herstel en de WK Voetbal-effecten, het aantal radio-adverteerders toegenomen met 5%.” In totaal waren

Bruto reclamebestedingen 9,5% omhoog in eerste halfjaar

De bruto reclamebestedingen in Nederland -bruto betekent dat kortingen niet verdisconteerd zijn- zijn in de eerste zes maanden van 2014 met 9,5% gestegen tot € 3,23 miljard, meldt onderzoekbureau Nielsen in een persbericht vanochteNielsen reclame 2014nd. KLIK op tabel om wat te vergroten. ”Daarmee lijkt het herstel van de advertentiemarkt door te zetten. Dat herstel kreeg al vorm in de tweede helft van 2013, toen de bruto reclamebestedingen stegen met 5%. Vooral televisie stuwde de groei van de bruto reclamebestedingen in de eerste zes maanden van 2014 met een toename van meer dan 18%. Printmedia zagen de bruto reclamebestedingen dalen met 10%.