Categorie: "Reclameprijzen"

Gouden Loeki-nominaties juni: Jongetje/VW, Van Persie Jr/Calvé en Hamsters/AH

Van de 10 voor JUNI 2014 door de STER geselecteerde commercials, de longlist, gaan er, zoals gebruikelijk, drie als maandnominaties door naar de halve finale van de Gouden LoGouden Loeki afbeeldingeki-competitie in december dit jaar. Na de stemming over de leukste/beste spotjes van juni 2014 door het NL kijkerspubliek is de uitslag volgens de STER: eerste werd Jongetje/VW (reclamebureau DDB & Tribal), gevolgd door Robin van Persie Jr/Calvé (Alfred) en als derde werd genomineerd Hamsters/AH (TBWA\Neboko). Alle reclamebureaus zijn in Nederland gevestigd, tenzij anders vermeld. Zie overlees voor volgorde overige 7 spots op de  juni-longlist; alle 10 zijn doorklikbaar als je ze wil zien. Zie GL 2013-uitslag hier.

Stemmen voor juni-nominaties Ster Gouden Loeki

Er kan weer worden gestemd voor de nieuwe maandverkiezing van de Gouden Loeki 2014. Van de 10 voor JUNI 2014 door de STER genomineerde leuke/beste commercials gaan er, zoals gebruikelijk, drie door naar de halve finale van de Gouden Loeki-competitie in december. Ze kunnen op de STER/Gouden Loeki site worden bekeken, waar ook kan worden gestemd t/m zondag 3 augustus.Gouden Loeki afbeelding De tien zijn, in willekeurige volgorde: Pianoman/NS en Sweet Sixteen/Telfort (reclamebureau N=5), Robin van Persie Jr/Calvé, WK/C1000 en Sorry/Jumbo (Alfred), HolánDress/Bavaria (Selmore), Jongetje/VW (DDB & Tribal), Hamsters/Albert Heijn (TBWA\Neboko), Call for Dad/Dove Men Care (Davie

Calvé/Robin van Persie best beoordeelde print-inhaker WK voetbal 2014

Calve RVP goudAndrelon ZilverLidl bronsRuim 1.500 lezers hebben 100 inhaakadvertenties in De Telegraaf, Metro, Sp!ts en op het online netwerk van TMG beoordeeld op attentiewaarde, originaliteit, waardering en de koppeling met het WK. Calvé heeft deze wedstrijd overtuigend gewonnen door in het verlengde van haar tv-commercial met Robin van Persie in te haken op het openingsdoelpunt van Oranje. Meldt een persbericht van TMG van vanochtend. KLIK op advertenties om ze te vergroten. Naast de eerste plaats met Calvé, behaalt Unilever ook de tweede plaats met een inhaker van Andrélon. De top 5 wordt gecomplementeerd met advertenties van ING en Albert Heijn.

Gouden Loeki nominaties mei: Remia, C1000, Jumbo

Van de 10 voor MEI 2014 door de STER geselecteerde commercials, de longlist, gaan er, zoals gebruikelijk, drie als maandnominaties door naar de halve finale van de Gouden Loeki-competitie in december dit jaar. Na de stemming over de leukste/beste sGouden Loeki afbeeldingpotjes van mei 2014 door het NL kijkerspubliek is de uitslag volgens de STER: eerste werd Remia/Act like a man/Stallone (reclamebureau McCann), gevolgd door C1000/Handdoeken (Alfred) en als derde werd genomineerd Jumbo/WK/Froger/Donders (ook van Alfred). Zie overlees voor volgorde overige 7 spots op de mei longlist; alle 10 zijn doorklikbaar als je ze wil zien. Zie GL 2013-uitslag hier.

Suárez scoort top bij top-10 leukste reclames Specsavers

Specsavers Suarez  beter‘De bijt’ van Uruguay en Liverpool-topper Luis Suárez  werd onder meer ook door Specsavers, van die brillen, gebruikt om geestig reclame te maken op Twitter. ‘Should have gone to Specsavers heet die langlopende campagne, die gelukkig ook -soms- door de Nederlandse vestigingen wordt overgenomen. De Engelse vaksite Campaign zette de leukste 10 reclame-uitingen van de brillenmaker op een rijtje. En de inmiddels zwaar gestrafte Suárez staat voorlopig bovenaan. Hij heeft eindelijk zijn daad heeft toegeven, vergezeld van excuses. Hopelijk niet alleen onder druk van sponsors.  OM ZE TE ZIEN,

Stemmen voor mei-nominaties Ster Gouden Loeki

Er kan weer worden gestemd voor de nieuwe maandverkiezing van de Gouden Loeki 2014. Van de 10 voor mei 2014 door de STER genomineerde leuke/beste commercials gaan er, zoals gebruikelijk, drie door naar de halve finale van de Gouden Loeki-competitie in december. Ze kunnen op de STER/Gouden Loeki site worden bekeken, waar ook kan worden gestemd t/m maandag 30 juniGouden Loeki afbeelding . De tien zijn, in willekeurige volgorde: Remia/Act like a man/Stallone (reclamebureau McCann), Nike/Winner stays (Wieden + Kennedy in VS), Bolletje/Smeuige koektest (Etcetera), Oxxio/energie is saai (XXS), Jumbo/WK/Froger/Donders en C1000/Handdoeken (Alfred), Coca-Cola/WK-inhaker (bureau onbekend), AH/Helpende hand (TBWA/Neboko) en Roosvicee/Volg je

Sweetie-campagne met virtueel Filipijns lokmeisje domineert prijzen op reclamefestival Cannes

Sweetie plaatjeNiet eerder won een Nederlands bureau zo veel gouden Leeuwen op een avond, schreef vaksite Adformatie gisteren. Een unieke prestatie. ”Reclamebureau Lemz heeft tijdens het Cannes Lions-festival in 3 verschillende categorieën gouden Leeuwen gewonnen voor de Sweetie-case voor Terre des Hommes. Het bureau viel in Direct, Promo & Activation en PR in de prijzen, (…) niet eerder won

Staatsloterij Radioadverteerder van het jaar, beste radiospotjes: Vodafone, Cup-a-Soup en ProRail

De RAB Radio Advertising Awards zijn gisteravond uitgereikt tijdens het Turn-Up-The-Radio event in poptempel Paradiso. Eerder vanochtend meldden we al dat het radiospotje ‘Oude‘ van Vodafone, gemaakt door reclamebureRAB logo turn up the radioau Achtung, de Publiekprijs in de wacht sleepte. De vakjury ging voor het spotje ‘Dubbel‘ van Voda. Ruim 300 vakgenoten zagen hoe Vodafone (Achtung), Cup-a-Soup (TBWA\Neboko) en ProRail (QiOnly) door de Vakjury Creatie tot winnaars werden bekroond. Radioadverteerder van het jaar is de

Vodafone-spotje ‘Oude’ wint publieksprijs Radio Advertising Awards

Met 35% van de stemmen heeft de Nederlandse consument bepaald dat ‘Oude’ van Vodafone gemaakt door reclamebureau Achtung de publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards heeft gewonnen. Meldt de radio marketing-site. Voor deze prijs werdRAB radio awards logoen zes voorrondes gehouden waarin steeds twintig radiocommercials door minimaal duizend respondenten werden beoordeeld, uitgevoerd door onafhankelijk marktonderzoeksbureau Ruigrok | NetPanel. Een radiocampagne op alle RAB-radiostations riep consumenten op om te stemmen via deze website . De zes finalisten zijn te horen in de overlees. Winnaar Vodafone ‘Oude‘ hier .

Stemmen gestart op zes voor publieksprijs genomineerde radiospotjes

Voor de Publiekprijs, een onderdeel van de Radio Advertising Awards, zijn de zes genomineerde radiospotjes (hier te horen) ABN Amro/Kamperen (reclamebureau Selmore), ProRail/Spoorlopers (QiOnly), Calvé Pindakaas/65 jaar en Calvé PinRAB logo turn up the radiodakaas/Beste uit de test (Alfred), Vodafone/ Oude (Achtung) en Telfort/Smartpakkers (N=5). Deze week, t/m dinsdag 10 juni zenden, alle RAB-radiostations commercials uit met een oproep om te stemmen via de website De Beste Radiocommercial. Er kan gestemd worden op de zes finalisten, maar het publiek kan ook een eigen favoriet aandragen via de wild card-module. Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle