Categorie: "Reclameprijzen"

Stemmen voor maart nominaties Ster/Gouden Loeki

Er kan weer worden gestemd voor de nieuwe maandverkiezing van de Gouden Loeki 2014. Van de 10 voor de maart 2014 door de STER genomineerde commercials leuke/beste commercials gaan er, zoals gebruikelijk, drie door naar de halve finale van de Gouden Loeki-competitie in december 2014. Ze kunnen op de STER/Gouden Loeki site worden bekeken, waar ook kan worden gestemd t/m  maandag 5 Gouden Loeki afbeelding mei. De tien zijn, in willekeurige volgorde: Thuiswerker/Cup-a-Soup, en Route 99 en Aziatische Wokgerechten/Albert Heijn (reclamebureau TBWA\Neboko), Radler/Bavaria (Selmore), Axe effect spoof/Specsavers (buitenlands bureau onbekend), Waar is mijn nasi?/ Mediamarkt (JWT) , Harem/Chocomel,

Aangrijpende Slachtofferhulp-infomercial wint prijs voor beste regie

Iemand die zo’n traumatische ervaring heeft meegemaakt, streeft ernaar om het leven terug te krijgen zoals het was vóór het gebeurde. Worden wie je was is een campagne van het Fonds Slachtofferhulp. De door Simone van Dusseldorp van FatFred geregisseerde infomercial van reclamebureau Publicis won deze week de prijs voor de beste regie tijdens een DDG/Dutch Directors Guild-bijeenkomst, zo meldt vaksite Adformatie. Ook genomineerd voor de prijs waren de regisseurs Paul

Gouden Loeki nominaties februari: Opkikker, KWF en Mediamarkt

Van de 10 voor FEBRUARI 2014 door de STER geselecteerde commercials, de longlist, gaan er, zoals gebruikelijk, drie als maandnominaties door naar de halve finale van de Gouden Loeki-competitie in december dit jaar. Na de stemming over de leukste/beste sGouden Loeki afbeeldingpotjes van februari 2014 door het NL kijkerspubliek is de uitslag volgens de STER: eerste werd Opkikkerdag Jay-Jay/Stichting Opkikker (reclamebureau the Oddshop), gevolgd door Roken is zooo: Schwalbe/KWF Kankerbestrijding (Houdini) en als derde werd genomineerd De man in de Mediamarkt/Mediamarkt (reclamebureau JWT). Zie overlees voor volgorde overige 7 spots op de februari-longlist; alle 10 zijn doorklikbaar als je ze wil zien. Zie GL 2013-uitslag hier.

Stemmen februari nominaties Ster/Gouden Loeki

[LAATSTE DAG vandaag] Er kan weer worden gestemd voor de nieuwe maandverkiezing van de Gouden Loeki 2014. Van de 10 voor de februari 2014 door de STER genomineerde commercials leuke/beste commercials gaan er, zoals gebruikelijk, drie door naar de halve finale van de Gouden Loeki-competitie in december 2014. Ze kunnen op de STER/Gouden Loeki site worden bekeken, waar ook kan worden gestemd tot Gouden Loeki afbeeldingmaandag 7 april. De tien zijn, in willekeurige volgorde: De man in de Mediamarkt/Mediamarkt en De Schademanager thuis/Nationale Nederlanden (reclamebureau JWT), The Odyssey/Heineken (Wieden + Kennedy Amsterdam), Crash Test/New York Pizza (Edward Bardoul & Karel Beyen), Peace/Axe (BBH London), Allerslimste koop/Jumbo en Jack/AutoTrack (Alfred), Roken is zooo: Schwalbe/KWF

Topman McDonald’s Adverteerder van ‘t Jaar Cannes

Op het internationale reclamefestival van Cannes wordt op 21 juni a.s. Steve Easterbrook van McDonald’s (foto) benoemd tot Adverteerder van het Jaar. Hij heeft de functie van, mondvol, Senior Vice President and Global Chief Brand Officer van het bedrijf. DeMcDonalds Steve Easterbrook Cannes eretiteCannes logo altijd zelfdel die hij krijgt in de Franse badplaats is eigenlijk die van Creative Marketer of the Year, de moderne term van wat voorheen Adverteerder van het Jaar heette. Het het festival heeft ook al langer een modernere, mooiere naam, namelijk The Cannes Lions International Festival of Creativity. Zo dat is eruit. De directeur ervan, Philip Thomas, legt uit: ”McDonald’s laat haar reclame en communicatie consequent draaien om creativiteit,

Longlisten SAN bekend voor Adverteerder, Bureau en Consistent Accenten 2013

De drie maal 10 Longlisten voor de zogenaamde ABC Groot Accenten 2013 zijn bekend, zo meldt de SAN/Stichting Adverteerdersjury Nederland vanochtend in een persbericht. Zie bijgaande tabel; hier meer info. ”De ABC jury bestaande uit redacteuren van Adformatie, bestuursleden van de BvA/Bond van Adverteerders en bestuursledenSAB accent beeldje van de SAN aangevuld met twee externe deskundigen – Jempi Moens en Rik Riezebos – maakte na rijp beraad onderstaande 3 x 10 genomineerde kandidaten bekend.”  De ABC jury staat onder leiding van de

SAN Longlist Accenten 2013

‘Meest controversiële reclames ooit’ volgens site VS

SisleyAmerican Apparel Made in BangladeshMost controversial ads of all time‘ kopt de Amerikaanse site Daily News, waar ze alle 17 te ZIEN zijn. Wij selecteerden er twee.These advertisers aren’t afraid to make waves. From ads that depict drug use to ads that show just too much skin,” aldus krant/site. Links een advertentie van modemerk Sisley uit 2007 dat twee textiel snuivende vrouwen toont onder ‘t kopje Fashion Junkie. Reclamewereld besteedde er destijds ook aandacht aan. Rechts een advertentie van American Apparel van dit jaar. ‘Gemaakt in Bangladesh’ slaat niet zozeer op de jeans, maar op het model zelf.

Gouden Loeki nominaties januari: KNGF, LOI, Telfort

Van de 10 voor JANUARI 2014 door de STER geselecteerde commercials, de longlist, gaan er, zoals gebruikelijk, drie als maandnominaties door naar de halve finale van de Gouden Loeki-competitie in december dit jaar. Na de stemming over de leukste/beste sGouden Loeki afbeeldingpotjes van januari 2014 door het NL kijkerspubliek is de uitslag volgens de STER: eerste werd Buddyhond/Kon. Ned. Geleidehonden/ KNGF (reclamebureau Selmore), gevolgd door Conference Call/LOI (bureau N=5) en als derde werd genomineerd Programma Gemist/Telfort (reclamebureau Etcetera). Zie overlees voor volgorde overige 7 spots op de januari-longlist; alle 10 zijn doorklikbaar als je ze wil zien. Zie GL 2013-uitslag hier.

Stemmen januari nominaties Ster/Gouden Loeki 2014

Er kan weer worden gestemd voor de maandverkiezing van de Gouden Loeki 2014. Van de 10 voor de maand januari 2014 door de STER genomineerde commercials leuke/beste commercials gaan er, zoals gebruikelijk, drie door naar de halve finale van de Gouden Loeki-competitie in december 2014. Ze kunnen op de STER/Gouden Loeki site worden bekeken, waar ook kan worden gestemd tot Gouden Loeki afbeeldingdinsdag 11 maart. De tien zijn, in willekeurige volgorde: Conference Call/LOI, Schaatser/Snelle Jelle en Programma Gemist/Telfort (reclamebureau N=5), Italiaanse Winterweken/Albert Heijn (TBWA/Neboko), Reasons to Believe/Coca-Cola (Wieden + Kennedy, Portland VS), Superdeals/Jumbo

Telegraaflezer kiest Heineken, KNSB en Gazelle als topinhakers Sotsji

Sotsji Holland Heineken HuisHeineken, KNSB en Gazelle meest succesvolle inhakers op de Olympische Winterspelen 2014‘. Kopt een persbericht vanochtend van de wakkere krant die de publieks- inhaakwedstrijd organiseerde. ”Mede dankzij de vele successen van onze sporters in Sochi hebben veel merken in De Telegraaf, Metro, Sp!ts en op Telegraaf.nl ingehaakt op de Olympische Winterspelen.” Bijna 1.000 lezers en websitebezoekers hebben de afgelopen weken meer dan 30 inhaakadvertenties beoordeeld op attentiewaarde, originaliteit, waardering en de koppeling met de Olympische Spelen, aldus de krant. Heineken heeft als winnaar het stokje overgenomen van Randstad, winnaar van de inhaakwedstrijd rondom de lympische Spelen van 2012 in London. Als tweede eindigde KNSB (zie hier bij Reclamewereld) en als derde Gazelle (zie hier, ook bij Reclamewereld, maar brons ging naar de uiting met de tekst ‘Wat rijdt Oranje toch lekker‘).