Categorie: "Reclameprijzen"

Zwarte Piet/Bol.com, Sleepwagen/SNS en 5 Jaar Lidl november-nominaties Gouden Loeki

Van de 10 voor NOVEMBER 2014 door de STER geselecteerde commercials, de longlist, gaan er, zoals gebruikelijk, drie als maandnominaties door naar de halve finale van de Gouden LoGouden Loeki afbeeldingeki-competitie op 14 januari a.s. Na de stemming over de leukste/beste spotjes van november 2014 door het NL kijkerspubliek is de uitslag volgens de STER: eerste werd Zwarte Piet/Bol.com (reclamebureau Etcetera), gevolgd door Sleepwagen/SNS Bank (FHV BBDO) en als derde werd genomineerd 5 Jaar/Lidl (ook Etcetera).(N=5). Alle reclamebureaus zijn in Nederland gevestigd. Zie overlees voor volgorde van de overige 7 spots op de longlist van november; ze zijn alle 10 doorklikbaar als je ze wil zien. Zie GL 2013-uitslag hier.

Nu stemmen op nominaties Loden Leeuwen 2014

Tot 1 januari kan er gestemd worden voor de Loden Leeuwen 2014, de prijzen voor de meest irritante tv-commercials, georganiseerd door Tros Radar. Als je hier stemt -daar zijn de 2 maal 5 genomineerde spotjes ook te zien- maak je kans op een tablet of een e-reader. Presentator AntoinLoden Leeuwette Hertsenberg maakte vanavond in Tros Radar de namen van de 10 LL-kandidaten bekend. Eerst voor irritante spotjes, vervolgens voor irritante Nederlanders in commercials. Voor de tweede categorie zijn dit jaar genomineerd Roy Donders met z’n Juichpakken (adverteerder Jumbo), Chantal Janzen als wasvrouw (Robijn), Jeroen van Koningsbrugge (v/h Overtoom, nu Manutan), Tim en Tom Coronel (AllSecur) en Jort Kelder & Gerard Joling (Sixt).  De genomineerde irritante spotjes waarop gestemd moet worden zijn HoyHoy met de luiaards, Specsavers met pochende hondenbezitters, Gaslicht.

Wyke van Weelden’s lied in WNF-spotje mogelijk ‘Favoriete reclamesong 2014′

De prachtige song World of Blue van Anouk sound-alike Wyke van Weelden (foto) in een WNF-spotje maakt een grote kans om het ‘Favoriete reclameliedje 2014′ van vaksite Adformatie te worden. Interessant is dat het nummer is gecomponeerd door Darre van Dijk, de creatieve baas van reclamebureauWyke van Weelden Ogilvy dat vermoedelijk ook het spotje maakte (en natuurlijk ook druk aan het stemmen is geslagen, net als het WNF, haha). Op de top-20 kan nog steeds worden gestemd. De criteria om in die lijst opgenomen te worden zijn apart, want gebaseerd op het aantal vragen dat over reclamesongs werd gesteld aan de STER, via hun We Love Reclame-site. Daardoor hebben minder bekende songs meer kans dan de overbekende hits die geen vragen meer oproepen. ”muziek en reclame vormen een vruchtbare combinatie. Een lekker nummertje helpt enorm om een goede sfeer te

Stemmen voor november-nominaties Gouden Loeki

Er kan weer worden gestemd voor de nieuwe maandverkiezing van de Gouden Loeki 2014. Van de 10 voor NOVEMBER 2014 door de STER genomineerde leuke/beste commercials gaan er, zoals gebruikelijk, drie door naar de halve finale van dGouden Loeki afbeeldinge Gouden Loeki-competitie in december. Ze kunnen op de STER/ Gouden Loeki-site worden bekeken, waar ook kan worden gestemd t/m vrijdag 19 december. De verantwoordelijke reclamebureaus zijn in Nederland gevestigd, tenzij anders vermeld. De tien zijn, in willekeurige volgorde: Kijk: Zwarte Piet!/Bol.com (reclamebureau Etcetera), Eerste Slok/Brand Bier (Indie), How Far met George Clooney & Jean Dujardin /Nespresso (Lowe, niet uit Nederland), Sleepwagen/SNS Bank en Najaars-

Nomineren voor de Loden Leeuwen 2014 gestart

[UPDATE: zie nieuwer bericht] Het einde van het jaar is in zicht en dus is het weer tijd voor de Loden Leeuwen 2014 (en de Gouden Loeki 2014, trouwens). Welke commercial was diLoden Leeuwt jaar het meest irritant, vraagt ons Tros Radar wederom. En welke reclamemakende BN’er verdient het beeldje? Laat Tros Radar met oog op deze verkiezing weten welke filmpjes dit jaar op de shortlist moeten; nomineren kan via hier. Als de reacties op de LL-site een graadmeter zijn maken de broertjes Coronel (AllSecur) een goeie kans op een Loden Leeuw en Siemens

Reclamemannen Cor den Boer en Diederick Koopal VEA Legend 2014, Robert Volten ‘Next Legend’

De reclamemannen Diederick Koopal en Cor den Boer zijn vanavond in Amsterdam uitgeroepen tot VEA Legend 2014. Dat gebeurde tijdens het jaarlijkse VEA Legend Dinner, in aanwezigheid van de leden, bestuur en oud-bestuurders. Na Giep Franzen, Albert Winninghoff, Paul Meijer, Pietro Tramontin, Frank Pels, Hans van Dijk, Béla Stamenkovits, Tejo Hollander en Lucas Mees hebben Den Boer (rechts op foto) en Koopal eenCor en Died nieuw plek gekregen in de VEA Hall of Fame. Cor en Diederick, die laatste is ook bekend als regisseur van de succesvolle speelfilm De Marathon, en maakt nu een film over het leven van André Hazes) waren met Simon Neefjes de oprichters van het succesvolle reclamebureau Neboko (nu TBWA\Neboko). Als creatief team waren ze verantwoordelijk voor campagnes voor o.a. Cup-a-Soup (John de Manager), Heineken (Biertje?) en Albert Heijn (Supermarkt- manager Harry), meldt het persbericht. Ze ontvingen de onderscheiding uit handen van VEA bestuurslid Inge Ligthart. Bij de benoeming hoort een beeldje met het profiel van de Legend van de hand van kunstenaar Jeroen Henneman. Nieuw dit jaar is dat de VEA heeft besloten om naast de senior Legend ook veelbelovend jong talent

Grote zoensprong-spotje Lacoste krijgt techniekprijs

Life is a beautiful sport.’ Zegt fabrikant Lacoste. Moet je wel de juiste Franse sportkleding aan hebben (of helemaal niets, haha).  Bijgaande knap gemaakte ‘The Big Leap‘-commercial van begin dit jaar heeft op het gerespecteerde Europese Eurobest reclameprijzenfestival de hoogste onderscheiding in de categorie Craft,

KLM, Gamma en Telfort zijn Gouden Loeki-nominaties in maand oktober

Van de 10 voor OKTOBER 2014 door de STER geselecteerde commercials, de longlist, gaan er, zoals gebruikelijk, drie als maandnominaties door naar de halve finale van de Gouden LoGouden Loeki afbeeldingeki-competitie in december dit jaar. Na de stemming over de leukste/beste spotjes van oktober 2014 door het NL kijkerspubliek is de uitslag volgens de STER: eerste werd 95 jaar KLM (reclamebureau DDB & Tribal), gevolgd door Spijt/Gamma (Joe Public) en als derde werd genomineerd Kroeg/Telfort (N=5). Alle reclamebureaus zijn in Nederland gevestigd. Zie overlees voor volgorde overige 7 spots op de  longlist van oktober;alle 10 zijn doorklikbaar als je ze wil zien. Zie

Stemmen voor oktober-nominaties Gouden Loeki

Er kan weer worden gestemd voor de nieuwe maandverkiezing van de Gouden Loeki 2014. Van de 10 voor OKTOBER 2014 door de STER genomineerde leuke/beste commercials gaan er, zoals gebruikelijk, drie door naar de halve finale van dGouden Loeki afbeeldinge Gouden Loeki-competitie in december. Ze kunnen op de STER/Gouden Loeki site worden bekeken, waar ook kan worden gestemd deze maand. De verantwoordelijke reclamebureaus zijn in Nederland gevestigd, tenzij anders vermeld. De tien zijn, in willekeurige volgorde (inclusief drie van reclamebureau Etcetera): Magic/Rijksmuseum (reclamebureau Skipintro), 95 jaar/KLM (DDB & Tribal), Spijt/Gamma (Joe Public), Avondje uit/Jumbo (Alfred), Klassiekers: stoofpotje