Categorie: "Reclameprijzen"

Spreekbuis brengt overzicht ’50 beste reclametunes’

Omroepsite Spreekbuis komt met een leuk overzicht van de ‘50 beste reclametunes,’ die ook direct te beluisteren zijn. Zoals geselecteerd door ‘een selecte groep van 30 respondenten uit de Nederlandse reclame- en omroepwereld.’ Van de Spotify lijst is er ook een overzicht gemaakt waSpreekbuis reclametunesarin de merken in staan vermeld inclusief link naar de commercial. Spreekbuis meldt op de site: ”Sommige populaire tunes waren helaas niet in Spotify verkrijgbaar, waaronder  Mentos, Sprite, Martini, Sandwich Spread en last, maar zeker niet least: Unox.” Voor de volgende Top-50 die volgend jaar uitkomt mag iedereen meestemmen, aldus de site. In de overlees nemen we over, met toestemming, de Spreeekbuis Top-10 over. Zie voor de rest hun site.

Stemmen voor september-nominaties Gouden Loeki

Er kan weer worden gestemd voor de nieuwe maandverkiezing van de Gouden Loeki 2014. Van de 10 voor SEPTEMBER 2014 door de STER genomineerde leuke/beste commercials gaan er, zoals gebruikelijk, drie door naar de halve finale van dGouden Loeki afbeeldinge Gouden Loeki-competitie in december. Ze kunnen op de STER/Gouden Loeki site worden bekeken, waar ook kan worden gestemd t/m begin november. De verantwoordelijke reclamebureaus zijn in Nederland gevestigd, tenzij anders vermeld. De tien zijn, in willekeurige volgorde: Wat ben je mooi als je doorgaat/Menzis (reclamebureau DDB & Tribal), De wals/vrouw op reis/NS International en

14 EffieAwards: Goud voor campagne Triodos Bank van reclamebureau Dawn

Eén Gouden Effie, vier keer Zilver, negen keer Brons; dat is de oogst van de EffieAwards 2014. Deze prestigieuze prijzen van BVA en VEA voor de meest effectieve reclamecampagnes werden dinsdag 7 oktober uitgereikt iEffie Award 2014n de Stadsschouwburg te Amsterdam tijdens de vijfde editie van 24Festival voorheen ‘De 24 uur van de Reclame’. Meldt het persbericht. De Gouden EffieAwards werd toegekend aan ‘Volg je hart. Gebruik je hoofd. Triodos Bank’ (adverteerder: Triodos Bank, bureau: Dawn). Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders), Voorzitter VakJury Merkcampagnes: “De jury was het unaniem eens over de schoonheid van deze case. Het merk Triodos heeft een sterke missie geformuleerd. Alle keuzes met betrekking tot de doelstellingen, de communicatie-campagnes en de media-inzet zijn vanuit deze missie gemaakt. Het is heel eigen en bovendien zeer effectief.”

LOI, M&M’s en Centraal Beheer: Gouden Loeki-nominaties augustus

Van de 10 voor AUGUSTUS 2014 door de STER geselecteerde commercials, de longlist, gaan er, zoals gebruikelijk, drie als maandnominaties door naar de halve finale van de Gouden LoGouden Loeki afbeeldingeki-competitie in december dit jaar. Na de stemming over de leukste/beste spotjes van augustus 2014 door het NL kijkerspubliek is de uitslag volgens de STER: eerste werd Parkeerwachters/LOI (reclamebureau N=5), gevolgd door Miss Brown/M&M’s (buitenlandse reclamebureau onbekend volgens Ster, volgens mij is dat BBDO New York) en als derde werd genomineerd Self-driving car/Centraal Beheer Achmea (DDB & Tribal). Alle reclamebureaus zijn in Nederland gevestigd, tenzij

Stemmen voor augustus-nominaties Gouden Loeki

Er kan weer worden gestemd voor de nieuwe maandverkiezing van de Gouden Loeki 2014. Van de 10 voor AUGUSTUS 2014 door de STER genomineerde leuke/beste commercials gaan er, zoals gebruikelijk, drie door naar de halve finale van dGouden Loeki afbeeldinge Gouden Loeki-competitie in december. Ze kunnen op de STER/Gouden Loeki site worden bekeken, waar ook kan worden gestemd t/m begin oktober. De verantwoordelijke reclamebureaus zijn in Nederland gevestigd, tenzij anders vermeld. De tien zijn, in willekeurige volgorde: The Self Driving Car/Centraal Beheer Achmea en Golf Sportsfan/VW (reclamebureau DDB & Tribal), Menu van de dag/McDonald’s (TBWA\Neboko), Parkeerwachter/LOI (N=5), Goed uitgerust van start/Mediamarkt

Gouden Loeki-nominaties juli: Gamma’s Klushondje, Bingo en Beekse Bergen

Van de 10 voor JULI 2014 door de STER geselecteerde commercials, de longlist, gaan er, zoals gebruikelijk, drie als maandnominaties door naar de halve finale van de Gouden LoGouden Loeki afbeeldingeki-competitie in december dit jaar. Na de stemming over de leukste/beste spotjes van juli 2014 door het NL kijkerspubliek is de uitslag volgens de STER: eerste werd Klushondje/Gamma (reclamebureau Joe Public), gevolgd door Bingo/Specsavers (in eigen huis gemaakt door creatieve afdeling) en als derde werd genomineerd Beekse Bergen (bureau evenmin bekend, volgens organisator STER, raar). Alle reclamebureaus zijn in Nederland gevestigd, tenzij anders vermeld. Zie overlees voor volgorde overige 7 spots op de juli-longlist; alle 10 zijn doorklikbaar als je ze wil zien. Zie GL 2013-uitslag hier.

Gouden Loeki-nominaties juni: Jongetje/VW, Van Persie Jr/Calvé en Hamsters/AH

Van de 10 voor JUNI 2014 door de STER geselecteerde commercials, de longlist, gaan er, zoals gebruikelijk, drie als maandnominaties door naar de halve finale van de Gouden LoGouden Loeki afbeeldingeki-competitie in december dit jaar. Na de stemming over de leukste/beste spotjes van juni 2014 door het NL kijkerspubliek is de uitslag volgens de STER: eerste werd Jongetje/VW (reclamebureau DDB & Tribal), gevolgd door Robin van Persie Jr/Calvé (Alfred) en als derde werd genomineerd Hamsters/AH (TBWA\Neboko). Alle reclamebureaus zijn in Nederland gevestigd, tenzij anders vermeld. Zie overlees voor volgorde overige 7 spots op de  juni-longlist; alle 10 zijn doorklikbaar als je ze wil zien. Zie GL 2013-uitslag hier.

Stemmen voor juni-nominaties Ster Gouden Loeki

Er kan weer worden gestemd voor de nieuwe maandverkiezing van de Gouden Loeki 2014. Van de 10 voor JUNI 2014 door de STER genomineerde leuke/beste commercials gaan er, zoals gebruikelijk, drie door naar de halve finale van de Gouden Loeki-competitie in december. Ze kunnen op de STER/Gouden Loeki site worden bekeken, waar ook kan worden gestemd t/m zondag 3 augustus.Gouden Loeki afbeelding De tien zijn, in willekeurige volgorde: Pianoman/NS en Sweet Sixteen/Telfort (reclamebureau N=5), Robin van Persie Jr/Calvé, WK/C1000 en Sorry/Jumbo (Alfred), HolánDress/Bavaria (Selmore), Jongetje/VW (DDB & Tribal), Hamsters/Albert Heijn (TBWA\Neboko), Call for Dad/Dove Men Care (Davie

Calvé/Robin van Persie best beoordeelde print-inhaker WK voetbal 2014

Calve RVP goudAndrelon ZilverLidl bronsRuim 1.500 lezers hebben 100 inhaakadvertenties in De Telegraaf, Metro, Sp!ts en op het online netwerk van TMG beoordeeld op attentiewaarde, originaliteit, waardering en de koppeling met het WK. Calvé heeft deze wedstrijd overtuigend gewonnen door in het verlengde van haar tv-commercial met Robin van Persie in te haken op het openingsdoelpunt van Oranje. Meldt een persbericht van TMG van vanochtend. KLIK op advertenties om ze te vergroten. Naast de eerste plaats met Calvé, behaalt Unilever ook de tweede plaats met een inhaker van Andrélon. De top 5 wordt gecomplementeerd met advertenties van ING en Albert Heijn.

Gouden Loeki nominaties mei: Remia, C1000, Jumbo

Van de 10 voor MEI 2014 door de STER geselecteerde commercials, de longlist, gaan er, zoals gebruikelijk, drie als maandnominaties door naar de halve finale van de Gouden Loeki-competitie in december dit jaar. Na de stemming over de leukste/beste sGouden Loeki afbeeldingpotjes van mei 2014 door het NL kijkerspubliek is de uitslag volgens de STER: eerste werd Remia/Act like a man/Stallone (reclamebureau McCann), gevolgd door C1000/Handdoeken (Alfred) en als derde werd genomineerd Jumbo/WK/Froger/Donders (ook van Alfred). Zie overlees voor volgorde overige 7 spots op de mei longlist; alle 10 zijn doorklikbaar als je ze wil zien. Zie GL 2013-uitslag hier.