Categorie: "Reclameprijzen"

AH’s afscheidsspotje met supermarktmanager Harry Piekema wint Gouden Loeki 2015

De afscheidscommercial van ‘supermarktmanager’ Harry Piekema -Meneer van Dalen- van Albert Heijn heeft vanavond de onderscheiding Gouden Loeki 2015 gekregen, gekozen uit een lijst van tien genomineerde spotjes. Erin was een reeks van hoogtepunten te zien van Van Dalen aka Piekema, die vGouden Loeki Ster met tekstolgens de NOS tien jaar in 153 spotjes van de supermarkt acteerde (en nu de stem is van de tv-reclames). Eigenlijk een oeuvreprijs (en ook nog van december 2014). De prijs werd uitgereikt tijdens een evenement van organisator Ster, de reclameverkooporganisatie van de Publieke Omroep,  in de Amsterdamse Melkweg. Uitreiking en stemprocedure hadden voor het eerst een nieuwe opzet, waarbij onder meer de rechtstreekste tv-uitzending geschrapt werd. De genomineerde commercials -hier te zien- waren, zoals eerder deze maand

Online stemmen op Gouden Loeki favorieten van top-10 mogelijk tot 18 januari

Nog tot en met maandag 18 januari 2016 kan het Nederlands publiek online stemmen op zijn of haar 3 favoriete commercials uit de top-10 viaGouden Loeki Ster met tekst Ster GoudenLoeki. Donderdagavond 21 januari wordt de prestigieuze reclamepublieksprijs in de Melkweg in Amsterdam uitgereikt, meldt organisator Ster. De top-10 voor de Ster Gouden Loeki 2015 werd vorige week al bekend gemaakt: finalisten zijn Albert Heijn, Jumbo, Centraal Beheer Achmea (2x), Fiat, Interpolis, KPN, Heineken, WNF en Unox. Reclamebureau TBWA is 3 maal genomineerd, DDB & Tribal 2 keer. Details in doorlees.

AH, Jumbo, Centraal Beheer, Fiat, Interpolis, KPN, Heineken, WNF en Unox in finale Ster Gouden Loeki 2015, online stemmen gestart

De top 10 voor de Ster Gouden Loeki 2015: Albert Heijn, Jumbo, Centraal Beheer Achmea (2x), Fiat, Interpolis, KPN, Heineken, WNF enGouden Loeki Ster met tekst Unox staan in de finale. Reclamebureau TBWA is drie maal genomineerd, DDB & Tribal twee keer. Vanaf nu tot en met 18 januari 2016 kan het Nederlands publiek online stemmen op 3 favoriete commercials uit de top 10 via stergoudenloeki. Donderdagavond 21 januari wordt de prestigieuze reclamepublieksprijs in de Melkweg in Amsterdam uitgereikt, meldde organisator Ster vanmiddag.

De top 10 van de Ster Gouden Loeki 2015 in willekeurige volgorde:

Titel Adverteerder Reclamebureau
Meneer Van Dalen neemt afscheid Albert Heijn TBWA\Neboko
Snackbar Jumbo Alfred
Welkom Centraal Beheer Achmea DDB & Tribal Amsterdam
Blue pill Fiat The Richards Group
Echo Interpolis FHV BBDO
Beeldbellen KPN N=5
Feestje Centraal Beheer Achmea DDB & Tribal Amsterdam
Nature’s Wonder Heineken TBWA\Neboko
Aarde op 1 Wereld Natuur Fonds -
Soep in Zak Unox TBWA\Neboko

Vooral dankzij foto: ‘Iedere paal gaat er in’ van heibedrijf Steenman slechtste reclameslogan 2015

Reclameslogans 2015 winaarDe Slechtste (reclame) Slogan van 2015 is ‘Iedere paal gaat er in’ van heibedrijf Steenman, meldt de site Slogan Verkiezing van Christine Liebrecht en Tefke van Dijk. Vooral dankzij die gefotoshopte foto, denken wij. Zie de Top-10 in de overlees, evenals de winnaars van 2012-14. De ”Een recordaantal van 5542 stemmers bracht dit jaar liefst 10.010 stemmen uit. De reclameleus van het heibedrijf uit Oosterblokker kreeg daarbij de meeste stemmen, slechts 7 meer dan de nummer 2: ‘Regelrecht van kippekont naar mensenmond’ van eierhandel Marco Kleijer.” Aldus de site. Het ‘winnende’ bedrijf ontvangt binnenkort De Blauwe Tegel 2015. Zie het AD voor een interview met de winnaar, Vincent

Loden Leeuwen 2015 voor BN’er Adelheid Roosen (Yarden) en Tui voor ‘het monster’

Een van de twee Loden Leeuwen 2015, die voor BN’ers in irritante reclame, is vanavond gegaan naar Adelheid Roosen in het Yarden-spotje, met liefst 46% van de stemmen (zie ‘m hier). Vermoedelijk een LL-record percentage. Er was geen reclamebureau aan te pas gekomen, het uitvaartspotje was haar eigAdelheid Loden Leeuwen concept, vertelde Roosen (foto) die weinig geschokt bleek van de ‘prijs.’ Tweede werd Arie Boomsma met dat onbewoonde eiland van Holy Soda (22%). Het duo Wilfred Genee/Johan Boskamp werd derde met 19% met hun spotje voor Plus (alleen making of beschikbaar, vreemd genoeg). De prijs voor de irritantste ‘gewone’ commercial ging naar ‘het monster’ van reisorganisatie Tui, met 26% van de stemmen (zie ‘m hier). Deze, dat was al besloten, verdwijnt geleidelijk van de buis, aldus Frans Leenaars van Tui, die zei dat dat ‘Ontdek wat Tui met je doet‘-spotje vaak getest was bij consumenten en daar goed was uit gekomen. Tweede met 25% van de stemmen de Axe/strand parodie van Specsavers (die ik zelf wèl leuk vond, maar dat terzijde).

Stemmen op Top-20 ‘meest populaire reclamemuziek’ 2015 van Adformatie

In samenwerking met reclameplatform WeLoveReclame heeft vaksite Adformatie een overzicht gemaakt van 20 commercials die muziek laten horen ”waarover bij de Ster iAdfo muziek comp beeldn 2015 veel vragen binnen kwamen”. Van ABN Amro en AllSecur tot en met Unox en Vodafone. Alle nummers zijn gerangschikt in alfabetische volgorde (merk). ZIE ZE HIER, je kan er uiteraard ook STEMMEN. Onder aan de pagina vind je een Spotify playlist met daarbji een poll. Breng daar je stem uit. ”Tussen Kerst- en Nieuwjaar verwerken we de uitslag in de enige echte Adformatie Top-20 van meest populaire reclamemuziek,” aldus de site. Adfo-

Creative Press Challenge 2015 winnaar en runner-up gaan over kankerbestrijding

Butter rum cancer Creative PressCreative Press nr 2De dagbladreclame-uiting Butter Rum Pie Could Be The Next Cure For Cancer links, van de creatieven Leon Ragetlie en Gabriela Nouws van reclamebureau J. Walter Thompson Amsterdam, heeft de reclame-competitie Creative Press Challenge 2015 gewonnen (KLIK erop om wat te vergroten). Deze werd wederom georganiseerd door uitgeverij Persgroep Nederland om het belang van goede dagbladadvertenties onder de aandacht te brengen van creatieven en adverteerders. Tweede, met een minimaal verschil, werd de uiting rechts van Mirjam Lanting en Lennart van Zanten van IN10

Nu stemmen op nominaties Loden Leeuwen 2015

Vanaf nu kan er gestemd worden voor de Loden Leeuwen 2015, twee ‘prijzen’ voor de meest irritante tv-commercials, georganiseerd door Radar TV. Als je hier stemt -daar zijn de 2 maal 5 genomineerde spotjes ook te zien- maak je kans op een mini tabletcomputer. Presentator AntoinLoden Leeuwette Hertsenberg maakte gisteravond in dat programma van TrosAvro de namen van de 10 LL-kandidaten bekend. Maandagavond 14 december worden de winnaars in Radar bekendgemaakt, evenals de stemmers die de drie tablets winnen. Voor de leukste categorie Irritante BN’ers in spotjes zijn dit jaar genomineerd (de adverteerders worden trouwens niet genoemd op de site): Frank Lammers voor z’n Bijdehand boodschappen doen (adverteerder Jumbo), Erik van der Hoff  die lekker doorschnabbelt (VGZ), Wilfred Genee & Johan Boskamp met Genee die zich

‘Olifant’ van Rolo (Nestlé) wint Gouden Loeki Aller Tijden van 50-jarige Ster

Ster 50 plaatjeSter 50 Loeki overhandiging

Ter gelegenheid van Ster’s 50-jarige bestaan is de Ster Gouden Loeki Aller Tijden vanavond uitgereikt aan haatdragende ‘Olifant’ van Rolo (Nestlé) uit 1996, gemaakt door het toenmalige reclamebureau Ammirati Puris Lintas. Zie bijgaand. De slogan was: ‘Bedenk goed wat je met je laatste Rolo doet’. Voor Art/copy waren verantwoordelijk Marcel Frensch, Diederick Koopal en J-P Nieuwerkerk. De onderscheiding werd uitgereikt door Barbera Wolfensberger, voorzitter van de vakjury (op foto rechts, links scheidend Ster-directeur Arian Buurman). Zie alle genomineerden hier. Dé prijs voor de ‘populairste en meest memorabele’ tv-commercial ooit is gekozen uit 50 commercials die in de race waren voor deze

Nomineren Loden Leeuwen 2015 kan nog steeds

Het jaareinde is in zicht, het nomineren is in volle gang, en kan nog steeds. De uitreiking is op maandagavond 14 december a.s. Van de Loden LeeLoden Leeuwuwen 2015. Welke commercial was dit jaar het meest irritant, vraagt ons Radar, het consumenten- programma van Avrotros wederom. En welke reclamemakende BN’er haalt bij jou ‘het bloed onder de nagels vandaan’, zoals Radar dat formuleert, en verdient dus ook dat beeldje? Laat dat programma via dit formulier weten welke filmpjes dit jaar op de shortlist moeten met oog