Categorie: "Reclameprijzen"

Lode Schaeffer krijgt GVR’s Coq de Grande Honneur

Op een druk bezochte bijeenkomst van het Genootschap voor Reclame (GVR) in het Amsterdamse Tolhuis zijn gisteravond   weer vier onderscheidingen voor belangrijke bijdragen aan het communicatie/marketing/media-vak uitgereikt. De ‘oeuvreprijs’, de Coq d’Grande HLode Schaeffer GVRonneur, ging naar reclameman Lode Schaeffer (foto) van reclamebureau Indie, tevens voorzitter van de ADCN, de organisatie van creatieven in de reclamesector. De drie Coqs d’Honneur werden uitgereikt aan Ton Schoonderbeek van mediabureau Mindshare, Barbera Wolfensberger van reclamebureau FHV BBDO en Mark Woerde  van reclamebureau Lemz. Het aanwezige publiek mocht, na presentaties, via een stemming bepalen wie de GVR Jonge Haan kreeg. Dat werd uiteindelijk mede-oprichter Marten Blankesteijn

‘Beste spotje ter wereld’ van 2014 door Nederlander Bart Timmer geregisseerd

Leuk & eervol: de inderdaad heeeel goeie commercial ‘Emma‘ voor het Franse wc-papiermerk La Trèfle is in een nieuw international onderzoek gekozen als ‘Beste commercial van 2014.’ Het spotje werd gemaakt door een Frans bureau, Leo Burnett Paris, maar geregisseerd door een Nederlander, Bart Timmer van filmBrainJuicer logoproductiehuis Czar. Het Engelse onderzoekbureau BrainJuicer bekeek meer dan 400 internationaal bekroonde commercials en onderzocht welke -volgens eigen onderzoek- de meeste emoties losmaakten en daarmee het effectiefst waren. ‘Emma‘ is uiteraard ook op Reclamewereld te zien geweest, evenals de nummers 2 (Turkish Airlines) en 3 (Budweiser) uit het

Gouden Loeki voorspellen geen makkelijke klus

Voorspellen van de Gouden Loeki blijkt moeilijk, zelfs als serieuze pogingen worden ondernomen. De winnaar werd toch wel verrassend Buddyhond van KNGF. De, vonden wij ook,  leuke Engelse Bingo-commercial van Specsavers, deze week getipt als winnaar in een wetenschaSpecsavers BingopGamma Klushondjepelijk onderzoek van bureau Panteia, haalde de top-5 niet eens. En de redactie van de Volkskrant zat er ook naast, met hun voorspelling, al eindigde hun nummer 1,

Gouden Loeki 2014: Buddyhond van KNGF gemaakt door reclamebureau Selmore

De Gouden Loeki voor de leukste dan wel populairste, door het Nederlandse kijkerspubliek gekozen commercial van 2014 is vanavond gegaan naar Buddyhond van KNGF, gemaakt door reclamebureau Selmore. Een a-typische winnaar want verre van humoristisch. De shortlist van vijf werd verder gehaald door Klushondje/Gamma (van reclamebureau Joe Public), Moestuin (in top 3)/Jumbo (Alfred) en Flappie (in top 3) & Kijk, Zwarte Piet/Bol.com (Etcetera). De vijf werden door het Nederlandse publiek via telefoon en sms vanavond gekozen uit een longlist van 10 spotjes. De runner-up was Flappie. Daarop moest voorts tijdens de uitzending worden gestemd. Als 4e eindigde Klushondje, 5e was Zwarte Piet. Presentatrice van de laatste live tv-show op NPO1 was Sophie Hilbrand vanuit de Gashouder in A’dam. De 20ste Gouden Loeki -zie ook lees verder- werd aan de winnaars overhandigd door de competitie-organisator, Ster-directeur Arian Buurman, die het belang van reclame-inkomsten voor de financiering van de Publieke Omroep benadrukte.

Gamma/Klushondje getipt voor Gouden Loeki door redactie de Volkskrant

Allemachtig, wat een publiciteit ter gelegenheid van de 20-ste Ster Gouden Loeki-verkiezing vanavond. Neem nou de Volkskrant. Twee leuke, informatieve pagina’s over Loeki, waarin de redactie de succesformule om zo’n prijs te winnen onthult. En Gamma/KlushondjGamma Klushondjee wordt getipt als winnaar, na een ‘rondgang onder reclamemakers en wetenschappers over de nominaties van dit jaar.’ In een heel ander, meer wetenschappelijke onderzoek dat Reclamewereld gisteren bracht werd die commercial van reclamebureau Joe Public getipt als derde, na AH/Route 99 en nummer 1 Specsavers/Bingo. Over Gamma schrijft redactrice Susanne Geuze dat in dat filmpje, waarin een hondje het huis overhoop

Specsavers/Bingo in onderzoek getipt als winnaar Gouden Loeki voor AH/Route 99 en Gamma/hondje

Stemmen op 10 spots halve finale Gouden Loeki 2014

Gouden Loeki stemmen voor 20ste vanaf 5 jan 2014[UPDATE, uitslag hier]   Stemmen geblazen. De Ster heeft bekend gemaakt welke commercials door zijn naar de halve finale van de Ster Gouden Loeki verkiezing op woensdag 14 januari. Dat zijn : Kijk, zwarte Piet en Flappie/Bol.com (reclamebureau Etcetera), Kerst en Route 99/Albert Heijn (TBWA\Neboko), Moestuin/Jumbo en Robin van Persie Jr/Calvé (Alfred), Bingo/Specsavers (binnen eigen bedrijf gemaakt), Buddyhond/KNGF (Selmore), Klushondje/Gamma (Joe Public) en 95 jaar/KLM (DDB & Tribal). Op een na allemaal gemaakt door Nederlandse bureaus. Nu kan heel Nederland tot 14 januari 15.00 uur stemmen op zijn of haar favoriet via Ster Gouden Loeki. De finale wordt live uitgezonden op 14 januari, om 20.30 uur op NPO 1. Aan het begin van

Tim en Tom Coronel/Allsecur krijgen Loden Leeuw BN’rs 2014, ‘gewone’ LL naar HoyHoy

Loden Leeuw HertsenbergEen van de twee Loden Leeuwen 2014, die voor BN’ers in irritante reclame, is vanavond gegaan naar de tweeling Tim en Tom Coronel voor hun ‘On tour in de bibliotheek‘-spotje voor autoverzekeraar Allsecur.  Met liefst 38% van de stemmen. De prijs voor de irritantste ‘gewone’ commercial ging naar HoyHoy.nl, vergelijkingssite voor verzekeringen, met 34%. Daarin praat luiaard Aart praat over de goedkoopste

Vanavond bekendmaking 10 halve-finalisten Gouden Loeki 2014 in Ster-reclameblok na DWDD

Gouden Loeki stemmen voor 20ste vanaf 5 jan 2014[UPDATE, zie hier]  De Ster maakt vanavond in het Ster-reclameblok na De Wereld Draait Door, om 19.50 uur op NPO 1, de halve-finalisten voor de Ster Gouden Loeki bekend. Presentator van de show – Sophie Hilbrand – vertelt welke 10 commercials door zijn naar de halve finale. Direct daarna kan heel Nederland tot 14 januari 15.00 uur stemmen op zijn of haar favoriet via Ster Gouden Loeki. De finale wordt live uitgezonden op woensdag 14 januari, om 20.30 uur op NPO 1. Aan het begin van de uitzending wordt de top 5 uit de online jaarverkiezing bekendgemaakt. Deze 5 commercials strijden in de finale om de prestigieuze reclamepublieksprijs. Tijdens de uitzending kan heel Nederland via telefoon (bellen of sms’en) stemmen op zijn of haar

Nu stemmen op nominaties Loden Leeuwen 2014

[UPDATE zie hier]  Tot 1 januari kan er gestemd worden voor de Loden Leeuwen 2014, de prijzen voor de meest irritante tv-commercials, georganiseerd door Tros Radar. Als je hier stemt -daar zijn de 2 maal 5 genomineerde spotjes ook te zien- maak je kans op een tablet of een e-reader. Presentator AntoinLoden Leeuwette Hertsenberg maakte vanavond in Tros Radar de namen van de 10 LL-kandidaten bekend. Eerst voor irritante spotjes, vervolgens voor irritante Nederlanders in commercials. Voor de tweede categorie zijn dit jaar genomineerd Roy Donders met z’n Juichpakken (adverteerder Jumbo), Chantal Janzen als wasvrouw (Robijn), Jeroen van Koningsbrugge (v/h Overtoom, nu Manutan), Tim en Tom Coronel (AllSecur) en Jort Kelder & Gerard Joling (Sixt).  De genomineerde irritante spotjes waarop gestemd moet worden zijn HoyHoy met de luiaards, Specsavers