Categorie: "Reclameprijzen"

Van Jumbo tot Unox: Gouden Loekie top-10 tweede kwartaal

De tweede groep van 10 kwartaalwinnaars van de Gouden Loeki van dit jaar zijn bekend, zo meldt organisator Ster, reclameverkoper van de Publieke Omroep. De selectie van apri-juni -zie ze hier- bevatte liefst drie spotjes van Jumbo, gemaakt door reclamebureau Alfred International. Ze zijn getiteld Lekker naar buiten, Pasen en Racedagen (met Max Verstappen). De overige zeven geselecteerd voor kwartaal 2 zijn, in willelkeurige volgorde: Centraal Beheer Achmea (Rapper van reclamebureau DDB& Tribal), Klaverblad Verzekeringen (Koffieautomaat, reclamebureau BVH Rotterdam), Unox (Bierbommetjes, bureau TBWA\Neboko), SNS Bank (TV met

SNS radioadverteerder van het jaar, beste spotjes van Holland Casino en Vodafone, TBWA beste radioreclamebureau

De RAB Radio Advertising Awards zijn vanmiddag tijdens het ‘méér-met-radio-event’ in de A’dam Toren uitgereikt. Ruim 350 vakgenoten zagen hoe SNS bekroond werd tot radioadverteerder van het jaar en bovendien ook de award voor beste branded content in de wacht sleepte. De vakjury koos de radiocommercial van Holland Casino als beste en Vodafone was de favoriet van de Nederlandse consument (besluister ze hier). Arthur Terpstra van Magna Global pakte de titel radioplanner van het jaar. En als klap op de vuurpijl ontving TBWA\Neboko de award voor beste radioreclamebureau. Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. Meldt het persbericht.

Kunstig Apple Music-spotje ‘History of Sound’ krijgt prijs van commercialmakers

Apple Music‘s History of Sound-.commercial -bijgaand- heeft net een prijs gewonnen op de AICP Show 2016 voor visuele stijl, productieontwerp en cinematografie. Dat was in New York, op een prijzenfestival van die Association of Independent Commercial Producers. En inderdaad, een lust voor het oog, dit historisch overzicht gemaakt door reclamebureau TBWA\Media Arts Lab in Los Angeles. Dat begint in 1888 met de vercommercialisering van Thomas Edison’s

Verbijsterende anti-wapenbezit advertentie wint hoogste reclameprijs in Amerika

One of them isn’t welcome at Kroger. Guess which one.’ Hij lag al klaar, deze verbijsterende advertentie tegen wapenbezit in de VS. Want kreeg deze maand de hoogste reclameonderscheiding in de VS, een Grand Effie. Waarmee effectieve reclame wordt beloond. Maar met effectieve reclame ben je er nog (heel) lang niet, weten we van de meest recente schietpartij in Orlando, met 50 doden. Door een IS-aanhanger vermoord omdat ze homo waren. Te verschrikkelijk voor woorden. De winnende campagne en uiting, bijgaand, is onderdeel van een actie tegen Amerikaanse supermarkten die toestaan dat binnen wapens gedragen worden. Hoe is het mogelijk… Maar meisjes die een ijsje verorberen in de winkel, dat mag dan weer niet… Supermarkt Kroger was geselecteerd als het mikpunt van deze door,

Hoogste reclame onderscheidingen SAN voor Ikea, Bol.com en bureau JWT

De belangrijkste prijzen van de Stichting Adverteerdersjury Nederland/SAN zijn gisteravond in Hilversum uitgereikt aan IKEA, als Adverteerd er van het Jaar 2015, J. Walter Thompson Amsterdam als Reclamebureau van het Jaar, terwijl de onderscheiding voor de ‘meest consistente’ campagne ging naar Bol.com. De SAN-prijs New Kids on the Block voor nieuwe, veelbelovende bureaus ging naar Influencer Marketing Agency. Naast de 43 SAN Accenten 2015 in 11 categorieën werden ook de genoemde SAN ABC Accenten uitgereikt in

Gouden Loekie top-10 eerste kwartaal bekend: van Audi en Bol tot Lidl en Specsavers

De eerste 10 kwartaalwinnaars van de Gouden Loeki van dit jaar zijn bekend, zo meldt organisator Ster. De selectie van januari-maart -zie ze hier- bevatte drie spotjes gemaakt door reclamebureau Etcetera voor de klanten Bol.com (Geintje!) en Lidl (twee stuks, Formil en Stamppotweken).   Van de overige zeven is de meerderheid van buitenlandse makelij. Die 7 zijn commercials voor Jumbo (Jaaraanbiedingen van reclamebureau Alfred), KWF Kankerbestrijding (Eigenlijk best gek, hè? van bureau Houdini), SNS Bank (Hypotheekcheck van FHV BBDO) en vier in het buitenland gemaakte, van Neckermann Reizen (Sterallures van bureau Albion London), Specsavers (Fawlty Car van inhuis bureau Specsavers Creative UK), Cillit Bang (The Mechanic, bureau BETC Paris) en Audi (Welkom in de wereld van Quattro van TV Werk München).  Zoals eerder

Nuttige reclame-stunt Lifebuoy-zeep in supermarkt

Het oudste en bekendste zeepmerk ter wereld.’ Zo noemde Drogisterijnet Lifebuoy ooit die rare rode, sterk ruikende anti-bacteriële handzeep voor de hele familie van Unilever. Lastig te vinden nog in NL, behalve online. Niet zo in Dubai. Daar werd een mooie, maar vooral oo k nuttige reclamestunt bedacht voor de Carrefour-supermarkt, waar die zeep nog wel in de schappen ligt. Door de handle op de bekende supermarktwagentjes te bewerken zodat na eenmalig verschuiven 100% van de  bacteriën erop gedood

AH’s afscheidsspotje met supermarktmanager Harry Piekema wint Gouden Loeki 2015

De afscheidscommercial van ‘supermarktmanager’ Harry Piekema -Meneer van Dalen- van Albert Heijn heeft vanavond de onderscheiding Gouden Loeki 2015 gekregen, gekozen uit een lijst van tien genomineerde spotjes. Erin was een reeks van hoogtepunten te zien van Van Dalen aka Piekema, die v olgens de NOS tien jaar in 153 spotjes van de supermarkt acteerde (en nu de stem is van de tv-reclames). Eigenlijk een oeuvreprijs (en ook nog van december 2014). De prijs werd uitgereikt tijdens een evenement van organisator Ster, de reclameverkooporganisatie van de Publieke Omroep,  in de Amsterdamse Melkweg. Uitreiking en stemprocedure hadden voor het eerst een nieuwe opzet, waarbij onder meer de rechtstreekste tv-uitzending geschrapt werd. De genomineerde commercials -hier te zien- waren, zoals eerder deze maand

Online stemmen op Gouden Loeki favorieten van top-10 mogelijk tot 18 januari

Nog tot en met maandag 18 januari 2016 kan het Nederlands publiek online stemmen op zijn of haar 3 favoriete commercials uit de top-10 via Ster GoudenLoeki. Donderdagavond 21 januari wordt de prestigieuze reclamepublieksprijs in de Melkweg in Amsterdam uitgereikt, meldt organisator Ster. De top-10 voor de Ster Gouden Loeki 2015 werd vorige week al bekend gemaakt: finalisten zijn Albert Heijn, Jumbo, Centraal Beheer Achmea (2x), Fiat, Interpolis, KPN, Heineken, WNF en Unox. Reclamebureau TBWA is 3 maal genomineerd, DDB & Tribal 2 keer. Details in doorlees.

AH, Jumbo, Centraal Beheer, Fiat, Interpolis, KPN, Heineken, WNF en Unox in finale Ster Gouden Loeki 2015, online stemmen gestart

De top 10 voor de Ster Gouden Loeki 2015: Albert Heijn, Jumbo, Centraal Beheer Achmea (2x), Fiat, Interpolis, KPN, Heineken, WNF en Unox staan in de finale. Reclamebureau TBWA is drie maal genomineerd, DDB & Tribal twee keer. Vanaf nu tot en met 18 januari 2016 kan het Nederlands publiek online stemmen op 3 favoriete commercials uit de top 10 via stergoudenloeki. Donderdagavond 21 januari wordt de prestigieuze reclamepublieksprijs in de Melkweg in Amsterdam uitgereikt, meldde organisator Ster vanmiddag.

De top 10 van de Ster Gouden Loeki 2015 in willekeurige volgorde:

Titel Adverteerder Reclamebureau
Meneer Van Dalen neemt afscheid Albert Heijn TBWA\Neboko
Snackbar Jumbo Alfred
Welkom Centraal Beheer Achmea DDB & Tribal Amsterdam
Blue pill Fiat The Richards Group
Echo Interpolis FHV BBDO
Beeldbellen KPN N=5
Feestje Centraal Beheer Achmea DDB & Tribal Amsterdam
Nature’s Wonder Heineken TBWA\Neboko
Aarde op 1 Wereld Natuur Fonds -
Soep in Zak Unox TBWA\Neboko