Categorie: "Inhakers/actueel"

Van Persie 17 meter lang in EK Voetbal buitenreclameparade Adidas

Fraaie stunt van Adidas, als onderdeel van hun Big Dream-campagne. 11 van de grootste Europese voetbalnamen uit hun stal, maar dan 17 meter hoog, staan broederlijk samen opgesteld in het station van het Zwitserse Zürich. Robin van Persie is er ook bij, en verder twee Duit- sers, het is Adidas, he: Michael Ballack en Philipp Lahm (Germany). Maar ook twee Fransen (boeh) en geen enkele Italiaan (terecht, haha). En verder Petr Cech (Tsjechië), Angelos Charisteas (Griekenland), David Villa (Spanje), Karim Benzema en Patrick Vieira (Frankrijk), Cristian Chivu (Roemenië), Andreas Ivanschitz (Oostenrijk) and Tranquillo Barnetta (Zwitserland). Verantwoordelijk: reclamebureau TBWABerlijn (via Shots). 

 

  

TV-inhakers STER: EK Voetbal-adverteerder wacht uitslag Frankrijk af

De reclameblokken van de twee overblijven poulewedstrijden van Oranje zijn uitverkocht, maar voor de -mogelijke- volgende ronden is er nog ruimte over, meldt de STER aan de Volkskrant. ''Diverse adver- teerders wachten af of Oranje verder komt.'' Volgens de reclame- wervingsorga nisatie van de Publieke Omroep is de belangstelling van adverteerders groter dan bij het WK van 2006 in Duitsland. Een spot van 30 seconden in de rust van Nederland-Italië op maandagavond kostte 90.000 euro. De Volkskrant kwam er niet achter of en hoeveel de reclame-opbrengsten groter zullen zijn dat de kosten van de EK Voetbal-uitzendrechten. 

Steunt Brit Spanje in EK-spot Nike? Of alleen Fernando Torres

Waren die Britten niet voor Nederland, nu ze zichzelf niet hebben gekwalificeerd voor het EK Voetbal? Zo ja, dan moeten ze toch even gaan praten met Nike en hun reclamebureau, Wieden + Kennedy. Want met dit filmpje wordt toch de indruk gewekt dat in ieder geval Liverpool de Spanjaarden steunt. In casu spits Fernando Torres. En onze Dirk SuperKuijt dan, is die soms niet van Liverpool? Boehhhh.

Daddy Cool: bekende filmclips in vaderdagspotje cd/romzaak HMV

In Engeland, waar geen EK-hype heerst, zijn retailers druk bezig om van Vaderdag een even succesvol commercieel festijn te maken als Moederdag of Valentijn's Dag. Muziek/filmzaak HMV toont deze commercial op tv, met clips uit beroemde schiet & vechtfilms, zoals ’Fistful Of Dollars’, ‘Bonnie & Clyde’, ’Assassination Of Jesse James’, ‘Scarface’, ‘Apocalypse Now’ and ‘Platoon’. Jammer, vaderdag a.s. zondag komt net te snel voor een 3G iPhone… Jammer ook dat die naam van HMV-v/h His Master's Voice- en dat (bekende) logo steeds in beeld blijven. De toepasselijke muziek is  "I Fought The Law" van de Clash (via Utalkmarketing).

EK Voetbal-inhaker: bikini-girls Wehkamp ontregelen Franse team

Sex voor de wedstrijd? Mercy beaucoup. Alweer een geestige inhaker op het EK Voetbal. En een internationale diplomatieke rel lijkt onvermijdelijk, dit pikt Nicolas Sarkozy nooit (en anders komt z'n Carla wel in actie). We herinneren ons ''het zwembad incident van 1974''. Nu, aan de vooravond van Nederland-Frankrijk, wordt het Franse voetbalteam verleid door 15 mooie oranje vrouwen. Dankzij Wehkamp hebben we geleerd van onze fouten. ''Wehkamp helpt onze jongens naar de finale. Nu op naar de Roemenen!'', roept het verzendbedrijf. Maar ik roep even hard terug: HALLO DAAR, WEHKAMP, ONZE JONGENS WINNEN GEWOON OOK WEL HOOR !!!!!!!!!!!!!!!!!

De anti-EK Voetbalcommercials van het jaloerse (:-) Comedy Central

Als je niet van voetbal houdt, zeg het dan. Enkele geestige internet- reclamefilmpjes van Comedy Central, de tv-zender met 100 pct comedy. Nou, ik vond Nederland-Italie ook een comedy, wat moest ik lachen, van geluk, over die oranje-prestatie gisteravond. En huilen, om wat die Italianen ervan bakten… Via Dutch Cowboys.

 

Laat de leeuw niet in z’n hempie staan, en andere dieren ook niet

Hup Holland Hup, laat de leeuw niet, enzovoorts. Onze leeuw krijgt het heel moeilijk vanavond, maar is dat niets vergeleken met het leed dat sommige echte dieren wordt aangedaan. Dierenhulporganisatie IFAW -voor mij een nieuwe naam trouwens- vestigt met deze dagblad inhaker temidden van de oranje gekte de aandachtop tal van bedreigde diersoorten. Doelstelling is het werven van donateurs, zodat er niet, bij het ontbreken van daden, in plaats van  dieren, alleen maar woorden overblijven. De uiting is gemaakt door  reclamebureau Rapp Collins.

 

Huntelaar en Van Bronkhorst in EK Voetbal-spotje Super de Boer

Woon ik bijna naast een Super de Boer-vestiging hier in Buitenveldert (Amsterdam), heb ik deze vrolijke oranjecommercial helemaal over 't hoofd gezien… Hier een herkansing dus voor KNVB-sponsor SdP, met -zo houden we Amsterdam en Rotterdam happy- Klaas Jan Huntelaar en Giovanni van Bronkhorst. De making of HIER. Oja, het gaat over munten sparen voor de superselectie.

IKEA haakt met vrijmarktkleedjes ‘Ivar-kast’ in op Koninginnedag

Helaas, te laat, niet meer beschikbaar bij IKEA, deze erg leuke inhaker voor Koningin- nedag. Een wit kleed voor de vrijmarkt van vandaag, met daarop de afbeelding van een lege kast, de Ivar, waarop de spulletje kunnen kunnen worden geordend, meldde Adfoblog gisteren. De inhaker -die gratis werd uitgedeeld- was bedacht door reclame- bureau TBWA. 

En dan dit nog: iedereen VEEL ORANJEPLEZIER gewenst voor vandaag!
 

 

Gamma zet Hillary in het Witte Huis in inhaakadvertentie in Opzij

Gamma neemt de prijzen op de schop, roepen ze op hun site, vooral van tuinartikelen. Bleef het daar maar bij…. Want wat ze nu flikken in de reclame gaat alle (politieke) perken te buiten. In een advertentie in het feministische maandblad Opzij haken ze geestig in op de Amerikaanse verkiezingen en zet de oer-Hollandse doe-het-zelver Hillary alvast in een roze Oval Office. Met enkele leuke aanbiedingen. De advertentie is gemaakt door reclamebureau Ubachs Wisbrun JWT.

 .