Categorie: "Inhakers/actueel"

Zou ´t nog werken, Jan Mulder als reclametrekker Vara Gids?

De vraag stellen is ‘m beantwoorden, zeggen ze. Ik vraag me inderdaad af of Jan Mulder effectief is om reclame te maken voor de Vara Gids. We kennen hem zo langzamerhand wel, zijn voorkeuren en wat hij niet goed vindt. In die gids deze week -Mulder haalt ook de omslag- mag hij zijn favoriete programma’s van het nieuwe tv-seizoen kiezen. Geheel onafhankelijk, mag ik hopen. Maar boeit dat nou zo, zijn keuze? Van voetbal heeft-ie in ieder geval meer verstand.

Eenmaal, andermaal, enjoy! Spotje voor Ticketveiling.nl

Buitenreclame-exploitant Jeroen Hillenaar is met Ticketveiling.nl een veilingsite begonnen voor het veilen van toegangsbewijzen, als concurrent van marktleider Vakantieveilingen.nl. Dat meldt vaksite Adformatie vandaag. Op de site worden tickets voor onder meer concerten, evenementen, shows, dierentuinen en wellness per opbod verkocht. Hillenaar signaleert een duidelijke behoefte aan meer aanbieders. ‘Door meer concurrentie ontstaat een gezonder klimaat. Zowel voor de consument als voor aanbieders.’ Het huidige bijna-monopolie vindt hij onwenselijk. TicketVeiling wil binnen een jaar tot de grootste spelers in de markt behoren. Daartoe wordt breed reclame gemaakt.

PlantBottle 22,5% van planten gemaakt meldt Cola-reclame

Hallo PlantBottle fles. Bijna een kwart, dus, maar we schieten op. Het is even wennen, na de boots van Timberland, deels van recycled plastic flessen gemaakt: de nieuwe plastic flessen van Coca-Cola, die deels van planten zijn. En 100% recyclebaar. Meldt de advertentie in de wakkere krant vandaag. Zag die fles-advertentie eerder al op abri’s. Met de introductie van de PlantBottle (een geregistreerde naam) fles vervangt het Amerikaanse bedrijf om te beginnen de bestaande halve liter PET verpakkingen Coca-Cola, Coca-Cola light en Coca-Cola Zero. ”Ons doel is om tegen 2020 wereldwijd volledig te zijn overgegaan op PlantBottle verpakkingen.” Veel meer informatie is hier te vinden. En nu maar hopen dat er genoeg plastic flessen overblijven voor de schoenen van Timberland ;-)

Acht maal schandelijk misbruik van ’9/11′ in reclame-uitingen

Acht advertenties op een rij gezet, en wel heel bijzondere. Schandalige, namelijk. Bedrijven en hun reclamebureaus die inspeelden op 9/11 en zo een graantje meepikten van de ondergang van Twin Towers en de dood van zovelen. De Amerikaanse site BuzzFeed zette ze op een rij en schreef hoogst ironisch: ”Let’s face it, we self-centered Americans need a reminder from the global community every once in a while that there are FAR worse things out there in the big, scary world than having terrorists slam jet planes into our workplaces and landmarks.”  Bijgaand mijns inziens de allerergste, een Franse krant/site, Courrier International, speelt in met de boodschap dat, als je goed anticipeert, zoals dit medium kennelijk claimt te doen, je de torens minder hoog had gemaakt… Walgelijk. In de ban gedaan in Frankrijk destijds, mag ik toch hopen. Via tweet Gonnie.

Voetbal brengt mensen bij elkaar zegt Engelse Opel in spotje

We’re not supporting a team. We’re supporting a nation.’ De Britse fabrikant van automobielen Vauxhall, de naam bij ons is Opel, sponsort de Britse nationale voetbalteams en lanceerde deze commercial om te laten zien hoe de voetbalsport mensen bij elkaar brengen. Vrolijk, maar geen bijster origineel idee. Het filmpje, waarin ook enkele bekende (oud)voetballers opduiken, is gemaakt door het Birminghamse (!) kantoor van reclamebureau McCann-Erickson, meldt TIR. De goed klinkende zanger is volgens YouTubers Noel Gallagher.

9/11 Interview met George W. Bush (reclame Nat. Geographic)

Als een zwarte dag ging 11 september 2001 de geschiedenisboeken in. Nu, tien jaar later, werpt tv-zender National Geographic in de ‘9/11 Weekeen blik op de voortdurende ontwikkelingen na 11 september en wordt teruggegaan in de tijd naar die noodlottige dag. In kranten als de Volkskrant en Het Parool, maar ook in de abri’s  op straat is deze opvallende, redactioneel vormgegeven reclame-uiting te vinden, want die week start bij NatGeo vanavond, om 21.00 uur, met een exclusief interview met voormalig Amerikaans president George W. Bush: ‘The 9/11 Interview.’ Ik ben benieuwd.

Tandenloze reclame van Rugby World Cup-sponsor Heineken

Leuke tekst in deze affiche van ‘onze’ Heineken, het biermerk dat de komende Rugby World Cup 2011 in Nieuw Zeeland sponsort. Bier drinken ze genoeg, die rugby-ers, dus mooi evenement om te ondersteunen. De campagne, gemaakt door de Amsterdamse vestiging van het Amerikaanse reclamebureau Wieden+Kennedy, richt zich op de ”unwritten Code of values implicit in rugby union on and off the pitch, such as sportsmanship and respect, and promotes Heineken as the worldwide partner and official beer of the international tournament.” Via Scary Ideas.

Greenchoice in advertentie: ‘voordeligste energieleverancier’

Energieleverancier Greenchoice heeft een actuele boodschap in de advertentie- pagina’s in verschillende kranten vandaag, en een permanente. Die eerste is dat ze voor de 4e keer op rij door de Consumentenbond zijn uitgeroepen tot de ‘voordeligste*’ energieleverancier, het bewijs, nu al tien jaar lang, ”dat groene energie niet duur hoeft te zijn.” Grappig hoe er volop reclame mag worden gemaakt met onderzoeken van een organisatie -goeie reclame voor de bond, hè- die zelf geen reclame toestaat in haar uitgeefproducten, behalve reclame voor zichzelf. De tweede boodschap in de advertentie -klik erop om te vergroten- met het wat lullige plaatje (daar hebben ze patent op): ”Greenchoice is de enige energieleverancier van 100% groene energie. Ook uit windenergie.”

Jennifer Lopez in erg leuke teaserspots voor modehuis Kohl’s

Come see what Jennifer’s been working on.” Twee bijzonder aardige teaser- commercials met Jennifer Lopez, zonder het gebruikelijke celebritygedoe, voor modehuis Kohl’s, dat een collectie van haar uitbrengt. De spots met een apart sfeertje en leuke low-key humor, werden gemaakt door reclamebureau McCann-Erickson. Via Adrants.