Categorie: "Inhakers/actueel"

Schiet dat beest maar. Maandagavond, moet ik football kijken

Shoot it in the face, with this…” Want de klus duurt wat langer dan verwacht, denkt de man van de dierenopruimingsdienst (Animal Regulation heet dat daar zo eufemistisch mooi  in de VS) in een commercial van sportzender . En hij moet naar huis, het is maandag, dus football kijken, dat is dan je enige job. Zoals wij in Nederland op de zondagavond. ”You could love your job or you could hate it. It doesn’t matter.” Het gaat hier natuurlijk om American Footbal. Het seizoen begint er op 12 september. Geestig, en goed voor heel veel variaties. Werd gemaakt door reclamebureau Wieden + Kennedy in New York. Via Adoholic.

Sirene gehoord? Lees het snel op de Dichtbij-site van TMG

Dichtbij brengt je verder,’ luidt de slogan. In juni werd de start aangekondigd en inmiddels draait de nieuwssite Dichtbij op volle toeren. Een heel goed initiatief van de Telegraaf Media Groep/TMG, wiens wakkere krant deze advertentie vanochtend bracht. Wereld- en nationaal nieuws is belangrijk, maar het nieuws van om-de-hoek- houdt mensen soms nog meer, en vaker, bezig. De advertentietekst, want niet goed leesbaar, luidt:  ”Weet jij wat er speelt in de buurt? Dichtbij.nl (v/h Echo.nl en WebRegio.nl) is de meest actuele website voor lokaal nieuws en informatie uit jouw directe omgeving. Dicht-

Voetballer v/h Jaar Gala bij Eredivisie Live gratis op digitale tv

Dás effe wennen, Theo Janssen in FC Twente-shirt in de krant vandaag. In een advertentie voor het ‘Voetballer van het Jaar 2011 Gala’ dat bij Eredivisie Live wordt uitgezonden maandag a.s. (van 20.15 tot 22.30 uur). En gratis voor iedereen met digitale tv, meldt de uiting in de wakkere krant. Meer info hier. Toch sneu dat de reserve aanvoerder van landskampioen Ajax net is afgevallen uit de voorlopige selectie van Oranje voor de wedstrijden begin volgende maand tegen San Marino en Finland. Maar Janssen verdiende zijn prijs het het afgelopen seizoen, zie dit bericht nog maar eens. Als hij z’n draai bij Ajax weet te vinden, wat overigens wat langer duurt dan verwacht, keert hij geheid terug in de selectie.

Oranjevoetbal’s nr 1 op Fifa-ranglijst goed voor inhaker ING

Eindelijk is dat lijstje van de Fifa te zien. Dankzij Oranjesponsor ING, dat er met een advertentie in de wakkere krant vanochtend op inhaakt in het kader van hun nieuwe campagneDit wordt het mooiste seizoen ooit‘ (zie ook spotje). Een goed begin van het Oranjeseizoen is niet het halve werk, want volgende maand komt Spanje weer op de eerste plaats; er is immers exact 0% kans dat ze thuis niet van van Liechtenstein weten te winnen. Leuk lijstje. We houden van lijstjes, vooral als Oranje bovenaan staat, al is het dus maar tijdelijk. Overigens staat er pal naast deze advertentie een redactioneel stuk, in

De Boer, Vlaar en vd Brom in nieuw Eredivisie Live-spotje

Er zijn vele manieren om je club op de voet te volgen. Maar de echte liefhebber kijkt Eredivisie Live(weet Eredivisie Live, gelijk de WC Eend, haha). Frank de Boer, Ron Vlaar en John van den Brom zijn te zien in de nieuwe campagne die vandaag begint, met onder meer een paar commercials. De regie is van Johan Kramer, tevens erkend voetbalfanaat. De campagne, van TBWA/BEC,  is de opvolger van de succesvolle ‘Ik heb het-campagne’, die in de afgelopen twee jaar voor bekendheid en groei van het voetbalkanaal heeft gezorgd. Meldt Reclameweek. Naast het digitale tv-kanaal is Eredivisie Live nu ook beschikbaar online en op je mobiel, maar niet iedereen volgt via deze nieuwe media, ondervinden ook de mannen van Ajax, Feyenoord en Vitesse.

‘Mooiste voetbalseizoen ooit’-commercial Oranjesponsor ING

Nederland Voetballand, aangemoedigd door ING.” En Bert van Markwijk zegt in deze aardige commercial van ING: ”Dit seizoen wordt het mooiste seizoen ooit.” Een Oranje-supporter gaat verder: volgend jaar Europees Kampioen! Zelf ligt Oranje’s hoofsponsor ING toe op YT: ”Elk seizoen begint met de hoop dat het nu beter gaat. Of je nu een D-tje bent, supporter, veteraan, prof voetballer. Er is altijd weer die hoop. Die schone lei. Die nieuwe kans. Die glorie die gloort aan de voetbalhorizon. Dat heerlijk ongebreidelde optimisme dat voetballers en haar fans eigen is. Die zin in succes. Die moedigt ING aan. Want dit seizoen wordt het mooiste seizoen ooit.” De commercial werd gemaakt door reclamebureau Ubachs Wisbrun/JWT. Bron: rechtstreeks.

Sexy advertentie Hunkemöller’s Amsterdamse flagship store

Come join the party.” Nodigt Hunkemöller uit, maar mannen wat minder welkom, neem ik aan, haha. Je kon erop wachten en de lingerie- verkoper stelt niet teleur, wellicht opgejut door de Sapph’s van deze wereld: de no nipple- advertentie in de wakkere krant vandaag -editie Amsterdam- die de aandacht vestigt op de opening van de nieuwe ‘flagship store‘ morgen/ zaterdag in de Kalverstraat 162 is behoorlijk bloot. mag er wezen. Sex sells*. To women also, schijnt.

Verrek, wat rijdt daar in die gracht? (spotje Harley-Davidson)

Stop dreaming, start riding. Op 27 en 28 augustus is de ‘Grand Opening’ van Harley-Davidson’s nieuwe dealer in Amsterdam (adres, by the way: Jarmuiden 43). Bijgaand het aardige, knap gefilmde spotje om aandacht op die happening te vestigingen. Wat zijn ze toch prachtig, die Harley’s.  Het spotje werd gemaakt door Team Tromp. Bron: viavia.

ASN sponsort Natuur & Milieu’s BTW-petitie zonnepanelen

Toch wel opmerkelijk. ASN Bank houdt zich ook bezig met het beïnvloeden van het belastingbeleid van de overheid. Indirect weliswaar. Vandaag onder meer in de Volkskrant een advertentie van Natuur & Milieu met oproep om haar petitie voor btw-verlaging op zonnepanelen te tekenen. Hierop, op zonzoektdak-pagina, klikken. Ook de handige QR-code op de advertentie leidt je naar de site. Verder op de advertentiepagina een foto van een juichende vrouw boven een zonnepaneel die een momentje doet denken aan Groen Links-kamerlid Mariko Peters (alleen lacht die nu even niet meer). Het logo van ASN prijkt niet onder de dagbladadvertentie, vreemd genoeg, maar wel op de site. De petitie -dus advertentie en/of site?- is mede mogelijk gemaakt door de bank is daar te lezen. En: ”Zonne-energie moet voor iedereen betaalbaar en eenvoudig te regelen zijn. De Nederlandse overheid doet echter nog veel te weinig om gebruik van zonne-energie te stimuleren en daar willen Natuur & Milieu en de ASN Bank samen met jou verandering in brengen.” Erg? Nee, want prima petitie, ga ik ondertekenen. Maar waar ligt de grens van beïnvloeding voor een financiële instelling die

ING-advertentie over ‘brandgevaarlijk’ solar zaklampje

Hè, jammer nou, zo’n aardig milieuvriendelijk hebbedingetje, die ING solar zaklamp. Maar dat cadeau, ingezet in de periode van 1 september t/m 31 januari 2010 bij diverse spaaracties van de bank, blijkt onveilig en moet naar een gemeentelijk afvalpunt. Kan brandgevaar opleveren. ”De batterij kan tijdens het opladen oververhit raken en in het uiterste geval openbarsten,” meldt een advertentie vandaag in de dagbladen. Het advies: Niet opladen (en dek zonnecel af), lamp aan om batterij te ontladen. Er komt een vervangend cadeau, waarover meer in een brief van ING. Meer info op ING.nl/zaklamp en gratis bellen: 0800 0256000. Klink op advertentie om te vergroten.