Acht maal schandelijk misbruik van ’9/11′ in reclame-uitingen

Acht advertenties op een rij gezet, en wel heel bijzondere. Schandalige, namelijk. Bedrijven en hun reclamebureaus die inspeelden op 9/11 en zo een graantje meepikten van de ondergang van Twin Towers en de dood van zovelen. De Amerikaanse site BuzzFeed zette ze op een rij en schreef hoogst ironisch: ”Let’s face it, we self-centered Americans need a reminder from the global community every once in a while that there are FAR worse things out there in the big, scary world than having terrorists slam jet planes into our workplaces and landmarks.”  Bijgaand mijns inziens de allerergste, een Franse krant/site, Courrier International, speelt in met de boodschap dat, als je goed anticipeert, zoals dit medium kennelijk claimt te doen, je de torens minder hoog had gemaakt… Walgelijk. In de ban gedaan in Frankrijk destijds, mag ik toch hopen. Via tweet Gonnie.

Lees ook:Guus Hiddink’s nachtmerrie vanwege Nederland-Duitsland
Lees ook:Sexy mensbeesten in bizarre Franse commercial voor Orangina
Lees ook:Twin Towers-advertentie Franse krant Courrier teruggetrokken na Amerikaanse woede
Lees ook:Snickers-spotje beste SuperBowl 2010 zegt poll USA Today
Lees ook:Koppig rietje wil niet in blikje Coca-Cola (in Pepsi-reclame)

Eén reactie op “Acht maal schandelijk misbruik van ’9/11′ in reclame-uitingen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.