Categorie: "Inhakers/actueel"

Comedy Central maakt reclame voor ‘Roast of Charlie Sheen’

Moet bij de wakkere krant toch een een-tweetje zijn geweest tussen redactie en commercie: een advertentie vandaag waarin door Comedy Central de aflevering ‘Roast of Charlie Sheen (vanavond 22.00 uur) wordt aangekondigd. En het enorme aankeilverhaal in de tv-rubriek op pagina twee. ”Sheen aan de schandpaal”, kopt het verhaal. En over de kracht van deze Roast over de onhandelbare Amerikaanse acteur met het roerige privé-leven vol drank en drugs: ”Eigenlijk net te grof om om te lachen, en daarom juist ontzettend komisch – of je nu wil of niet.” In deze advertentie -en in bijgaande promo- presenteert Comedy Central overigens ook haar knappe nieuwe logo.

 

Prins van Oranje viert Burendag in Apeldoorn (zie advertentie)

Gisteren was weer Burendag 2011 en het weer hielp weer goed mee. Vandaag dus weer een inhaakadvertentie in de wakkere krant, met als afzenders (weer) sponsors/initiators Oranje Fonds en Douwe Egberts. Dit jaar bevat de actuele ‘bedank’-advertentie voor het eerst een schatting van het aantal mensen dat afgelopen weekend Burendag vierde: ruim 1,3 miljoen. De Prins van Oranje bezocht Burendag in de stad van veel trieste herinneringen van de Oranjes en vele anderen: Apeldoorn. Prinses

‘Normale’ Rutte/Wilders inhaker: autobedrijf Sixt met Mini

Even over het hoofd gezien, deze aardige ‘Doe ‘ns normaal, man‘-inhaker van autoverhuurbedrijf Sixt, met een witte Mini in de hoofdrol. Stond in de Volkskrant gisteren (en wellicht in meer Persgroep-titels). Dus niet alleen adverteerder TUC greep het sneue twistgesprek tussen Geert Wilders en Mark Rutte, onze premier, aan voor het maken van een reclame-uiting. Abnormaal leuke huurprijs, trouwens, voor zo’n abnormaal leuk wagentje, maar let wel op het sterretje & kleine lettertjes, helaas onleesbaar links onderaan op deze onscherpe afbeelding. ”Alleen bij verhuur vanaf 7 dagen.”

Kans op Champions League-kaart: video maken voor Adidas

What would you do for ultimate access?‘ Vraagt sponsor Adidas op zijn SITE (klik voor info, klik op afbeelding om tekst te vergroten), waarin wordt opgeroepen om je eigen video’s te maken en in te zenden om zo kans te maken op tickets voor Champions League-wedstrijden. Met dit advies: ”Remember, the fiercer your pledge, the better your chances.” Hard er tegenaan, dus, met je pleidooi. Via tweet Gonnie.

Na iPod en lcd-TV leren weekendtas reclameactie McGregor

Na Apple’s iPod en de TV van Sony komt McGregor met een nieuwe reclame-actie. Dichter bij huis voor een moderetailer, want niks elektronica in de reclame-actie deze keer: een, zo te zien prachtige, leren weekend tas gratis bij besteding vanaf €399.  De actieperiode loopt van 22 september t/m 9 oktober met de aantekening, zoals altijd, ”zolang de voorraad strekt.” Klik op bijgaande advertentie uit de wakkere krant van zaterdag -met een zogenaamde ankeiler op de voorpagina- om te vergroten.

 

Geert en Mark, als je dan toch uit je slof schiet (inhaker TUC)

Doe ‘ns normaal en pak deze.’ Leuke inhaker van TUC, dat toevallig een gratis-sloffen-actie had lopen. Alert gereageerd door (hun?) reclamemakers. Oja, gratis bij drie actieverpakkingen, verkrijgbaar bij de supermarkt of via de site van TUC.  Maar eigenlijk verdienen Geert Wilders en Mark Rutte niet zoveel aandacht, zelfs niet in een advertentie. Eerder een schop voor hun kont voor die vertoning in het parlement deze week. Okay, met een slof dan maar ;-)

 

‘Schandalige bonussen’ aangekondigd in Cup-a-Soup reclame

Bij Cup-a-Soup zeggen ze nu: iedereen is manager en dus verdient iedereen een dikke bonus. ”Ook jij! Je werkt er hard genoeg voor.” Daarom maakt iedereen nu met Cup-a-Soup kans op ”één van de duizenden schandalige bonussen tot dik €25.000”, zo melden site en schreeuwerige advertentie vandaag in de wakkere krant. Wat het totaal uit te betalen bedrag is wordt natuurlijk niet bekendgemaakt. Aan de binnenkant van elk zakje van Cup-a-Soup -uitgezonderd de Specials-varianten- vind je een unieke code waarmee je naar de site moet om te ‘pakken wat je pakken kan.’ Interessant dat ze niet dinsdag j.l., de dag van de miljoenen (bezuinigings)nota, zijn gestart met de actie van het Unilever-merk. Zou je toch hebben verwacht. Of vonden ze dat gezwaai met ‘bonussen’ niet kies op dat moment?

Wereldkampioenschap neusreinigen blijkt internetspotje

Viral: wereldkampioenschap neusreinigen

Ja, echt. Het schijnt dat miljoenen mensen in Amerika, Azië en Rusland dagelijks hun neus reinigen door er water in te spuiten (Jala neti/neti/Jalaneti, zo heet het neusreinigen), meldt site Molblog. In Rusland moest een nieuw product op de markt worden gezet: een Aqua Maris set voor dagelijkse neusreiniging met zeewater. Het Nederlandse bureau Novocortex ging samen met het Russische Red Graphic voor JGL & Aqua Maris aan de slag met een viral ofwel internetspotje. ”Om de geloofwaardigheid van de viral te verhogen werd het ‘International Federation Jala Neti (IFJN)’ in Lausanne

 

Personal Shopper-leed in spotje Bijenkorf’s Drie Dwaze Dagen

De Drie Dwaze Dagen van De Bijenkorf komen er weer aan, vanaf donderdag 29 september. Daar past natuurlijk weer een grappige campagne bij, over de personal shopper. Deze commercial gaat over de vrouw die haar lieve vaste PS inwisselt voor een spierbonk. Zie het Mobiele Eenheid DDD-filmpje van vorig jaar hier. Reclamebureau Selmore maakte weer de campagne. Via Adformatie.