Categorie: "Inhakers/actueel"

‘Windkrachtkorting’ aangekondigd in nieuw spotje Eneco

Hoe schoon is de Ollandse wind. In de nieuwe commercial van Eneco wordt opgetild en meegenomen. En gegeven. Hoe harder het waait, hoe meer korting, daar komt het bij het nieuwe product ‘Eneco HollandseWind’ op neer. De campagne gaat vandaag van start en is gemaakt door reclamebureau FHV BBDO en is te zien in meer mediumtypen dan alleen tv.  ”De windstroomwaarover het in de campagne gaat is volledig opgewekt in Nederlandse windparken,” claimt Eneco. Met de overstap naar windstroom maakt de consument kans op een -gemaximeerde- korting op zijn energierekening.

Pintje? Heineken pronkt met uitslag blinde Belgische biertest

Van alle A-merken vonden de Belgen in een blinde smaaktest Heineken het lekkerst. Dat verraste de Belgen nogal. Ons niet, natuurlijk.” Reden voor een inhaker in de wakkere krant vandaag, die herinnert aan de goeie ouwe Biertje?-tijd van de campagne van Heineken. Die smaaktest deugde, natuurlijk, anders was de Hollandse brouwer er niet zo trots mee naar buiten gekomen. In de kleine lettertjes onderaan staat: Bron: Test Aankoop 557. Belgisch bieronderzoek. Oktober 2011. Geen biermop. De blinde smaakttest is van de Belgische consumentenbond, laat TBWA\Neboko, Heineken’s

SBS6 zoekt via advertentie mensen voor nieuw tv-programma, maar wie is de sponsor ervan?

Welke sponsor zit achter dit nieuwe programma, was mijn eerste gedachte toen ik deze oproepadvertentie zag in de wakkere krant zaterdag. Mediamarkt? Beter dan die schreeuwende Loden Leeuw Arie Koomen, in ieder geval. BCC? SBS6 zoekt via deze advertentie op de Privé-pagina mensen voor een nieuw tv-programma over ‘complete interieur- en elektronica make-overs’.  Als ik de tekst hieronder goed interpreteer dan. Men moet reageren bij Pilarczyk, oftewel PMG, een onafhankelijke mediaproducent, maar wel onderdeel van de TMG/Telegraaf Media Groep. PMG produceert jaarlijks meer dan 160 programma’s voor RTL, meldt hun site, maar nu gaan ze dus vreemd, met SBS6.

Range Rover Evoque: de eerste commercial komt uit de VS

”You don’t have to shout to be heard.” De nieuwe Range Rover Evoque is nog niet gespot op de weg in Nederland, maar al wel in de VS, een gigamarkt natuurlijk. Dit is de eerste commercial voor de wagen, die in NL bijna €43.000 zal kosten. Te zien is een witte coupé/SUV, rijdend in de straten van Los Angeles waar weer van alles gebeurt. Met dank aan YT-poster MrLuffio, die de primeur had. De muziektrack is van Orbital, speciaal voor deze commercial geschreven, meldt hij ook. Zie hier de (Britse) 90 seconds verdict van Autocar.

Na weekendje Eemhof: foto’s 135 tweelingen in advertentie

Het WIJ Tweelingenweekend is weer achter de rug en op de advertentie in de wakkere krant vandaag zitten 135 tweelingen nog na te glimlachen (inclusief minimaal één dubbeltelling). Vorig jaar werd de eerste gehouden. Volgens de organisatoren hebben het afgelopen weekend ongeveer 130 gezinnen met tweelingen (en meerlingen) elkaar tijdens het weekend ”ontmoet, ervaringen uitgewisseld en deelgenomen aan een uniek programma.” Met sponsoring van Center Parcs De Eemhof, dat de hemel in wordt

Erg leuke mini-docu over Vodafone’s Grand Prix van Roggel

In deze korte film -een mini-docu van 12 minuten- over de Grand Prix van Roggel gaat Vodafone op zoek naar de snelsten van Roggel om te zien of het rustieke dorp klaar is voor de snelheid van Vodafone Thuis via glasvezel. Hoe bereiden de Roggelnaren zich voor op de komst van F1-racer Jenson Button? Wie zullen met hem de strijd aan gaan? Is Roggel er klaar voor? Wordt gepresenteerd door Vodafone Thuis en Gemeente Leudal. Zou dat Limburgese dorpje alleen gekozen zijn vanwege die nare naam? Op een buitenlands blog lees ik dat het verantwoordelijke reclameburfeau Achtung is, de docu werd geregisseerd door Andreas Pasvantis. Erg leuk. Samenvatting race/show hier.

SP haakt met reclame T-shirt in op Wilders ‘Doe ‘ns normaal’

De SP probeert een slaatje te slaan uit de inmiddels beroemdste politieke quote uit de Algemene Beschouwingen van vorige week. Het ‘Doe ‘ns normaal man!‘ van Geert Wilders wordt op een T-shirt geparafraseerd tot ‘Doe effe sociaal man!Meldt de Volkskrant-site vandaag. Een afbeelding van partijleider Emile Roemer en de rode kleur moeten verder verduidelijken dat we hier te maken hebben met een hebbeding van de SP. Het T-shirt is een initiatief van de jongerenafdeling van de SP, ROOD. Voorzitter Leon Botter over de aanvaring van Wilders en Rutte: ‘Het is hypocriet dat ze elkaar zo de maat nemen, terwijl ze samen onze beschaving keihard afbreken. Roemer liet op een inhoudelijke manier zien dat er een sociaal alternatief is. Dat verdient een t-shirt.’ PS Ik vraag me wel af waarom ze dat ‘ns hebben vervangen door ff.

Robert (37), verslaafd aan alcohol en blowen, in advertentie

Indringende issue/advocacy advertising in de krant: vandaag overlegt de Tweede Kamer over de geestelijke gezondheidszorg. Niet alleen alcohol/blowen-verslaagde Robert (37 jaar) haalt de advertentiekolommen in de dagbladen vandaag, maar ook Lotte (17), die aan autisme en ADHD lijdt, en Miranda (26), met een ‘ernstige psychotische kwetsbaarheid.’ In de advertenties vragen de afzenders, GGZ Nederland, LPGGz en de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie, de Tweede Kamer af te zien van de invoering van een eigen bijdrage voor mensen als Robert, Lotte en Miranda, die anders in de kou komen te staan.

Barry ‘Komt een vrouw bij de dokter’ Atsma uit de kleren voor KPN/Samsung-actie Pink Ribbon

KPN en Samsung starten in samenwerking met Pink Ribbon een actie waarbij acteur Barry Atsma uit de kleren gaat, meldt Marketing Tribune. Bij aankoop van een speciaal Pink Ribbon toestel van KPN en Samsung – vanaf 1 oktober in de winkel – wordt € 10 gedoneerd aan het goede doel én mag je online een pakje weghalen bij een foto van de acteur. Voor de ultieme onthulling moeten alle pakjes worden weggespeeld. Ook het ‘liken’ van de actie op Facebook helpt. Onder iedere 100 likes wordt er een toestel verloot en mag er een pakje worden weggehaald. Barry Atsma: “Ik heb geen moment getwijfeld om mee te doen aan deze actie. Borstkanker is een vreselijke ziekte, door mijn rol in ‘Komt een vrouw bij de dokter’ ben ik mij daar nogmaals heel erg bewust van geworden.”


Screenshot van de actiesite www.elktoesteltelt.nl

Oerlemans zoekt investeerders voor zijn Nova Zembla-film

Tikkie onheilspellend, maar ik ben ook maar een leek. Die tekst van kleine lettertjes onderaan deze advertentie van onze golden filmboy Reinout Oerlemans over zijn participatie/investeringsfonds re Nova Zembla (zie trailer): ”Het fonds in niet vergunningplichtig op grond van de wet op het financieel toezicht en is niet onderworpen aan toezicht door de autoriteit financiële markten.’ Hierop reagerend twitterde Anja Corbijn: ”Dat betekent dat de inleg dermate hoog is dat ze aannemen dat je je toch wel goed informeert. Wel gek hè.” Enfin, ik wens Eyeworks veel succes met ‘de eerste Nederlandse 3D verfilming ooit!‘ Op de EW-site veel meer specialistische informatie. En, mocht het rendement tegenvallen: als je genoeg geld hebt wat is dan €4000 om op de