Pintje? Heineken pronkt met uitslag blinde Belgische biertest

Van alle A-merken vonden de Belgen in een blinde smaaktest Heineken het lekkerst. Dat verraste de Belgen nogal. Ons niet, natuurlijk.” Reden voor een inhaker in de wakkere krant vandaag, die herinnert aan de goeie ouwe Biertje?-tijd van de campagne van Heineken. Die smaaktest deugde, natuurlijk, anders was de Hollandse brouwer er niet zo trots mee naar buiten gekomen. In de kleine lettertjes onderaan staat: Bron: Test Aankoop 557. Belgisch bieronderzoek. Oktober 2011. Geen biermop. De blinde smaakttest is van de Belgische consumentenbond, laat TBWA\Neboko, Heineken’s

reclamebureau weten. Ollands bier liet dus zelfs merken als Stella Artois, Jupiler en Maes achter zich. ”Dit heeft op z’n zachtst gezegd voor wat verbazing gezorgd bij onze zuiderburen, die niet bekend staan als Heineken fans. Of zoals VTM-journalist Patrick van Gompel het omschrijft: ‘Ik heb nog liever geen regering dan dat ik zou zeggen dat Heineken drinkbaar is!’ Zie ook dit NRC-verhaal erover.

Lees ook:Vrouwen gaan huilen als Adrien Brody voor Stella Artois zingt
Lees ook:Verkiezingen: Amstel, Grolsch en Heineken haken ook in
Lees ook:Heineken Extra Vers beschermd tegen tijd, temperatuur en licht meldt reclame
Lees ook:Heineken wenst ook voetballers IJsland succes met billboard
Lees ook:Heineken sponsor Olympische Spelen 2012 in Londen

2 reacties op “Pintje? Heineken pronkt met uitslag blinde Belgische biertest

  1. Peter

    Grappig dat de slogan ‘Biertje?’ blijkbaar nog altijd sterker blijft en blijkt dan alle nietszeggende, zouteloze opvolgers (‘Serving the world’ en ‘Open your world’) bij elkaar.

    Leuk dat ze ‘m nog gewoon van stal durven halen. Misschien ook maar weer oppoetsen en in Nederland gaan gebruiken? Beter ten halve gekeerd dan…… immers.

    Overigens moet me even van het hart dat die groene letters links in de achtergrond ontzettend lelijk zijn. Jammer.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @Peter: Ja, vasthouden, graag. Helemaal eens. Maar het moest zo nodig internationaal met die slogans. Grrr. Aan dat zelfreguleringsblokje erop kunnen klant en reclamemakers niets doen en mooi is anders, maar zelf had ik liever dit gezien op alle NL-uitingen: Geen 18? Geen druppel. Dat wist de alcohol-lobby in ieder geval wèl wel mooi tegen te houden, helaas.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.