Categorie: "Inhakers/actueel"

Bescheiden inhakertjes op WK Kampioenschap honkballers

Misschien heb ik wat gemist, dacht van niet, maar pas vandaag wordt er in de wakkere krant door drie bedrijven, en in een zeer bescheiden formaat, ingehaakt op die fantastische prestatie van het Nederlandse honkbalteam, het WK Kampioenschap. Ze staan keurig geplaatste bij een verhaal over het grootse onthaal van de Oranje honkballers op Schiphol. De inhakers zijn AA Drink met de tekst, los van de felicitaties, ”Waar halen jullie toch de energie…” en Bausch + Lomb,  met ”Zij mogen gezien worden” en tenslotte van Köster Advocaten, als ‘juristen achter de KNBSB, met ”Met recht wereldkampioen.” Nou ja, in ieder geval nog drie, toch goed. En advertentieverkopers van De Telegraaf moesten eerst natuurlijk heel wat bedrijven afbellen ;-)

ICI Paris XL haakt in op Beste Winkelketenprijs (publieksprijs)

ICI Paris XL haakt vandaag in op het feit dat ze nu voor de achtste (!) keer op rij door het winkelende publiek zijn gekozen als Beste Winkelketen in de categorie Parfumerie, onderdeel van het ING Retail Jaarprijzen-festijn. De advertentie -KLIK erop om te vergroten- staat in de mediasponsors van deze prijs, De Telegraaf en zusje Sp!ts. De geur van succes: vanwege die prijs biedt ICI Paris XL tot en met a.s. zondag 23 oktober 20% korting  op alle geuren, om dat te vieren. Niet van de netto-verkoopprijs, maar van de adviesprijs, lees ik in de kleine lettertjes onder in de advertentie. Is dat nou gunstiger voor de klant of juist niet? Aangenomen dat adviesprijzen niet altijd de reële verkoopprijzen in de winkel zijn. Complicado. Zie ICI Paris’ inhaker van vorig jaar hier. Mijn opmerking toen, die herhaald kan worden:  wat is er aan de hand met de klantvriendelijkheid van parfumerieketen Douglas, dat ze nooit winnen? En nog wat: staat deze inhaker niet wat vroeg in de krant? Of  betekent het rijtje winkels,

Zouden Engelsen nog Renaults kopen na deze rugbyreclame?

Behoorlijk laag, haha, deze advertentie van Renault, onlangs in de Franse pers. Het automobielconcern is als sinds 2008 sponsor van het Franse rugby team, Les Blues, en kon het niet nalaten om de Britten, via hun embleem met de Roze Rozen, een mep te geven voorafgaand aan de kwartfinale van de Rugby World Cup in Nieuw Zeeland. Een vertrapt bosje roze rozen als cadeau, dát wilde Renault als sponsor graag als wederdienst hebben (bedacht hun reclamebureau Publicis Conseil Paris). En ze krijgen het ook nog ook, verdorie: Frankrijk won, want veel sterker, en de Britten mogen naar huis…  Via TIR.

Oranje Leeuwinnen in nieuwe advertentie fanclub Ons Oranje

De jacht gaat door.’ De nieuwe supportersclub van de KNVB, Ons Oranje, gaat flink door met adverteren vandaag in de wakkere krant, media-sponsor samen met TMG’s Radio 538. Nu eentje voor onze ‘Oranje Leeuwinnen’ die donderdag 27 oktober in Zwolle een EK-kwalificatiewedstrijd spelen tegen het sterke Engeland, in het stadion van FC Zwolle. Met de aanmoediging om tickets a €5 te kopen via de site, met deze keer niet de naam van De Telegraaf in de url: Ons Oranje.nl/oranjeleeuwinnen (hebben ze soms alleen belangstelling voor de mannen van Oranje?)

Kick-off Donorweek op NU.nl: BN’ers in grote wervingsactie

Vandaag start de Donorweek met een nationale online wervingsactie op NU.nl. Na het succes van vorig jaar, zetten ook dit jaar diverse BN’ers, waaronder Henk Schifmacher en Giel Beelen, zich in tijdens de 13 uur durende online actie om zoveel mogelijk mensen op te roepen zich te registreren als donor. Meldt uitgeverij Sanoma in een persbericht vanochtend. In 2010 leverde deze online wervingsactie op de eerste dag ruim 11.000 geregistreerden op. Later in die maand liep dit aantal op tot 60.000. Dit jaar breidt NU.nl de actie uit met haar mobiele sites en applicaties in de hoop zo nog meer mensen


Reclametrailer speelfilm ‘The Thing’ waarmee spotjesregisseur Matthijs van Heijningen jr scoort in de VS

The Thing’, het speelfilmdebuut van de zeer succesvolle Nederlandse commercialregisseur Matthijs van Heijiningen jr., heeft dit weekend in de VS bijna $9 miljoen opgebracht, meldt De Telegraaf vandaag. ”Met dat resultaat belandde de horrorfilm op de derde plaats in de ranglijst van best bezochte producties.” De Amerikaanse recensenten waren overigens niet erg enthousiast met de film, met onder ander Mary Elizabeth Winstead, Joel Edgerton, ”maar de gewone bioscoopgangers lijken de nieuwe versie van John Carpenters ’The Thing’ (1982) en Christian Nyby`s ’The Thing From Another World’ (1951) beter te waarderen.” Bijgaande reclametrailer -via

Hoofdsponsor Tata haakt kleurloos in op Marathon A’dam

Het van origine Indiase Tata Consultancy Services/TCS haakt vandaag in met een advertentie, naar aanleiding van de zondag gelopen Amsterdam Marathon 2011 waarvan het hoofdsponsor is. Je ziet lopers in het beeld, met tatatata tatatata erbij, het geluid van de sportschoenen die het asfalt raken. Okay je moet toch wát verzinnen. Maar had er geen kleurtje afgekund van de hoofdsponsor, in het sportkatern van de wakkere krant vandaag? In de advertentie wordt overigens ook gemeld dat de officiële TCS Amsterdam Marathon App vanaf nu beschikbaar is voor Apple en Android toestellen (zie ook de QR-codes op de pagina). ”Beschik meteen over toegang tot informatie over de marathon, training advies etc,” meldt de grijze pagina. Opvallend is misschien wel nog meer dat TCS het in de advertentie -KLIK EROP om te vergroten- the day after alleen over zichzelf heeft en niet, bij voorbeeld, de lopers en vooral winnaars feliciteert. ”Met trots steunen we deze marathon en het streven naar excellentie

Onlinewinkel Bol.com adverteert in krant met verkoopnieuws

En een leuke, maar we zijn natuurlijk niets anders gewend van Bol.com-reclame. Wel ff wennen, niet alleen op tv (en online), hun uitingen. Maar past heel goed in een dagblad, natuurlijk. Ze beginnen met de verkoop van grote huishoudelijke apparaten, een nieuwtje dus (heette dat vroeger niet witgoed?). Dus geen kleine, zoals mixers en espresso-apparaten. Te veel gedoe met garanties e.d., neem ik aan. ”Net zo makkelijk thuisbezorgd en geïnstalleerd,” meldt de advertentie in de wakkere krant vandaag. Die overigens zwijgt over vervoers- en installatiekosten en verwijderingsbijdrage. Plus zes aanbiedingen.

Héél Nederland kijkt dit weekend live naar…-voetbalreclame

Héél Nederland kijkt dit weekend live naar: Staat er boven deze voetbal- en digi-tv-advertentie in de wakkere krant vandaag. Dus naar Ajax, AZ, PSV, Feyenoord, FC Utrecht, enzovoorts. KLIK erop om te vergroten. Het gaat om de periode vandaag t/m 23 oktober, en natuurlijk alleen voor ontvangers van digitale tv. De analogelingen moeten zo over de digitale streep worden getrokken, denk ik. Info hier.  Alle kabelaars hebben daar belang bij, dus doen mee: Ziggo, UPC, KPN, Delta en Caiway.

 

 

 

Gamma speelt sterk in op NS’ plaszaktumult, met stickers

Pimp je plaszak.’ Eindelijk weer eens een heel sterke inhaker in de krant vandaag. Van Gamma, in de gratis krant Metro. De doe-het-zelver speelt in een advertentie leuk in op het tumult rond de plaszak van de NS. Zonder leedvermaak, nee, met een pro-plaszakker (update plaszaktijden: lees hier en hier). Met decoratiestickers vanaf €3.29. Mooi hè. Ja, óók deze advertentie, dus. Bron: twitter, Jos en JeanPaul.