Categorie: "Inhakers/actueel"

Van der Vaart, Kuyt en Huntelaar: reclame voor Ons Oranje

De derde advertentie in een korte tijd voor Ons Oranje, de nieuwe supporters- vereniging van de KNCB, die concurreert met de bestaande, onafhankelijke Supporters Club Oranje/SCO. Die tegen dit mediageweld in de wakkere krant/mediasponsor natuurlijk niet op kan. Vandaag werden de spelers Rafael van der Vaart, Dirk Kuyt en Klaas Jan Huntelaar in de strijd gegooid om leden te winnen. Zie ook de eervorige advertentie, met meer info over Ons Oranje, met slogan Dichter bij Oranje kom je niet. Om aanspraak te maken op EK-tickets moet je voor 1 december a.s. lid zijn (à €30), dus de dag vóór de loting. Lid worden? Klik hier. De kaarten worden overigens gelijk verdeeld over de twee Oranje verenigingen.

Layla gaat niet uit de kleren voor Peta, maar voor Pink Ribbon

Tom Megginson, medewerker van Osocio, het Nederlandse over sociale communicatie, heeft het maar moeilijk met deze uiting met daarin de Brits-Amerikaanse TV-persoonlijkheid Layla Kayleigh. Met niks om het lijf. Voor een goed doel, dat wel, want ze gaat bloot en ook Pink voor de recente Breast Cancer Awareness Month in de VS, georganiseerd door de  The Breast Cancer Charities of America. En niet voor dierenbeschermers PETA daar, wat we gewend zijn. Layla -zie haar blog- biedt in de door reclamebureau Slickforce Studio haar roze sleutelring te koop aan. Wat Tom dwars zit? ”As always, a worthy cause. But doesn’t anyone have some new and perhaps less sexualized ideas?” Tuurlijk, Tom, eens hoor.

image

 

Het leukste van vroeger en nu in commercials 85-jarige Hema

De Hema viert zijn (of haar) 85ste verjaardag en dat wordt gevierd met tal van acties, zoals ‘n taartenbakwedstrijd. En commercials, zoals deze twee ”met het leukste van vroeger en nu maar wel met een ouderwets voordelige prijs.” Al even op de buis, maar die kunnen we hier toch niet overslaan, van een jarige. Ze werden gemaakt door reclamebureau Doom + Dickson. Die stem komt mij bekend voor, maar geen idee wie zij is (zat zij ook in in de C1000-reclame?). Iemand? Bron: rechtstreeks.

Nieuwe supportersclub OnsOranje van KNVB en nieuws over EK Voetbal-tickets aangekondigd in advertentie

[ZIE UPDATE IN OVERLEES] ‘Initiatief van de KNCB,’ is er te lezen, als je goed zoekt, op deze spectaculaire advertentie in de wakkere krant vandaag over een nieuwe supportersvereniging, de tweede, als concurrent van het onafhankelijke SCO. De nieuwe heet OnsOranje, ‘hèt lidmaatschap voor álle Oranjefans.” Kost €30 per jaar, net als bij SCO. Verder lijkt het vooral ook een activiteit van De Telegraaf, zie forse site-adres, waar je je moeten melden. Je kunt er dan EK 2012-tickets krijgen (in kleine lettertjes: ‘Fans die voor 1 december lid worden van OnsOranje kunnen zich inschrijven voor EK tickets. Bij een tekort wordt geloot‘. Zie OnsOranje), er is 10% korting op thuis- wedstrijden, voorrang op tickets voor uit en thuis, en veel Oranje acties met ‘unieke

Opening spitsstroken op de A9 vandaag gevierd in advertentie

De spitsstroken op de A9, tussen Alkmaar en Uitgeest, gaan vandaag open, en dat wordt gevierd. Met een bos bloemen, in een advertentie in de krant vandaag. Ze zorgen voor een betere doorstroming op deze belangrijke Noord-Hollandse verkeersader, waar het gisteren weer hommeles was al gevolg van een aanrijding op diezelfde A9. Het verschil moet extra groot zijn, vandaag. De Rijksoverheid meldt verder in de advertentie: Wilt u weten waar we nog meer aan de weg timmeren? Kijk op vanAnaarBeter. En KLIK OP advertentie om te vergroten.

 

Terugroepactie IKEA: kinderspeeltenten merk BUSA (advert)

In een terugroepadvertentie in de kranten vandaag vraagt woonwarenhuis IKEA klanten die een opvouwbare kinderspeeltent van het merk BUSA hebben gekocht op om deze naar de winkel terug te brengen. Zij krijgen dan hun geld terug. De tent is sinds juli dit jaar te koop. Het stalen frame van de tent kan afbreken als kinderen ermee spelen. Zij kunnen zich dan bezeren aan scherpe randen die door het tentdoek kunnen steken. IKEA heeft enkele meldingen van gebroken frames ontvangen, maar er heeft zich geen letsel voorgedaan, aldus de advertentie (KLIK EROP om te vergroten). Voor meer info: zie site of bel 08004532649.

Beveiligingsmannen op Dierendag in actie voor Pets Place

Dagje te laat om deze aardige, geheel over-the-toppe ‘Wissel van de wacht‘-actie van Pets Place, de keten van dierenspeciaalzaken, te laten zien (maar het toch altijd Dierendag?) Omdat ieder dier een mooie dag verdiende op Dierendag, namen professionele bewakers het waken een dagje over van honden in heel Nederland. De gelukkige viervoeters werden naar een speciaal ingericht speelparadijs gebracht. Werd gemaakt door reclamebureau New Message. Bron: rechtstreeks.

Tjiezi: kids’ nieuwe kaassnack gepresenteerd in advertentie

Tjiezi -fonetische spelling van het Engelse woord cheesy- is een kaassnack om van te houden, roept Uniekaas in een nieuws-advertentie vandaag in de Kinderen-special van De Telegraaf  Vrouw. Mooie plek ervoor, toch. Want ook aanbevolen voor ouders. Opvallend: Tjiezi is te koop bij alle bekende supermarkten, die onderaan de advertentie worden genoemd, met één uitzondering: Albert Heijn! Hebben ze soms mot met Uniekaas? ”Een lekkere en gezonde snack voor tussendoor,” aldus Uniekaas over Tjiezi,

‘Laat kwetsbaar Nederland niet vallen’-campage FNV gestart

De FNV is begonnen met de campagne ‘Laat kwetsbaar Nederland niet vallen.’ Die moet de inzet van de vakcentrale ondersteunen ‘om de kabinetsplannen voor de invoering van de Wet werken naar vermogen bij te stellen.’ Deze wet, meldt de maker van de campagne, reclamebureau BBK/Door Vriendschap Sterk, ‘raakt mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt en mensen in de bijstand onevenredig hard.’ De FNV roept de Tweede Kamerfracties op om tegen de wetsvoorstellen te stemmen en moties in te dienen. Ook roept de campagne alle verontruste burgers op om mee te helpen met het

Thema Kinderboekenweek gebaseerd op ‘jonge superhelden’

De Kinderboekenweek, die morgen weer begint, slaat dit jaar in als een bom met een thema gebaseerd op de echte klassieke superhelden. Of eigenlijk: jonge superhelden. Vertelt Etcetera, het reclamebureau dat de campagne maakte. ”Want elk kind kan een superheld worden, zolang het maar dapper durft te zijn.” En van 5 t/m 15 oktober een boek koopt, natuurlijk. De weeek is mede mogelijk gemaakt door ABN Amro als sponsor en wordt georganiseerd door het CPNB, de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek. De reclamecampagne bestaat uit supergrote posters en superheldenplaatjes die je kunt sparen.