Categorie: "De Opportunisten"

De Opportunisten vallen over die man van die vlinder van Pearle

Opportunisten vlinderNa die boeven volgde de reporter en  die zeldzame vlinder in een commercial van Pearle. De Opportunisten vinden dat die redactiechef danwel eindredacteur bij de tv maar raar bezig is. Bóós had ie natuurlijk moeten worden op zijn verslaggever. Met ontslag had ie moeten dreigen. Maar zó reageren…  KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt). De strip De Opportunisten is zijn, in eigen woorden, ‘ietwat baldadige speels-kritische’ striplog over reclame en media die

Overloper Aegon valt slecht bij de Opportunisten

Opportunisten OverloperOver ‘die overlopers’ vallen De Opportunisten deze week. De strip van reclameman Frank Pels behoeft enige toelichting voor niet-ingewijden. De genoemde Otto van der Harst was directeur/oprichter van reclamebureau Selmore en is sinds vorig jaar directeur communicatie van verzekeraar Aegon. Van der Harst is ook een oud-collega van Pels, toen beiden nog bij het voormalige PPGH werkten. KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt). De strip De

De Opportunisten vallen over seks-in-de-keuken spotje Cooki Notti

Opportunisten Duo PenottiLastig weer om een goed de lading dekkende kop te bedenken voor boven deze strip. Over de ‘Betrapt’-commercial voor het nieuwe Cooki Notti, het ‘volwassen broodbeleg van Penotti, vooral bekend van de Duo Penotti voor kids. Bij De Opportunisten schoot dat spotje in het verkeerde keelgat (zie kritische reacties van lezers hier), maar om een andere reden dan je zou denken. KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt). De strip De

Niet mooi hè, vinden De Opportunisten van Frank Pels ‘Dat zeg ik, Gamma’

Mooi, hè? Of juist niet? Opportunisten GammaGamma is net begonnen met een nieuwe merkcampagne, waarbij het de oude pay-off ‘Dat zeg ik‘ is geherintroduceerd. Dat is vrij ongebruikelijk in de reclame. Zie spotje hier. De Opportunisten, de strip van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt), is dat ook opgevallen. Dat zinnetje zit ze niet lekker. Waarom nou juist dát zinnetje… De Opportunisten is Pels’, in eigen woorden, ‘ietwat baldadige speels-kritische’ striplog over reclame en media die vanaf begin dit jaar exclusief op onze site Reclamewereld verschijnt. De gepubliceerde strips zijn allemaal te

Die audiciën in Specsavers’ spotjes is een matennaaier volgens De Opportunisten

Opportunisten SpecsaversMet die leuke sportmeid met de zwakke ogen en dat leuke Bingo-spotje kan Specsavers dan een mislukte gooi hebben gedaan naar een Gouden Loeki dit jaar, De Opportunisten winden zich over iets heel anders op vandaag. Over die audiciën uit Alkmaar. Die z’n collega’s verlinkt. Over die man gaat het in de strip van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is zijn, in eigen woorden, ‘ietwat baldadige speels-kritische’ striplog over reclame en media die vanaf begin dit jaar exclusief op onze site Reclamewereld verschijnt. De gepubliceerde strips zijn allemaal te vinden als je helemaal rechts boven op De Opportunisten tikt bij de zoekfunctie.

De reclameman gaat weer verdienen nu de economie aantrekt aan denken De Opportunisten

Opportunisten caravan en vreemdgaan‘s Lands economie zit in de lift, adverteerders trekken de portemonnee wat verder open: tijd voor een voorzichtig feestje bij reclamelieden. Denken De Opportunisten van Frank Pels. Die het goede nieuws natuurlijk niet zijn ontgaan, ze volgen de conjunctuur barometer immers nauwlettend. Maar tegenover het broze vredesakkoord van Minsk staat het gedoe met de Grieken met mogelijk een Grexit en €-gelazer tot gevolg. En das weer niet fijn voor de economie… Enfin, De Opportunisten zien het dan wel weer, want kijken nooit te ver vooruit. Daarover gaat deze strip van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar

Klanten concurrentie voor l.l gezet in Simpel-spotjes denken de Opportunisten

Opportunisten SimpelNa een schorre Mark Rutte volgden die dierenspotjes -zoals met die sprekende kat en die cavSimpel vingeria- van belbedrijf Simpel. De Opportunisten is het natuurlijk niet ontgaan dat die ook allang weer vervangen zijn. Daarvoor in de plaats kwamen de vingers, die klanten van de concurrentie voor l.l zetten. En daarover gaat deze strip van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt) waarin vingers en lullen door elkaar worden gehaald. De, in Pels’ eigen woorden, ‘ietwat baldadige speels-kritische striplog 

Waarom praat die leuke Beer van Arke eigenlijk Engels vragen De Opportunisten

Opportunisten Arke beerWat had je anders gedacht. De Opportunisten, nou, zoontje dan, is het natuurlijk niet ontgaan dat die leuke beer van het Nederlandse Arke-spotje Engels spreekt. In de strip van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt) wordt het probleem niet opgelost. Zoveel weten De Opportunisten dus ook weer niet over de reclame, haha. Wat wij er als Reclamewereld aan kunnen toevoegen is dat vaak Engels wordt gebruikt als de makers enige hoop hebben op een buitenlandse reclameonderscheiding. Of de, in zijn eigen woorden, ‘ietwat baldadige speels-kritische striplog over reclame en media, staat vanaf begin dit jaar exclusief 

Na Lood en Goud moet er nóg een Leeuw komen zeggen De Opportunisten

Opportunisten Paul de LeeuwWat had je anders gedacht. De Opportunisten is het natuurlijk niet ontgaan dat, na de Loden Leeuwen,  de Gouden Loeki is uitgedeeld. In de strip De Opportunisten van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt) wordt een poging gedaan om het probleem van het verdeelde stemmen op te lossen. Dat gebeurt namelijk nogal eens bij dit soort publieksevenementen. De, in zijn eigen woorden, ‘ietwat baldadige speels-kritische striplog over reclame en media, staat vanaf begin dit jaar exclusief op onze site Reclamewereld, zo heeft Frank Pels besloten. Erg goed nieuws, natuurlijk. De eerste strips

De Opportunisten over Loden Leeuwen, Tim en Tom Coronel en AH’s Harry Piekema

Opportunisten Loden LeeuwenWat had je anders gedacht. De Opportunisten is het natuurlijk niet ontgaan dat de Loden Leeuwen weer zijn uitgedeeld. In de strip De Opportunisten van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt) vallen ze over de ‘prijs’ voor Tim en Tom Coronel voor dat biepspotje van AllSecur en wordt de vertrokken supermarktmanager Harry Piekema ook over de tong. De, in zijn eigen woorden, ‘ietwat baldadige speels-kritische striplog over reclame en media, staat vanaf begin dit jaar exclusief op onze site Reclamewereld, zo heeft Frank Pels besloten. Erg goed nieuws, natuurlijk. De eerste, over de overkill aan