Categorie: "De Opportunisten"

Moraalridders worden De Opportunisten van dat Holland Casino-spotje

Opportunisten Holland CasinoKrijg nou wat. Gaan De Opportunisten de moraalridder uithangen. Vanwege dat ‘Dat gaat niet goed‘-spotje van Holland Casino. Vooral dat zinnetje ‘Het zit in je, haal het eruit‘ (bijgaand, zie ook) is ze in het verkeerde keelgat geschoten. Zo’n gokreclame van een overheidsbedrijf vinden ze een beetje vreemd in een land met tienduizenden gokverslaafden. Vandaar deze analogie. KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige,

Spotje Gerard Joling voor Simpel tergt De Opportunisten

Opportunisten Simpel JolingVerdorie. Ik was er al bang voor. Zitten die Simpele zielen De Opportunisten opnieuw uit te dagen. Is dat, in hun woorden, vingerlul-spotje met Nick & Simon eindelijk van de buis, komt er wéér eentje, maar nu met Gerard Joling. Alsof ze er bij Simpel om vragen! De Opportunisten gaan er hard in vandaag. Zie bijgaande strip van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media die vanaf begin dit jaar

De meeuw, de Dam, Specsavers en De Opportunisten

Opportunisten Specsavers meeuwenWat een ophef was dat, rond die commercial met die doodgemepte meeuw van Specsavers. Bij die Britse brillenwinkel werden ze uitgemaakt voor dierenbeulen, als leedpromotors. Er waren mensen die ergens anders hun bril gingen kopen. Terwijl iedereen toch zag dat het nep was, wat die beach volleyballer daar deed. De Opportunisten zagen dat natuurlijk ook. Maar ze zagen nog wat anders, later. Zie bijgaande strip van reclame-cartoonist Frank Pels. De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’

Lullig spotje van Bol.com irriteert De Opportunisten

Opportunisten Bol.com lulLullig. Was die ’zomercommercial van de populaire webwinkel Bol.com dat claimt alles in huis te hebben voor een zorgeloze vakantie. Met die Selfie-stick. En dat ongelukje. Zo flauw. Daarover zouden De Opportunisten wel eens kunnen vallen deze week, dachten we zo. En ja hoor. En hoe, dat vallen over. Zelfs Bert Visscher wordt opgevoerd; we voegen er maar een linkje aan toe voor degenen die hem niet goed genoeg kennen, niet kennen of niet willen kennen. Voluit Albert Visscher is een Nederlandse cabaretier, ‘die zich kenmerkt door ongenuanceerde ongein’, zegt Wikipedia. KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt. De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige,

Gewelddadig worden De Opportunisten van dat anti-ouderengeweld spotje

Opportunisten Huiselijk geweld

Het houdt niet op bij die Opportunisten. Staatssecretaris Martin van Rijn (VWS) startte een paar jaar geleden een tv-campagne tegen ouderenmishandeling. Het spotje met de mishandelde oude man en zijn scheepje met het liedje van die zangeres dat begint met ‘Het houdt niet op, niet vanzelf‘ is heel vaak op de buis geweest (spotje bijgaand). Vrij recent ook nog. Zó vaak, dat De Opportunisten er gewelddadig van worden, ook al noemt Anbo, ‘dé belangenorganisatie voor senioren,’ de campagne een succes. KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt.

De Opportunisten denken te weten waarom Heineken haar reclamebureau heeft ontslagen

Rumoer in het Nederlandse reclamewereldje! Topadverteerder Heineken verbreekt de jarenlange relatie met het Amerikaanse, in Amsterdam geveOpportunisten Heineken Van Nistelrooystigde reclamebureau Wieden + Kennedy, verantwoordelijk voor hun wereldwijde reclame-inspanningen. En gaat intensiever samenwerken met het Franse Publicis. Dat meldt de pers, maar het echte waarom lees je niet in de dagbladen. Ook niet in de reclamevakpers (zie ook). In goed overleg uiteen gaan, heet het dan. Maar De Opportunisten hebben wel een idee over het waarom. En al helemaal na het zien van die laatste Heineken-commercial met Ruud van Nistelrooy. Zie ‘m hier bij Reclamewereld. KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt. De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog

De Opportunisten vieren afscheid van ‘vingerlullen’ Nick en Simon van Simpel

Opportunisten Afscheid vingerlullen 12 juni 15Eindelijk weer eens blij zijn ze, de Opportunisten. Want ze menen echt nieuws te hebben ontdekt over die campagne van Simpel, de, volgens eigen zeggen, ‘snel groeiende aanbieder van sim-only abonnementen voor mobiele communicatie in Nederland.’ Met Nick en Simon als ‘vingerlullen.’ Zie de vorige strip erover maar.  Toen ze nog gewoon ‘grote lullen’ werden genoemd. KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt. De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’

De Opportunisten over dat Holy Soda-spotje van Arie Boomsma

Echt smakeloos de reclame met Arie Boomsma. Onnodig kwetsend,” zegt reageerder Petra Huisman op Reclamewereld, over het spotje voor HOpportunisten Arie Boomsma 31 mei 15oly Soda van Arie Boomsma. ”Van mij mag dit van de buis, valt me zwaar tegen van Arie Boomsma (…) Als het over islam ging, was het nooit gemaakt. Want die worden niet bespot zonder gevolgen. Waarom christendom dan wel?” En Anna: ”Wat een porno achtige reclame. Ik word er onpasselijk van. (…) Ik ben niet preuts aangelegd maar kom op moet er zoveel bloot aan te pas komen met name die broek die zo laag hangt dat je net niet zijn edele delen ziet. Bah bah.” Tja, als De Opportunisten van zó’n commercial niks vinden, dan heet ik Arie Boomsma ;-) . KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-

Die oude Grolsch-tune met plop-geluiden en De Opportunisten

Opportunisten plopfles GrolschGrolsch bestaat 400 jaar en daarom hebben ze heel Nederland opgeroepen om dat samen met ze te vieren. Iedereen deed dat op een ‘unieke locatie én op zijn eigen manier’, zeiden ze. De jarige brouwer uit Enschede: ”Benieuwd? Check dan nu de 30 seconden versie van onze jubileumfilm!” De Opportunisten hebben dat filmpje ook gezien, en dat viel ze nogal rauw op hun dak, zo plotseling op de tv. En dan weet je het wel. KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt. De Opportunisten is,

Groen en geel ergeren De Opportunisten zich aan dat Qurrent-spotje over die blauwe man

Opportunisten Qurrent. Groene energie voor iedereen.. die eigenlijk meer met blauw heeft.’ Zegt energieleverancier Qurrent in een van zijn recente commercials. De Opportunisten hebben ‘m ook gezien. En ergeren zich er groen en geel aan. Nou, ‘ergeren’ is nog vriendelijk uitgedrukt. KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt. De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’