Categorie: "De Opportunisten"

Ai, laten De Opportunisten de Opel Adam nou schattig vinden (en dat spotje ook)

Opportunisten Opel

Alles behalve schattig.Dat is de boodschap van die Duitse automaker over hun model genaamd Adam in die nieuwe ‘Opel Adam Rocks Frisbee’-commercial. Nou, over die boodschap denken De Opportunisten heel anders in de strip van vandaag. Wat nou ‘alles behalve schattig’, die ‘unieke stadsauto’ met dat ‘innovatieve IntelliLink infotainmentsysteem’ en ‘geavanceerde techniek’… KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels

 

 

De Opportunisten over de reclame van de Hartstichting

Opportunisten Hartstichting

Elke dag schoppen hart- en vaatziekten honderden levens overhoop. Begin april was het Hartweek. Gingen zo’n 60.000 collectanten op pad om geld op te halen voor onderzoek naar het eerder herkennen van die ziekten. In een tv-commercial van anderhalve minuut van de Hartstichting overlijdt Dimitri op 41-jarige leeftijd aan een hartstilstand. Familieleden, vrienden en omstanders vertellen hun verhaal in deze tv-commercial. De Opportunisten zagen die commercial ook op tv.  KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat

Nick en Simon simpelweg enorme lullen genoemd door De Opportunisten

Opportunisten Nick en Simon

Door ‘t stof. Correctie vandaag. Over die vingers van Simpel, waar De Opportunisten al eerder iets over te melden hadden. En nog iets over arme Nick en Simon die zingen als vingerpopjes ‘Rosanne’ in ‘t spotje van datzelfde Simpel. Het oordeel is hard over die tv-reclame. Nu maar hopen dat de N&S Fanclub op vakantie is. KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en

Droplullen van de Corendon-reclame tergen De Opportunisten

Opportunisten Corendon

Wij van Reclamewereld hebben het nog niet hardop gezegd, maar wel hardop gedacht: wat zijn die twee van Corendon vre-se-lijk. Wat een ongein. Zelfs bij de Gouden Loeki, dus bij ‘het kijkerspubliek,’ scoren ze niet als ‘leuke’ reclame. Dat zegt toch wel wat. En dat reclamebureau achter die campagne houdt zich natuurlijk schuil. Gelukkig nemen de De Opportunisten van Frank Pels geen blad voor de mond. Om ‘t vriendelijk te zeggen. Over dat prijzenfestival gaat het.  KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige,

Die man in de beha’s van Mora-spotje & De Opportunisten

Opportunisten Cora Mora

Van de Gouden Loeki-verkiezing hebben De Opportunisten van Frank Pels geen hoge pet op. Om ‘t vriendelijk te zeggen. Maar juist daarom gaat die commercial van Cora van Mora, over die, eh, Chic-Ins, daar scoren. Denken ze. Vanwege die derde man. Die óók zoveel verstand van verrassende vullingen heeft. KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels

Peer Mascini speelt in dweil van een commercial vinden De Opportunisten

Opportunisten Mascini‘Voor Elkaar Verzekeringen’ heet het bedrijf van die commercial met Peer Mascini, zijn zoveelste snabbel in de reclame. Hier bij Reclamewereld vonden we er geen bal aan. Wat zouden De Opportunisten er wel niet van denken? Razend enthousiast, natuurlijk, zal je net zien ;-) . Gelukkig niet. Arme Peer. Het leven zonder goeie reclame creatieven achter hem blijkt zwaar. KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een

De Opportunisten zien die verse Chocomel als het nieuwe Heineken

Opportunisten ChocomelMan, man, wat zijn we allemaal onder de indruk van Vers, die nieuwe variant van Chocomel. Het ei van Columbus in het koelvak van de super. ‘Girl, get me one of these’ roept de bazin in het spotje. Maar ze kan ernaar fluiten. Niemand kan je meer vertrouwen met dat Vers, zo lekker & zo snel op. Columbus? Dan denken De Opportunisten natuurlijk aan New York! Want doorzien meteen de slimme marketingstrategie van FrieslandCampina uit Veghel. Brekend nieuws weer vandaag. KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is,

Voedselverspilling-campagne SIRE schiet De Opportunisten in verkeerde keelgat

Opportunisten SIRE hapjes‘Het’ Nederlandse publiek kan die nieuwe SIRE-campagne tegen voedselverspilling, Kliekipedia, wel waarderen. Eindigde zelfs nummer 4, een prestatie, in de Top 10 van het eerste kwartaal van de Gouden Loeki-competitie. Maar De Opportunisten kijken er toch net even anders naar. Want vroeger… KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over

 

De Opportunisten hebben iets ontdekt over die bestellers van New York Pizza

Opportunisten pizzabestellersMan, man, wat waren de reaguurders hier op Reclamewereld, deze online reclamemagazine over reclame, boos over de spotjes van New York Pizza. Vorige keer raakt een pizzabesteller gewond na een ongeluk in the line of duty, nu verdrinkt er zelfs eentje. Onder, nee, ondanks het toeziend oog van yuppy-eters. De Opportunisten denken daar natuurlijk het hunne van. Maar dat niet alleen. Ze hebben ook een ontdekking gedaan! Brekend nieuws vandaag. KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor

Over die zeehond van de Belastingdienst willen De Opportunisten ook wel wat kwijt

Opportunisten zeehond belastingdienstDat nieuwe spotje van de Belastingdienst, die met die zeehond, heeft meer losgemaakt dan de dienst lief is, denken we. Zie ‘m hier op Reclamewereld en kijk ook even naar de reacties. Alles negatief. Leuker kon de Belastingdienst ‘m kennelijk niet maken. Nou, die zeehond is De Opportunisten ook opgevallen natuurlijk. KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten