‘Dat zeg ik’ terug in spotjes Gamma (maar Sjaak en Freek niet)

Gamma begint een nieuwe merkcampagne, waarbij het de oude pay-off ‘Dat zeg ik‘ wordt geherintroduceerd. Dat is vrij ongebruikelijk in de reclame. We zijn benieuwd hoe de bedenkers van dat zinnetje hierop reageren; zij bezitten dat copyright natuurlijk niet, want destijds ‘verkocht’ aan de klant (Sjaak en Freek namen 4 jaar

geleden afscheid en hun ‘Dat zeg ik’ ook). ‘Verreweg de meeste Nederlanders denken namelijk nog steeds dat dit de pay-off van Gamma is. Dit deed de bouwmarkt en reclamebureau Joe Public Take-Away Advertising ertoe besluiten een campagne te ontwikkelen die gebruik maakt van de kracht van deze regel,” tekent Marketing Tribune de verklaring van Gamma op. De campagne zal in 2015 met minimaal drie commercials worden ondersteund. Bijgaand, de eerste hiervan, ‘Afsluitdijk,’ die vanaf deze week op tv te zien is.

Lees ook:Vogelkak, een Hummer, dat bewuste klussen in spotje Gamma – en de kijkers
Lees ook:‘Ik vertrek’-serie blijkt inspiratie voor spotje Gamma
Lees ook:De sjoemelreclame van Gamma, koning Willem Alexander en NL Doet
Lees ook:Gamma neemt na 14 jaar afscheid van Sjaak en Freek-Willem
Lees ook:Gamma Racing Day heeft ‘Dakar’ als thema meldt advertentie (met 2 gratis tickets)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.