Nieuw ijssmaakje Ben & Jerry’s maakt reclame voor ‘inclusieve democratie’ in VS

Democratie werkt alleen als het voor iedereen werkt.’ Wie dat zei? Een politicus ergens? Nee, een ijsmerk, Ben & Jerry’s, dat in de VS een campagne over democratie, of eigenlijk over de noodzaak van het uitbrengen van je stem daar startte. Door iedereen, van welke bevolkinsgroep dan ook, in de VS zo mooi inclusive democracy genoemd. Gelanceerd werd het smaakje Empower Mint. ”This fudge-filled flavor reflects our belief that voting gives everyone a taste of empowerment, and that an election should be more “by the people” and less “buy the people.” Democracy is

in YOUR hands.” Lees er meer over hier. Enkele hart verwarmende citaten van de Amerikaanse ijsmaker die sociale verantwoordelijkheid zo benijdenswaardig hoog heeft zitten (en zo schrander combineert met het marketingbeleid): ”We believe Democracy only works when it works for Everyone. But lately, it seems the challenges facing our democracy have gotten out of hand: Low income and minority voters are having their voting rights infringed upon, and money from wealthy donors is corrupting the system. There is hope. Because every individual has a hand in creating democracy. Our democracy does not belong to politicians. Or businesses. Or to wealthy donors. It belongs to you.”

Ben & Jerry’s is een merk van het Brits/Nederlandse Unilever-concern.

Lees ook:Ben & Jerry-reclame voor wedstrijd sociale ondernemers
Lees ook:SUV’s wegslepen in winkelstraat blijkt reclamestunt Ben & Jerry’s
Lees ook:Stemmen of kop in het zand? Sterke reclameactie in Hongarije
Lees ook:Goh, Ben & Jerry maakt reclame, voor FroYoghurt
Lees ook:Dansje helpt uitstervende honingbijen VS, met hulp Häagen-Dazs

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.