Volkswagen wil vertrouwen herstellen na ‘flinke fout’ meldt advertentie in dagbladen

Op 6 oktober adverteerde Volkswagen in Duitsland in de dagbladen over de sjoemelsoftware in dieselmotoren, vandaag op 15/10, is de Ne derlandse vestiging aan de beurt. Ook in de dagbladen (KLIK erop om te vergroten). ‘Allesbehalve trots op onze nieuwste kleur‘ kopt VW, met een rood kadertje eronder.  Mooi gevonden. Voor de mensen die dit niet begrijpen staat er nog ‘schaamrood‘ onder ook. Net als in Duitsland ontbreekt het woord ‘excuses’ en net als in Duitsland gaat de tekst over ‘vertrouwen terugwinnen.’ In de tekst van bijgaande advertentie wordt gesproken over een ‘flinke fout’ die is gemaakt. Nou, noem dat maar een ‘grote fout’ voortaan, zeg ik dan. Schandalig, natuurlijk. De letterlijke tekst: ”Het zal u niet ontgaan zijn. Bij Volkswagen hebben we een flinke fout gemaakt: we hebben uw vertrouwengeschonden. Iets waar we ons diep voor schamen. Daar koopt u niet veel voor, dat beseffen we. Onze woorden zullen dan ook niet zonder daden zijn. We beloven dat we dit probleem oplossen voor elke klant die erdoor geraakt wordt. En gaan er alles aan doen om uw vertrouwen terug te winnen. U heeft ongetwijfeld vragen. Die beantwoorden we graag op info.volkswagen.com/nl.” De advertentie werd voor VW gemaakt door reclamebureau DDB & Tribal.

PS De ellende bij VW is nog niet achter de rug, blijkens dit redactionele bericht van gisteren. Zie ook de strategische besluiten van de Duitse RvB, vertaald in het Nederlands.

PPS Zie mooie parodie hier, zogenaamd van KNVB voor de Oranje fans.

Lees ook:VW-advertentie mooi geparodieerd voor Oranje voetbal fans namens KNVB
Lees ook:Volkswagen biedt ook excuses aan per Duitse dagblad-advertenties
Lees ook:Eindelijk een advertentie van de nieuwe Volkswagen Up
Lees ook:Terugroep-advertentie Philips Café Gourmet-koffiezetapparaat
Lees ook:Modellen maken reclame voor VW Innovatiedag

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.