Jeetje. Herkansing vereist. Helemaal gemist vorig jaar, die prachtparodie van Saturday Night Live” op de buis van NBC in de VS op het spotje van Calvin Klein met Justin Bieber en model Lara Stone. Met Kate McKinnon in de rol van de heer Bieber, lees ik op de Amerikaanse vaksite AdAge. Ik werd herinnerd aan dat gemis, haha, toen ik op die site las dat Melisa Goldie, de marketingbazin van Calvin Klein, de
afgelopen week op een bijeenkomst met adverteerders vertelde dat ze het laten maken van het spotje met Bieber/Stone de moeilijkste beslissing had gevonden in de 15 jaar bij haar bedrijf. Want Mr. Bieber werd -en wordt- immers gezien ‘disruptive and controversial’ in de VS. Hele volksstammen wilden Mr Bieber zelfs het land uitgooien, terug naar Canada. Zo’n 270.000 mensen stuurden een petitie van die strekking naar het Witte Huis, zei ze. Het spotje, die volgt onder onderstaande parodie, was een enorm succes, zoals bekend. En Goldie was dus heel tevreden. De parodie werd ook enorm gewaardeerd door haar – en getoond op de bijeenkomst. Want dan ben je besta je helemaal, als merk, als je nagedaan wordt, met als gevolg nog heel veel meer gratis publiciteit voor Calvin Klein.
Lees ook:Sexy topmodel Lara Stone wordt nu reclamegezicht L’ Oréal
Lees ook:Lara Stone duwt haar borsten omhoog voor Calvin Klein
Lees ook:Gratis Justin Bieber-posters uitgedeeld via dispensers door JCDecaux en Calvin Klein
Lees ook:Justin Bieber en Lara Stone in spotje Calvin Klein Jeans
Lees ook:Mister Calvin Klein klaagt over reclamekeuze voor ‘alleen maar populaire’ Kendall Jenner