Alpecin-shampoo vervangt ‘Doping voor het haar’-slogan

Haha, prachtige reclamestunt vanochtend in de krant, van het Duitse bedrijf Alpecin, dat ”De eerste shampoo met cafeïne die vermoeide haarwortels nieuw leven inblaast en erfelijk bepaalde haaruitval een halt toeroept” op de markt brengt. Hun slogan ‘Doping voor het haar‘ voor die cafeïne-shampoo is per heden vervangen door ‘Vecht voor je haar.‘ En wel omdat doping in Nederland ‘zo’n beladen begrip’ is. De nieuwe slogan is geïntroduceerd, ”rekening houdend met de gevoeligheden van de Nederlandse markt.” En in de Duitse thuismarkt, neem ik aan, waar ze ook wel wat weten over (wieler)doping. Bovendien was -of is- moederbedrijf Dr. Kurt Wolff wielersponsor in Duitsland. Bijgaande opvallende advertentie van een hele achterpagina plukte ik vanochtend uit de Volkskrant. De tekst is goed te volgen als je doorklikt naar de overlees. Zie ook Alpecin’s site. November vorig jaar had ik al een bericht over de campagne voor ‘doping shampoo Alpecin’, dat toen erg goed werd bezocht. Die stond toen in de wakkere krant.NB: KLIK op Alpecin-advertentietekst om nog wat te vergroten.

Lees ook:Geen doping-reclame tijdens Tour de France grapt sponsor Alpecin van de cafeïne-shampoo
Lees ook:Reclame voor Alpecin’s ‘doping-shampoo’ met cafeïne tegen haaruitval bij mannen
Lees ook:‘Doping-Shampoo’ verklaard in advertentie Alpecin
Lees ook:Shampoo met cafeïne voor haaruitval mannen èn vrouwen melden advertenties
Lees ook:Alpecin claimt in reclame ‘meest succesvolle mannen-shampoo van Nederland’ te zijn

2 reacties op “Alpecin-shampoo vervangt ‘Doping voor het haar’-slogan

  1. Joshua

    Nou, die nieuwe slogan “Vecht voor je haar” moet toch wel te vertalen zijn in het Duits. Of is deze soms uit het Duits vertaald… (PS “Vecht voor haar” is ook wel een leuke hihi)

      /   Beantwoorden  / 
  2. Tom

    Lachwekkend om te lezen hoe reclamemakers weinig op hebben met het intellect van de TV kijker. Of is het bewezen dat een groot deel van o.a. Nederland hersendood is en dit soort gezwets gelooft? Ben bang van wel. Wel enorm knap dat reclamemakers elke keer weer van die geweldige loze kreten om weten te vormen tot een bijna geloofwaardig verhaal. Hoe simpel is de ziel……..

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.