AH, Jumbo en Heineken leiden Gouden Loeki top-10 eerste kwartaal

De eerste 10 kwartaalwinnaars van de Gouden Loeki zijn vandaag bekend gemaakt, zo meldt organisator Ster. De tien van januari-maart -zie ze hier- bevatten twee spotjes van Albert Heijn, incl. ‘Bedankt‘ van supermarktmanager meneer Van Dalen, die eerste werd, en Moestuintje (nummer 5). Allebei van reclamebureau TBWA\Neboko. Op de tweede plaats eindigde AH-concurrent Jumbo, met het -Snackbar-spotje van reclamebureau Alfred. Gevolgd door 3. The Match/Heineken (Wieden + Kennedy Amsterdam), 4. Kliekipedia/SIRE/voedselverspilling (Orchestra, inmiddels opgeheven),  6. Online keuzemenu/Klaverblad Verzekeringen (BVH), 7. Betrapt/Cookie Notti (Selmore), 8. Mooiste geschenk is familie/Nivea (Lambada Agency in Hamburg), 9. Grasmaaier/Coolblue  (Duval Guillaume België) en 10. Kkkk….Koud hè/ATAG (More Than TV). Zoals eerder gemeld is de opzet veranderd en speelt het publiekspanel van GfK een veel grotere rol. Dat ‘representatieve’ en ‘onafhankelijke’ panel koos het afgelopen kwartaal de tien leukste/beste commercials en doet dat elk kwartaal.

 

Lees ook:De op hol geslagen grasmaaier van Coolblue
Lees ook:Rihanna ontslagen als ‘te sexy’ reclamegezicht Nivea
Lees ook:Van Jumbo tot Unox: Gouden Loekie top-10 tweede kwartaal
Lees ook:Wip in keuken moet puber weren in Cooki Notti-spot
Lees ook:Eerste spotje sinds oprichting bijna 15-jarige Coolblue

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.