Categorie: "Campagne"

Guinness-bier schiet mannetjes rond in Music Machine-commercial

Wow, en dat van hetzelfde Ierse biermerk… Heel wat anders dat die ''handjes-commercial'' van nog niet zo lang geleden. Dat was knap bedacht en uiterst simpel gebracht. Dit is verre van eenvoudig, maar niet minder imponerend. Guinness, It's alive inside, is de slogan. Voor de Guinness Music Machine worden stuntmannen tegen grote drums (in het echt, ja) geschoten… en dat in een pintglas. Prachtig werk, met mooie visuele effecten en spannende muziek, maar of ik nu spontaan naar de Gall & Gall om de hoek ren, tja (nou, toch maar weer eens doen, een blikje Guinness is wel lekker op z'n tijd). Via Duncan's.

Slechte ogen=slechte sex blijkt uit commercial voor Duitse opticiëns

Zo goedkoop, zo makkelijk, maar toch wel geestig, moet ik bekennen. Een internetcommercial voor Duitse opticiëns, kost niets om te maken, maar of ie ècht is (of ècht uitgezonden op tv), vast niet… Slechte ogen=slechte sex lijkt de boodschap, doe er wat aan. Het is dus alweer pijpen geblazen in de reclame, terwijl we dat spotje voor Seat (''het licht is groen, maar de Panda staat stil'') amper hadden verwerkt…

‘Sexy drink’-advertentie van Pepsi Light: leuk of heel slecht?

Nee, ik heb niets tegen Pepsi-reclame. Al lijkt het wel. Onlangs maakte ik melding van een Amerikaanse Pepsi-billboard, die ''creepy'' werd genoemd. Nu een Franse magazine advertentie voor Pepsi Light, sexy drink. Blijkt ook weer controversieel. Zo schrijft het Nederlandse blog Admosphere vriendelijk: ''Mooie visual (…) We zien een elegante dame een blikje Pepsi Light openen, het lijkt echter of ze spuit met een frisse spray of een flesje parfum. Leuke Franse approach.'' Maar het Amerikaan- se blog Shedwa denkt daar héél anders over. ''This is possibly the dumbest ad I have ever seen. It could even pass for a spoof. Who the hell wants to spray themselves in Pepsi, and what the hell kind of tagline is "sexy drink"? I think I'm just gonna quit wasting my time on this ad and stop now.'' Gemaakt door bureau CLM BBDO in Parijs.

Overspelige klimmer gered in advertentie City Rock Climbing Centre

De commercial over de directeur/SM-er die onverwacht zijn vrouw op bezoek kreeg op kantoor bleek een hit op Reclamewereld vorige week. Maar ook in print wordt met dit thema gespeeld, al komt er geen SM of welk gemep dan ook aan te pas. Een geestige magazineadvertentie van het Zuid-Afrikaanse City Rock Climbing Centre. De man/vriend komt onverwacht thuis en lover moet de benen nemen… Via Agent Lee.

Nederlander Peer Moens maakt Duitse reclame voor jeugdvoetbal

''Hij is blond, heeft een knap koppie en kan nog een aardig balletje trappen ook.'' De Amsterdammer Peer Moens (12) -lid v.v. Swift- is, in de taal van De Telegraaf van- daag, het ideale jongetje voor de spiksplin- ternieuwe landelijke campagne om het Duitse jeugdvoetbal te promoten. Dat de knaap zo Hollands is als wat, namen de Duitsers voor deze ene keer op de koop toe. Moens is uit tientallen met name Duitse kinderen gekozen tot hét boegbeeld voor de door oud-internationals geleide razend populaire voetbalkampen, waar de jeugd de fijne kneepjes van de balsport wordt bijgebracht. ''Met zijn lenige traptechniek

Wordt er gesnoven in reclame-uiting Italiaanse modemerk Sisley?

De nieuwste mode, jurkje snuiven? Het zal je merk maar overkomen, dat zo'n beeld als ''nieuwe reclame-uiting'' de wereld overgaat via internet. Dat overkwam het Italiaanse Sisley, onderdeel van Benneton. Mode en snuiven gaat vaak samen -denk aan Kate Moss- moet een grappenmaker gedacht hebben. Het merk kan wel wat aandacht gebruiken, zegt men, maar dit soort toch maar liever niet. Benneton's advocaten hebben het er druk mee. De Sisley-site opent met een aankondiging erover. Wat wél te zien zal zijn in de nieuwe campagne van Sisley? Mode/beauty-icoon Stephanie Seymour, zeggen ze trots. PS Op de oorspronkelijke ''uiting'' stonden onder Sisley de woorden fashioni junkie. Veritaliaansd Engels of fake-signaal?)

Ook een blinde vrouw merkt ‘m op in spotje, de Alfa Romeo Brera

La bellezza si sente. Ook een blinde vrouw merkt 'm op, de Alfa Romeo Brera. Maar op Autoblog.nl lees ik dat die wagen niet iedereen kan bekoren. Kritiekpunten zijn het te hoge wagengewicht en dat er te veel van de styling van de conceptcar uit 2002 is afgeweken. ''Ik kan er niet mee zitten en de fraaie Italiaanse dame in de reclame ook niet. Meer referenties heb je toch niet nodig!'', voegt de blogger daaraan toe. Inderdaad, een zeer fraaie creatie van Giorgetto Giugiaro (kosten hier 42.000 euro plus), met passende, sfeervolle commercial.

SM met de baas in geestig spotje van Vizelia office management

Sado-masochisme in een Amerikaanse internetcommercial, dat belooft wat. Nou, best geestig hoor (wel wat te lang). De baas is heel druk in de weer en -zal je net zien- wil zijn vrouw even langkomen op kantoor. Vizelia is de naam van het bijna perfecte, in … office/facility management gespecialiseer- de bedrijf. Maar of de klanten zich en masse zullen aanmelden voor hun dienstverlening, na het zien van deze viral, ik geloof er niets van. Wel lol voor de kijkers. Via DailyMotion.


Building Management
Uploaded by thaiat

Gorbi, gefotografeerd door Leibovitz, in campagne van Louis Vuitton

De gewezen -en laatste- president van de Sovjet Unie, Mikhail S. Gorbachev (1931), duikt ineens op in een nieuwe campagne voor de tassen, koffers en reisaccessoires van het peperdure Franse merk Louis Vuitton. Ook beroemdheden als André Agassi/Steffi Graf en Catherine Deneuve verschijnen in de campagne, gefotografeerd door nóg een beroemdheid, Annie Leibovitz. De New York Times merkt op dat Gorbi zich helemaal niet thuisvoelt daar achterin die auto. En dan, heel erg geestig: ''He is holding on to a door handle, as if the bag contained polonium 210.'' De NYT herinnert ook nog even aan de commercial die Gorbi een jaar of tien geleden maakte voor Pizza Hut (bijgaand), ''algemeen aanvaard als een dieptepunt in zijn carriëre.'' Ter info, Wikipedia over Gorbachev: ''His attempts at reform helped end the Cold War, and also ended the political supremacy of the Communist Party of the Soviet Union (CPSU) and dissolved the Soviet Union.'' Kennelijk kan de Russiche Nobel Vredesprijswinnaar (1990) de reclamecentjes nu ook weer goed gebruiken.