Categorie: "Campagne"

Britney Spears in parfumadvertentie Believe, of geloven we dat niet?

The greatest freedom is to believe in yourself, heet het in de advertentie van Britney Spears voor Britney's parfummerk Believe, gemaakt door Elizabeth Arden. Maar in de Amerikaanse roddelpers wordt driftig ge- speculeerd of er hier niet een body-double is ingezet, of een fotoshop- artiest. Want Britney ziet er de laatste maanden toch heel anders uit, en een stuk ongezonder. En dan niet alleen als gevolg van haar wisse- lende haardracht. Enfin, lastig om uit te zoeken. Elizabeth Arden ont- kent de geruchten, maar experts zijn ervan overtuigd dat het een foto- shopjob is geweest. AdFreak wijst op deze pagina, waaruit blijkt wat je allemaal niet kunt truuken met een magazinecover (van Redbook).

Motor gemaakt voor Dell, in commercial met muziek van Devo

Voor de (pop)muzikale fijnproevers, een spotje met de Amerikaanse groep Devo, Watch Us Work It. Een fraaie Amerikaanse commercial voor Dell‘s '''s werelds dunste'' 13.3 inch notebook, de XPS N1330. Devo's ‘'eerste major release in 17 jaar,'' zegt blog Duncan's; het nummer werd geproduceerd door The Teddy Bears (oh, die kent u ook niet?). In de commercial (van bureau Mother) zetten vrouwen, volledig in half wit, half zwart getooid, ritmisch een motor in elkaar voor een giga-laptop. De kracht van de Dell.

Remember Rosa Parks? Apartheidshelding in reclame Cape Times

Het eerste zinnetje bij deze advertentie voor een dagblad uit Zuid- Afrika maakt alles duidelijk: ‘Wednesday, 30 November 1955. Women can change the world in a day. Cape Times, Know All About It'. De vrouw moet Rosa Parks voorstellen, van de beroemde Montgomery Bus-boy- cott; zij weigerde toen het bevel van buschauffeur James Blake uit te voeren en de bus te verlaten. Of deze indrukwekkende, door Lowe Bull gemaakte uiting veel bijdraagt aan de marketing van dat dagblad is een tweede, vraagt ook AdPunch zich af.

Advertentie: ‘Wegens overweldigend succes’ geen Olaz Regenerist

Opvallende cosmetica-advertentie op de vp van in ieder geval De Telegraaf vandaag. Bewust in zwartwit, moet meer newsy lijken denk ik. ''Nederland heeft het ontdekt!'' Doet even denken aan een terug- roepactie, maar is dat niet. ''Door het overweldigende succes'' zijn alle winkels misschien niet op tijd voorzien van, en dan komt de aap uit de mouw, het Olaz-produkt Regenerist. Echt waar of oude truc? Geen idee, ik ren dus maar snel naar de winkel straks, voor deze lotion of crème, misschien heb ik geluk. Want ''een must-have op anti-verouderingsgebied: amino-peptiden.'' Dat ''iedereen begint te ontdek- ken.'' Wow. Nee, toch maar niet. Ik zal mijn collega Monique van Beauty.blog.nl eerst eens vragen of dat ongetwijfeld dure spulletje echt werkt…

‘What’s on your mind’ vraagt Guinness in prachtadvertentie.

Reclame voor het Ierse biermerk Guinness, bijna altijd goed. En niet alleen als het om commercials gaat. Deze knappe advertentie voor de gedrukte pers hadden we over 't hoofd gezien, maar hierbij snel gecorrigeerd (via AdGoodness). Ver weg gemaakt, in Singapore (door bureau O&M). ''What's on your mind'' staat eronder. Dat is dus moeilijk kiezen…

 

”Atoomexplosie” ingezet in commercial voor nieuw Altoids-snoepje

Geestig, niet zozeer deze commercial, maar wel de twee (Amerikaan- se) meningen erover op YouTube. Over Altoids (pepermuntsnoepje met, nieuw, chocola er omheen). Zie ook hun aantrekkelijke site. Rainbowseeker schrijft: ''I find it very disturbing that this company is using a symbol of human pain and sorrow, death and destruction to sell a chocolate covered mint. I have contacted this company and shared my opinion with them in hopes that they will discontinue this commercial.'' En AluminumFoilHatMan: ''I like this commercial. It is light-hearted and whimsical.'' Mijn mening? Doet mij niets. Die daarna, de nieuwste van Altoids voor dat nieuwe snoepje vind ik wel geestig (is vermoedelijk effectief ook, het gaat immers puur om aandacht trekken voor dat nieuwe product van ze). 

Jeep is 66 jaar, reden om in commercial wat geschiedenis te tonen

Jeep is 66 jaar oud. Nou èn? Vorig jaar zeker iets vergeten… Aan'- leiding voor een aardige commercial voor dat oude Amerikaanse merk, met heel wat nostalgische terugblikken. Waarin heel wat Jeeps opduiken. De maker is een bureau uit dear San Francisco met de aparte naam Cutwater, lees ik op YouTube. De muziek moet ook vermeld, een gouden hit in de VS uit… 1971. Voor geïnteresseerden: Sunshine, een political-pop single'', wordt gezongen door Jonathan Edwards.

Zoenende mannen of zoenend stel in spots van telecommer Orbitz

Toch opmerkelijk, deze commercials uit de VS. Eens niet iets over een spotje dat in de ban is gegaan vanwege een blote borst of grapje over zelfmoord. Telecommer Orbitz TKC maakte twee filmpjes, eentje special voor homo's, de andere voor hetero's. En best grappig ook, afscheid nemen op het vliegveld van je geliefde… wat als de vlucht vertraagd is? Orbitz handelt met deze aanpak naar zijn slogan, A step ahead. Maar Levi's doet niet voor ze onder. Eerder toonden we al de versie voor hetero's, hier, in dit AdAge-verslag, is ook de gay-versie te zien.  

Blijdorp boos: Bokito-reclame van Beekse Bergen ‘stijlloos’ genoemd

Ai, wat een gratis reclame voor Beekse Bergen nu weer, en ik doe er ook weer aan mee. Diergaarde Blijdorp is boos over een -niet eens erg grappige- reclamestunt van safaripark Beekse Bergen waarin gorilla Bokito de hoofd- rol speelt. Posters met de tekst Hé, laat mij effe met rust ja!, verwijzend naar de uitbraak van de gorilla, zijn volgens de dierentuin behoorlijk 'stijlloos'. En, let op, in strijd met afspraken -uh, ongeschreven code- die de dierentuinen onderling kennelijk hebben om niet naar elkaar te verwijzen in reclame-uitingen. Aldus meldt het AD vandaag. Het steekt Blijdorp-baas Ton Dorresteijn dat het Hilvarenbeekse safari- park wil meeliften op de gekte na de uitbraak