Categorie: "Campagne"

Succesvolle Croc-Eat-Dog Promotie van dierentuin in Neunkirchen

De Croc-Eat-Dog Promotie ten behoeve van Neunkirchen Zoo in Duitsland trok flink wat aandacht. ''Come to the zoo before the zoo comes to you'', luidde de slogan. Arme hond, al dat gesleep. De bedenkers, Scary Ideas genaamd, claimen 15 pct meer bezoek in de actiemaand, dat is natuurlijk mooi. Maar wel met de aantekening dat  de mensen van het promotieteam op straat kortingsbonnetjes van 20 pct uitdeelden. Misschien kun- nen ze onze Rotterdamse Bokito beter even inhuren om hun slogan een meer levensechte invulling te geven…

Fraaie animatie-reclame Zune met schattig schietende vliegtuigjes

Zune, de totnogtoe niet erg succesvolle muziek- en videospeler van Microsoft die alleen maar compatibel is met Windows en de X-Box 360, heeft de wedstrijd met Apple en z'n iPod en iTunes -en nu ook iPhone- nog lang niet opgegeven. Zo blijkt. Geld genoeg in de pot. Zie hier een fascinerende en heel knappe animatievideo als reclame voor de Zune, lieflijk, met bloemetjes en en nog zo wat kleurigs (ja, doet mij meteen denken aan die fantastische Grrr… Hate Something, Change Some- thing Honda commercial voor haar dieselmotoren, waarvan ik ook het liedje maar niet kan vergeten). Waarin eigenlijk vreselijke dingen gebeuren met veel schieten, bommen en explosies en leuke oude vliegtuigjes. Leuke song ook, Special Thing van Viva Voce, lees ik op YouTube. Veel plezier.

Wie is die grote enge man? Raadselachtige commercial Epuron

Vreemde grote man, eng eigenlijk. Spreekt Engels met sterk Frans accent. Doet ook vreemde dingen, plagen vindt hij het leukst. Even doorzitten, duurt 2 minuten, want dit is wel een commercial, een irritante, vanaf het begin. Voor het bedrijf Epuron, meer geven we niet weg. De uitdaging is om snel te raden waar die man voor staat. Weet je het, dan blijkt de boodschap nuttig en begrijpelijk. Via Fresh creation, dat er een quizje van maakte.

Lasers, robo-cops en … katten in Sony’s nieuwe Blu-Ray commercial

Hou je van lasers en speciale effecten (en de kleur blauw)? Ga ervoor zitten, de knappende en indrukwekkende, maar voor mij wat al te pretentieuze nieuwe Sony commercial voor Blu-Ray disc (voor films, muziek en games). Slogan dus niet Color, maar Entertainment. Like.no.other. Opgenomen in Hongarije, in een oude, normaal nog werkende fabrieksschoorsteen waar daglicht ontbrak – en moest ontbreken. ''A bank of lasers capture the action of gladiators battling futuristic robo-cops and suped-up motor cars being dropped from a sheer height (hence the industrial chimney!)'', zeggen de makers op hun blog, Nitmesh. En de boodschap? Voor liefhebbers is hier, op de speciale Sony-site, veel meer over te zien, inclusief een langere versie. 

Wayne Rooney raakt camerlens in nieuwe commercial ‘Laserschoen’

Hij lijkt me geen type die veel praat, de Britse international en Man United voetballer Wayne Rooney (22). En dat komt goed uit voor deze nieuwe commercial voor de Nike Total90 Laser-voetbalschoen. Hij moet wel tekenen, op de lens van de camera, en natuurlijk goed schieten, met laserprecisie…. Best aardig, sfeervol filmpje, maar … we geloven er natuurlijk niets van dat Wayne dit heeft gepresteerd voor Nike Football. Via Illegal Advertising, what's in a name.

Renault-commercial voor Grand Scenic, sex en voor/tegen ‘t roken

Nog niet alles werkt, maar genoeg om voorzichtig weer van start te gaan vandaag. Met een aparte autocommercial voor de verandering. Amerikaanse bloggers snapper er niets van, en ik ook niet. Welke automerken willen zich koppelen aan roken en orgies. Renault heeft er geen enkel probleem mee, al zie je niets (en niet alleen omdat het donker is, haha). Alles kan in die gigaScénic, waar zeven mensen in kunnen. En een sigarettenaansteker. Via Jalopnik.

Na geboer in Coca-Cola-commercial volgt Orange met ‘hikspotje’

Na de geestige Indiase Coca-Cola-commercial over boertjes laten in de trein, volgt Orange met een Frans ''hikspotje'' op straat. De tekst: Op 32.000 mensen kun je vertrouwen. Weg hik, op naar India met Orange. Jammer dat die meestal uitstekende reclame van het Franse merk (van France Telecom) bijna zeker verdwijnt als gevolg van de verwachte overname door Deutsche Telecom-dochter T-Mobile.

Song Reverend Hammer gebruikt/misbruikt in commercial Berlitz

Every song tells a story. Better you get it. Luidt hier de slogan van die, dacht ik toch, behoorlijk conventionele club, de Berlitz taleninstituut. Daarom een spotje wat je totaal niet verwacht ervan, wat lang, een en al muziek, maar boeiend om te zien. Moet Berlitz vermoedelijk populair maken bij een wat jongere doelgroep. De Amerikaanse blogger erover: ''Here Berlitz language breaks down another song that could potentially be confusing to someone without an ear for the language. I wonder if Reverend Hammer actually knew how his song was going to be used when he signed away the rights to Berlitz.'' Advertising for Peanuts.

Rare broertjes moeten snikken in spotje over nieuwe Snickersreep

Plaatsvervangende schaamte kreeg ik bij het zien van deze commercial voor Snickers. Gniffelen moest ik wel even, maar dat dit werd goedge- keurd door die conservatieve Amerikaanse klant Mars… Twee sterk onderbelichte broers worden op het voetbalveld geconfronteerd met een nieuw reepje, Snickers inside, dark chocolate outside, dat hun wel erg jonge moeder zit te eten. ''You've always told us what's inside is that matters most'' zeggen ze teleurgesteld. Triest, de vrouw moet dat nu ontkennen. Waarop ze in snikken uitbarsten. Ik ook. (Via AdAge)