Brouwer Guinness vingervlug in nieuwe commercial

Voor Guinness-bier wordt al vele jaren prachtig reclame gemaakt. Recent voorbeeld de vele prijzen winnende Horses/surfer-commercial, een kunststuk. Nu aandacht voor de nieuwste Guinness-COMMERCIAL, de knappere handenarbeid van animatiekoning/regisseur Michael Schlingmann. Simpel, helder en goed passend in de zwartwit-serie ‘'Good things come to those who wait.'' Niet alleen knap, maar ook gedurfd van de Ierse bierbrouwer, met zo'n totaal andere commercial aankomen na ''Horses.'' En, van recentere datum, ''Evolution.'' Handjes is een animatie (met  lekker muziekje erachter), gemaakt met foto's legt mijn blogcollega Ferry Piekart van Animatie.blog.nl uit. Name of de game is pixilation: de handenzijn talloze malen gefotografeerd, in allerlei posities. Die foto's zijn achter elkaar gezet, als filmbeeldjes die razendsnel op elkaar volgen. Zo kun je onmogelijke dingen doen met handen, maar gelukkig ook een glas draught Guinness pakken. Erg lekker op z'n tijd.

 

 

Lees ook:Leuke commercial voor Wii, maar niet van Nintendo
Lees ook:Gewoon een leuk gemaakt filmpje: Eau de Lacoste Rouge
Lees ook:Hoera: United Dutch Breweries nieuwe shirtsponsor KNCB Cricket (met alcholvrij biertje 3 Horses)
Lees ook:IJsbeer gooit met sneeuwballen op snikheet Indiaas station (spotje Hall’s)
Lees ook:Dove-parodie: ‘No one wants to look at ugly people’

6 reacties op “Brouwer Guinness vingervlug in nieuwe commercial

  1. Redactie, Michael

    @Martine: dank je, zag het voorbij komen, maar wilde checken of ‘t allemaal wel in de haak was… Dat lukte niet, want niet wil zeggen dat ‘t niet klopt hoor. Maar heel opmerkelijk allemaal. Zoiets verwacht je in dagbladen, met hun deadlines, niet ooit op internet waar je alles zo snel kunt corrigeren.
    @Ferry: jij ook bedankt. Heb die fantastische commercial snel toegevoegd. Is recenter dan Horses/Surfer. Van 2005 schat ik.
    Wat is kunst, wat is nog reclame, vraag je je af bij dit soort commercials. Zo goed, zoveel kwaliteit. Neem aan dat ze ook bijdragen aan de consumptie van Guinness-bier…

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    Tom: Subliem, ja. Wat knap gebruik gemaakt van bestaand werk, zal de adverteerder ook blij mee zijn.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.